Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja maailmantuska

Vierailija
08.10.2020 |

Sain juuri tietää olevani raskaana. Olen todella onnellinen raskaudestani, mutta samaan aikaan minua vaivaa valtava ilmastoahdistus, tunnen syyllisyyttä raskaudestani ja kuluttamisestani.
Varsinkin nyt, kun on puhuttu puhtaan juomaveden loppumisesta ja valtavista ympäristökriiseistä, sodasta ja talouskriisistä.
En tiedä, onko lapsen pitäminen tässä tilanteessa järkevää.
Muilla odottajilla/äideillä samoja ajatuksia?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan typeräähän se on raskautua tähän sekasortoiseen sairaaseen maailmaan. Siihen kykenee kaikkein itsekkäimmät.

Osoita siis epäitsekkyyttä ja poista itsesi tästä maailmasta kuluttamasta luonnonvaroja. Etkö? Oletpa kamalan itsekäs!

No vattu, minä ainakin joudun roikkumaan täällä niin kauan että vanhempani ovat kuolleet, koska en yksinkertaisesti voi tehdä heille sitä että poistaisin itseni elämästä ennen heitä. Syytä heitä, älä minua.

t. samoin ajatteleva ohis

Aika itsekästä pestä kädet kaikista ilmastolle ja ympäristölle aiheuttamistaan haitoista vierittämällä vastuu vanhempiensa niskoihin.

Ahaa, eli jos en tee itsemurhaa niin vieritän kaiken vastuun ympäristöstäni vanhempieni niskaan? Melkoinen ajatus.

Vierailija
22/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aika on lapsesi kannalta paljon parempi, kuin yksikään muu aika, jota maapallon historiassa on ollut. Todennäköisesti lapsesi elää jopa 150 vuotiaaksi, eikä joudu kärsimään sellaisista sairauksista kuin me.

Niin, mitä nyt lapsen vanhuuden päivillä ei antibiootit enää toimi. Hups.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosisadan loppuun mennessä miljardi ihmistä on lähtenyt pa ko laiseksi koska asuinalueet ovat muuttuneet elinkelvottomaksi. Joka seitsemäs maailman asukas. Miltähän mahtaa maailman meno silloin näyttää? Ei varmaan aiheuta konflikteja paljon missään. Ei mutta hei, let's make a baby niin tulee parempi mieli.

Vierailija
24/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti harkinnut aborttia ympäristösyistä.

Olen täysin kasvissyöjä, pyrin siirtymään vegaaniksi.

En oikein tiedä, mitä tässä enää voisi tehdä.

Kovasti ihmettelen, miten vihreiden kansanedustajat tekevät lapsia vaikka heidän juuri pitäisi olla ympäristön asialla.

Ap

Vierailija
25/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas typerä ketju.

Lisääntykää ja lopettakaa urputus.

Vierailija
26/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsissahan se ainoa tulevaisuuden toivo on. Kasvata lapsesi valveutuneeksi ihmiseksi.

Vierailija
27/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen pitäminen? Niin kun karjan pitäminen?

Vierailija
28/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettikö ehkäisy?

Jos ei, niin raskaus on tahallinen.

Jos petti on perusteltua tehdä abortti.

Vierailija
29/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti ihmettelen, miten vihreiden kansanedustajat tekevät lapsia vaikka heidän juuri pitäisi olla ympäristön asialla.

Ap

Lapsettomaksi jättäytymistä parempi ympäristöteko on kasvattaa lapsestaan ympäristötietoinen. Silleen järkevästi, ei fanaattisesti.

Vierailija
30/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan typeräähän se on raskautua tähän sekasortoiseen sairaaseen maailmaan. Siihen kykenee kaikkein itsekkäimmät.

Osoita siis epäitsekkyyttä ja poista itsesi tästä maailmasta kuluttamasta luonnonvaroja. Etkö? Oletpa kamalan itsekäs!

No vattu, minä ainakin joudun roikkumaan täällä niin kauan että vanhempani ovat kuolleet, koska en yksinkertaisesti voi tehdä heille sitä että poistaisin itseni elämästä ennen heitä. Syytä heitä, älä minua.

Aika itsekästä pestä kädet kaikista ilmastolle ja ympäristölle aiheuttamistaan haitoista vierittämällä vastuu vanhempiensa niskoihin.

Ahaa, eli jos en tee itsemurhaa niin vieritän kaiken vastuun ympäristöstäni vanhempieni niskaan? Melkoinen ajatus.

Eikö olekin? Vähän samaa tasoa, kuin että vain kaikkein itsekkäimmät ja hirveimmät ihmiset kykenisivät hankkimaan lapsia tähän maailmaan.

Vierailija
31/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosisadan loppuun mennessä miljardi ihmistä on lähtenyt pa ko laiseksi koska asuinalueet ovat muuttuneet elinkelvottomaksi. Joka seitsemäs maailman asukas. Miltähän mahtaa maailman meno silloin näyttää? Ei varmaan aiheuta konflikteja paljon missään. Ei mutta hei, let's make a baby niin tulee parempi mieli.

Kuuluu sarjaan ennustukset. Ei se öljykään loppunut 70-luvulla vaikka niin povattiin. Eikä tullut kolmatta maailmansotaa 80-luvulla. Maailmanloppua on povattu lukemattomia kertoja eikä se vieläkään ole tullut.

Ennustaminen on helppoa, ennustusten paikkansapitävyys sen sijaan ihan tuurissaan.

Vierailija
32/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että semmoisia arvailuja siellä.

Vierailija
33/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mieti, kun olet kuolinvuoteellasi, miltä elämäsi näyttää, jos joko pidät tai et pidä lastasi. Missä tilanteessa uskoisit olevasi onnellinen, kiitollinen, pettynyt ja katkera?

Vierailija
34/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin? Vähän samaa tasoa, kuin että vain kaikkein itsekkäimmät ja hirveimmät ihmiset kykenisivät hankkimaan lapsia tähän maailmaan.

Ei ole mitään logiikkaa vaan tuossa väitteessä. Enhän minä edes kertonut omista elintavoistani, jotka ovat harvinaisen vihreitä keskivertoon verrattuna ja takuulla vihreämmät kuin sen itsemurhakommentin heittäjällä. Ottakaa ensin pois hirsi omasta silmästänne ja silleen.

Ja en tiedä tarvitseeko olla välttämättä itsekäs (no, jokainen vanhempihan on) ja hirveä kyetäkseen saattamaan lapsia tähän maailmaan, mutta käsittämättömän epätietoinen maailman menosta ja pää täysin pensaassa kyllä. Tai sitten jotenkin lapsenuskoisesti aivan suomut silmillä. Tai sitten vaan niin vähä-älyinen, ettei ymmärrä mitä on meneillään. Mutta mitään positiivista en osaa kyllä sanoa lastenteosta tänä päivänä valitettavasti.

Vierailija
35/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että semmoisia arvailuja siellä.

Että semmoinen keskustelun laatua nostava tyhjä kommentti sieltä.

Vierailija
36/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lapsettomaksi jättäytymistä parempi ympäristöteko on kasvattaa lapsestaan ympäristötietoinen. Silleen järkevästi, ei fanaattisesti.

Bullshit. Paras ympäristöteko on sekä olla itse ympäristötietoinen että jättää lapset tekemättä.

Vierailija
37/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu sarjaan ennustukset. Ei se öljykään loppunut 70-luvulla vaikka niin povattiin. Eikä tullut kolmatta maailmansotaa 80-luvulla. Maailmanloppua on povattu lukemattomia kertoja eikä se vieläkään ole tullut.

Ennustaminen on helppoa, ennustusten paikkansapitävyys sen sijaan ihan tuurissaan.

Onpas sulla ruusuinen kuva ilmastonmuutoksesta ja sen vaikutuksesta tai sitten et vaan ole saanut siitä tarpeeksi tietoa.

Vierailija
38/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään logiikkaa vaan tuossa väitteessä. Enhän minä edes kertonut omista elintavoistani, jotka ovat harvinaisen vihreitä keskivertoon verrattuna ja takuulla vihreämmät kuin sen itsemurhakommentin heittäjällä. Ottakaa ensin pois hirsi omasta silmästänne ja silleen.

Ja en tiedä tarvitseeko olla välttämättä itsekäs (no, jokainen vanhempihan on) ja hirveä kyetäkseen saattamaan lapsia tähän maailmaan, mutta käsittämättömän epätietoinen maailman menosta ja pää täysin pensaassa kyllä. Tai sitten jotenkin lapsenuskoisesti aivan suomut silmillä. Tai sitten vaan niin vähä-älyinen, ettei ymmärrä mitä on meneillään. Mutta mitään positiivista en osaa kyllä sanoa lastenteosta tänä päivänä valitettavasti.

Kiillota vaan omaa kruunuasi siellä vähän lisää. Tiedät itsekin, ettet pysty estämään ilmastonmuutosta, vaikka eläisit kuinka vihreästi ja tuomitsisit perheelliset ihmiset.

Vierailija
39/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ahdista ilmasto tai oma kulutus, vaan se miten omat lapset tulevat kestämään tässä maailmassa.

Itse voin kärsiä vaikka kuinka mutten halua sitä omille lapsille.

Vierailija
40/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Bullshit. Paras ympäristöteko on sekä olla itse ympäristötietoinen että jättää lapset tekemättä.

Älä puhu sontaa, paras ympäristöteko on max 2 lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi