Miten pääsen omakantaan kun pankkitunnuksilla ei enää pääse
Pitäisi olla joku tunnusluku sovellus mutta ei minulla ole sellaista. Tämä on aivan älytöntä että enää ei pääse tavallisilla pankkitunnuksilla sisään kirjautumaan. Millä minä nyt näen esimerkiksi koronatestin tuloksen kun en pääse kirjautumaan sinne omakantaan mitenkään?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Voi harmi. Ei tästäkään asiasta muistutettu Nordean sivuilla kuin sellaiset pari vuotta. Olet varmasti ollut tietoinen, että se pahviläpyskä tulee jäämään pois jossain vaiheessa.
Jep. Jopa mun hitaasti kaikki uudet jutut käyttöön ottava ja Nordean tiliä vain harvoin käyttävä mieheni on saanut hommatuksi tunnuslukulaitteen.
Mobiilivarmenne!
Sen voi ottaa käyttöön 13 vuotta täyttänyt ja tunnistautua tarvitsee pankkitunnuksilla vain mobiilivarmenteen käyttöönotossa.
Vierailija kirjoitti:
Mobiilivarmenne!
Sen voi ottaa käyttöön 13 vuotta täyttänyt ja tunnistautua tarvitsee pankkitunnuksilla vain mobiilivarmenteen käyttöönotossa.
Se on maksullinen. Eli monelle sekin on ylimääräistä rahanmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan pääse myöskään verkkopankkiisi, jos sinulla ei ole tunnuslukusovellusta eikä tunnuslukulaitetta?
Kyllä pankin sivuille pääsen kirjautumaan kun siellä ei tule sitä tunnusluku sovellus juttua mutta omassa kannassa tulee.
MIKSI et ole vielä hankkinut tunnuslukulaitetta tai -sovellusta? Paperilistojen loppumisesta on varoiteltu jo vuosia, alunperin piti kai poistua käytöstä 2017.
Oma puhelimeni ei ole äly-sellainen (oman pankkini mukaan mobiilivarmenteen käyttö edellyttää älypuhelinta). Riittää, kun työpuhelin on. Siihen työpuhelimeen en tietenkään mitään tunnuslukusovellusta ota.
Periaatteessa en pidä ajatuksesta, että johonkin puhelimeen ladataan sovelluksia, jotka mahdollistavat esimerkiksi lähimaksamisen. Ei vain mene jakeluun. Melkoinen härdelli edessä, kun se puhelin katoa, varastetaan tai hajoaa.
Yhtään nopeampaa ei kännyllä maksaminen ole kuin pankkikortin vilauttaminen. Jaksan kyllä kantaa mukanani lompakon maksukortteineen.
Vierailija kirjoitti:
Mobiilivarmenne!
Itse en ainakaa halua maksaa varmenteen käytöstä. Tuo mobivarmenne on ilmainen vain telian liittymillä muille se maksaa 1,99€/kk
Alkuun kun mobiilivarmenne luotiin niin se oli ilmainen kaikille mutta kun yleistyi niin muuttui maksulliseksi.
Itse kokeilin äsken kännykällä niin en päässyt.Tietokoneella pääsiin.Kännykällä kyllä sain omakannan auki ja sen jälkeen luki jotain tapahtui virhe.Olisin ottannut tuon koronatodistuksen siitä kännykällä.Taisi ruuhkautua ton koronapassin takia ?
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan pääse myöskään verkkopankkiisi, jos sinulla ei ole tunnuslukusovellusta eikä tunnuslukulaitetta?
Kyllä nordean nettipankkiin pääsee yhä tunnuslukukortilla, vaikka se ilo ilmoitettiinkin lopetettavaksi jo pari vuotta sitten. Aloitin uuden tl-kortin juuri tässä kuussa. Muihin, pankkitunnistautumista vaativiin sisältöihin, kuten omakantaan, vaaditaan mobiililaitesovellus tai tunnuslukulaite.
Omakannas sivusta on joku huijaus sivu. Oli yksi päivä lehdessä juttua. On vaikea erottaa se oikesta oma kanta sivusta.
Ai hitsi mä olen joskus tietyistä ihmeellisyyksistä johtuen miettinyt, että omakannassa saattaisi olla jotain väärää tietoa itsestäni. Totta kai olen aina käynyt katsomassa, ja ei siellä mitään ole. Paitsi, jos on ollut huijaussivusto. Ajattele jos itsestäsi olisi siellä liuta sairaskertomuksia tai diagnooseja, mitkä ei olisi totta? Mitä miettisit? Ei nyt mennä siihen miksi olisi näin, vaan entä jos nyt olisi ja saisit selville. Mikä olisi fiilis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nordean nettipankkiin pääsee yhä tunnuslukukortilla, vaikka se ilo ilmoitettiinkin lopetettavaksi jo pari vuotta sitten. Aloitin uuden tl-kortin juuri tässä kuussa. Muihin, pankkitunnistautumista vaativiin sisältöihin, kuten omakantaan, vaaditaan mobiililaitesovellus tai tunnuslukulaite.
Onko nuo tunnuslukusovellukset edes idioottivarmoja? Kaiken voi kai kuitenkin hakkeroida.
Vierailija kirjoitti:
Ai hitsi mä olen joskus tietyistä ihmeellisyyksistä johtuen miettinyt, että omakannassa saattaisi olla jotain väärää tietoa itsestäni. Totta kai olen aina käynyt katsomassa, ja ei siellä mitään ole. Paitsi, jos on ollut huijaussivusto. Ajattele jos itsestäsi olisi siellä liuta sairaskertomuksia tai diagnooseja, mitkä ei olisi totta? Mitä miettisit? Ei nyt mennä siihen miksi olisi näin, vaan entä jos nyt olisi ja saisit selville. Mikä olisi fiilis?
Tai itseasiassa olisihan se myös jännää keksiä joku syy jos tuollaista olisi. Se pitäisi olla jokin jännä syy.
Puhelimeen lataat mobiilipankin ja kirjaudut mobiilitunnuksella.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuollaisesta haittaa sinänsä ole, ellei niiden väärien juttujen pohjalta toimita jotenkin kohteelle haitallisella tavalla. Mutta sittenhän periaatteessa ei tuollaiset voi pimennossa säilyä kun luulisi, että väärät tiedot tulisi jotenkin kohteenkin tietoon jossain vaiheessa.
Jos olet OP:n asiakas, niin et tarvitse muuta, kuin puhelimen ja avainlukulistan. Ei ole pakko olla älypuhelinkaan, vaan peruspuhelin riittää. Sitten tulee tarvittaessa tekstiviesti, mikä avainluku pitää listalta valita.
Pääseekö esim s-pankin mobiiliversiolla, qr-koodisysteemillä?
Aloittajalla s-pankki ei tietenkään ole pankkina, mut kysynpä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuollaisesta haittaa sinänsä ole, ellei niiden väärien juttujen pohjalta toimita jotenkin kohteelle haitallisella tavalla. Mutta sittenhän periaatteessa ei tuollaiset voi pimennossa säilyä kun luulisi, että väärät tiedot tulisi jotenkin kohteenkin tietoon jossain vaiheessa.
Niin no, jos olisi väärät lääkkeet ja diagnoosit niin kai nyt viimeistään kun lääkkeitä hakee huomaa onko väärät, ei kai niitä henkilön huomaamatta voi antaa. Mä en ole käynyt lääkärissä moniin vuosiin, enkä syönyt mitään reseptilääkettä, joten aika ällilällä olisin lyöty, jos lääkäri pamauttaisi, sulla on täällä tämmönen määräys ja tämmönen
mistä saan lapsen koronapassin. en pääse itse kirjautumaan eikä lapsella ole tunnareita
Sama ongelma. Ihmiset ei tajuu ettei kaikilla ole älylaitteita. En pääse omakantaan. Mutta oman kunnan terveyskeskuksesta saa hakea koronapassin paperisena versiona ja positiivinen koronatesti kyllä soitetaan. Ei hätää. Ei siis tarvita mobiiliverkkotunnuksia eikä varmennekorttia. Vanhassa vara parempi!
Läpyskä kun on noista turvallisin vaihtoehto. Kaiken mitä puhelimeen lataat menee suoraan googlelle tai applelle tai muille huijareille.