Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kokemuksia Ikean keittiöistä! Mikä toimii, mikä ei?

Vierailija
08.10.2020 |

Kivitasojakin näkyy olevan heillä, kenelläkään jo kokemuksia?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksoin kaksi vuotta katsella ja pistin uusiksi koko paskan.

Miksi? Ap

Hajosi käsiin. En ole vastaavaa paskalaatua muualla nähnyt. Edellinen asukas oli halvalla laittanut, oli vielä muovit kiinni kun muutettiin sisään. Ihan paska, en voi suositella. Ja rumakin.

Mitkä muovit niissä oli kiinni?

Suojamuovit

Mä oon koonnu kaksi Ikean keittiötä eikä niissä ollut mitään suojamuoveja🤔

No, siinä keittiössä joka tapauksessa oli, kaapinovissa ja laatikkoissa. Ihan uus keittiö siis, ja kahdessa vuodessa hajosi käsiin.

Mutta tosiaan, ihan sama mulle, sen kun ostatte sitä Ikeaa.

Vierailija
22/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ap

Hajosi käsiin. En ole vastaavaa paskalaatua muualla nähnyt. Edellinen asukas oli halvalla laittanut, oli vielä muovit kiinni kun muutettiin sisään. Ihan paska, en voi suositella. Ja rumakin.

Suojamuovit

No, siinä keittiössä joka tapauksessa oli, kaapinovissa ja laatikkoissa. Ihan uus keittiö siis, ja kahdessa vuodessa hajosi käsiin.

Kyllä kyllä uskotaan😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ap

Suojamuovit

Meillä oli Ikean korkeakiiltoisissa valkoisissa ovissa suojamuovit :)

Vielä ei ole valittamista löytynyt (3 vuotta käytössä). Tai no yksi pikkuasia: kahdesta kohdasta murtui lastulevy asentaessa. Lastulevy on kyllä pitkälti samanlaista kaikissa keittiöliikkeissä.

Onhan se tottakai niin, ettei halvalla priimaa saa, mutta riittävän hyvä on riittävän hyvä. En ole kovin innokas kokki itse, joten kovin kummoinen ei tarvitse oman keittiön olla :D

Vierailija
24/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ap

Suojamuovit

Kyllä kyllä uskotaan😁

Miksi hän valehtelisi? :o

Vierailija
25/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuokrakämpässä Ikean keittiö. Kodinkoneet (myös Ikeasta) ovat jo 20 vuotta vanhoja, joten en osaa sanoa mitään niiden nykyisestä laadusta.

Halusin kuitenkin tulla kertomaan, miten vihaan joka ikistä ratkaisua tuossa keittiössä. Liesituuletin on täysin hyödytön meluntuottaja, induktioliesi v-mäinen väline ruuanvalmistukseen, pesukone keskinkertainen. En tiedä, onko suunnittelu tilattu Ikeasta mutta kaapit on aseteltu järkyttävän typerästi ja ovet aukeavat ikään kuin vääriin suuntiin. Vaihtaisin tämän koska tahansa 90-luvun kotimaiseen keittiöön.

Ainoa plussa niistä vetolaatikoista. Kokoa on riittävästi isommallekin tavaralle ja mekanismit toimivat.

Vierailija
26/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ap

Mistä hajosi? Muovit?

Ap

Laatikot jäi käteen, ne kiskosysteemit hajosi. Eikä kestäneet astioita niissä vaan alkoi roikkua.

Jos sulla on järkeä yhtään päässä, pysyt kaukana. Mutta tuskin pysyt. Tuu sit kertomaan muutaman vuoden käytön jälkeen miten uusi keittiöremppa maistuu.

Uusi keittiö tulee kesäpaikalle joten ei ole niin kovassa käytössä. Olen kyllä kuullut Ikean keittiöiden laadusta enemmän hyvää kuin huonoa. Ap

Vierailija
27/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ap

Suojamuovit

Kyllä kyllä uskotaan😁

Miksi hän valehtelisi? :o

Tosiaan, unohdin. AV:lla kaikki puhuu aina totta.

Vierailija
28/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille laitettiin Ikean keittiö 2014, ei ole mennyt miksikään. Kaikki toimii ja on pysynyt kasassa, mikään ei ole hajonnut. Kovalla käytöllä, on lapsia, teinejä, koiria, lasten kavereita... Muistan miten keittiön asentanut remonttimiehemme kehui sitä kiskosysteemiä, millä kaapit laitetaan seinään. Saa vaikka yksin asennettua paikalleen.

Meillä on kivitaso, ihan priimana kestänyt. Pesuallas on valkeaa posliinia, siihen on tullut vähän kulumaa pohjaan.

Vierailija
29/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinkoneilla on pidemmät takuut kuin esim. Gigantilla, kaapit ovat paksusta tavarasta ja ottamamme ovet (kalleimmasta päästä) ovat aivan täysin ydintuhon kestävät. Keittiö on ollut nyt kuutisen vuotta ja on aivan täysin uudenveroinen, aivan ällistyttävän hyvää laatua ja todella halpa. On myös kiva kun laatikoihin sun muihin saa niin paljon suoraan sopivia kivoja lisävarusteita.

Vierailija
30/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 jatkaa vielä.

Unohdin haukkua Ikean jääkaapin. Ykköselläkin jäädyttää ruuat ja pakastin huurtuu. Integroituna resonoi pitkin rakenteita ja aiheuttaa naapurihuoneeseen melun, joka muistuttaa auton tyhjäkäyntiä. Korjaajan mielestä tämä kaikki on normaalia. Onneksi pääsen tänä viikonloppuna muuttamaan. Omaan kotiini en tämän kokemukseni vuoksi tule koskaan ostamaan Ikean keittiötä.

Vierailija
31/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vuokrakämpässä Ikean keittiö. Kodinkoneet (myös Ikeasta) ovat jo 20 vuotta vanhoja, joten en osaa sanoa mitään niiden nykyisestä laadusta.

Halusin kuitenkin tulla kertomaan, miten vihaan joka ikistä ratkaisua tuossa keittiössä. Liesituuletin on täysin hyödytön meluntuottaja, induktioliesi v-mäinen väline ruuanvalmistukseen, pesukone keskinkertainen. En tiedä, onko suunnittelu tilattu Ikeasta mutta kaapit on aseteltu järkyttävän typerästi ja ovet aukeavat ikään kuin vääriin suuntiin. Vaihtaisin tämän koska tahansa 90-luvun kotimaiseen keittiöön.

Ainoa plussa niistä vetolaatikoista. Kokoa on riittävästi isommallekin tavaralle ja mekanismit toimivat.

No nuo eivät ole oikeastaan keittiöfirman vika, vaan suunnittelijan (joka kertoman mukaan kuulostaa olevan asunnon omistaja itse). Ja ehkä vika on jossain määrin myös käyttäjässä, koska induktioliesi on parasta, mitä keittiöille on tapahtunut sitten kaasun (jota ei taas tahdo saada kaikkialle järkevästi).

Vierailija
32/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Induktioliesi veemäinen? Miksi ihmeessä? Olen kuusi vuotta sellaisella kokannut ja joka kerran tykkään sen nopeudesta ja putsaamisen helppoudesta.

Keittiö suunnitellaan piirustusten ja asiakkaan toiveiden mukaan, joten suunnitteluvirheet voi ehkä osoittaa keittiön tilanneelle ihmiselle -> vuokraisäntä kenties?

Vierailija
33/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean ovissa on merkittäviä laatueroja. Älkää ottako niitä halvimpia, ne on oikeasti ihan sutta ja sekundaa.

Laatikoiden pohjat niiaavat suht herkästi, joten painavat astiat kannattaa sijoittaa laatikoiden sivuille, ei keskelle.

Oma Ikean kivitaso halkesi n. vuoden käytön jälkeen. Ei haittaa käytössä, mutta esteettinen riesa.

Jos et odota saavasi samaa laatua kuin kalliimmilta keittiöntuottajilta, pysyt todennäköisesti ihan tyytyväisenä Ikeaan. Realismia vaan kehiin, ei se alhainen hinta tyhjästä synny.

Vierailija
34/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25 jatkaa vielä.

Unohdin haukkua Ikean jääkaapin. Ykköselläkin jäädyttää ruuat ja pakastin huurtuu. Integroituna resonoi pitkin rakenteita ja aiheuttaa naapurihuoneeseen melun, joka muistuttaa auton tyhjäkäyntiä. Korjaajan mielestä tämä kaikki on normaalia. Onneksi pääsen tänä viikonloppuna muuttamaan. Omaan kotiini en tämän kokemukseni vuoksi tule koskaan ostamaan Ikean keittiötä.

Saat aivan samaa laatua mistä tahansa muualtakin jos ostat halvinta. Tai no, luultavasti saat vielä huonompaa.

Vierailija
35/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikean ovissa on merkittäviä laatueroja. Älkää ottako niitä halvimpia, ne on oikeasti ihan sutta ja sekundaa.

Laatikoiden pohjat niiaavat suht herkästi, joten painavat astiat kannattaa sijoittaa laatikoiden sivuille, ei keskelle.

Oma Ikean kivitaso halkesi n. vuoden käytön jälkeen. Ei haittaa käytössä, mutta esteettinen riesa.

Jos et odota saavasi samaa laatua kuin kalliimmilta keittiöntuottajilta, pysyt todennäköisesti ihan tyytyväisenä Ikeaan. Realismia vaan kehiin, ei se alhainen hinta tyhjästä synny.

Kyllä syntyy. Jos vertaa edellisen taloni ammattitaitoisen puusepän itse tekemään tai sisarukseni viisi tai kuusi kertaa kalliimpaan, mitttilaustyönä tehtyyn ja sisustuslehdissä esiteltyyn design-keittiöön, niin Ikea on aivan yhtä hyvä, ellei jopa toimivuudessaan parempikin (kunhan ei ota halvinta).

Vierailija
36/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä, naiset. Tämä on teille niin tyypillistä. Saatte päähänne, että haluatte jotakin, ettekä ota kuuleviin korviinne varoituksen sanoja siitä. Vain kehut voivat olla rehellisiä kommentteja. Itsetutkiskelun paikka, hmm?

Itse kymmeniä keittiöitä asentaneena kerron teille, että en ostaisi IKEA-keittiötä omaan kotiini.

Vierailija
37/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean halpa hinta syntyy lapsityövoimasta. Kumma ettei sitä tuomita samalla lailla kuin esim. H&M.

Vierailija
38/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim miten laatikot kestäneet kuormaa? Ap

Mitä ihmeen kuormaa ?

Zinc

Vierailija
39/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ikean tuotteet  huonoja. Halvalla tehtyä tavaraa materiaaleista jotka eivät kestä. Tytär aikoinaan halusi ehdottomasti ikeaa, nyt on huonekalut viety kierrätykseen. Pöydätkin oli puuksi naamioitua ohutta pahvia joka ei kestä kosteutta. Ilmankos oli kevyttä ja edullista.

Vierailija
40/47 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa induktiossa on vialla ?

Zinc

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi