Miksi miehet ymmärtävät tasoteoriaa paremmin kuin naiset?
Kommentit (564)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen tulee kuitenkin olla ainakin keskiluokkainen jos mies itse on ylempää keskiluokkaa ja korkeakoulutettu jos mieskin on. Naisen tulotaso muuttuu tärkeämmäksi kun mies on keskituloinen, sillä varattoman naisen kanssa yhteinen elintaso on matala, kun taas keskituloisen naisen kanssa voi jo elää ihan mukavasti.
Niin paitsi että tämä ei ole totta ja heittämä on paljon suurempi. Hyvänä esimerkkinä Thai-vaimot jotka ovat uutteria työntekijöitä kyllä, mutta hyvin köyhiä, ei korkeakoulutusta ja matalapalkkaisia. Ja Thai-vaimoja yleensä hakee ylempään keskiluokkaan kuuluvat vähän vanhemmat miehet. Miehillä ei parinhaussa naisen tulotaso vaikuta lähellekään yhtä paljon, vaan enemmän se mikä saa puntin kirjaimellisesti tutisemaan. Hyvä esimerkki myös tulotasoteorian maailmanlaajuisuudesta, kun Thai-vaimot ovat hyvin perinteisiä mitä parisuhteeseen tulee, eli miehen absoluuttisesti täytyy ansaita se leipä huusholliin tai se on ero samantien.
Mä tunnen vain yhden korkeakoulutetun miehen, joka on hakenut thai-vaimon Pattayalta. Kyseinen mies on ylivelkaantunut alkoholisti, vaikka hyvässä duunissa onkin. Lisäksi thai-vaimoissa on eksotiikka-tekijä, minkä takia toimivat huonona esimerkkinä kun puhutaan suomalaisten välisestä pariutumisesta.
Mutta kuitenkin jopa eksotiikkatekijästä huolimatta tietämissäni tapauksissa korkeakoulutetut ja hyvätuloiset ulkomaalaisen kanssa naimisiin menneet mehet ovat löytäneet vaimonsa työn tai koulun merkeissä ja naiset ovat myös korkeakoulutettuja ja omalla mittapuullaan hyvistä perheistä. Varmasti köyhempiä kuin länsimaalaiset, toki, mutta omassa yhteisössään keskimääräistä korkeamman statuksen omaavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Siinä ei ollut minkäänlaista itseironiaa.
"Tasoteoria on vain huhupuhetta! Naiset ei köyhistä miehistä vain tykkää koska he ovat luusereita!"
Tuo retoriikka nimenomaan todistaa tasoteorian niin oikeaksi kuin olla ja voi.
Hmmm... Naisen nuoruus ja kauneus ovat naisen tasokkuuden mittareita, näin luin tuolta aiemmin tasoteoreetikon kirjoittaneen. Nuori, kaunis nainen on siis erittäin korkealla tasolla, eikö niin? Entä jos hän olisi harjoittanut intiimiä kanssakäymistä kaupungin kaikkien miesten kanssa, käyttäisi kovia huumeita, hänellä olisi muutama lapsikin todisteena seikkailuistaan ja hän olisi vielä varsin ilkeä luonteeltaankin - taso edelleen kova? Kaikki miehet rankkaisivat hänet YTN:ksi?
Elleivät, miten tässä tasoteoria pätee?
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Se on jännä, että jokainen tietää josko joku mies on ällöttävä vai komea ja kiinnostava, mutta tässä on joku kielellinen kuilu, ettei tasoista pidetä.
Minusta tuntuu, että siinä on kyse jostain itsepetoksen mahdollistamisesta ja psyykkeen suojelusta. Joskus kesällä väittelin yhden tavisnaisen kanssa näistä asioista ja mieltymyksistä ja hän vain sanoi kiinnostuvansa sellaisista, jotka sitten kiinnostaa ja väitti minun vihjailevan hänen olevan ruma. Meni joitakin viikkoja ja sitten tämä nainen oli harrastanut seksiä jonkun miehen kanssa, jonka nainen arvioi olleen sadan muunkin naisen kanssa ja nainen oli tympääntynyt, kun mies ei käyttäytynyt kuten hän haluaa.
Jokainen tavallaan tunnistaa tasot, mutta niitä ei mielellään sovelleta itseen.
Voi myös olla, että naiset ovat jotenkin evoluutiossa kehittyneet huijaamaan itseään eri tavalla kuin miehet täyttääkseen tarpeensa. Miesten väitetään pitävän itseään komeampina kuin ovat ja tätä toitotetaan palstalla, mutta käytännön elämässähän se näy noin. Googlatkaa vaikka video "fat woman swiping left on Tinder". Lähes kaikki miehet pitävät tavallisia kutosen naisia ainakin vähän viehättävinä.
Miesten kannattaa joka tapauksessa psyykata itseään epätoivoista yritystä varten sen kutosen kanssa, jotta saisi omat geenit liikkeelle edes jotenkin. Naisten taas käyttäytymisestä päätellen on luola-aikoina kannattanut huijata itsensä uskomaan, että miesmalli on hänen tasoaan, koska siten on ilmeisesti sitten varmistanut lapselle "hyvät" geenit, vaikka miestä ei enää seksin jälkeen näkyisi. En itse ainakaan ajattele, etteivätkö naiset olisi tarpeeksi älykkäitä päätelläkseen, ettei miesmalli kestä ikuisesti kuin sokerinen leivoskaan, vaan arjessa pitäisi tyytyä siihen oman tasoiseen juurekseen ja vihannekseen, joka ei ole yhtä säväyttävää, mutta tuo turvallisuutta pitkällä tähtäimellä.
Eron näkee myös siinäkin, että alaikäiset teinitytöt tyrkyttävät itseään aikuisille muusikoille ja uskottelevat itselleen, että heillä on realistiset mahdollisuudet saada kansainvälinen tähti riskeeraamaan vapauden menetys pökkimällä alaikäistä, kunhan tämä lapsi vain tekee sen helpoksi staralle. Kun itse yläkouluikäisenä ihailin jotain naispuolista artistia, en sentään kuvitellut pääseväni samaan huoneeseen sellaisen kanssa.
Olisi mukavaa jos näissä asioissa pidättäydyttäisiin kuitenkin reaalimaailmassa, eikä Youtuben tinder-videoissa tai kansainvälisissä rock-tähdissä. Jos tällaisten ilmiöiden perusteella tekee johtopäätöksiä ihmisten käyttäytymisestä, pariutumisesta ja rakastumisista, perheenperustamisista ja yhdessä vanhenemisista, niin ymmärräm että kuva ei ole kovin ruusuinen. Se ei ole sitä kummankaan sukupuolen osalta.
No se nainen, jolle puhuin oli todellinen ja teinit, jotka ovat kertoneet noista asioista olivat myös todellisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä sitten on kymmenien kommenttien vääntö siitä, että saisivatko naiset edellyttää mieheltä työssäkäyntiä vai ei?
Ei kyseessä ollut vääntö siitä että onko naisilla siihen lupa. Vaan vääntö oli sitä että tämä on fakta ja jostain syystä Vauva-palstan mammat eivät tästä faktasta pidä, varmaan siinä pelossa että näyttäisivät yhtä pinnallisilta mitä miehetkin.
Turha tuosta on naisia moittia koska jokaikinen nainen maailmassa noudattaa samaa sääntöä. Miehen tehtävä on sopeutua maailman realiteetteihin ja pyrittävä työskentelemään kovasti tai hyväksymään sen tosiasian että tulee kuolemaan yksin.
Sen takia suurin osa miessinkuista ovat nuorempia ja naissinkuista vanhempia. Keski-ikäisillä miehillä oma status on keskimäärin korkeampi kuin nuorilla miehillä jotka ovat vasta aloittamassa työelämässä. Vanhat naiset taas ovat sinkkuja kahdesta syystä, siksi että eivät ole enää niin haluttuja kuin nuorempana, ja siksi että miehet kuolevat nuorempina, eli vanhoja naisia on enemmän kuin vanhoja miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... Naisen nuoruus ja kauneus ovat naisen tasokkuuden mittareita, näin luin tuolta aiemmin tasoteoreetikon kirjoittaneen. Nuori, kaunis nainen on siis erittäin korkealla tasolla, eikö niin? Entä jos hän olisi harjoittanut intiimiä kanssakäymistä kaupungin kaikkien miesten kanssa, käyttäisi kovia huumeita, hänellä olisi muutama lapsikin todisteena seikkailuistaan ja hän olisi vielä varsin ilkeä luonteeltaankin - taso edelleen kova? Kaikki miehet rankkaisivat hänet YTN:ksi?
Ei kaikki mutta tarpeeksi moni että häneltä ei miehet hetkeen loppuisi. Miehet ovat helposti mulkkujensa vietävissä ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se ole mikään yllätys kenellekään että varsinkin nuoret naiset saa tinderissä poikkeuksetta satoja mätsejä ja treffiehdotuksia aivan liukuhihnalta kun saman ikäiset yhtä laihat miehet saa niitä hyvin harvakseltaan ja viimeistään treffeillä tulee useimmille pakit. Baarissa jokainen nuori norminainen saa helposti seksiseuraa tai parisuhdeseuraa ihan miten itseä huvittaa. Samaan aikaan miehet joutuu näkemään hurjan paljon vaivaa tehdäkseen vaikutusta ja saadakseen edes yhden kiinnostumaan.Alempi ja keskitasoinen mies ei sytytä juuri ketään naista. Näitä on miehistä noin 80 %.
Ja sitten tulee nämä Axel Smithit, jotka pyörittää naisia kyllästymiseen asti kunnes pitää keksiä kaiken maailman salakuvausjuttuja piristykseksi kun pelkkä nättien tyttöjen kanssa duunailu ei enää jaksa sytyttää (ylempitasoinen mies kiinnostaa lähes kaikkia naisia).
Tutustuin markkina-arvoteoriaan ja en ole löytänyt mitään parempaakaan selitystä tälle massiiviselle epäsuhdalle. Kyse ei ole mistään pienestä erosta. Tosiasioiden ymmärtäminen auttoi minua etsimään oikeanlaisen puolison jonka kanssa olen yhä.
Olen silti ihmeissäni siitä miksi useimmat naiset suhtautuu tuohon teoriaan niin tunteellisesti ja epärationaalisesti. Jos joku parempi rationaalinen selitys löytyy niin olen valmis kuulemaan sen.
Suhtaudun "tunteellisesti" vain siihen, jos minun käsketään naisena "laskea tasoa" tai "alentaa kriteerejä" tms. En olisi sitoutunut mieheen mistään muusta syystä kuin rakkaudesta ja rakastuminen on minulle tunne. Se on sitä, että on tavannut ainutlaatuisen ihmisen, ihastunut ja rakastunut, huomannut haluavansa jakaa elämänsä hänen kanssan ja se rakastuminen on syventynyt rakastamiseksi.
Hienoa, jos sinä olet löytänyt puolison "tosiasiat ymmärtämällä" ja niiden perusteella etsimällä. Minä etsin tunteella. Ja toisin kuin kohta joku arvelee oman puolisoni vain tosiasiat ymmärtämällä tyytyneen minuun, minulla on hyvin paljon näyttöä siitä, että olen itse vastaavasti hänelle ainutlaatuinen ja arvokas. Hänellä olisi ollut ja olisi varmaan vieläkin muitakin ottajia, heidän joukossaan paljon minua kauniimpiakin. Mutta jotain hän näki minussa, mihin rakastui.
Eli tasoteorianne ei herätä minussa mitään muita tunteita kuin vastenmielisyyden tasonalentamisehdotuksia kohtaan. Kukaan ei ole velvollinen alentamaan "vaatimuksiaan". Jokaisella on oikeus etsiä niin pitkään, että löytää ihmisen, johon rakastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tasoteoria on vain huhupuhetta! Naiset ei köyhistä miehistä vain tykkää koska he ovat luusereita!"
Nuoruus parantaa tasopisteitä kun taas tatskat, huumeet, ilkeys yms. laskee niitä. Tasoteoriaa tämä ei mitenkään kaada. Sama juttu kun ferrarin arvoa laskee jos sitä on kolaroitu. Tuossa kuvatulla naisella on vain nuoruus ei mitään muuta. Mutta silläkin vielä löytää miehen. Sitten kun nuoruus haihtuu niin on jo todella vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se ole mikään yllätys kenellekään että varsinkin nuoret naiset saa tinderissä poikkeuksetta satoja mätsejä ja treffiehdotuksia aivan liukuhihnalta kun saman ikäiset yhtä laihat miehet saa niitä hyvin harvakseltaan ja viimeistään treffeillä tulee useimmille pakit. Baarissa jokainen nuori norminainen saa helposti seksiseuraa tai parisuhdeseuraa ihan miten itseä huvittaa. Samaan aikaan miehet joutuu näkemään hurjan paljon vaivaa tehdäkseen vaikutusta ja saadakseen edes yhden kiinnostumaan.Alempi ja keskitasoinen mies ei sytytä juuri ketään naista. Näitä on miehistä noin 80 %.
Ja sitten tulee nämä Axel Smithit, jotka pyörittää naisia kyllästymiseen asti kunnes pitää keksiä kaiken maailman salakuvausjuttuja piristykseksi kun pelkkä nättien tyttöjen kanssa duunailu ei enää jaksa sytyttää (ylempitasoinen mies kiinnostaa lähes kaikkia naisia).
Tutustuin markkina-arvoteoriaan ja en ole löytänyt mitään parempaakaan selitystä tälle massiiviselle epäsuhdalle. Kyse ei ole mistään pienestä erosta. Tosiasioiden ymmärtäminen auttoi minua etsimään oikeanlaisen puolison jonka kanssa olen yhä.
Olen silti ihmeissäni siitä miksi useimmat naiset suhtautuu tuohon teoriaan niin tunteellisesti ja epärationaalisesti. Jos joku parempi rationaalinen selitys löytyy niin olen valmis kuulemaan sen.
Suhtaudun "tunteellisesti" vain siihen, jos minun käsketään naisena "laskea tasoa" tai "alentaa kriteerejä" tms. En olisi sitoutunut mieheen mistään muusta syystä kuin rakkaudesta ja rakastuminen on minulle tunne. Se on sitä, että on tavannut ainutlaatuisen ihmisen, ihastunut ja rakastunut, huomannut haluavansa jakaa elämänsä hänen kanssan ja se rakastuminen on syventynyt rakastamiseksi.
Hienoa, jos sinä olet löytänyt puolison "tosiasiat ymmärtämällä" ja niiden perusteella etsimällä. Minä etsin tunteella. Ja toisin kuin kohta joku arvelee oman puolisoni vain tosiasiat ymmärtämällä tyytyneen minuun, minulla on hyvin paljon näyttöä siitä, että olen itse vastaavasti hänelle ainutlaatuinen ja arvokas. Hänellä olisi ollut ja olisi varmaan vieläkin muitakin ottajia, heidän joukossaan paljon minua kauniimpiakin. Mutta jotain hän näki minussa, mihin rakastui.
Eli tasoteorianne ei herätä minussa mitään muita tunteita kuin vastenmielisyyden tasonalentamisehdotuksia kohtaan. Kukaan ei ole velvollinen alentamaan "vaatimuksiaan". Jokaisella on oikeus etsiä niin pitkään, että löytää ihmisen, johon rakastuu.
Mielestäni tasoteoria ei ota kantaa siihen että naisten tai miesten pitäisi tehdä jotain toisin. Se on tieteellinen teoria, joka vaan kuvaa parinvalintamekanismeja vapaan seksin yhteiskunnassa. Sivuhuomiona että tosiaan esim. hyvin toisenlaisessa kulttuurissa ei ole vastaavia mekanismeja jos esim. vanhemmat valitsee lastensa puolisot.
Ei nainenkaan sitä parisuhdetta saa välttämättä tuosta vaan, hölmö olettamus. Irtopanoja saa, mutta kun niistäkin tulee ikävä olo, ainakin mulle, niin ei jaksa eikä huvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä syyllistäjä! Vastaapa nyt kysymykseen. Vai etkö itsekään keksi asialle muuta selitystä?
Vastasin jo viestissä 153. Sinä olet pumpulissa kasvanut hemmoteltu velliperse joka ei ole aitoa köyhyyttä elämässään nähnyt. Sen takia porvarisika luulet että köyhyydestä irtautuminen olisi jotenkin tosi helppoa.
Etkä vastannut. Mä ymmärrän, että köyhyydestä irtautuminen on hankalaa vähälahjaisille, kouluttamattomille ja mt-ongelmaisille. Mä myös ymmärrän, jos on liuta lapsia, joiden takia muuttaminen on hankalaa. Sitä mä en ymmärrä, että joku nuori, lapseton ja tässä esimerkissä "normaali" (eli ei vikoja päässä) jamppa ei muka saa käänettyä elämänsä suuntaa mitenkään.
T. Kainuun pikkukylästä kotoisin oleva, PKS:lle muuttanut duunaritaustaisen yksinhuoltajan korkeakouluttautunut lapsi
Nyt kyllä vedät mutkia aika suoraksi, ihan näin itsekin korkeakoulutettuna ja luokkahypyn tehneenä naisena sanon tämän. Lähtökohdat voivat ihmisillä olla hyvin erilaiset. Se on hyvä tunnistaa ennenkuin lähtee oman elämänpolkunsa pohjalta tuolla tavalla alentamaan muita.
No saisiko edes pari sellaista syytä, jotka estävät normaaleilla älynlahjoilla varustettua nuorta ihmistä ainakin yrittämästä irtautua tuosta pitkäaikaistyöttömyyden kierteestä? Minuakin kiinnostaisi.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoruus parantaa tasopisteitä kun taas tatskat, huumeet, ilkeys yms. laskee niitä. Tasoteoriaa tämä ei mitenkään kaada. Sama juttu kun ferrarin arvoa laskee jos sitä on kolaroitu. Tuossa kuvatulla naisella on vain nuoruus ei mitään muuta. Mutta silläkin vielä löytää miehen. Sitten kun nuoruus haihtuu niin on jo todella vaikeaa.
Paitsi että jonkun toisen silmissä ne tatskat nimenomaan nostavat tasoa, ja se on se kohderyhmä, jonka kiinnostus on ainoa jolla tatuoidulle on merkitystä. Sama luultavasti pätee jopa huumeisiin.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tasoteoria ei ota kantaa siihen että naisten tai miesten pitäisi tehdä jotain toisin. Se on tieteellinen teoria, joka vaan kuvaa parinvalintamekanismeja vapaan seksin yhteiskunnassa. Sivuhuomiona että tosiaan esim. hyvin toisenlaisessa kulttuurissa ei ole vastaavia mekanismeja jos esim. vanhemmat valitsee lastensa puolisot.
Jos se kerran on tieteellinen teoria niin nyt olisi korkea aika laittaa tänne lähde, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasoteoria on suurimmalti osaa puppua, vain yksi ainoa poikkeus eli miesten tulot ja asema yhteiskunnassa todellakin vaikuttavat mahdollisuuteen löytää parisuhde ja perustaa perhe. Naiset avioituvat itseään huonompituloisemman tai yhteiskunnassa alhaisemman kastin miehen kanssa erittäin harvoin. Ja tämä on universaali sääntö koko maapallolla kulttuuriin katsomatta. Tämä sääntö pätee niin Intiassa ja Kiinassa missä vanhemmat järjestää avioliitot, aina Eurooppaan ja Pohjoismaihin asti missä reilusti suurempi osa työttömistä miehistä ovat sinkkuja verrattuna työssäkäyviin miehiin.
Suomessa tuskin monikaan Helsingin korkeakouluissa käynyt rikkailla vanhemmilla siunatut naiset menisivät vapaaehtoisesti keskellä metsää pienkuntaan parisuhteeseen pätkätöitä tekevän miehen kanssa.Vauva-palstalaiset jaksavat aina paasata että eihän näin ole ja "en minä ainakaan", mutta kysykää itseltänne tämä kysymys: Menisitkö parisuhteeseen rutiköyhän pitkäaikaistyöttömän miehen kanssa? Yksimielinen vastaus täällä olisi jyrkkä EI, Vauva-palstakin näkee köyhät ja työttömät miehet niinkuin heissä olisi automaattisesti jotain pahasti vialla, kuten monista "miehet ovat saamattomia ja laiskoja sikoja"-ketjuista voi päätellä.
Se on se aito taso mikä oikeasti vaikuttaa parinvalintaan, on aina vaikuttanut ihmiskunnan historiassa ja tulee aina vaikuttamaan tulevaisuudessakin. Se kuuluu ihmisluontoon eikä sille voi yhtään mitään. Ainoa mitä naisten tarvitsee tehdä on tiedostaa tämä tosiasia ja lopettaa tekosyiden keksiminen että "en minä ainakaan.".
Tämähän siis ei mielestäni ole mikään tasojuttu. Vai onko sekin tasojuttu, jos ei suostu kimppaan päihdeongelmaisen kanssa? Myönnettäköön, että työttömyys ja päihdeongelmat sinällään ei ole vertailukelpoisia, mutta jotain se kertoo jos ihminen mielummin makaa kotona kuin esim vaikka uudelleen kouluttautuu tai muuttaa työn perässä. Enkä siis tarkoita vain miehiä, vaan kaikkia alle keski-ikäisiä pitkäaikaistyöttömiä. En mä usko, että sellaisen kanssa voisin elää haluamaani elämää. Meillä olisi hyvin erilaiset arvot.
Tässä tämä teidän ymmärryksen ajattelun taso erinomaisesti kiteytyy. Tuulipään mielestä kyseessä ei ole mikään tasojuttu, vaikka jokin tekijä selvästi jakaa ihmisiä haluttuihin ja ei niin haluttuihin. Aivan sama homma vaikka ulkonäön suhteen. Jostakin syystä mallimiehet vain ovat selvästi halutumpia kuin quasimodot. Järkevä saattaisi jossakin vaiheessea pohtia, että paljon toivottuja ominaisuuksia indikoi paljon haluttavuutta ja sama toisin päin.
Mutta teidän mielestä asia ei voi mennä mitenkään noin vaan kuka vaan saattaa rakastua työttömään quasimodoon yhtä todennäköisesti kuin nuoruudessaan mallinhommia tehneeseen avaruustoimariin. Jokainen kuitenkim tietää, että mammapalstalaisilla ei ole mitään jakoa toimarin kanssa suhteeseen, eikä se quasimodokaan kiinnosta ketään.
Tottakai ihmisissä on halutumpia yksilöitä ja vähemmän haluttuja yksilöitä ja myös niitä, joita kukaan ei halua. Esimerkiksi minä en rakastu Quasimodoon, mutta itse tunnen useita quasimodoja, joihin joku on rakastunut joskus. Mä tunnen useita miehiä, joiden ajatteleminen päälläni tuntuu oksettavalta. Ja monilla näistä miehistä on lapsia.
Varmasti on helppo löytää 1000000000 naista, jotka voisivat panna Channing Tatumia. Ja varmasti löytyy helposti 100000000 miestä, jotka voisivat kosia Megan Foxia. Varmasti suurin osa näistä ihmisistä on sellaisia, joihin kumpikaan em. henkilöistä ei katsoisi kahta kertaa. Varmasti on myös helppo löytää jamppa, joka ei löydä 100000000 naista häntä panemaan. Tai mirkku, jota ei 100000000 miestä löytyisi kosimaan.
"Haa! Tasoteoria todistettu! Naiset ovat hypergamisia (jostain syystä miehet eivät, vaikka toimivat aivan samoin)!" huutaa joku laasaslainen.
Mä en yhtään tiedä mitä tässä on muka todistettu. Miten tämä todistaa hypergamian, tasot, k-karisellin, alpha fucks, beta bucks-jutut? Mikä tämän teorian pointti on?
Vierailija kirjoitti:
Mutta efekti on sama, koska vanhemmat itse haluavat naittaa tyttärensä varakkaampaan perheeseen. Kiinassa mm. vanhemmat sopivat keskenään jopa suoranaisen rahallisen korvauksen minkä pojan perhe maksaa toisen perheen tytön kädestä:
Vakioarvo nykyään 30,000 dollaria ja siihen päälle pitää olla omakotitalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se kerran on tieteellinen teoria niin nyt olisi korkea aika laittaa tänne lähde, kiitos.
Esimerkiksi Laasasen kirja Naisten seksuaalinen valta on ihan sosiologian laitokselle tehty tieteellinen tutkielma, joka nojaa lähdeaineistoihin. Siis ihan yhtä tiedettä kun mitä yliopistot keskimäärin suoltaa ulos. Eikä nuo siis ole mitään Henryn keksintöjä vaan asia on tunnistettu kansainvälisessä tutkimuskentässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä vastannut. Mä ymmärrän, että köyhyydestä irtautuminen on hankalaa vähälahjaisille, kouluttamattomille ja mt-ongelmaisille.
Eli tämän Vauva-palstan naisen mukaan kaikki köyhät miehet ovat järjestäen vähälahjaisia, kouluttamattomia tai vammaisia. Tasoteoria jälleen kerran osoitettu oikeaksi, tämä on naisten yleinen asenne vähempiosaisia kohtaan.
Nähdäkseni hän kyllä kommentoi sitä väitettä, että köyhä, syrjäytynyt pitkäaikaistyötön ei kelpaa. Jokin syy siihen lienee, että nuori ihminen on tuossa tilassa. Ja uskoisin, että se on juuri se syy kelpaamattomuudelle, ei köyhyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä syyllistäjä! Vastaapa nyt kysymykseen. Vai etkö itsekään keksi asialle muuta selitystä?
Vastasin jo viestissä 153. Sinä olet pumpulissa kasvanut hemmoteltu velliperse joka ei ole aitoa köyhyyttä elämässään nähnyt. Sen takia porvarisika luulet että köyhyydestä irtautuminen olisi jotenkin tosi helppoa.
Etkä vastannut. Mä ymmärrän, että köyhyydestä irtautuminen on hankalaa vähälahjaisille, kouluttamattomille ja mt-ongelmaisille. Mä myös ymmärrän, jos on liuta lapsia, joiden takia muuttaminen on hankalaa. Sitä mä en ymmärrä, että joku nuori, lapseton ja tässä esimerkissä "normaali" (eli ei vikoja päässä) jamppa ei muka saa käänettyä elämänsä suuntaa mitenkään.
T. Kainuun pikkukylästä kotoisin oleva, PKS:lle muuttanut duunaritaustaisen yksinhuoltajan korkeakouluttautunut lapsi
Nyt kyllä vedät mutkia aika suoraksi, ihan näin itsekin korkeakoulutettuna ja luokkahypyn tehneenä naisena sanon tämän. Lähtökohdat voivat ihmisillä olla hyvin erilaiset. Se on hyvä tunnistaa ennenkuin lähtee oman elämänpolkunsa pohjalta tuolla tavalla alentamaan muita.
No saisiko edes pari sellaista syytä, jotka estävät normaaleilla älynlahjoilla varustettua nuorta ihmistä ainakin yrittämästä irtautua tuosta pitkäaikaistyöttömyyden kierteestä? Minuakin kiinnostaisi.
-eri
No ilmeisesti se syy oli se, että mä olen hemmoteltu kermaperse, joka ei ymmärrä mitään kurjuudesta. Mä en ihan ymmärtänyt tätä perustelua, mutta täällä ei saa odottaa liikoja.
Vierailija kirjoitti:
-eri
Tilastollisesti "pitkäaikaistyöttömiä" on semmoinen 300,000. Näistä kroonisesti pitkäaikaistyöttömiä eli aidosti pitkäaikaistyöttömiä 80,000. Pitkäaikaistyöttömäksi luetellaan joku joka on ollut vuoden putkeen työttömänä, eli koronaviruskin satavarmasti tuottaa lisää näitä "saamattomia lusmuja".
Vierailija kirjoitti:
Nähdäkseni hän kyllä kommentoi sitä väitettä, että köyhä, syrjäytynyt pitkäaikaistyötön ei kelpaa. Jokin syy siihen lienee, että nuori ihminen on tuossa tilassa. Ja uskoisin, että se on juuri se syy kelpaamattomuudelle, ei köyhyys.
Eli naisten mukaan kaikissa köyhissä on jotain pahasti vikaa mikä selittää köyhyyden. Eli tasoteoria on jälleen kerran oikein. Jo pelkästään tuo yleinen asenne automaattisesti todistaa teorian oikeaksi.