Miehen oksentaminen humalasssa.
Mieheni on ruvennut oksentamaan humalassaöisin. Ennen pystyi juomaan paljon oksentamatta, mutta eilenkin oksensi kahdeksan 0.33 oluen ja muutaman siiderin jälkeen. Tämäkin tapahtui pari tuntia nukkumaan menon jälkeen. Alkoholin juonti on siis lisääntynyt vuoden sisällä ja ajattelin että alkaako kroppa kertomaan että nyt riittää?
Kommentit (61)
Kuulostaa kyl et vatsa ei vaan kestä enää alkoholia!
Paljonko miehet yleensä edes pystyvät juomaan oksentamatta?
Siis kuinka ihmeessa te katselette miehia jotka oksentelee ja pissii ympariinsa...
Ettei olis salaputeli jossain ja ottanut hieman enemmänkin kun oluen ja pari siideriä
Ei kun olin mukana kun osti juomat ja vieressäkun joi.
Ap
Ap
Suomen kieli tekee tepposiaan monelle. Mut kyl nää on hauskoja.
Sen sijaan humalassa oksentelu ei oo niin hauskaa ja se voi tunnetusti olla vaarallistakin. Moni on vetäissyt sen viimeisen herneen henkeensä oman oksennuksen muodossa, terveisiä vain Jimppa Hendrixille sinne kaukaiseen galaksiin.
Up. Meillä kanssa mies oksentelee kännissä.
Kuulostaa ihan neidiltä. Oikeat äijät ei koskaan oksentele viinojaan pois!
Se oksentaa, kun joutuu sun vieressä nukkumaan.
Tuon ikäinen terve nuori mies, eikä juo päivittäin eikä ihan tolkuttomia määriä: sanoisin, ettei tuo VIELÄ kerro mistään varsinaisista vakavista terveysongelmista kuten maksan ongelmista tai elimistön rasittumiseesta.
Kyllähän tuo oksentelutaipumus usein vaihtelee ilman mitään erityistä syytä, esim. sen mukaan mitä on syöty ennen juomista tai sen aikana/jälkeen, ja mahallaukku muutenkin toisinaan enemmän ärtyy juomista ja toisinaan vähemmän.
Voisiko kyse olla hiivasta, noi siiderit on hiivaa ja esansseja, eikä niitä kestä edes kuuluisa erkkikään. Makukin on aivan kamala, olen yhden kerran maistanut ja totesin, että minulle riittää moinen sotku.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:09"]
Ap
[/quote]
Voi hyvänen aika sentään, minä en kestä!
Hassua kun viimeiset viisi tai kuusi juomis kertaa on päättynyt yöllisiin oksennusreissuihin.
Verikokeet kannattaa otattaa. Niistä selviää, missä jamassa elimistö on viinaleikkien suhteen.
Nämä pitäisi tutkia jokaiselta alkoholia säännöllisesti käyttävältä ja ohjata tarvittaessa hoitoon.
B -PVK, S -ALAT, S -ASAT, S -GT ja S -CDT (S -DST)
Vetääkö miehesi pitkiä kännäysputkia? Ne ovat erityisen vaarallisia elimistölle, eikä selvää riskirajaa putken pituudelle ole. Joillekin esimerkiksi riittää viikon tinttaus, josta tienataan haimatulehdus ja ennenaikainen kuolema.
Tarkkaile ainakin seuraavia laskimojärjestelmän kuormittumisesta kertovia oireita:
- vertavuotavien peräpukamien ilmaantuminen (v. rectalis media/inferior -suonten kuormittuminen)
- ns. meduusan pää -oireyhtymä (caput medusae googlen kuvahakuun)
- nieleminen sattuu tai nielusta tulee verta (v. oesophageales -suonten vuotaminen; http://en.wikipedia.org/wiki/Esophageal_varices)
Hyvä alku olisi varmaankin hakeutua lääkäriin ja ottaa siellä alkoholin käyttö puheeksi.
Hah on se joskus pissiny lattialle! :D
Ap