Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia fyysisiä oireita stressi on teille aiheuttanut?

Vierailija
28.12.2013 |

Kertokaapa kokemuksianne? Itselläni on outoja hermo-oireita (pistelyjä, nykinää yms.) ja tiedostan olevani stressaantunut. Voiko stressi aiheuttaa näin voimakkaita fyysisiä oireitakin vai pitääkö huolestua vielä tästäkin?

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha-aikeita, sydänkipuja aamusta alkaen, muttei näy sydänfilmissä kuitenkaan.  Jatkuva elämänhaluttomuus heti aamusta alkaen..

Vierailija
102/148 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee hyvät viirikset kun käyn kännisää naapureita uhkailemassa ja tappouhkauksia latelemassa. Tekivät rikosilmoituksen vaan ei mua haittaa..humalassa olen Kuningas ja teen mitä mieleen juolahtaa..Niin on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/148 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiän et tää on aika vanha keskustelu mut mun oireita on: sydämentykytys, rintakipu, hengenahistus, huimaa, itkettää ja sit kanssa outoja käsikipuja.

Vierailija
104/148 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättelen uudelleen keskustelua tästä aiheesta..

Minulla pitkäaikainen, kova stressi takana. Oireita on ollut laidasta laitaan ja olen herkkä säikähtämään jokaista oiretta.. Perussairautena kilpirauhasen vajaatoiminta.

Nyt oireena lämpöily (37.1-37.5), nivel- ja lihaskivut, hienoinen päänsärky, sydämen tykyttely, katkouni.

Onko muita kohtalotovereita?? Ketään jolla noussut lämpö stressistä??

Vierailija
105/148 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa

Vierailija
106/148 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi laukaisi unettomuuden jota ei ole saatu hallintaan, hermoston ylivireen, voimakkaan ahdistuksen, sydänoireita(lisälyöntejä, tykytystä), lihasjännitystä, syvän uupumuksen johon liittyy lihasväsymys, googlettakaa ylikunto/ krooninen ylirasitustila.

Stressillä on synkät seuraukset ja voi laukaista järkyttävän lumipallo efektin pitkittyessään jolloin oireet kroonistuvat ja asiat mutkistuu.

Ajoissa reagointi stressin vähentämiseksi on paraskeino selviytyä siitä.

Vierailija
107/148 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsan turvotus

Ilmavaivat

Jatkuva röyhtäily

Rinnan puristus oikealta

Fyysisen suorituskyvyn romahtaminen voimakkaassa rasituksessa yhtäkkiä, jonka jälkeen tulee heikko olo jopa päiviksi ja alkaa vatsaongelmat

Lievä pääkipu

Voimakas poissaoleva tunne

Keskittymisvaikeudet töissä

Yleinen väsymys ja jatkuva haukoittelu

Pienikin liikunta pahensi oireita, esimerkiksi töihin kävely noin 2 km.

En itse kokenut olevani stressaantunut, joten oireiden yhdistäminen stressiin oli hyvin hankalaa. Kesti noin 2 vuotta tajuta asia. Lääkärissä on ravattu ja mitään fyysistä ongelmaa ei ole löydetty. Töihin lähteminen ei ole koskaan ollut hankalaa vaan siellä aika kuluu ihan siivillä ja ajoittaen homma on ihan kivaa, mutta ilmeisesti tahti on vain liian kova ja ärsykkeitä/keskeytyksiä liikaa. Kelailen liikaa ja jatkuvasti eri asioita.

Kaikki oireet katosi loman alkaessa miltei välittömästi vaikka koko 2 viikon loma oli käytännössä rankkaa liikuntaa. Ennen lomaa en pystynyt harrastamaan juuri mitään liikuntaa noin 4 kuukauteen. Oli uskomatonta huomata, että ongelma on psyykkinen vaikka kaikki oireet on fyysisiä.

Vierailija
108/148 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murhanhimoa ja lopulta myös kaksi tappoa ja linnareissun.

Vierailija
109/148 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsavaivat, vatsavaivat, vatsavaivat, vatsavaivat, ruokahaluttomuus, päänsärky, liikahikoilu, 

Vierailija
110/148 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällimmäisenä tällä hetkellä pahoinvointi. Jouduin olemaan lauantain harrastuksen merkeissä menossa ja sen seurauksena viime viikosta palautuminen ei ole vielä edes alkanut vaikka on sunnuntai-ilta. Sain juuri perheelle eteen viimeisen sapuskan tältä päivältä ja nyt vain oksettaa koska olen niin väsynyt. Samoin vatsa on löysällä tämän takia. Silloin harvoin kun en ole stressaantunut vatsa toimii niin kuin pitää.

Vierailija
111/148 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli näköhäiriöitä, tasapaino meni jne

Vierailija
112/148 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä voi johtua tuo kasvojen nykiminen ja pistely, jos on stressiä?

Mulla on ollut lähes kaikkia, mitä täällä on kerrottu ja tuntui, että vanhenen vuodessa ainakin 5 vuotta. Ja pahinta oli painon nousu, kun nukuin vähän ja nekin lyhyinä pätkinä.

Ja sitten kun stressi helpotti ja sain nukuttua 8h yöunet, monet vaivat katosi ja laihduin 10kg mitään tekemättä.

Vierailija
113/148 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin mainittujen unettomuuden ja painonnousun lisäksi omalla kohdalla aiheuttaa lieviä tic-tyyppisiä oireita, asioiden unohtelua ja keskittymisvaikeuksia, lihasten nykimistä esim. käsivarressa/sormissa, päänahan kutinaa ja erittäin äkäisesti lehahtavia allergiaoireita - näistä viimeiset sitten saavat aikaan raapimista ja oireet täten pahenevat.

Vierailija
114/148 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä voi johtua tuo kasvojen nykiminen ja pistely, jos on stressiä?

Mulla on ollut lähes kaikkia, mitä täällä on kerrottu ja tuntui, että vanhenen vuodessa ainakin 5 vuotta. Ja pahinta oli painon nousu, kun nukuin vähän ja nekin lyhyinä pätkinä.

Ja sitten kun stressi helpotti ja sain nukuttua 8h yöunet, monet vaivat katosi ja laihduin 10kg mitään tekemättä.

Tuliko naama ennalleen? Kun vanhenit yhtäkkiä 5 vuotta?

Vierailija
115/148 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsaongelmat -> ummetus ja turvotus

Huonovointisuus, tuntuu että oksettaa

Muistihäiriöt

Levottomuus

Päänahan hilseily ja kutina

Keskittymisvaikeudet töissä

Huimaus ja tasapainohäiriöt

Pureskelen kynsiä

Vierailija
116/148 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressin aiheuttamia oireita ovat muumuassa paniikkikohtaukset, ärtyneisyys, väsymys, nukkumisvaikeudet, masennus, lihasheikkous ja hidas miestyyppinen kaljuuntuntuminen. Olo tuntuu jatkuvasti ylikuormittuneelta kun houtuu olemaan kokoajan varpaillaan vasten omaa tahtoaan.

Vierailija
117/148 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus, selkäkivut, hiustenlähtö, hiusten harmaantuminen, akne ja aivan järkyttävä hiivatulehdus. Toivottavasti en ikinä enää joudu vastaavaan tilanteeseen.

Vierailija
118/148 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brace yourselves... petekiat, päänsäryt, jäykkäniska, pahoinvointi, huimaus, tasapainohäiriöt, vapina/sirinä/tärinä, tiheä syke, hidas palautuminen, sydämen muljahtelut, yöhikoilut, yöheräily, kellon tarkka herääminen klo 4, kuiva suu/silmät, rakkulat/haavat suussa, käsien kutina ja polttelu, raajojen pistely ja puutuminen, lihasten nykiminen ja elohiiret, raaja/luusto/lihaskivut, refluksioireet, hengenahdistus ja palantunne kurkussa, humina ja tinnitus korvissa, ripuli ja muut vatsaoireet, voimakas väsymys, migreenit, paniikkikohtaukset, jäykät liikkeet, kuukautishäiriöt, adrenaliinivirtaukset, sähköiskumaiset kivut, näärännäpyt.

olikohan siinä muuta...

on käyty neurot, hammaslääkärit, silmälääkärit, oma lääkäri, gynekologi läpi

Vierailija
119/148 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine, sydämen outoja tykytyksiä, nykimistä,hartia-niskakipuja ja pahimmillaan oksentelua. Ei ole syömishäiriötä/mahatautia mutta yhdessä vaiheessa asiat meni niin pitkälle etten kyennyt pysymään mukana, tuli älyttömän paha olo. Jos yskäisinkin ns liian syvästi niin oksu tuli :(

Nyt tressiä ei ole niin tuntuu mahtavalta 😊

Vierailija
120/148 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama kulahti parissa vuodessa, olin vasta kolmekymppinen ja pudotus pyöreäposkisesta naisesta, jolta aina kysyttiin paperit lommoposkiseksi naiseksi jolla nasaalijuonteet ja silmäpussit oli kova.  Purin kynnet sormenpäitä myöten ja räpelsin joko korviani tai kaulakoruani pakonomaisesti.

Heräilin keskellä yötä ilman syytä, kropassa oli kaiken maailman nykimisiä ja värinöitä,  en saanut alas muuta "ruokaa" kuin karkkia, jäätelöä ja limsaa.