Itseinho pettämisen jälkeen
Petin puolisoani. Olen aina ajatellut etten ikinä tekisi mitään tälläistä. Ihastuin työpaikalla ja kun tilanne tuli, harrastin seksiä työkaverin kanssa. En ole kertonut kumppanilleni koska en halua menettää häntä enkä perhettämme hajottaa. Olo on aivan hirveä. Onko kokemuksia helpottaako tämä itseinho koskaan? Tapahtuneesta on jo aikaa ja edelleen se kalvaa mieltä miten saatoin tehdä noin. Olen aina ajatellut että minulla on selkärankaa mutta näköjään ei ole.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Tunnustat ja sanot miehellesi, että hän saa pettää sinua myös kerran, jotta olette sitten tasoissa.
Ap on mies. Hänellä on vaimo.
No ei todellakaan kannata kertoa vaimolle! Miksi jakaa tuskaa viattomalle osapuolelle? Kyllähän se varmaan sinua vaivaa vielä pitkään, mutta kärsi kunnialla yksin tuskasi äläkä kaada sitä muiden niskoille. Ja niinhän aiot tehdäkin.
Itse en ainakaan haluaisi tietää, jos mieheni olisi käynyt satunnaisesti vieraissa. Se, mitä ei tiedä, ei vahingoita. Suhde olisi tietysti erikseen, silloin täytyisi miettiä jatko.
Älä kerro.
Nyt tiedät että kyrpyrin homma ei ole sinua varten.
Viisastuit vahingosta.
Minusta olet pettänyt vaimosi luottamuksen pahasti, olettaen että avioliitossanne uskollisuus on asia joka on hänelle tärkeä, ja vaimollasi on oikeus tietää asiasta ja tehdä omat johtopäätöksensä. Sinun pelkosi siitä, että menetätä hänet, on toissijainen.
Toivottavasti sua ei haittaa jos vaimokin saa vierasta. Se mitä ei tiedä, ei satuta. Vaimokin kärsii tunnontuskat itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Homma menee niin, että sinä et kerro ja kärsit ja se on sinulle oikein. Vaimosi ei tarvitse kärsiä. Tällaiset ihmiset kuin minä joita ei haittaa omat pettämiset lainkaan taas kertoo, koska se on oikein. Katsos kun minun tyyppiset ihmiset ei kärsi, jolloin meidät pitää laittaa kärsimään jotain muuta. Tämä on jutun moraali. Paitsi minä en kärsi, sorry. Jos petän en rakasta ja se on sen jälkeen yks ja sama mitä se toinen tekee.
Kenelläkään ei ole oikeutta päättää minun puolestani, että minulle voi valehdella. Tunnustakaa tai itkette ja tunnustatte.
Ap:n vaimo ♡
Jos muiden paneskelu yleisesti hyväksyttäisi, niin asia ei olisi niin kipeä.
Totuttelemalla ja tekemällä useammin syntiä totut.
On raportoitu että vietnamin veteraaneista väkivaltaa ja murhia harjoittaneet turtuivat toimintaansa.
Aluksi asia tuntui väärälle, mutta väärä muuttui pian oikeistoksi.
Eli väärää toistettaessa se muuttuu oikeaksi.
Oletat ilmeisesti, että vaimosi ei haluaisi olla pettävän puolison kanssa, koska et halua/uskalla kertoa hänelle. Hänellä on täysi oikeus nähdä asia niin ja toimia sen mukaan. Sinulla ei ole oikeutta pakottaa häntä elämään valheellisessa tilanteessa, valheellisen puolison kanssa.
Sori, näin se vain on.
Ihastumisia tulee ja menee. Älä petä jos liittosi on uskollisuuden arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Tunnustat ja sanot miehellesi, että hän saa pettää sinua myös kerran, jotta olette sitten tasoissa.
Näin me tehtiin ja asiasta päästiin yli. Valehtelua ja salailua yritettiin ensin, mutta sehän vei asiat vain pahempaan suuntaan.
Mites sun kollega, pystyykö hän olemaan hiljaa, että hänen mies ei epäile mitään ja kertoo sun vaimolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ vaan kerro puolisollesi!!!! Siitä ei seuraa mitää hyvää. Kanna vastuusi asiasta, ja kärsi hiljaa mielessäsi tekosi. Älä toista tekoasi, yritä olla parempi puoliso jatkossa.
En tosiaan toista! Ja kyllä kärsin. Tästä on aikaa ja meillä menee nyt hyvin. Olin aika vihamielinen jonkin aikaa tapahtuman jälkeen ja perhe kärsi asiasta. Vaimo istutti koko perheen alas ja asiat puitiin siltäosin läpi. Aika peiliin katsomisen paikka oli. Asiat muuttuivat ja nyt kaikki on hyvin. Ja se on saanut oloni tuntumaan toisinaa vielä kamalammalta. Miten olen voinut tehdä jotain niin väärin ja omia arvoja vastaan.
Ap
Olet säälittävä itsekäs lapsi ihmisenä. Mitäpä jos menisit terapiaan? Sinulla on vihanhallintaongelma, jos kiukuttelet perheellesi. Sinä teet vaimosi onnettomaksi, etkä ansaitse häntä. Toivottavasti vaimosi saa tietää pettämisestäsi ja jättää sinut.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi ihmiset kehottavat kertomaan asiasta. Turhaan vain loukkaa puolisoaan. Kärsit asian ja pidät pippelin jatkossa housuissa.
Ehkä jotkut ihmiset haluavat että suhde perustuu rehellisyyteen ja toisen kunnioittamiseen eikä salailuun ja seläntakana touhuamiseen
Vierailija kirjoitti:
Mites sun kollega, pystyykö hän olemaan hiljaa, että hänen mies ei epäile mitään ja kertoo sun vaimolle?
Hän on sinkku ja ei kerro. Eivät tunne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi ihmiset kehottavat kertomaan asiasta. Turhaan vain loukkaa puolisoaan. Kärsit asian ja pidät pippelin jatkossa housuissa.
Koska tuosta valehtelusta ja petoksesta jää mätäpaise muhimaan suhteeseen. Ennenpitkää se puhkeaa ja myrkyttää kaiken. Mitä myöhemmin miehen valehtelu ja paskuus paljastuu sitä varmemmin ero tulee. Asiat nyt vaan on selvitettävä. Aluksi edes on anteeksi saamisen mahdollisuus. Myöhemmin peitetyn on paljon vaikeampi antaa anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olet pettänyt vaimosi luottamuksen pahasti, olettaen että avioliitossanne uskollisuus on asia joka on hänelle tärkeä, ja vaimollasi on oikeus tietää asiasta ja tehdä omat johtopäätöksensä. Sinun pelkosi siitä, että menetätä hänet, on toissijainen.
Suurin pelkoni ei ole se, että menetän hänet vaan se, että hän tapansa mukaa luulee ja uskoo että asia tapahtui koska vika in hänessä ja hän ei riitä. Ja näin ei ole. En kerro koska en todellakaan halua hänelle sitä oloa koska totuus on että hän on upea nainen ja tekoni oli ihan omaa hölmöyttäni. Hän ei saa koskaan tietää onneksi. Mutta pointtini olikin jos jollain olisi kokemuksia vastaavasta tilanteesta. Onko se omatunto jättänyt ollenkaan rauhaan vai vaivaako tämä virhe näin paljon hamaan hautaan asti?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos muiden paneskelu yleisesti hyväksyttäisi, niin asia ei olisi niin kipeä.
Totuttelemalla ja tekemällä useammin syntiä totut.
On raportoitu että vietnamin veteraaneista väkivaltaa ja murhia harjoittaneet turtuivat toimintaansa.
Aluksi asia tuntui väärälle, mutta väärä muuttui pian oikeistoksi.
Eli väärää toistettaessa se muuttuu oikeaksi.
Höpö höpö. Sotilaiden on tarkoituskin tappaa. Eikä siinä ole mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jotkut ihmiset haluavat että suhde perustuu rehellisyyteen ja toisen kunnioittamiseen eikä salailuun ja seläntakana touhuamiseen
Hyvin harva suhde on rehellinen. Moni parisuhdeterapeuttikin vannoo sen nimeen että ihan kaikkea ei kerrota eikä jaeta puolison kanssa.