Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miehen oksentaminen humalasssa.
28.12.2013 |
Mieheni on ruvennut oksentamaan humalassaöisin. Ennen pystyi juomaan paljon oksentamatta, mutta eilenkin oksensi kahdeksan 0.33 oluen ja muutaman siiderin jälkeen. Tämäkin tapahtui pari tuntia nukkumaan menon jälkeen. Alkoholin juonti on siis lisääntynyt vuoden sisällä ja ajattelin että alkaako kroppa kertomaan että nyt riittää?
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Minulla kävi ensinmäistä kertaa elämässä niin, että oksensin vaikken juonut hurjia määriä. Yleensä juon sen max. 3. Olen siis 25-vuotias.
Join lauantai-iltana 5,5 prosenttista Gluhweinia ja kaksi lasia Coca Colaa viskillä terästettynä. Muistan, että söin lounaaksi Raxin pizzaa neljä-kuusi tuntia ennen alkoholin nauttimista. Löysin sellaista tietoa, että huono ravinto ennen juomista voisi myös vaikuttaa, mutta tiedä sitten mikä on oikea syyllinen.
Kaiken varmuudella minä menin ennen klo 22 päivystykseen tajutessani bussissa sen tunteen, että alkaisin kohta oksentamaan. Oksensin vastaanotolla yhden kerran ja lepöilin osastolla pari tuntia, jonka jälkeen lähdin itse bussilla kotiin. Säikähdyksellä tästä selvittiin. Olin tuossa tilassa tietoinen, että jokin mättää eikä tullut edes mieleen, että voisinpa jäädä nukkumaan kylmään säähän bussipysäkille. Se olisi voinut jo kohtaloksi koitua.
Tiedän, että 153 cm kokoisena se on riski juoda nopeasti, vaikka kyse olisi yhdestä annoksesta. Sen takia aina juon vettä siinä yhteydessä. Vaikka olisin hyvin lievässä humatilassa, niin olen kyennyt huolehtimaan itseni bussilla kotiin ja keittämään vielä iltakahvia.
Myönnän kyllä, että minulla on viime aikoina mennyt alkoholia max. 6 annosta viikossa, mitä olen laskenut. Kuitenkin siinä samassa on mennyt vettä ja oikeaa ruokaakin. Juomiseni ei kuitenkaan ole mennyt niin pitkälle, että tulisin töihin tai kouluun päihtyneenä, koska tiedän sen tarkoittavan ongelmia. Eikä minulla koko ajan pyöri mielessä alkoholi enkä saa vieroitusoireita, jos en heti saa. Minä kun aiemmin join alkoholia tyyliin juhlissa tai brunssilla ja joskus saunajuomana. Kun nyt tietäisi, että uskaltaako tuon kokemuksen jälkeen brunssillakaan nauttia kuoharia. Aion tietysti pitää taukoa ja seurata seuraavan kerran olotilaani. Näin olen aina toiminut juodessani, ettei sitten tule niin pahaa humalatilaa, että olisin riski kävellessänikin kadulla.