Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sairaana ja väsynyt jatkuvasti. Mikä sillä voi olla?

Vierailija
29.12.2013 |

Viimeiset pari vuotta mies on ollut keskimäärin varmaan pari kolme kuukautta vuodesta sairaana. Sairastaa jatkuvasti jotain yskää, kurkkukipua ja flunssaa. Muu perhe ei saa samoja tauteja usein ollenkaan. Ja jos saadaan ne kestävät pari päivää eivätkä nosta usein edes kuumetta, mies on aivan poissa pelistä viikosta kolmeen per tauti. Nytkin on viimeiset pari viikkoa taas sairastanut: Jaksaa muutaman tunnin päivässä tehdä jotain kunnolla, välillä on käynyt työpäivän (kevyttä työtä) ja sitten on on aivan puhki vähintään päivän pari. Silloinkin kun ei ole kipeänä, tuntuu olevan hyvin harvoin pirteä, lähes aina enemmän tai vähemmän väsynyt ja kärttyinen.

Onko tuo enää normaalia? Mikä tuota voi vaivata? Kävi kerran erikoislääkärillä syksyllä, mutta lääkäri totesi vain, että silloin oli ihan tavallinen flunssa. Minua alkaa huolestuttamaan, voiko olla kyse jostain vakavammasta.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mitä ei ole vielä mainittu. Mites on purukaluston laita? Hampaiden terveys kun vaikuttaa todella laajasti ihmiseen. Tulehdukset suussa, reiät yms. voi olla kohtalokkaita. Kipinkapin hammaslääkäriin myös.

Vierailija
62/70 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea. Kuorsaako miehesi? Esiintyykö hengitys katkoksia nukkuessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena kuulemma sairastellut aika helposti, muistelen maininneen korvatulehduksista, mutten ole varma.
Ei ole tutkittu astmaa.
Ei ole suvussa tiedossa noita sairauksia.

t. ap

Vierailija
64/70 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt noi syöpäpuheet

Vierailija
65/70 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkanut yhtäkkiä: Mies on aina ollut herkempi saamaan infektioita kuin minä, mutta viime vuosina se on mennyt aivan eri tasolle kuin aiemmin. Ennen kaikkea se kuinka voimakkaina ne tulevat ja se, että sairastuminen kestää ja kestää. Aikani olen jaksanut naureskella miesflunssaa, mutta enää ei naurata edes se.

Hampaat pitäisi olla kunnossa. Kuorsaa, ei mielestäni hengityskatkoksia, mutta kuorsaaminen on pahentunut viime vuosina selkeästi.

t. ap

Vierailija
66/70 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoimmuunisairaus kuten diabetes, keliakia, kilpirauhasen vajaatoiminta, nuo nyt aiankin verenkuvan ja tulehdusarvojen lisäksi kannattaa tarkistaa.

Vierailija
67/70 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kääk, ap huolehtii täällä MIEHESTÄÄN. Pitäisiköhän sen sun miehesi ihan ITSE mennä vaikka sinne lekuriin. Turhaan itseäsi kiusaat kaikilla arvailuilla.

Vierailija
68/70 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 23:47"]Voi kääk, ap huolehtii täällä MIEHESTÄÄN. Pitäisiköhän sen sun miehesi ihan ITSE mennä vaikka sinne lekuriin. Turhaan itseäsi kiusaat kaikilla arvailuilla.

[/quote]

Etkö itse ole huolestunut läheisistäsi jos he sairastelevat jatkuvasti? Sanoihan ap, että mies ei jaksa välittää joten siksi(kin) kyselee nyt itse täällä apua. Mitä kauheaa siinä on? Kamalampaa olisi olla välittämättä.

Ap, toivottavasti löydätte syyn sairasteluun!

Vierailija
69/70 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisämunuaisen uupumus stressin jälkitilana tai testosteronivaje. Pari arvausta lisää.

Toivottavasti ei ole kyse vakavasta vaan miehesi oireiden syy löytyy ja parannuskrino  myös.

Vierailija
70/70 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastin mieheltä: Muutaman vuoden ollut korvatulehduksia lapsena ja jokunen angiina. Ei muuta erityisempää. (Paitsi tuo äitinsä mainitsema, että sai lapsenakin flunssia helposti.)

Mies itse arveli infektioiden määräksi per vuosi 5-6.

62:lle: Kyllä huolehdin miehestäni. Tapanani on huolehtia läheisistäni, ja he tekevät onneksi samaa minulle, enkä aio sitä lopettaa koskaan välittämistä ja siten huolehtimista.

t. ap

.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän