Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jota ärsyttää suunnattomasti ihmiset, jotka heittävät roskiin

Vierailija
28.12.2013 |

uusia, pahimmassa tapauksessa alkuperäispakkauksessa olevia tavaroita? Ilmeisesti ainakin lahjoja, joista eivät pidä tai käytettyä tavaraa, joita pitävät täysin arvottomina jne.

Minulle on aina opetettu ettei roskiin laiteta ehjää tavaraa ja kummasti olen saanut tavaraa menemään ihan tutuille ja kavereille (esim. huonekaluja, lastenvaatteira ) tai kierrätyskeskukseen tai hyväntekeväisyyskirppikselle.

Mikä saa ihmisen heittämään roskiin esim. lahjaksi saatuja uusia tavaroita? Eikö tosiaankaan ole mitään muuta vaihtoehtoa?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoinpa tulee mitään ihan uutta ja avaamatonta heitettyä roskiin, mutta jos tuossa nyt yksi turhake lodju sisältöineen olisi, veisin varmasti roskiin, ellen olisi sata varma, että joku kaveristani moista turhaketta kaipaisi, noh, tuskin, joten roskiin.

Vierailija
2/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tunne ketään joka heittäisi ehjiä tavaroita roskikseen. Kerran muistan, että eräs puolituttu pariskunta vei sohvansa kaatikselle (oli ehjä) ja viilteli sen puukolla rikki, ettei kukaan vaan käy sitä hakemassa sieltä itselleen. Sitten he menivät sossuun hakemaan rahat uuteen sohvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. En todellakaan ymmärrä, miksi joku heittää käyttökelposta tavaraa roskikseen. Aina varmasti löytyy joku, joka sitä tarvitsee. "Jonkun roska voi olla toisen aarre."

Itse suosin kirpputoreja ja olen ostanut paljon hyviä, käytettyjä vaatteita. Jos jotain vaatetta ei tulekaan käytettyä, laitan sen uudelleen kiertoon. Kuluneet ja rikkinäiset vaatteet, lakanat ym. vien äidilleni matonkuteiksi. Pienemmistä vaatekappaleista leikkaan riepuja, joita voi sitten käyttää likaisemmissa siivoustöissä.

Vierailija
4/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh, ärsyttää todella.

Ihan omana lajinaan ne, jotka heittää esim. toimivan pesukoneen roskiin ja katkaisee johdon "ettei kukaan muu hyötyisi hänen maksamista tavaroista".

Ja anoppi joka kantaa krääsää ovesta sisään ja kun yritän kohteliaasti kieltäytyä, niin sanoo: "heitä roskiin sitten"

Vierailija
5/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 16:42"]

En kyllä tunne ketään joka heittäisi ehjiä tavaroita roskikseen. Kerran muistan, että eräs puolituttu pariskunta vei sohvansa kaatikselle (oli ehjä) ja viilteli sen puukolla rikki, ettei kukaan vaan käy sitä hakemassa sieltä itselleen. Sitten he menivät sossuun hakemaan rahat uuteen sohvaan.

[/quote]

Voi jeesus.

Vierailija
6/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin päivällä joku oli heittänyt kaikki lahjaksi saamansa rumat kynttilät roskiin.

Vierailija
7/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ainakaan ole ketään joka haluaisi mitään mikä mulle ei kelpaa. Vaikka eipä kyllä sitten ole niitä lahjan antajiakaan ;D

Ei ole pienellä paikkakunnalla kierrätyskeskuksia, eikä kirppiksiä joilla myydä, ja eipä mulla varaa/voimia niihin myynteihin olisikaan.

Vierailija
8/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen ihan oikeasti pitäisi haitata sinua lainkaan. Jos löydät roskisreissullasi tuollaista tavaraa, sen kun otat omaan käyttöösi tai myyt.

Minulla on hamstrausongelma. En osaa heittää selvää roskaakaan menemään. Jos haluaisin kämppäni siistiksi, niin todennäköisesti joutuisin heittämään hyväkuntoistakin tavaraa roskiin, koska menisi ikä ja terveys lajitella ne kaikki.

Joskus vaihtoehto on mustavalkoisesti tämä: vietkö tavarat kaatopaikalle vai haluatko, että kotisi on kaatopaikka?

Vierailija
9/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, nyt iski morkkis... Sorruin eilen ostamaan söpöiltä pikkupojilta Pitäjänmäen Tarmon seurakalenterin, kannatuksen vuoksi. Mutta se on maailman rumin kalenteri, enkä halua ripustaa näkyville... Joten panin sen paperikierrätykseen. Muuten en ymmärrä käyttökelpoisten tavaroiden roskiin panoa, yritän tarjota sellaisia mieluummin tutuillekin ilmaiseksi, jos en itse todellakaan moista tarvitse....

Vierailija
10/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa harrastetaan joskus sitä, että vaikka ala-aulassa (tai roskakatoksessa) on paikka johon voi viedä jo lukemansa lehdet tai muuta tarpeetonta tavaraa. Tavarat katoavat yleensä tosi nopeasti. Toki omakotitalovaltaisella pikkupaikkakunnalla voi olla vaikeampaa keksiä vastaavaa.

Vierailija
11/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaaminen ei nyt onnistu mutta 9; kyllä se haittaa että munkin veroeuroja menee jätehuoltoon ja kaatopaikkojen ylläpitoon eikä esim. Parempaan terveydenhoitoon. Avaamattomassa paketissa oleva uusi tuote EI kuulu roskiin. Hyötykäyttö, kierrätys ja turhien lahjojen antamatta ja vastaanottamatta jättäminen olisi meidän kaikkien etu

Vierailija
12/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamstraaja, aloita pienestä, päivä kerrallaan. Vie ensin apteekkiin vanhentuneet lääkkeet. Niitä ei voi eikä saa käyttää mihinkään. Sitten otat paperia paperikeräykseen, jatkat pahvien kanssa jne. Jos asut lähellä kierrätyspisteitä, niin tämän ei pitäisi olla ongelma.  Sitä en taiedä, miten maaseudulla kannattaisi toimia. Tavara ei ole tullut kotiin päivässä, niin ei sen pidä päivässä lähteäkään. Mutta jos saat joka viikko yhden hyllyn verran tavaraa pois, niin kuukaudessa se alkaa jo näkyMään. Tavara päivässä pois facebook sivusta voi saada inspistä, mihin tavaroita voi kierrättää.  Tsemppiä.

Vierailija
13/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä yhtään. Ilman niitä ihmisiä roskiksesta ei koskaan löytyisi mitään aarteita.

Vierailija
14/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa tehdä omilla tavaroillaan mitä haluaa

15/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä palstalla oli kauhea tuttipullohysteria tuossa taannoin. Jollain oli iso pino ehjiä,  hyväkuntoisia tuttipulloja, mutta kun olivat ennen vuotta 2011 tehtyjä niin sai ohjeeksi heittää ne roskiin. 2011 eteenpäin kun tuttipulloissa ei oo saanu käyttää sitä jotain ainetta.. No, jos joku ei halua käyttää niitä varsinaiseen tarkoitukseen (mun kaks lasta on tuomittu syöpäkuolemaan kaiketi, koska ovat syntyneet 2007 ja 2009, toinen on käyttänyt tuttipulloja,  toinen vain nokkamukeja, mutta niissäkin oli silloin sitä samaa ainetta) niitä pulloja niin ok, mutta pitääkö ne silti roskiin heittää?? Kai niille nyt voi jotain muuta käyttöä keksiä. Vaikka spreijata kukkamaljakoiksi tai käyttää vesiväripensseleiden huuhteluvedelle tms.

Ps.  Täällä paikallisen Tokmannin roskis on ollut oikea aarreaitta. Miehen kaverin isä on sieltä dyykannut mm. siideriä, kissanhiekkaa, polkupyörän, ehjiä porakoneen terä -pakkauksia ym.

Vierailija
16/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ärsytä, ihmetyttää kylläkin.Itse laitan kiertoon kaiken mahdollisen ja kierrän myös kirppareita.Mutta se mikä todella ärsyttää, on ne vatipäät, ketkä heittää auton ikkunasta roskat ulos ja kippaa luontoon vanhat kodinkoneet.

Vierailija
17/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen roska on toisen aarre. Roskia viedessä päällimmäisenä oli siisti, ehjä Arabian lautanen. Arvo 60e.

Vierailija
18/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun mä en jaksa lähteä kirppikselle. Siinä on aina hemmetinmoinen urakka. Mihin esim. laitan polvista rikki kuluneet lasten collegehousut? Ei, en tee käsitöitä eli älä ehdota mitään "tee niistä matonkuteita" -tyyppistä. Mitä hittoa niilä tehdään? Tai rikki menneet sukat, käytetyt alushousut (lapsille pieneksi jääneet ja omat loppuunkäytetyt)..niitä nyt ei ainakaan voi viedä kirppikselle? Tai t-paidat, joissa kulumaa niin, että niitä ei voi myydä tai antaa kierrätykseen? 
Kyllä ne vaan roskiin menee. Sorry.

Samaten menee turhaa kamaa varastosta. Nytkin mulla oli kuudet puiset sälekaihtimet, jotka voisin vaikka antaa jos joku tulisi hakemaan... olleet autotallissa pian 5v, ei todellakaan tarvita mihinkään. Kohta menee roskiin vaikka ihan priimaa ovatkin. Emmä jaksa säilöä kamaa nurkissa.

Vierailija
19/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 08:40"]

Samaten menee turhaa kamaa varastosta. Nytkin mulla oli kuudet puiset sälekaihtimet, jotka voisin vaikka antaa jos joku tulisi hakemaan... olleet autotallissa pian 5v, ei todellakaan tarvita mihinkään. Kohta menee roskiin vaikka ihan priimaa ovatkin. Emmä jaksa säilöä kamaa nurkissa.

[/quote]

Laita tori.fi ilmoitus annetaan ekalle hakijalle tai vie kierrätyskeskukseen. Ei ole vaikeaa. Risat vaatteet on roskia jos ei siivousrätiksikään enää käy

Vierailija
20/46 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaminen voi joskus olla raskaampaa kuin pois heittäminen. Pitäisi viedä johonkin minne saa viedä ilmaiseksi ja missä sitä roinaa annetaan ilmaiseksi eteenpäin. Kun ei halua mitään mafiaa kannustaa. Martatkin myy kauhuhinnoilla kaiken eteenpäin, uffa täysiä huijareita, kirkko ei anna ilmaiseksi sekään. Joten älytöntähän se on, heittää käyttökelpoista tavaraa pois mutta minne niitä veis?  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä