Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko luomu vai meikkipelle?

Vierailija
29.12.2013 |

Miten foorumilaiset suhtautuvat jos ennen suhteellisen runsaasti meikannut naisihminen lopettaakin sen kokonaan tai ainakin vähentää jyrkästi?

Valaistuin enkä vain näe meikkaamistä enää järjellisenä touhuna. Miettikää nyt, kirjaimellisesti maalataan naamaa eri kemikaalisössöillä jotta viehätetään vastakkaista sukupuolta (ja kilpaillaan oman sukupuolen kanssa), käytetään siihen loppujen lopuksi helvetisti rahaa ja aikaa...mutta iltaisin pestään se kaikki pois. Meikkihän on yksinkertaisimmillaan vain huijausta ja valehtelua (paskat jostain "parhaiden piirteiden korostamisesta" - jos piirteitä ei huomaa parhaiksi ja kauniiksi ilman mössöjä, eivät ne parhaita ole alkuunkaan).
Miksi naisilla pitäisi olla tällainen "etu"? Lainausmerkeissä siksi, ettei se oikeasti ole etu muuta kuin naiivien ihmisten mielissä. Ja sillä ammutaan jalkaan joka ikistä naista. Kun ihmiset ovat tottuneet paklattuihin ja feikattuihin naamoihin, naturelleiltä kysytään "mikä on vikana?" "ootko sairas tai jotain?" "miks näytät tolta", vaikka kyseessä olisi ihan tavallinen naama.

Enkä myös ymmärrä, miten kauniiksi kehutut pakkelinaamat voisivat oikeasti luulla olevansa kauniita. Sama kuin vetäisi merenneitotukkaperuukin päähän ja ottaisi vastaan kehuja siitä miten kauniisti ja kiiltävästi hiukset ovat kasvaneet.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen meikki on ok, mutta entäs LISÄKEPELLET?

Niille ei riitä edes se vähint.tunnin meikkaaminen aamuisin, vaan kuten eräs ryppypelkoinen toimistotyöläinen 38v, meikin alle kuuluu jotkut alustustuotteet, ettei rypyt muka näkyisi, näkyyhän ne, vaan paremmin:)

Sitten ko. nainen käyttää joka päivä työssä MYÖS lisäkehiuksia, (ok, omansa ohuet liiskahiukset) , lisäkeripsiä ym.  Naurettavaa. Ai niin, se syy, käyhän toimistossa miehiä.. ja ne kehuvat tätä kaunista ihmistä, jota eivät edes saunassa tunnistaisi :)

Vierailija
22/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 14:02"]

Niille ei riitä edes se vähint.tunnin meikkaaminen aamuisin, vaan kuten eräs ryppypelkoinen toimistotyöläinen 38v, meikin alle kuuluu jotkut alustustuotteet, ettei rypyt muka näkyisi, näkyyhän ne, vaan paremmin:)

Sitten ko. nainen käyttää joka päivä työssä MYÖS lisäkehiuksia, (ok, omansa ohuet liiskahiukset) , lisäkeripsiä ym.  Naurettavaa. Ai niin, se syy, käyhän toimistossa miehiä.. ja ne kehuvat tätä kaunista ihmistä, jota eivät edes saunassa tunnistaisi :)

[/quote]

Ja sinä olet kateellinen kun eivät kehu sinua?

Itse en käytä mitään lisäkkeitä, mutta en tajua miksi pitäisi ärsyyntyä jos joku toinen käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en meikkaa, mutta toi kuulosti vähän ilkeältä. Ihminen saa meikata jos haluaa, eikä siihen tarvita mitään saarnaa.

Vierailija
24/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomukaunotar ja sievä meikki. Kehutaan ja huomataan kyllä! kateudesta kaukana siis... Toisilla on täyteläiset huulet, pitkät hiukset ym piirteet luonnostaan ja siksi huvittaa viivahuulisten huulikiillepelleilyt sentin yli omien rajojen ja pistokset ja nämä irtoletit.

En minä rihkamaa kullanväristäkään pidä AITONA KULTANA.   

Kun ei ole syntymälahjana tiettyjä piirteitä saanut , ni  ei ole, ja kier(t)otie  onneen ja kauneuteen näkyy kilometrin päähän;) 

Naiset ilman meikkiä ja alasti näyttävät todella suurin osa niiltä ns. heikommilta astioilta, sori vaan , arvon ladyt ! 

Vierailija
25/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei nuorempana kiinnostanut meikkaaminen yhtään. Tosin nuorempana olin hyvin poikamainen. Käytin poikien vaatteita tai vähintään naisten vaatteita, jotka olivat löysiä eivätkä näyttäneet muotoja. Mekkoon tai hameeseen minua ei olisi millään saanut! Vasta aikuisiällä löysin itsestäni sen naisellisen puolen.

Ensimmäiset meikkikokeilut olivat outoja. Meikkaaminen oli hankalaa ja meikattu naamani näytti minusta niin oudolta. Jatkoin kuitenkin ja lopulta taitoni paranivat. Yllättäen huomasin, että minähän näytänkin hyvältä! Niinpä aloin lopulta käyttämään meikkiä julkisesti ja nykyisin en juuri mihinkään mene ilman meikkiä. Meikittömänä olen hyvin piirteetön. Meikattuna näytän paljon paremmalta!

Joskus sitä kyllä miettii, että mikä järki siinä joka aamuisessa meikkaamisessa on. Tuntuu, että pilaan ennenaikaisesti ihoni meikkaamalla ja venyttämällä ihoa. Mutta toisaalta taas, haluanko olla näkymätön ja ruma vai haluanko näyttää hyvältä... Meikkaaminen liittyy minulla suuresti myös itsetuntoon. Olen aina ollut ruma eikä minua ole kukaan huomioinut, kun kauniimmat tytöt tietysti kiinnostivat poikia. Mutta meikillä pystyy tämmöinen rumempikin ihminen näyttämään hyvältä ja "kilpailemaan" oikeasti kauniiden naisten kanssa.

Onhan se feikkiä. Mitäpä sitä kieltämään. Mutta kaikki ei synny kauniilla tummilla piirteillä. Kaikilla ei ole pitkiä ja paksuja silmäripsiä ilman ripsiväriä. Kyllähän meikin käyttäminen lisää kilpailua naisten välillä, mutta käytännössä naisen tärkein ominaisuus on kauneus parisuhdemarkkinoilla. Olisihan se vähän epäreilua, että rumat naiset eivät voisi rumuudelleen mitään.

Vierailija
26/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 14:02"]

[/quote]

Itse meikkaan enkä käytä lisäkkeitä. Mutta minusta jo meikki on feikkiä. Ei sillä ole enää mitään merkitystä, jos meikin lisäksi käyttää hiuslisäkkeitä, tekokynsiä sun muita. Ihan yhtä feikkiä ne kaikki on. Kyllä minusta meikkaaminen on näistä kaikista feikeintä, koska meikillä voi kyllä muuttaa niin paljon kasvojen ulkonäköä. Hiusten pidennykset vain pidentävät hiuksiä, ne hiukset nyt voisivat olla pitkät muutenkin ajan kanssa. Meikatun näköistä naamaa ei saa kuin meikkaamalla.

Vierailija
27/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että oikeasti luonnonkaunista naista voi huvittaa nykynaisten himo tietyntyyppiseen kauneuteen.  Siis lisukkeet peliin.  Varmasti oikeasti atleettista, lihaksikasta hyväpiirteistä miestäkin voi huvittaa ne hormonipellet, jotka piikittää ne lihakset itselleen! Tyhjää täynnä.  Ei aitoa, sama homma naisten puolella pistoksien, liian meikin, irtohiusten  ym kanssa.

Vierailija
28/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 13:58"]Minä en meikkaa juuri koskaan, ja silloin kun meikkaan, pyrin käyttämään luomua ja niitäkin hyvin vähän. En myöskään käytä hajusteita, deodoranttia ja hiusvärejä. Minä koin myös tämän "valaistuksen" muutama vuosi sitten. En vaan enää nähnyt mitään syytä siihen itsensä maalaamiseen. Totesin, että minun ei tarvitse miellyttää ketään muuta kuin itseäni ja se onnistuu kaikista parhaiten olemalla mahdollisimman luonnollinen.

[/quote]

Kuinka moni miellyttää edes itseään olemalla käyttämättä deodoranttia? En minä ainakaan.

Vierailija
29/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen täysin luomu, ja koen olevani erittäin spesiaali nainen. Hiukseni ovat myös melkoisen maantienväriset ja lattanat, mutta tykkään olla luomu viimeiseen asti. Kampaajalla käyntikin on noin kerran vuodessa, ihan turhaa rahan kulutusta. Miksi pitäisi näyttää hyvältä? Olen täysin meikittömänä ja LUOMUNA erityinen, ja uskon miestenkin huomaavan tämän hienon spesiaaliuteni ja erityisesti hienon sisäisen kauneuteni, mikä ei tietenkään voisi näkyä jos meikkaisin.

T: Luomu henkeen ja vereen

Vierailija
30/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli summa summarum:  kun 15 min meikattu nainen (ei lisäkkeitä) putsaa naamansa saunaan ja se toinen 55min meikattu putsaa sekä meikit että KAIKKI lisäkkeet, niin jälkimmäinen on naturellina pelottavamman näköinen ;)

Vierailija
31/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomupellet on usein ihan yhtä pahoja kuin meikkipellet. Itse meikkaan aika vähän ja tarvittaessa pärjään ilmankin, mutta meikkaaminen on kivaa ja pidän siitä, että pienellä vaivalla (esim. kajalilla) saan itsestäni paremman näköisen. Varsinkin joskus jos olen lähdössä johonkin illanviettoon tai juhliin, niin tälläytyminen kuuluu asiaan ja on hauskaa. Miehiä varten ei tarvi meikata vaan ihan omaksi ilokseni.

Vierailija
32/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meikkaan joka päivä. Käytän sävyttävää huulivoidetta, peitevoidetta silmienympäryksille sekä kulmakynää. Olen varma, ettei kukaan hyvällä tahdollakaan voi sanoa, että näytän paremmalta mustilla silmarenkailla, kalpean sinertävillä huulilla ja harvoilla kulmilla. Pelkästään noilla ilmeen saa jo paljon skarpimmaksi ja asiallisemmaksi. Mielestäni näytän suorastaan epäsiistiltä ja sairaalta ilman kevyttä ehostusta, samaten suurin osa tuntemistani naisista (ja miehistä, tosin paksumpi ihotyyppi on kenties armollisempi). Syynä lienee se, että nykyään harva kerkeää ulkoilla kuin korkeintaan muutaman tunnin päivässä ja syödään paskaa ruokaa jne. Toisenlaisia ne luomunaiset olivat ennen vanhaan, kun punaposkisina ja kirkasihoisina uurastivat pellolla.

Ja joo, poikkeuksia varmaan on, ei tarvitse kirjoittaa raivopäissään yksityiskohtaisia luetteloita siitä kuinka reippaan näköinen itse on ilman meikkiä vaikkei liiku koskaan / kuinka harrastaa liikuntaa pihalla 40 tuntia viikossa mielummin kuin meikkaa. Tämä oli vain oma näkemykseni siitä, miksi suurin osa naisista näyttää terveemmältä meikattuna.

Vierailija
33/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, mullapa on mennyt kampaajille ja lisäkkeisiin elämässäni peräti tasan 0 euroa ja silti perään vislataan ja papereita kysellään ja ikää on sen verran, etten enää mainitse.  Saa olla kade!   Koska on syytä olla.   AITOA kadehditaan, muun saa kaupasta.  Ostossa se on nykyajan muijien kauneuskin ja ei se selittelemällä parane!

Vierailija
34/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan melkein päivittäin, mutta niin vähän, ettei sitä mieheni mielestä edes lasketa meikkaamiseksi. Monilla eläinlajeilla uros on suurikokoisempi ja koreampi, joten en tiedä mikä biologinen tosiasia määrää, että ihmisnaaraan pitää maalata itseään. Monissa kulttuureissa miehillä on ihan yhtä näyttävät ja jopa näyttävämmät sotamaalaukset ja sulkapäähineet. Tietysti naisten ja miesten koristautuminen palvelevat erilaisia tarkoituksia (seksuaalisuus vs. valta ja voima). Jos minulta siis yleisesti edellytetään meikkaamista esimerkiksi juhlatilaisuuksiin, pitäisi miehiltäkin yhtä lailla edellyttää esimerkiksi miehekkyyttä korostavia kasvomaalauksia. Naama kiiltäen ja hiukset muotoilemattomina juhliin ilmestyvä ukko on juhlan arvoa loukkaava häväistys.

Vierailija
35/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minähän en meikkaa koskaan! Tukkani kampaan aamuisin ja avot, se on siinä! Mieluummin kuljen kiiltävän naturellinaamani kanssa ihmisten ilmoilla kuin feikkinä  meikattuna ihmisenä. Meikkaushan peittäisi todellisen minäni kokonaan, suorastaan hautaa alleen. Todella FEIKKIÄ! On paljon hienompaa olla tällainen naturelli ja haalea.

Vierailija
36/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla meikkipelle.

Vierailija
37/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luomumeikkipelle.

Vierailija
38/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 14:31"]

Hahaa, mullapa on mennyt kampaajille ja lisäkkeisiin elämässäni peräti tasan 0 euroa ja silti perään vislataan ja papereita kysellään ja ikää on sen verran, etten enää mainitse.  Saa olla kade!   Koska on syytä olla.   AITOA kadehditaan, muun saa kaupasta.  Ostossa se on nykyajan muijien kauneuskin ja ei se selittelemällä parane!

[/quote]

Juuri näin, vain meikkaamaton on AITO, mutta annas olla kun laitat meikkivoiteen ja ripsivärin --> ihan feikki :D Siks sulle vislataan kun kaikki näkee ton sun sisäisen kauneuden loistavan kilpaa kiiltävän otsasi kanssa.

Vierailija
39/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä kadehdi yhtäkään "aitoa." Kun en ole yhtäkään hyvännäköistä vielä nähnyt.

Vierailija
40/47 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei arkena ole juuri muuta, kuin punaista huulirasvaa/-kiiltoa. Joskus peitän myös tummia silmänalusia. Ripset taivutan melkein joka päivä, vaikkein ripsaria käytäkään. Juhliin meikkaan kyllä sitten enemmän. ...Koen itseni liian laiskaksi meikkaamaan huolellisesti joka päivä, sen lisäksi koitan muutenkin välttää turhia kemikaaleja, joten aika nollamotivaatio arkipuunaamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä