Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia fyysisiä oireita stressi on teille aiheuttanut?

Vierailija
28.12.2013 |

Kertokaapa kokemuksianne? Itselläni on outoja hermo-oireita (pistelyjä, nykinää yms.) ja tiedostan olevani stressaantunut. Voiko stressi aiheuttaa näin voimakkaita fyysisiä oireitakin vai pitääkö huolestua vielä tästäkin?

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenlähtöä, sydämentykytystä, rytmihäiriöitä, kuumuutta ja palelemista, unettomuutta, masennusta...

Vierailija
62/148 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista ihottumaa olette saaneet stressistä ja mihin paikkoihin? Mulla on niskassa ja käsivarsissa läiskiä, vaikkei ole atooppista taipumusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tali-ihottumaa.

Vierailija
64/148 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kova stressi elämänmuutokseen liittyen. Oireita mm. pistely, puutuminen, nukahtamisvaikeudet, rakkulainen ihottuma kämmenissä, niskakipu, kova huimaus, epätodellinen olo ajoittain jne. Uskon kyllä, että oireet helpottavat, kun elämä tasoittuu uusiin uomiinsa.

Vierailija
65/148 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:15"]

Moi tässä 22 taas.

Jokaisella ihmisellä on vaikeuksia ja ongelmia. Mutta miksi stressata asioista joille ei voi tehdä mitään tai vaikuttaa niihin? Terveys ja toimeentulo on suuria huolen aiheita ihmisellä mutta jos... saisi tressiä pois ja rentoutusi. Silloin kaikki ei olisi niin suurta pelkoa. Ja olen aina kuvitellut täällä olevan hyvätuloisia menestyjiä. Pahoittelen viestejäni.

T. 22   ( Menettänyt lähiomaisia äkillisesti, itse sairastunut psykoosin. JA elää takuueläkkeellä yksin. )

[/quote]

Lapselliset kommentit jatkuu.

Kuvitteletko, että stressi on sitä, että päättää stressata asioita, joita ei tarvitsisi stressata. Sitäkin ilmiötä varmasti esiintyy. Mutta aika moni tässäkin ketjussa on kommentoinut työstressistään. Ei se silloin mene ihan niin, että päättää vain muuttaa asennettaan. Jos töitä on liikaa, niin se stressaa. Eikä se ole asenteesta kiinni, jos ei vaan kerta kaikkiaan jää aikaa olla perheen kanssa tai edes nukkua riittävästi.

Toki liialliseen työmäärään pitää puuttua ja tilannetta muuttaa. Mutta ei ne muutokset tapahdu sormia napsauttamalla, ja siinä välissä uupumus ehtii aiheuttaa stressiä. Eikä loman ottaminen väkisin onnistu, jos on esim. yritys pyöritettävänä tai olet vastuussa vaikkapa kaupungin vesihuollosta ja sun kaksi päivystäjätoveria heittäytyivät juuri molemmat kahden kuukauden sairaslomalle.

[/quote]

Siis eihän se muutu hetkessä! Ja stressin kyseessä ollessa on aina monta tekijää... työ...perhe...harrastus...rahat...  ym.  Mutta ihan jos voisi ajatella ja rentoutua. Purkaa sitä kiirettä pala kerrallaan. Hassua miten hyvin tiedän tämän asian ja opettelen tekemään niin. Psykoosi pamahti kun stressiä revin ja suoritin.

T. 22 postajaa

Ai niin kiitos kaikki alapeukuttajat! Saatte minut tuntemaan tosi kivalta ihmiseltä. Tiedän että olen muotoillut viestini huonosti.  Kiitos muistuksesta.

Vierailija
66/148 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tämä tämän kevään aikana, jolloin luin koko ajan pääsykokeisiin:
-olin huhtikuun loppuun mennessä ollut 4 kertaa kuumeessa, viikon kerrallaan
-hiustenlähtö oli karmivaa. Lähti niin paljon tukkaa että nykyää näkyy päälaki hiusten läpi
-nukahtamisvaikeidet. Kroppa oli aivan poikki ja unessa mutta en vaan saanut unen päästä kiinni
-laihduin
-sydämen tykytystä joka säteli mm koko käteen
-palautuminen hidastui toden teolla
Koko ajan myös treenasin samalla tavalla kuin viime vuosina, rankasti siis. Ei kovin hyvä yhdistelmä. Lopetin lukemisen paria viikkoa ennen pääsykokeita, kun sairastuin jälleen. Eli luovutin:( enai vuodeksi pitää kehitellä vähän eri taktiikoita

Vierailija
67/148 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:29"]Suurinpiirtein kaikkia em. oireita, lisäksi ranteita välillä särkee ja ovat voimattomat. Ei ole ms-tautia tai alsia, neurologi on varmistanut tämän.
[/quote]
mullakin oli juuri ranteiden heikkoutta ja käsissä myös kasvukipumaista kipua. En voi uskoa että sekin johtui stressistä!
86

Vierailija
68/148 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niska-hartiaseutu on kerran jumahtanut pahasti. Käsien tärinä ja sydämmen tykytykset. Stressi laukaisee minulle myös migreenikohtauksia.

Vierailija
69/148 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mieletön kutina joka paikassa

- hiustenlähtö

- hampaiden narskuttelu

- vatsavaivat

- muistiongelmat

- kivut kovenee joka paikassa, oli vamma tai ei siinä

- korkea verenpaine

- rytmihäiriöt

- jumalaton väsymys

- pakahtunut olo, tuntuu että räjähtää

Tässä muutamia, mitkä kaikki tälläkin hetkellä...

Vierailija
70/148 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mitä! Koko elämäni pelännyt esim erilaisia sairauksia... Nyt kun on pienet lapset, hektinen elämä niin meinaa ihan riistäytyä käsistä nää pelot.... No stressiä nekin siis aiheuttaa ja oireita: pistelyä eri puolella kehoa, unettomuutta, puutumista, jännitysniska, väsymys, kipeä olo, "pinna kireellä"... En varmaan edes muista kaikkee. Joskus oli korkea leposyke, kun olin liian kovilla ja stressaantunut. Olen erityisherkkä ihminen.

Vierailija
71/148 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Mulla on ollut tosi pitkään stressiä, monta vuotta jo. Välillä helpottaa ja oireet katoaa. Mutta taas kun rupeen stressaamaan niin minulla oireet ovat nipistely/pistely koko kehossa, mutta enimmäkseen käsivarsissa ja kainaloissa. Myös nivelet kipeytyvät ja ranteet särkee. Todella paljon samoja oireita kun teillä. Ja nipistely tuntuu että olisi niinku lihassa tai siis sisällä kehossa. Ei ihon päällä. Myös lihakset ovat kipeät ja en saa unta kun stressaan. Lääkärissä kävin ja otettiin verikokeita ja niistä ei löytynyt mitään. Lääkäri määräsi minulle paniikkihäiriöön lääkkeet mutta lopetin ne heti alkuun mikä taisi olla virhe.

Vierailija
72/148 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys vielä äskeiseen, että jos stressi on oikein pahana enkä pysty ajattelemaan muuta niin kehoni rupee myös polttelemaan jokapaikasta ja selkä myös usein kipeä.

Vierailija
73/148 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa oloa ja ripulia (vatsa reagoi), huonomuistisuutta, jatkuvasti pinna kireällä, paniikkikohtauksia.

Vierailija
74/148 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa olin puolen vuoden ajan oikeastaan tasan joka kolmas viikko 40 asteen kuumeessa. Lääkärit eivät löytäneet mitään (fyysistä) syytä sairasteluun. Ja olin siis masentunut/burnoutin partaalla, mutta en kertonut asiasta kellekään.

Vierailija
75/148 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ripuli

Vierailija
76/148 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 00:43"]

Lukiossa olin puolen vuoden ajan oikeastaan tasan joka kolmas viikko 40 asteen kuumeessa. Lääkärit eivät löytäneet mitään (fyysistä) syytä sairasteluun. Ja olin siis masentunut/burnoutin partaalla, mutta en kertonut asiasta kellekään.

[/quote]Oliko lukio-opinnot sulle niin vaativia?

Vierailija
77/148 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kohonnut verenpaine

- korkea syke heti aamusta alkaen

- ihmeellistä lihasten sisäistä tärinää

- heräilyä aamuyöstä ja vaikeuksia saada uudelleen unenpäästä kiinni

- pistelyä ja muita inhottavia/pelottavia tuntemuksia ympäri kehoa

PS. Te muut joilla on ollut pistelyä, millaista se on/oli teillä? Minulla oli alussa koko hereilläoloajan pieniä "tuikkauksia" sinne tänne, stressin vähetessä tuntemukset onneksi ovat harventuneet ja kohta melkein kadonneet.

Vierailija
78/148 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella katkonaisia yöunia, muistihäiriöitä, masennusta/uupumusta, hiustenlähtöä...

Vierailija
79/148 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat tulehduksen oireita, suoliston bakteerit, jotka ovat levinneet muuallekin elimistöön suoliston läpi. Niitähän löytyy useita kiloja suolistosta, ja ovat biofilmeihin kietoutuneita suoliston seinämissä. Lääketieteen fantasia on että ne ovat hyödyllisiä, mutta sitä sopii epäillä. Nimittäin yli 80-vuotiailla on lähes kaikilla divertikkeleitä, eli suoliston pullistumia, jotka johtuvat valtavista bakteerimääristä. Lääketieteen mielestä divertikkelitauti ei johdu mistään, humpuukitiede kun on. Siinä kyllä paska osuu tuulettimeen, jos tuollaisia rupeaa hoitamaan esim. antibiooteilla, kun ne puhkeaa, niin paska on irti kirjaimellisesti. Kenties jo tässä vaiheessa joku oppii että suolistoa on raivattava kovin ottein, ennenkuin tilanne menee toivottomaksi.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/02/19/suoliston-bakteerit-ja-mielen-terveys

Vierailija
80/148 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennus, laihtuminen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi