Itseinho pettämisen jälkeen
Petin puolisoani. Olen aina ajatellut etten ikinä tekisi mitään tälläistä. Ihastuin työpaikalla ja kun tilanne tuli, harrastin seksiä työkaverin kanssa. En ole kertonut kumppanilleni koska en halua menettää häntä enkä perhettämme hajottaa. Olo on aivan hirveä. Onko kokemuksia helpottaako tämä itseinho koskaan? Tapahtuneesta on jo aikaa ja edelleen se kalvaa mieltä miten saatoin tehdä noin. Olen aina ajatellut että minulla on selkärankaa mutta näköjään ei ole.
Kommentit (69)
Nyt varmaan opit, että moni joka juuri kuvittelee omaavansa selkärangan, ei sitä oikeasti omista. Ehkä pystyt olemaan jatkossa lempeämpi ja empaattisempi muita kohtaan: kaikki mokaa joskus. Mielestäni sinun tulisi kertoa kumppanille asiasta ja ottaa vastaan ero ym. jos niin kumppanisi haluaa. Vastuu pitää kantaa.
Ap, vaimosi on mustattu suhteenne aikana.
Kuulemma musta tuntuu eri tavalla kuin aapeen nahkea pikkupili.
Hän on sinkku ja ei kerro. Eivät tunne.
Ap[/quote]
---------
Sen tiedät (ehkä) että hän on sinkku.
Sitä et voi tietää kertooko. Voihan tuo vaikka alkaa kiristää sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kerkesi salaamaan suhdetta monta kuukautta, ennen kuin joutui todisteiden edessä myöntämään, että oli muutaman kuukauden vehdannut naimisissa olevan naisen kanssa. Meillä on pitkä liitto takana. Miehellä oli henkilökohtainen kriisi, jonka myötä ajautui tilanteeseen. Jossakin vaiheessa oli kuitenkin tajunnut virheensä ja lopettivat suhteen.
Kaikista pahimmalta tuntui valheiden verkko, jonka oli kutonut, ei niinkään fyysiset jutut. Mieheltä tippui tunnustamisen jälkeen omien sanojensa mukaan kivi hartioilta. Oli yrittänyt vaan painaa asiaa taka-alalle. Itse vaan vaistosin, että mies ei ollut normaali ja se tietysti toi tietynlaista kireyttä suhteeseen. Luultavasti sivusuhteen paljastuminen oli siis meidän suhteen pelastus. Puhuimme paljon asioista, joista ei olisi varmaan koskaan puhuttu.
Itse koen olevani vahva nainen, jolla on hyvä itsetunto, mutta kyllä tämä on silti ottanut koville.
Meilläkin juuri tuo sai aikaan sen että olin kireä ja äreä. Tosiaan se peili oli se paikka johon katsoin ja kauan kun vaimo ja lapset puhuivat kuinka pahaolla on kun olen niin kireä ja kiukkuinen. Sekin pahentaa omaa oloa että oma teko joka saa näin paskan olon on vaikuttanut kaikkiin vaikka en halunnut aiheuttaa kenellekkään pahaa. No asiat muuttuivat ja nyt parisuhde voi hyvin ja lapsien kanssa välit kunnossa ja minä rauhoittunut. Mutta yksi virhe maksoi niin paljon ja kalvaa edelleen. Olen iloinen että saitte asiat kuntoon. Vaimollani ei ymmärrertävistä syistä ole hyvää itsetuntoa ja sitä en lähde romuttamaan enempää.
Ap
Kuule ap. Sinä luulet, tai lähinnä uskottelet itsellesi, tekeväsi vaimollesi palveluksen tässä kun et kerro. Ettei hänen itsetuntonsa romahda. Voi olla, että kolaus itsetunnolle on hänelle pienempi paha kuin se, että hänelle valehdellaan siitä että hänen luottamuksensa on petetty. Sinä et hänen prioriteettejaan voi hänen puolestaan valita. Kunnioita nyt edes hänen oikeuttaan valita, millaisen miehen kanssa haluaa olla parisuhteessa.
Sinä olet typeryyden tehnyt ja siitä saattaa tulla hinta maksettavaksi. Deal with it.
Olisit, ap, runkannut.
Vaimosi on saatava tietää, millaisen säälittävän jannun kanssa elää.
Mitä haluaisit vaimosi tekevän vastaavassa tilanteessa? OLisiko ok, että ei kertoisi uskottomuudestaan? Haluaisitko tietää? Kokisitko, että sinulla on oikeus tietää?
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli ainut kerta ja ainoaksi jää.
Ai vähän niin kuin ennen pettämistä ajattelit, että et ole ikinä pettänyt etkä petä?
Asiat eivät "vain tapahdu". Sä olet itse tehnyt tietoisia valintoja, jotka ovat johtaneet siihen seksin harrastamiseen. Valinnut lämmitellä välejä siihen viehättävään työkaveriin sen sijaan, että olisit pysynyt asiallisissa väleissä mahdollisesta ihastuksesta huolimatta. Valinnut tavata häntä jossain kahden kesken. Siinä on tehnty monta huonoa valintaa ennen kuin olette yhdynnässä asti. Mä en tiedä, onko pahempi, jos noita valintoja tehdessä ei ole käynyt mielessä, että tämä toiminta ei ole reilua puolisoa kohtaan, vai se, että on kyllä tiennyt, mutta tehnyt siitä huolimatta.
Jos minua petettäisiin, haluaisin itselleni mahdollisuuden valita, jatkanko elämääni pettäjän kanssa vai en. Uskon, että pystyisin antamaan anteeksi jonkun kännissä tuntemattoman kanssa tapahtuneen yhden yön jutun, mutta en työkaveri-ihastuksen kanssa panemista. Mun mielestä toinen on lähtenyt pettämisen tielle jo siinä vaiheessa, kun alkaa ihastuksen kanssa viestittelemään, kahvittelemaan tmv. sen sijaan että olisi vain antanut ihastuksen olla.
Sun kaltaiset ihmiset kyllä tiedetään. Te olette surullisia vain siitä, että jäätte kiinni.
Meilläkin juuri tuo sai aikaan sen että olin kireä ja äreä. Tosiaan se peili oli se paikka johon katsoin ja kauan kun vaimo ja lapset puhuivat kuinka pahaolla on kun olen niin kireä ja kiukkuinen. Sekin pahentaa omaa oloa että oma teko joka saa näin paskan olon on vaikuttanut kaikkiin vaikka en halunnut aiheuttaa kenellekkään pahaa. No asiat muuttuivat ja nyt parisuhde voi hyvin ja lapsien kanssa välit kunnossa ja minä rauhoittunut. Mutta yksi virhe maksoi niin paljon ja kalvaa edelleen. Olen iloinen että saitte asiat kuntoon. Vaimollani ei ymmärrertävistä syistä ole hyvää itsetuntoa ja sitä en lähde romuttamaan enempää.
Ap