**~~Tähtäimessä LOKAKUU 2014~~**
Hei vaan, jokohan löytyis muita joilla toiveissa laskettu aika lokakuussa 2014? Allekirjoittanut on jo pudonnut elokuisista ja syyskuisista eli nyt ois vuorossa yk3. Viime kierto oli mukavan lyhyt, 27 päivää. :)
yennaf kp 1/27 yk3
Kommentit (601)
Ups, ma nakojaan muistin etta oon edelleen vanhalla nimella enka ees muistanu uutta! olen siis kirjoittanut joskus Fresca nimimerkilla. :)
IHANAA MARJANA!! Tää oli niin mahtava uutinen!! Toivon koko sydämestäni että vaaveli(t) pysyy siellä nyt sinne viikoille 40 ja saat tuhisijan/t syliin lokakuussa <3 Voi, kirjota ny jonnekin sitten jossain vaihees kuulumisia, olisi ihana kuulla niitä koska oon kans jo niin pitkään sun tarinaa jännännyt ja oot ollu paljon mielessä :)
Pikkuinenmyy ja pienempimyy 20+1
Isot onnittelut kaikille plussanneille :))
Tällä ollaan suurinpiirtein luovuttu toivosta, vaikka menkkoja todennäkösesti joutuukin oottaa vajaan viikon vielä. Mulla kun ei oo niin ei sitten minkään merkkisiä oireita, ei nipistele, ei vihlo, ei repäise..ei mitään. Ja kun oon tietysti kolunnu kaikenmaailman keskustelut läpi,niin ihmisillä tuntuu jo tässä vaiheessa olleen jos jonkinmoisia oireita.
Ainoot toivon rippeet on tissit, jotka ei oo kipeet. Siis mullahan normaalisti tissit kipeytyy hyvissä ajoin ennen menkkoja. Mutta
en tiiä..pitäshän niitten kipeytyy muutenki jos raskaana oisin. Lisäksi pari, siis tosiaan vain pari nopeeta tuntemusta ollu tässä, sellasta kuin puukolla vejettäs tosta napasta viivasuoraan alaspäin. Kirkasta valkovuotoo tulee solkenaan iha niiku viimekierrossa.
Ei tunnu mitenkään erilaiselta tai poikkeavalta. :(
Mun oli pakko tulla onnittelemaan Marjanaa! Oon seuraillut sivusta ja pitänyt niin peukkuja teille. Itse plussasin vuosi sitten ja jatkoin sun taipaleen seuraamIsta. Itku tuli kun luin ilouutisen! <3 onnea ihan mielettömästi ja toivon sydämeni pohjasta, että kaikki menee hyvin!
Onnea varsinkin Marjana!!! Ja muillekin plussaantuneille!
Tällä on nyt odottelemista, jotain oireiluja on, vatsa turvonnut ja välillä kipeä ja hermot NIIIIIN kireenä...useammin joudun myös vessaan ja lisää valkovuotoa...mutta jompi kumpi tässä tulee, joko raskaana tai täti tulee kylään...toivoa on mutta en haluais pettyä niin paljon joten uskon mieluummin että en ole ja ilahdun sitten jos olen....näin yritän ajatella siis...
Itse olen tosi varovainen miten ja mitä kysyn lapsettomilta tai jos on jo lapsia niin silloinkin koska tiiän että kommentit (kuinka hyvätahtoisia ne oliskaan) voi loukata.
Pakko kirjottaa! Olin ite täällä kuumeilemassa kevään ennen ku tulin raskaaks ja sen jälkeen olen käyny tasasesti seuraamassa Marjanan kuulumisia. Viikko sitten oma vauvani syntyi ja nyt sain kunnon itkun aikaseks ku luin Marjanan viestin.
Aivan mielettömästi onnea!!!! Nyt peukut pystyyn että kaikki menee loppuun saakka hyvin!! Tällä palstalla on kyllä niin monta ihmistä toivomassa sitä samaa et sen on pakko onnistua!!<3
Demi & Pikkupikku
voi ihanaa marjana!! <3
Tää oli niin ihana uutinen että mullakin nous kyyneleet silmiin! Oot ollu niin paljon mielessä ja oon käyny täällä joka päivä oottelemassa uutisia.
On kyllä jotenkin huvittavaa miten sitä alkaa täysin tuntemattomien ihmisten elämään eläytyä täällä :)
Nauti nyt siitä kummasta olotilasta, sinä olet raskaana! :)
Turha kai edes sanoa miten kovin toivon että kaikki menee hyvin loppuun saakka.
Tietenkin onnittelut myös kaikille muille plussan saaneille! <3
ja tippuneet tervetuloa tonne marraskuisiin! :)
safia kp 18/28-30
Onnea kovasti Marjana! Ihanaa <3
Täällä tehty kaksikin negatestiä tänään. Raskaustesti ja siittiötesti. Ei taida tulla meille ikinä lasta koska hoitoihin ei ole näillä tietämin varaa. En siis varmaan täällä palstalla kiusaa itseäni enää. Mietin, että olisi ollut 9kk sitten kiva tietää tämä, ettei herätellyt turhia toiveita melkein vuoden. Oli se muka niin maagista päättää, että "meille tulee vauva, meistä tulee perhe".
Ei mene tasan onnen arvat.
Kiitos seurasta.
t: varmasti ikuisesti lapseton Saffelson
Todella pahoillaan puolestasi Saffelson! =( Voin VAIN kuvitella miten raskaat uutiset olivat. En tidä muuten mikä elämäntilanne sulla on mut ystäväpariskunta joilla siis 0 % mahdollisuudet raskautua luomusti pyysivät häälahjaksi (kuten jotkut häämatkakassaan) niin hoitoihin tukea....sen avulla saivat esikoispoikansa kunnallisesti ja sitten jäi aikaa säästää pikkuhiljaa...ymmärrän ellei sitä halua tehdä ja voi olla että olet jo naimisissa mut halusin tuon kertoa jos sellainen tuntuu mahdollisuudelta! Voimia ja toivottavasti onnistutte vastoinkäymisistä huolimatta...
Säästää siis mahdollista sisarusta varten....
aivan ihania uutisia Marjana! <3 onnea! <3 Itkut tirautin ku luin siun kuulumiset. Onnea kaikille toisillekki plussan saaneille.
Mua niiiiin ahistaa ja turhauttaa ko en tiiä mikä mun tilanne oikein on. :/
Nyt kp 35, ei merkkiäkään tädistä, saatikka sitte oviksesta. Menkat tosiaan kesti 23 pv. Oviksesta en oo varma. Jos se oli sillon ko tuntemukset oli, nii siitä on jo 3 viikkoa, joten jos oisin raskaana nii plussan pitäs jo näkyä. Närästää hirveesti, mitä tahansa syönki, ja vaikka en söiskään. Tissit on kipeät. Janottaa. En silti usko raskauteen, toivon että äkkiä tapahtus jotain edistystä. Niinku esim täti tai ovis tjtn. Itkettää ku ei tiiä mistään mittään. Huokaus. :'( Testasin negan taas tänään. Malttaski lopettaa tän testailun.
Emotar (ja vitutus) kp35/28-32 yk8 (vai oliko se 7...)
Mä oon niin kauheen kateellinen kun katotte raskautta rintojen muutoksesta. En voi mitään tietää siitä kun imetän vielä viimeistä "ihmettä" ja rinnat muutenkin ihan omaa luokkaa, sii varsinkin kun lopettaa imettämistä parhailllaan..ärsyttää siis ettei voi niitten perusteella mitään miettiä....Tänään vielä sellanen ilta et on niiin negatiivinen...jotenkin on sellanen olo et miehen syöpä uusiutuu ja ettei mikään enää onnistu ja et kaikki menee huonosti...täytyis varmaan mennä nukkuu et loppuis tällaset ikävät ajatukset...
Kiitos kaikille, että olette olleet noin ihanasti hengessä mukana ja tämä uutinen liikutti noin monia, vaikka minä olen yrittänyt viime aikoina pysyä hieman kauempana tästä foorumista, että hermot kestäisi kasassa. :)
Joku kyseli tuntuiko minusta erilaiselta tässä loppukierrossa kuin muissa... Niin ei juurikaan.Tällä viikolla on muutaman kerran tullut huono olo, mutta sitäkin on joskus loppukierrossa muutenkin ollut. Vatsan nippailu on ehkä hieman erilaista ollut kuin aiemmin, mutta kyllä niitä nippailujakin on ollut muissakin kierroissa. Ehkä erilaisena oireena on alaselkäsärky tai tunne sen herkästä rasittumisesta, vaikka mitään rasittavaa ei ole tehnyt. Mutta rinnat ovat ihan samanlaiset kuin muulloinkin loppukierrosta. Lämpöjä en edes mittaillut, kun tuo Lugesteron-lääkitys voi nostaa lämpöjä jonkin verran. VAlkovuodon määrää ei voi myöskään arvioida juuri tuon lääkityksen takia, kun sitä valuu jo sen verran paljon.
Eli oireiden perusteella en olisi kyllä testiä mennyt ennakkoon tekemään.
Tein testejäkin sen takia, kun halusin valmistautua negatulokseen, josta olisin joutunut huomenna soittamaan sitten labaratulokset kesken työpäivän. Viime lauantaina aloin tuijotella testiä siten, että "onko tässä jotain..." Ja sunnnuntaina se sitten näytti jo haamua, etten voinut erehtyä ja sen jälkeen vahvistunut joka päivä. :)
Hirveästi pelottaa, että tämä menee jo alkumetreissä kesken, mutta täytyy vaan toivoa parasta. Kuten aiemminkin kirjoitin, niin pääasia, että jotain on tapahtunut ja se raskaus tosiaankin on mahdollinen! :)
Päivitys 13.2.2014
**Lokakuun 2014 jännäilijät:**
-
Jansku20 kp 54/32? Yk 7
Siirisofia kp 36/25 yk 20-21
Emotar kp 36/28 ja yk7
Weebee kp 31/27-29 yk6
Joliette kp 29/26 yk 3
Snipsus kp 32/30 yk 45
Bamse8 kp 34/32-36 yk4
80emilia kp 28/26-31 yk6
Ipa kp 36/40 yk2
Havu kp 31?/24-33
Katherine kp 30/30-35 yk 1
miiisu kp 27/28 yk 5
Helmiunelma 27/28 yk4
Lapinnoita kp 26/27-28 yk5
blackpanther kp 25/27-28
Trewq kp 25/27-28? yk5
MatildaV kp 24/29 yk6
mimmi ja onni kp 35/42-44 yk 3
Anniw kp 22/28-32 yk4
T M H kp 22/27 yk2
Tunturi kp 21/26-28 yk6
Hjöördis Kp 20/25 yk1
Rellu kp 31/? yk1
Lovemychildren yk2v
Millimamma ?/??
Plussanneet:
killed kp 25/28 yk2
Taivaanlaiva kp 33/31 yk1
yennaf kp 26/27-31 yk3
mannariini kp 25/26 yk1
Elokuu15 kp 30/26-27 yk3
Hilla kp 32/31 yk1
Haaveilija 28/25 yk 3
Marjana yk4v
Tipahtaneet:
Henriikka85
Evelyn80
Lalaloo
tann
mammanen2011
Safia
emilllia
Jonsteri
Jellonamieli
Anniina77
Pikkumyy
Tiusk
NeitiA
katarine
sannakaro
anneee
Rouva79
Masc
kathia
Alicia
Marjamiini
Simpukka
Saffelson
Marjanalle suuren suuret onnittelut, mä olen niin onnellinen teidän puolesta <3 Tervetuloa lokakuisiin kirjottelemaan :))
Saffelson voi itku miten surulliseksi tulin sitten tästä sinun viestistäsi :( Olen tosi pahoillani. :( Paljon tsemppiä jatkoon <3
Ipa, miten sinun viivaset, vahvistuvatko? :)
yenna 6+4
Huomenta!
Täältäkin onnittelut Marjaanalle! Ihan huikeeta!
ja Saffelson, tiedän, että ainainen nega vetää mielen niiiiinn matalaks..mutta, meilläkin ennen esikoista tehtiin töitä vuosi. Tosin stressain aika huolella joka ikistä kiertoa ja tein sen sata miljoona testiä ja aina vaan nega. Sitten päätin, että antaa olla en jaksa enää vahata ja meillä oli muutto uuteen kotiin ja remonttia tehttin yötä päivää ja kas kummaa kun remonttihuolet oli ohi ja kaikki valmista, mietin, että nyt oli tilaa yhdelle lapselle niin johan sitä kohta raskaana oltiin. Se tuli niin puun takaa kun olla voi. MItään oireita ei ikinä ollut suuntaa tai toiseen, mutta siltikin vaan plussaa näytti. Eli luulen, et kun lopetin yrittämisen niin kehokin rentoutui :)
No mutta se siitä. Täällä viikko oviksesta mennyt ja ei tunnu miltään. Flunssa on edelleen vielä vähän ja tuntuu, et ruoee pikkuhiljaa turvottaa.. niinkuin aina ennen menkkoja. Nehän olis tulossa tossa viikon päästä. Miksi aika ei vaan voi juosta??
mimmi ja onni kp36
Mulla ei ollut raskauden aikana rinnat ollenkaan kipeät, ei alussa, ei lopussa. Kasvoivat vaan raskauden aikana ja nännit hieman tummenivat. Noh eilen sitten ajattelin taas lähteä salille purkamaan stressiä ja siinä vaatteita vaihtaessa tunnustelin että rinnat on kipeät. Rupesin oikein kopeloimaan kun en ollut uskoa sitä, ne ei ole IKINÄ kipeät. Ajattelin että herranjestas ollaankohan tässä raskaana ja mitähän muita oireita voisi tulla. Ekassa tosiaan kun ei ollut oireen oiretta. Siinä sitten hetken kopeloitua ja paineltua muistin että minähän kävin toissapäivänä myös salilla ja tein oikeen paljon ja raskailla painoilla penkkipunnerrusta, mulla oli siis rintalihakset kipeät ja jumissa vaan siitä kuntosalista. Ratkesin vaan nauramaan :'D Ja ajattelin että minäkin taidan nyt ruveta vääntämään kaikesta mahdollisesta raskausoireita. Huoh, kyllä oli höpsö olo. Ja sitten tietty tuli vähän haikea olo kun tajusin ettei se kipu vauvasta johtunut. Mutta vieläkin hymyilyttää se eilinen kopelointi operaatio :)
Saffelson, en tiedä piipahdatko täällä vielä eli tuletko näitä viestejä edes lukemaan.. Mutta tiedän tuon tunteen, sen pakahduttavan ahdistuksen ja lohduttomuuden, meillä se käyty myös kipuillen läpi. Toivon kuitenkin ettet luovuta vaan hakeudutte kunnalliselle jonottelemaan mahdollisimman pian, siellä oikeasti voidaan auttaa eikä se kustannus ole ollenkaan samaa luokkaa kuin yksityisellä. Polikäynnit ja lääkkeet maksaa, mutta aika pian tulee lääkekattokin vastaan eli sekään ei ole mikään mahdoton raha. Tiedän kun meilläkään ei sitä ylimääräistä rahaa ole mutta silti onnistuttiin. Henkinen jaksaminen ja asian käsitteleminen joka kantita on se rankin homma tietysti. Jos sinua kiinnostaa ja haluat niin voidaan kirjoitella yksityisestikin tms. Meillä yritystä takanapäin kolmisen vuotta, osa siitä luomuna, osa hoidoissa. Ja nyt näyttää siltä että onnistuttiin, nyt puolivälissä raskautta. Mutta olehan yhteyksissä jos siltä tuntuu. Minusta vaan tuntui että haluan sinulle tähän vielä kirjoitella. Paljon voimia <3
Ja voimia ennen kaikkea teille muillekin jotka yhä odotatte plussauutista. Ja teille jotka olette jo plussanneet, kaikkea hyvää loppuun saakka <3
kaunisikävä 18+0
Hohhoijjaa,on tää homma kyl yhtä eipäs-oopas oloja. Eilen illalla luultavasti dpo 5 sain kamalat menkkajuilinnat ja pyörin sängyssä monta tuntia. Munasarjoja vihlo niin että veti oikein jalkoihin asti ja lisäks menkkamaiseen tapaan alamaha ja selkä kipuja. Pienen pieni toivon kipinä sytty, että olisko voinu liittyy kiinnittymiseen? Ja kun tissit ei oo vieläkää kipeet niiku normaalisti menkkoja ennen eikä miun menkat yleensä kipuile noi kovin ennen alkamistaan. Lueskelin taas noita keskusteluja ja samankaltasta ollu muillaki. Oivoi. Mun pää ei kyllä kestä montaa kuukautta tällästä piinaista arvuuttelua. Mieskin totes eilen että kyllä se ajallaan selvii ollakko vai eikö olla, mutta ei se kyllä tajuta voi, millasta on olla naisena tässä tilanteessa :D
Moikka!
Ensinakin: ONNEA MARJANA! ollaan viime vuonna jannailty samoilla foorumeilla ja kun itse palasin tanne oon niin iloinen etta sain lukea sun odottavan vauvaa!!
Kaikki menee hyvin, ala stressaa alaka nostele mitaan!
Tuun mukaan jannailemaan teidan kanssa ainakin viela pari paivaa! En ole kirjoittanut ainakaan puoleen vuoteen mitaan. Loin joskus uuden keskustelun joka oli huhtikuiset 2014, eli beibin olisin kuulunut tulla parin kuukauden paasta, mutta se tipahti pois kyydista kahdeksannella viikolla :( luulen etta olin osasyyllinen koska ma aloin heti nostelee huonekaluja ihan tosi painavia yksin ja aloin sisustaa huonekalut uuteen jarjestykseen ja lisaksi stressasin toista TOSI paljon. Nyt oon miettinyt et mikali tuun raskaaksi niin lopetan mun toissa, koska se ei oo sen arvoista! Ja mun mies sanoo etta mieluusti elattaa mut raskausaikana olemalla paljon toissa, mutta kun vauva syntyy niin han haluaa olla sen kanssa kotona. Mun mielesta ihana ja mulle jarjestely sopii hyvin <3
Nyt olen henkisesti (lahes) ja (ehka) fyysisesti toipunut ja minulla on menossa kp 31/28!! Minulla on ollut viikon menkkakivut, ISOT ja arat rinnat, metallin maku suussa ja iltaisin kuvotusta lisaksi heraan 4 kertaa yolla vessaan ja paivisin kayn myos korkeintaan parin tunnin valein vessassa. Olen ammatiltani kokki ja ihmettelen miten lihan leikkaaminen kuvotti yks paiva niin paljon. En siis tasta muuten oo moksiskaan :D sain 27/28 haamujen haamuviivan testiin ja sen jalkeen 2 negaa mitka ei ollu testattu aamupissasta. Asun pienessa kylassa ja taalla en enaa kehdannut ostaa testeja kaupasta tai apteekista (1 apteekki ja 2 kauppaa joista oon jo ostanut! :D) Taalla on niin pienet piirit etta mun mummo saa aina tietaa kun kayn ostamassa ees yhden saunakaljan ja saan hirveat saarnat (Tiedan etta oon aikuinen :DDDD)
Tilasin siis testeja netista ja odotan ku kuuta nousevaa postilaatikolla et posti tulis :D
Tsemppia kaikille!
Terkuin,
Fresca :)
(lopetin pillerit 01/13, km 08/13, yk 5 km:n jalkeen ja kp 31/28)