Minkälaisia fyysisiä oireita stressi on teille aiheuttanut?
Kertokaapa kokemuksianne? Itselläni on outoja hermo-oireita (pistelyjä, nykinää yms.) ja tiedostan olevani stressaantunut. Voiko stressi aiheuttaa näin voimakkaita fyysisiä oireitakin vai pitääkö huolestua vielä tästäkin?
Kommentit (148)
Miksi ihmiset stressaa? Ottakaa rennosti ja nauttikaa! Kaikki järjestyy ja kaikki on hyvin, käykää vaikka lomalla ja ottakaa täydellinen luxusloma. JA jos työ stressaa niin vapaat käyttöön. Ihmeellistä miten ihmisten pitää stressata nykyään.
Osittain samoja, mitä tässä mainittiin jo: huimaus, ruokahaluttomuus, unettomuus, väsymys, voimattomuus, päänsärky...
Minullakin on ollut nykinää, välillä tuntui usein että päässä nykii, mutta elohiiriä myös muualla. Rytmihäiriöitä oli väilllä ihan valtavasti. Nukahtamisvaikeutta, joka paheni välillä niin, että en nukahtanut edes unilääkkeillä, ihottumaa. Tässä nyt mitä tuli ensimmäisenä mielen
Viimeisimmän työperäisen stressin sain laukeamaan parin viikon lomalla. En osaa olla stressaamatta töitäni, toisinaan myös kerääntyvät kotityöt aiheuttavat stressiä. Kotitöiden stressiin auttaa vain, että päättää tehdä vähemmän ja kestää kodin hiukan sekaisempanakin.
Minulla samoja eli migreeniä, huimausta, väsymystä (täydellinen väsymisen tunne, tuntuu ettei jaksa edes kynää pitää kädessä), hermojen kireyttä, finnejä ja päänahkan kutinaa.. Minulla on auttanut lomailu ja nukkuminen..
viesti 22
Miksi ihmeessä alapeukku?
Hyvänen aika kirjoitin apua miten stressiä voi vähentää. JA saan alapeukkuja!?
T.22
Mulla ainakin menee aina vahingossa alapeukku,kun kännykällä selaa alaspäin...ärsyttävää.
Mulla ainakin menee aina vahingossa alapeukku,kun kännykällä selaa alaspäin...ärsyttävää.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 22:13"]
viesti 22
T.22
[/quote]
Luepa aloitusviesti uudelleen.
Kysytäänkö siinä miten vähentää stressiä, vai jotain muuta?
Huimausta, migreeniä, ripulia (vessassa 10-12 kertaa päivässä ripulilla), ahdistusta, itkuherkkyyttä, unettomuutta, jatkuvaa väsymystä, kämmeniin ihottumaa vesikelloineen. Nämä nyt ensimmäisinä tulivat mieleen.
Nro 22, alapeukkuja tulee varmaan siksi, että läheskään meillä kaikilla ei ole mitään mahdollisuutta irtautua jättäytyä työstään ja lähteä luxuslomailemaan. Ei ainakaan itselläni. Ylityövapaita on pitämättä, mutta näkyvillä ei mahdollisuutta niiden pitämiseen ihan siksi että firma pysyisi pystyssä. Lisäksi tuo "kaikki on hyvin" ei aina päde... itselläni parikin läheistä on sairastunut vakavasti, itselläni talous on tiukilla ja nyt siis pelottaa omakin sairastuminen. Elämä ei ole aina niin auvoista ja siksi stressaa. Jotain olisi tietty tehtävä, mutta lomailuun ja töistä pois jäämiseen ei ainakaan minulla ole mahdollisuutta.
AP
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 22:18"]
viesti 22
T.22
[/quote]
Luepa aloitusviesti uudelleen.
Kysytäänkö siinä miten vähentää stressiä, vai jotain muuta?
[/quote]
Mitä siinä kysytään? Kysellään oireista mitä stressi on aiheuttanut. Joten jos ei stressiä ei oireita. Onko vaikea ymmärtää?
T. 22
Hengenahdistus, tärinä, unettomuus..yms..
Niin. En ajatellut että kaikilla ei ole mahdollista lomailla viimeisen päälle tai jäädä töistä lomille. Anteeksi.
Olen käsittänyt että täällä vauva palstalla on aika korkeasti tienaavia johtotason henkilöitä. Mutta jos ei näin ole niin. Koettakaa jotakin lääkettä?
T. 22
viesti 22
T.22
[/quote]
Nyt hei oikeesti... Stressaan koska huolehdin yksin isosta perheestä, jouduin lopettamaan yrityksen eikä ole tuloja, samaan aikaan tuli väärin määrätyt veromätkyt, asumistuki unohti tarkistaa joten katkes, asiat rempallaan koska en vaan pysty ja yöunet jää 3-4 tuntiin, kaikki menee päin vittuja vaikka yritän kuinka ja stressaan jolloin en nuku jolloin muisti pätkii ja menee enemmän päin vittuja. Joten ole sinä nyt ...tana luksuslomines siinä kun et itse tiedä mistä puhut. Maksa luksusloma ja hoida mun lapset sillä aikaa ja kertyneet laskutkin voisit maksaa ja korjata erinäisten tahojen vääriä päätöksiä ja kun oot ne saanu tehtyä pamahtaa taas seuraava ylläri postiluukusta, hoida sekin niin mä hoidan stressiä ja luksyslomailen. Aikuisten elämässä on nyt vaan tietyt minimivaatimukset jotka on hoidettava, ei ole stressinaiheita joita voisi karsia. Ei sitä työtäkään jolloin oliskin yksi stressinaihe vähemmän.
Samoja: kutina, ruokahaluttomuus, hirveä jano. Kaikki muut kuin käsillä oleva asia ärsyttää suunnattomasti. Esim jos kännykkä soi ja joku pahaa-aavistamaton kaveri kyselee kuulumisia.. tekis mieli huutaa ääneeen! Kaupassa jonot ja ihan kaikki muukin joka tuntuu hidastavan tekee hulluksi. Ai mutta nuo oli jo henkisiä, sori.
Stressiä tai ei, nukun onneksi hyvin. Ja mun kohdalla se on yleensä pari kuukautta ja sit voi vähä iisimmin ottaa.
Varmaan kaikkia näitä...mutta sopivasti "nautittuna" myös suorityskyvyn nousua, palkintoja työnantajilta ja hyvän tunteen itselle. Muistakaa että ihminen ei ole kone vaan tarvitsee myös lepoa säännöllisesti, vaikkapa kuukausittain irtiotto ilman työvelvotteita, 4 päivää perheen kesken nautiskellen toisistanne, kirjoista, elokuvista jne....
JOKAINEN pystyy tuohon, projekteja tulee ja menee...kuka ne muistaa vuoden kuluttua muutakun perhe ja sinä itse!
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 22:27"]
Niin. En ajatellut että kaikilla ei ole mahdollista lomailla viimeisen päälle tai jäädä töistä lomille. Anteeksi.
Olen käsittänyt että täällä vauva palstalla on aika korkeasti tienaavia johtotason henkilöitä. Mutta jos ei näin ole niin. Koettakaa jotakin lääkettä?
T. 22
[/quote]
Pikkasen naiivi vastaus :/ ei täytä edes vittuilun tai sarkasmin kriteerejä.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 22:30"]
viesti 22
T.22
[/quote]
Nyt hei oikeesti... Stressaan koska huolehdin yksin isosta perheestä, jouduin lopettamaan yrityksen eikä ole tuloja, samaan aikaan tuli väärin määrätyt veromätkyt, asumistuki unohti tarkistaa joten katkes, asiat rempallaan koska en vaan pysty ja yöunet jää 3-4 tuntiin, kaikki menee päin vittuja vaikka yritän kuinka ja stressaan jolloin en nuku jolloin muisti pätkii ja menee enemmän päin vittuja. Joten ole sinä nyt ...tana luksuslomines siinä kun et itse tiedä mistä puhut. Maksa luksusloma ja hoida mun lapset sillä aikaa ja kertyneet laskutkin voisit maksaa ja korjata erinäisten tahojen vääriä päätöksiä ja kun oot ne saanu tehtyä pamahtaa taas seuraava ylläri postiluukusta, hoida sekin niin mä hoidan stressiä ja luksyslomailen. Aikuisten elämässä on nyt vaan tietyt minimivaatimukset jotka on hoidettava, ei ole stressinaiheita joita voisi karsia. Ei sitä työtäkään jolloin oliskin yksi stressinaihe vähemmän.
[/quote]
So, kaikki kuitenkin hengittää? Elämä on!
Masennus, käsien tärinä ja vatsan jännitys, joka ei lähde tahdonalaisesti rentouttamalla, huimaus, niskan jännitys.