Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en tajua tätä kolestoriasiaa

Vierailija
28.12.2013 |

Mun mies vetää perunalastuja vaikka millä mitalla ja laittaa leivän päälle sentin kerroksen voita sekä juustojakin vetää vaikka millä mitalla. Reissaa paljon ja hotelliaamisella vakiona pekonia. Minä sen sijaan syön paljon salaatteja sekä kasviksia, enkä käytä leivän päällä rasvaa ollenkaan, leikkeleeni on yleensä kalkkunaa. Miten mulla on kolestoriarvot koholla ja miehellä normaalit? En vetele pullaa tai keksejäkään niin paljon, että se selittäisi asiaa. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää vielä olevansa normaalipainoinen, mutta keskivartaloläskiä on, enkä saa sitä millään pois. En saanut vaikka olin alipainon rajoilla joskus, vaikka vähempi se silloin oli. 

Vierailija
2/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimällä on suuri vaikutus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit

Vierailija
4/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimä, miehesi arvot tulevatnousemaan jossain vaiheesa jos noin jatkaa. Tosin et kertonut kuin osatotuuden

Vierailija
5/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kolestori?

Vierailija
6/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimä vaikuttaa. Ja mites on, kun syöt kaiken vähärasvaisena, niin kai olet korvannut tuon kovan rasvan pehmeällä? Eli öljyä salaatissa ymv.

Vierailija
7/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesteroli on hyväksi. Se ehkäisee mm. dementiaa. Aivot ovat suurimmaksi osaksi rasvaa. Muissa Pohjoismaissa kolen yläraja-arvot ovat paljon korkeammat kuin meillä. Meillä lääkeyhtiöt tuputtavat rikastuakseen kansalle statiineja, joista on pelkkää haittaa.

Vierailija
8/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolestroli siis, en osaa kirjoittaa t. ap. Minä olen miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että syönköhän liikaa leipää ja pastaa? Joo, olen yrittänyt noita öljyjä ottaa ruokavalioon, välillä se on ollut liian kuivaa, tiedän. 

Hedelmiä mies on kova syömään, kuten minäkin. Hän syö kyllä kasviksiakin paljon, kun olen opettanut. Alussa oli tosi huono syömään niitä. 

Vierailija
9/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta parantaa kolesteroliarvoja, samoin hyvän rasvan saanti (esim. kala, pähkinät).

Vierailija
10/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:40"]

Kolestroli siis, en osaa kirjoittaa t. ap. Minä olen miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että syönköhän liikaa leipää ja pastaa? Joo, olen yrittänyt noita öljyjä ottaa ruokavalioon, välillä se on ollut liian kuivaa, tiedän. 

Hedelmiä mies on kova syömään, kuten minäkin. Hän syö kyllä kasviksiakin paljon, kun olen opettanut. Alussa oli tosi huono syömään niitä. 

[/quote]

:D

Vierailija
11/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesteroliarvoihin vaikuttaa perimä sekä se, millainen on kokonaisrasvankulutuksen jakauma; tuleeko riittävästi omega3 ja omega6 rasvoja suhteessa ns kovaan rasvaan.

Ihmisen pitää saada rasvaa ruokavaliosta 25-30 E%. Tämä on usein se naisten kompastuskivi kun jätetään rasvat pois; kaikki piilorasva on kovaa rasvaa ja nostaa arvoja.

Vierailija
12/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:43"]

[/quote]

[/quote]

kolesteroli, ei kolestroli :D

Vierailija
13/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on itäsuomalaiset geenit eli suvussa on nähty nälkää joskus.

Vierailija
14/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kananmunat on päästetty pannasta kolesterolin suhteen? Saako vaiko eikö saa syödä?

Vierailija
15/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:54"]

Joko kananmunat on päästetty pannasta kolesterolin suhteen? Saako vaiko eikö saa syödä?

[/quote]saa syödä

Vierailija
16/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama täällä rasvaa vartalossa 9 kg kokonaisuudessaan ja rasvaprosentti 16.9

En liho vaikka söisin viikon roskaruokaa eikä kolesteroliarvot ole koskaan olleen edes lähellä ylärajaa. Mies taas syö terveellisesti ja monipuolisesti liikkuu ja silti arvot ovat yhden pari astetta liian korkeat.

Vierailija
17/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön rasvaa, pekonia., äyriäisiä, katkiksia, suolaa yms. Ja liikaa, olen läski. Silti mun kolesteroliarvot on hyvät, kokonaiskolesteroli on 3,2 ja hyvää siitä1,8. Olen itäsuomalaista sukua. Kolesteroliarvoni ovat joka mittauksilla (5 v välein) parantuneet. Olen 51 vuotias, ja kolesteroliarvot ovat parantuneet 20 v ajan huimasti, samalla kun syömistapani on heikentyneet ja olen lihonut. Tai syön myös terveellistä, teen itse ruuat, mutta syön liikaa.

Vierailija
18/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesteroliarvoihin vaikuttavat eniten ruokavalio, perimä, liikuntatottumukset, tupakointi sekä alkoholin käyttö. Myös eräät lääkitykset voivat vaikuttaa.

Vierailija
19/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:43"]

[/quote]

[/quote]

Aaarggghhh t. AP. Oon Savosta, liian vaikeeta...

Vierailija
20/25 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap myös liikkuu paljon. Mutta työ on istumatyötä, ollut lähes aina ihan nuoruusvuosia lukuunottamatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi