Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avun tarpeessako?

Vierailija
29.04.2023 |

Miten päästä yli puolison satuttavista sanoista? Saan riidan aikana usein kuulla, että mulla on päässä vikaa, ja että mun pitäisi mennä juttelemaan jollekin pääkoppalääkärille. Alan itsekin epäilemään itseäni. Myönnän olevani temperamentiltani ihan toista maata. Kun ahdistun ja ärsyynnyn olen hyökkäävä ( en fyysisesti) ja huudan. En vaan saa hänestä mitään irti. Hän on alkoholisoitunut ja olen väsynyt hoitamaan asioita yksin. Hän ei halua tehdä mitään kanssani. Ei läheisyyttä, ei seksiä. (Johtuu toki kiristyneistä väleistä).

Pitäisikö mun nyt mennä jollekin psykologille, sanoa, että varasin tänne ajan, kun puolison mielestä mun päässä on vikaa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin eron tuollaisesta ja otinkin. Tuo tulee vain pahenemaan.

Vierailija
2/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti molempia erikseen.

Mieti itseäsi. Mieti toista ihmistä. Älä mieti teitä yhdessä. Erota omat teot toisen teoista ja toisinpäin. Millaisia olette?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelu ammattilaiselle voi olla hyödyksi. Voit saada selvyyttä kysymyksiisi.

Parisuhteessa ei ole ikinä pakko jatkaa vain sen takia, että joskus on päätynyt olemaan yhdessä.

Rakastatko kumppaniasi?

Vierailija
4/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsisi, pakkaisin kamani ja häipyisin!

Mun maailma, mun ajatukset!

EI OLE PAKKO! Ihmisellä on vapaa tahto, sanotaan kuulema jo raamatussakin!

Vierailija
5/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kuulemma Raamatussa." Raamatussa sanotaan, että minkä Jumala on yhdistänyt, sitä ihminen älköön erottako." Ei avioeroa.

Vierailija
6/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalalla ei ole mitään tekemistä paskojen ihmissuhteiden kanssa. Eroa juoposta, pelastat itsesi.

Vierailija
7/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"kuulemma Raamatussa." Raamatussa sanotaan, että minkä Jumala on yhdistänyt, sitä ihminen älköön erottako." Ei avioeroa.

RAAMATTU.FI

EtusivuLue RaamattuaHakuTaustatietoaKäännöksetRaamattu kirkkovuodessaMietiskelytKirjaudu sisäänLuo käyttäjätili

5. Mooseks ... 24

1 käännös

Raamattu 1992 (KR92)

Avioliittolakeja

241

5. Moos.

"Jos avioliiton solminut mies lakkaa pitämästä vaimostaan havaittuaan hänessä jotakin epämieluista, hän voi kirjoittaa vaimolleen erokirjan ja lähettää hänet luotaan.2Jos nainen hänen luotaan lähdettyään menee toisen miehen vaimoksi3ja tämäkin mies alkaa vieroa häntä, kirjoittaa erokirjan ja lähettää hänet luotaan tai jos tämä mies kuolee,4edellinen aviomies, joka lähetti naisen pois, ei saa ottaa häntä uudelleen vaimokseen"

"Älä tee vääryyttä köyhälle päivätyöläiselle, olipa hän maanmiehesi tai maassasi asuva muukalainen.15Maksa hänelle työpäivän palkka ennen auringonlaskua, sillä hän on köyhä ja odottaa palkkaansa."

Vierailija
8/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miten tää on yhtäkkiä tämmöseksi menny. Nyt mun luonne on ihan paska, tai on ollu jo 20 vuotta. Kun kysyn miksi sitten mun kanssa olet, niin koska sattuu mua rakastamaan.

Voiko rakastaa ihmistä jonka luonne on perseestä, ei osaa käyttäytyä ym.?

Jos tää on pitkässä suhteessa jokin vaihe? Keski-iän kriisi? Kyllästyminen? Tuntuu että mä hoidan aikuista lasta.

Vierailija
9/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua miten tää on yhtäkkiä tämmöseksi menny. Nyt mun luonne on ihan paska, tai on ollu jo 20 vuotta. Kun kysyn miksi sitten mun kanssa olet, niin koska sattuu mua rakastamaan.

Voiko rakastaa ihmistä jonka luonne on perseestä, ei osaa käyttäytyä ym.?

Jos tää on pitkässä suhteessa jokin vaihe? Keski-iän kriisi? Kyllästyminen? Tuntuu että mä hoidan aikuista lasta.

Älä tuhlaa ajatuksiasi pitkälliseen arvailuun mikä kriisi se on.

Mitä sinä haluat?

Mitä sinä itse teet?

Mitä sinä et hyväksy?

Kun et hyväksy jotain, mitä teet ja mitä siitä seuraa?

Vierailija
10/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskele läheisriippuvuudesta, on yleistä addiktien puolisoilla.

Päihdelinkin sivuilta kannattaa lukea myös omakohtaisia tarinoita, ehkä saisit tsemppiä sieltä.

Omat rajat hälvenee suhteessa alkoholistin kanssa ja on yleistä, että alkoholisti manipuloi kumppanin niin, että se kumppani on hullu ja hoidon tarpeessa, ei hän itse.

Vierailija
11/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sinulle mitään diagnoosia anna, ellei päässäsi oikeasti ole jotain vikaa. Ja jos vikaa on, on ihan hyväkin, jos se selviää. Jos taas todetaan, ettei mitään vikaa ole, voisit sen sitten miehellesi kertoa.

Vikaa saattaa olla myös miehesi päässä.

Tai voi olla, että teillä on molemmilla vikaa päässä.

Jos sinulla on jokin korjattavissa oleva vika, se kannattaa korjata. Jos taas sinulla on jokin poikkeava ominaisuus, jota ei voida korjata, ja jota miehesi ei pysty hyväksymään, kannattaa erota.

Vierailija
12/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

RAAMATTU.FI

EtusivuLue RaamattuaHakuTaustatietoaKäännöksetRaamattu kirkkovuodessaMietiskelytKirjaudu sisäänLuo käyttäjätili

5. Mooseks ... 24

1 käännös

Raamattu 1992 (KR92)

Avioliittolakeja

241

5. Moos.

"Jos avioliiton solminut mies lakkaa pitämästä vaimostaan havaittuaan hänessä jotakin epämieluista, hän voi kirjoittaa vaimolleen erokirjan ja lähettää hänet luotaan.2Jos nainen hänen luotaan lähdettyään menee toisen miehen vaimoksi3ja tämäkin mies alkaa vieroa häntä, kirjoittaa erokirjan ja lähettää hänet luotaan tai jos tämä mies kuolee,4edellinen aviomies, joka lähetti naisen pois, ei saa ottaa häntä uudelleen vaimokseen"

"Älä tee vääryyttä köyhälle päivätyöläiselle, olipa hän maanmiehesi tai maassasi asuva muukalainen.15Maksa hänelle työpäivän palkka ennen auringonlaskua, sillä hän on köyhä ja odottaa palkkaansa."

Voi jessös, siirrätkö yleensäkin kaiken vastuun joka asiassa raamatulle??

Pitäisikö tässä alkaa lahtaamaan vääräuskoisiakin ja siirtää siitäkin vastuu raamattuun?!

Vierailija
13/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se huutaminen ja tinkaaminen vain lisää miehesi juomista ja sulkeituneisuutta.

Vierailija
14/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

raamattu on pelkkää aivopesua. On siellä toki ihan hyviäkin asioita mutta vaatii hyvää erottelukykyä poimia ne sieltä.

Vierailija
15/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tullut mieleen, että alkoholisoitunut ihminen sinua syyllistää?

Mikäli haluat mielenterveytesi säilyttää, alkaisin sinuna pakkaamaan tavaroita.

Tulet sairastumaan vakavasti ja lähteminen vain vaikeutuu.

Vierailija
16/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se huutaminen ja tinkaaminen vain lisää miehesi juomista ja sulkeituneisuutta.

Vaikea vaan hymyillä kun toinen makaa paskasena sohvalla ottamatta mitään kontaktia. Ei kiinnosta tehdä mitään (paitsi juoda).

Vierailija
17/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

RAAMATTU.FI

5. Mooseks ... 24

1 käännös

Raamattu 1992 (KR92)

Avioliittolakeja

241

5. Moos.

Voi jessös, siirrätkö yleensäkin kaiken vastuun joka asiassa raamatulle??

Pitäisikö tässä alkaa lahtaamaan vääräuskoisiakin ja siirtää siitäkin vastuu raamattuun?!

?! "Hän voi kirjoittaa erokirjan". "Jos nainen menee toisen miehen vaimoksi"...

Vierailija
18/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea vaan hymyillä kun toinen makaa paskasena sohvalla ottamatta mitään kontaktia. Ei kiinnosta tehdä mitään (paitsi juoda).

Juoppo hoitoon. Puoliso omaan elämään.

Vierailija
19/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sun itsesi mielestä paras ratkaisu?

Vierailija
20/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOPETA SE HUUTAMINEN!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi