Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jota ärsyttää suunnattomasti ihmiset, jotka heittävät roskiin

Vierailija
28.12.2013 |

uusia, pahimmassa tapauksessa alkuperäispakkauksessa olevia tavaroita? Ilmeisesti ainakin lahjoja, joista eivät pidä tai käytettyä tavaraa, joita pitävät täysin arvottomina jne.

Minulle on aina opetettu ettei roskiin laiteta ehjää tavaraa ja kummasti olen saanut tavaraa menemään ihan tutuille ja kavereille (esim. huonekaluja, lastenvaatteira ) tai kierrätyskeskukseen tai hyväntekeväisyyskirppikselle.

Mikä saa ihmisen heittämään roskiin esim. lahjaksi saatuja uusia tavaroita? Eikö tosiaankaan ole mitään muuta vaihtoehtoa?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei arvosta jos saavat ilmaiseksi + järjestöille tulee kuluja varastotiloista ja henkilökunnasta yms. Annetaan ilmaiseksi palstoja on monessa nettikirppiksessä ja esim. neuvoloissa on " saa ottaa" laatikoita

Vierailija
22/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimarin muovikukat meni roskikseen. Muuten olen suht ahkera kierrättää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ap todellakaan ole ainoa. Argh että mä sitten rasitun sellaisista täysin välinpitämättömistä pallontuhoajista! Vatipäät! Kuinka vaikeaa muka on viedä ylimääräiset vaatteet ja erinäiset tavarat siististi laiteltuina ja taiteltuina jonnekin uffin keräykseen, kierrätyskeskukseen tai fidaan yms. paikkoihin.

Tuollaisten tuholaisten pitäisi joskus käydä kaatopaikalla katsomassa niitä aivan karseita jätevuoria ja sitten hetkisen verran edes kerrankin elämässään peräti miettiä jotakin. Mutta jos ei siihen miettimiseen ole annettu mitään välineitä, niin kaipa se on sitten liikaa vaadittua. Joo, ja ärsyttää välillä ihan lievästi sanottuna kun tässäkin taloyhtiössä joku en sano mikä on käsittänyt että haa, kierrätys on sitä, että jätetäänpä roskakatoksen lattialle milloin mitäkin säkkejä vaatteita tai joitain muita tavaroita. No siis sinnehän lattioille pyörimään ne kuuluukin, voi jeesus sentään. Jos ne on roskia, ne kuuluu laitella oikeisiin kippoihin ihan omatoimisesti, ja jos ne on jotain mille voisi jossakin jollakin olla vielä käyttöä, niin ne kuuluu viedä noihin edellä mainittuihin paikkoihin, eikä muiden asukkaiden väisteltäväksi maahan jätettyinä nyssäköinä. Kuluttaja on vastuussa ostelemistaan asioista, eli niiden FIKSUSTA!!! hävittämisestäkin sitten joskus tavaran käyttökaaren lopuilla myös. Kyllä, verenpaine taisi hieman kohota.

Vierailija
24/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 08:53"]

Antaminen voi joskus olla raskaampaa kuin pois heittäminen. Pitäisi viedä johonkin minne saa viedä ilmaiseksi ja missä sitä roinaa annetaan ilmaiseksi eteenpäin. Kun ei halua mitään mafiaa kannustaa. Martatkin myy kauhuhinnoilla kaiken eteenpäin, uffa täysiä huijareita, kirkko ei anna ilmaiseksi sekään. Joten älytöntähän se on, heittää käyttökelpoista tavaraa pois mutta minne niitä veis?  

[/quote]

Ei vitsi mitä ahneutta, kamala tapa ajatella. Jospa et ajattelisi ihan noin itsekkäästi tavaroidesi kanssa, vaan kerrankin hieman laajempaa kokonaisuutta. Mulle ainakin on aivan se ja sama kuka käärii muutamat eurot jostain minun pois antamistani mulle tarpeettomista jutuista, kunhan ne vaan eivät päädy ikuiseksi koristuksiksi tuonne kaatikselle vielä siinä vaiheessa, kun niitä voi joku jossain aivan hyvin käyttääkin. Jos on noin muutamasta lantista kiinni, niin myypä ne tavarasi pois netissä tai jossain kirppiksellä. En itse ole pätkääkään uskovainen, mutta aivan mainiosti voin viedä ylimääräisiä esineitä vaikkapa fidaan jos se paikka on se lähin paikka, koska se ei ole oleellinen asia tässä kohdin ollenkaan.

Vierailija
25/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 08:53"]

Antaminen voi joskus olla raskaampaa kuin pois heittäminen. Pitäisi viedä johonkin minne saa viedä ilmaiseksi ja missä sitä roinaa annetaan ilmaiseksi eteenpäin. Kun ei halua mitään mafiaa kannustaa. Martatkin myy kauhuhinnoilla kaiken eteenpäin, uffa täysiä huijareita, kirkko ei anna ilmaiseksi sekään. Joten älytöntähän se on, heittää käyttökelpoista tavaraa pois mutta minne niitä veis?  

[/quote]

Ei vitsi mitä ahneutta, kamala tapa ajatella. Jospa et ajattelisi ihan noin itsekkäästi tavaroidesi kanssa, vaan kerrankin hieman laajempaa kokonaisuutta. Mulle ainakin on aivan se ja sama kuka käärii muutamat eurot jostain minun pois antamistani mulle tarpeettomista jutuista, kunhan ne vaan eivät päädy ikuiseksi koristuksiksi tuonne kaatikselle vielä siinä vaiheessa, kun niitä voi joku jossain aivan hyvin käyttääkin. Jos on noin muutamasta lantista kiinni, niin myypä ne tavarasi pois netissä tai jossain kirppiksellä. En itse ole pätkääkään uskovainen, mutta aivan mainiosti voin viedä ylimääräisiä esineitä vaikkapa fidaan jos se paikka on se lähin paikka, koska se ei ole oleellinen asia tässä kohdin ollenkaan.

[/quote]

Olen yksi joka peukutti tuon kirjoitusta jolle vastasit. Eli meillä on iso perhe, tavaraa löytyy enkä tahdo silti että meille tuodaan jonkun vanhoja vaatteita tai minä en saisi roskiin laittaa vaan kierrätykseen muka pitäisi viedä. Kun faktaa on ettei nuo meille jonkun vanhat kuteet joita ipanat käyttää kelpaa edes UFFiin. Ne on nykyään nirsoja. Vaatteet pitää olla hyvät, ehkät, pestyjä ja silitettyjä. Ei niillä ole virttyneitä vaatteita jotka on pyörineet vuosia monen lapsen päällä.

Joskus vaatteen elinkaari vaan päättyy. Minä teen niistä puhdetöitä jos viitsin muuten menee roskiin. En vie yksittäisiä vaatteita mihinkään. Enkä ala myymään niitä netissä tai kirppareilla, jos se on sinun juttusi niin anti palaa mutta ei siinä ole mitään hohtoa.

Mikään ei ole niin kamalaa kuunneltavaa kuin joku tarjoamassa lapsien rupusia vaatteita ja kehuu vielä päälle että menee noin varmaan hiukkiksella!? No ei mene, meillä lapset ei vartavasten pue jotain vuoden 90- minnihiiri paitaa joka on selvästi jo muotonsa menettänyt. Meillä lapsilla on aamulla puetut vaatteet ja ulos ulkovaatetta suojaksi.

Vierailija
26/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä kukaan tainnut arvostella rikkinäisten tavaroiden pois heittämistä, en minäkään säästä rikkinäisiä vaatteita tms. Osan leikon siivousräteiksi, kätevä siivota vaikka oksennukset lattialta ja loput poltan saunan pesässä.

Minä myös näen punaista, kun joku heittää täysin uutta tavaraa roskiin... Omat turhakkeet lahjoitan eteenpäin, viimeksi vein ison läjän tuoksukynttilöitä, suklaata ja 4 pöytätablettia (meillä 6 paikkanen pöytä) työpaikan kahvihuoneeseen ja päälle lappu "SAA OTTAA" ja kappas, kaikki oli iltapäivään mennessä kadonneet :) Ja jos eivät olisi, niin olisin ottanut ne takaisin mukaan enkä jättänyt sinne tietenkään.

Neuvolaan olen vienyt mennessäni ruokalappuja, avaamattomia Nan-pakkauksia ja liivinsuojia. Nekin ovat kauppansa tehneet.

Oma lukunsa on tyypit, jotka heittää lehdet ja lasipurkit sekajätteeseen, vaikka lasi- ja paperikeräysastia olisi ihan vieressä...! Yhteisellä pallollahan tässä yritetään asustella ja mielellään niin, että lapsillekin olisi jotain jäljellä...

Vierailija
27/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommista tavaroista ja huonekaluista voi päästä eroon laittamalla ilmoituksen jonnekin nettiin. Mutta mitä tekisi pienemmille tavaroille? Haluaisin päästä pois esim. kahdesta hiusväripaketista (päädyinkin eri väriin), paristoista (väärää kokoa) ja niin edelleen.

Vierailija
28/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lahjaksi Tiimarin alennusmuovikrääsää, joka ei kelpaa kenellekään, minne ne sitten pitäisi laittaa?

Vierailija
29/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien paikalliselle lähetyskirppikselle vai mikä lie jeesuskirppis onkin, sellainen johon saa vaan jättää tavarat.

äitini opetti aina että käyttökelpoista tavaraa ja vaatetta ei viedä roskikseen, aina jollekin on niillä käyttöä.

sitä ohjetta noudattavana siis lahjoitan jätesäkkikaupalla noille lähetyskirppiksille. En jaksa pelata itsepalvelukirppisten kanssa jos siinä euron tai parisaa itselleen, vaiva laputtamisesta ja pöydän siistinä pitämisestä on suurempi.

Vierailija
30/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin melko syntisenä sitä pidän, että käyttämätöntä tavaraa roskiin laitetaan. Silti en toki itsekään suostu käyttämään kaikkea krääsää ja tavaraa, joka ei miellytä. Mutta kyllä niitä kierrätyspaikkoja löytyy tällaisesta 5000 asukkaan kyläpahasestakin. Meilläkin on UFF minne saa vaatteet ja kengät menemään kauppareissulla. Lähetyskirpputori löytyy minne voi viedä kaikkea tavaraa. Tori.fi toimii isompien tavaroiden kierrättämiseen. Se on toki vaivalloisempaa, mutta ei niitä ole kuin max kerran vuodessa.

Ja itsekin olen opetellut käyttämään myös tavaroita, joista en pidä. Hyasintteja en voi sietää, mutta vessaan voi viedä yhden ja hautausmaalla ne menestyy etenkin tällaisena vuotena. Kynttilöitäkin tulee lahjaksi, vaikka en niitä polta. Mutta ulkolyhdyissä niitä saa kulutettua. Ja hautalyhtyihin laitan myös tavallisia kynttilöitä, kun hautausmaalle kuitenkin vien lyhtykynttilöitä. Samoin sellaisille tutuille, joiden huomaan polttavan kynttilöitä, kierrätän joskus kynttiläpaketteja.

Kerhoihin olen vienyt lasten vanhoja vaatteita varavaatteeksi. Opiskelemaan lähteville sukulaisnuorille kannattaa tarjota kaikenlaista käyttötarviketta, kuten vanhoja kattiloita, jotka eivät käy meidän induktioliedelle. Tai vanha silityslauta, kun meille tuli remontin myötä kaappiin integroitu silityslauta. Opiskelijoille saattaa upota jotain huonekalujakin, jos on jäänyt pariton yöpöytä tai eteisen kenkäteline tms. pientä.

Sinänsä kierrättäminen on tietenkin mutkikkaampaa kuin se, että heittää vain yksinkertaisesti kaiken kaman samaan paikkaan: roskikseen. Mutta siihen tavaran tyylikkään hävittämisen taitoon oppii ja tottuu, kun sitä vähän aikaa harjoittaa. Mua ainakin nolottaisi, jos mun aivot ei pystyisi pysymään sen verran skarppina, että ne pysyisi perillä siitä mihin mikäkin oma roska / tavara kierrättyy.

Vierailija
31/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin melko syntisenä sitä pidän, että käyttämätöntä tavaraa roskiin laitetaan. Silti en toki itsekään suostu käyttämään kaikkea krääsää ja tavaraa, joka ei miellytä. Mutta kyllä niitä kierrätyspaikkoja löytyy tällaisesta 5000 asukkaan kyläpahasestakin. Meilläkin on UFF minne saa vaatteet ja kengät menemään kauppareissulla. Lähetyskirpputori löytyy minne voi viedä kaikkea tavaraa. Tori.fi toimii isompien tavaroiden kierrättämiseen. Se on toki vaivalloisempaa, mutta ei niitä ole kuin max kerran vuodessa.

Ja itsekin olen opetellut käyttämään myös tavaroita, joista en pidä. Hyasintteja en voi sietää, mutta vessaan voi viedä yhden ja hautausmaalla ne menestyy etenkin tällaisena vuotena. Kynttilöitäkin tulee lahjaksi, vaikka en niitä polta. Mutta ulkolyhdyissä niitä saa kulutettua. Ja hautalyhtyihin laitan myös tavallisia kynttilöitä, kun hautausmaalle kuitenkin vien lyhtykynttilöitä. Samoin sellaisille tutuille, joiden huomaan polttavan kynttilöitä, kierrätän joskus kynttiläpaketteja.

Kerhoihin olen vienyt lasten vanhoja vaatteita varavaatteeksi. Opiskelemaan lähteville sukulaisnuorille kannattaa tarjota kaikenlaista käyttötarviketta, kuten vanhoja kattiloita, jotka eivät käy meidän induktioliedelle. Tai vanha silityslauta, kun meille tuli remontin myötä kaappiin integroitu silityslauta. Opiskelijoille saattaa upota jotain huonekalujakin, jos on jäänyt pariton yöpöytä tai eteisen kenkäteline tms. pientä.

Sinänsä kierrättäminen on tietenkin mutkikkaampaa kuin se, että heittää vain yksinkertaisesti kaiken kaman samaan paikkaan: roskikseen. Mutta siihen tavaran tyylikkään hävittämisen taitoon oppii ja tottuu, kun sitä vähän aikaa harjoittaa. Mua ainakin nolottaisi, jos mun aivot ei pystyisi pysymään sen verran skarppina, että ne pysyisi perillä siitä mihin mikäkin oma roska / tavara kierrättyy.

Vierailija
32/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valmis käyttämään yhtään ylimääräistä energiaa päästäkseni eroon tavarasta, jota en ole alunalkujaankaan halunnut. Siksi aina välillä laitan myös uutta tavaraa roskikseen muiden dyykattavaksi.

Vierailija
33/46 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

;;;_/

Vierailija
34/46 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et

Vierailija
35/46 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan 1-2 krt vuodessa täydenpalvelun kirppispaikan.

Joka kerta tulee n 500 e käteen.

Suurin määrä myytävää tulee appivanhemmilta.

Me viedään meille tarpeeton kirppikselle

Vierailija
36/46 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aihe, mutta ap ei (tietysti) ole ainoa jota asia ärsyttää.

Mulla on ystävänä yksi tuollainen. Osti tuossa hiljattain ovenkarmiin pistettävän vaatetelineen, noh, se olikin liian iso mahtumaan hänen oviinsa. Sen sijaan että olisi palauttanut, tai antanut jollekin jolla on tarvetta ja sopivankokoiset ovet tai myynyt, niin roskiin vaan.

Vierailija
37/46 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanin äiti tekee tuota, en ymmärrä miksi :/ kumppanikin meinasi, mutta onneksi sain hänet koulutettua viemään tavarat kierrätyskeskukseen. Ja kun ekan kerran hän vei kierrätyskeskukseen tavaraa sanoi minulle "Tulipas tästä hyvä mieli". Ja olin silleen joo, tee jatkossa näin. 

Vierailija
38/46 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusarmeijan keräyslaatikot on kadonneet katukuvasta.

Eipä ple SPR:älläkään enää. Pelkkää UFFia tarjolla.... Niille en halua antaa kummallekaan, etteivät vaan erehdy luulemaan että joku pitää heidän toimintaansa jotenkin kannatettavana. Eli mitä jää jäljelle? Ennen heitin Pelastusarmeijan laatikkoon jos ei  noin vuodessa mennyt huutiksessa kaupaksi.

Vierailija
39/46 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiilileräykdseen tai torilla lahjota

Vierailija
40/46 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lahjoitan tuollaiset johonkin (kontti, kierrätyskeskus, löytöeläintalo, hope, facebookin ryhmät) tai annan jollekin sukulaiselle kaverille tms tai myyn kirpparilla. Roskiin en heitä ellei ole pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä