Ihanko oikeesti joku ei käy uimassa menkkojen aikana?
Miksi ihmeessä? Vai onko se vaan tekosyy, kun ei muuten nappaa?
Kommentit (37)
Muistan aina, miten noin 13v iässä olimme uimahallissa liikuntatunnilla ja viereisellä kuntouimarialueella yhden naisen perässä oli vahva verinen vana.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:57"]
Miksi ihmeessä? Vai onko se vaan tekosyy, kun ei muuten nappaa?
[/quote]
Millä estät että kuukautis veret eivät mene veteen? Koska siihen ei mikään tamponi riitä
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 16:03"]Onko joulu jotenkin pehmentänyt joidenkin aivot? Toinen toistaan tyhmempiä aloituksia.
[/quote]
Miten niin? Aika keskiaikaiselta kuulostaa järjestää elämänsä kuukautisvuodon mukaan, mutta ilmeisesti sellaisiakin naisia sitten löytyy. Kieltääkö uskontosi kenties sisäiset kuukautissuojat?
[/quote]
Jokaisen velvollisuus on varmistaa että toiset eivät joudu uimaan sinun veressäsi tai muissa nesteissäsi.
En todellakaan kävisi ikinä uimassa menkkojen aikaan, mutta en käy kyllä muutenkaan kun ei nappaa käyttää yleisiä suihkutiloja. Ja kun tämä joitakin korpeaa niin ei voi mitään, ei todellakaan kiinnosta mitä joku ajattelee tästä paljastuksesta ja siitä miten elän elämääni menkkojen aikaan tai ilman niitä.
Tällä palstalla ollut muutenkin yletöntä mielenkiintoa uimahallikäyttäytymistä kohtaan.. Voin kuvitella kuinka av-mamma bongaa jo pukutiloista sen jolla on kuukautiset, sitten hän tarkkailee uhriaan suihkutiloissa, että varmasti pesee ("kyykkyvatkaa") alapäänsä kunnolla. Ai niin, huomioidaan myös löytyykö ns etupillu ja ollaanko posliineja..
Tämän palstan löydettyäni en todellakaan halua uimahalleihin. Siinä voi moni asia pieleen.
En käy uimassa muutenkaan koskaan. En myöskään hiihdä enkä harrasta laskuvarjohyppyä. Mikä ihmeen olettamus on, että kaikki harrastaa uimista. No eipä mulla kyllä ole kuukautisiakaan; jäivät pois melko pian hormonikierukan otettuani.
En tajua näitä menkkaväittelyitä täällä. Siinä "milloin naisena oleminen on ärsyttävää" -ketjussakin joku kauhisteli sitä, että muut käyttävät siteitä. Ja joku ihmetteli, miten joku voi kokea kuukautiset hankaliksi. Mitä se kenellekään kuuluu, mitä suojia muut käyttävät? Jollakin voi olla niin runsaat kuukautiset, ettei mikään tamponi riitä. Joku toinen taas pärjää minikokoisilla tamponeilla. Jotkut eivät halua käyttää tamponeja, koska saavat herkästi tulehduksia. Antakaa toisten elää ja olla, eiköhän jokainen koe asiat omalla tavallaan. Joillakin voi olla oikeasti niin runsaat ja kivuliaat kuukautiset, että vasta kohdunpoisto auttaa vaivoihin.
Itselläni on suht niukat ja kivuttomat menkat, pystyn käyttämään tamponeja ja olen käynyt joskus uimassakin menkkojen aikana, mutta tiedän varsin hyvin ettei kaikilla ole yhtä helppoa. Ihme jankkaamista täällä!
En käy uimahallissa, oli sitten menkat tai ei. Se vesi on niin paskaista, että aina tulee pissatulehdus, jos sinne jostain syystä erehdyn menemään. Siihen tulehdukseen ei mitkään tampoonit auta, on nääs kyseessä eri rööri.
Sattui viimeksi kylpyläreissu kuukautisten aikaan. Ekana päivänä kävin pikaisesti altaassa tamponin kanssa. Kaikki meni hyvin, tamponi kyllä oli täpötäynnä, kun palasin huoneeseen. Toisena päivänä menin uimaan alle kahdeksi tunniksi ja nytpä tamponi ei sitten pitänytkään. Oli kyllä "mahtavaa" nousta altaasta, kun verivesi valui reisiä pitkin.
Ei toki mikään ihme, ettei tamponi riittänyt, kun ei runsaina vuotopäivinä riitä yösiteetkään aina kahta tuntia, kun on jo ihan veressä liotettu. Mutta ajattelin, että pakko on yrittää lasten vuoksi, kun isot ja pienet lapset on eri altaissa, joten tarvittiin kaksi aikuista allasosastolle vahtimaan.
Ap varmaan on musta ylpeä, kun en antanut kuukautisten rajoittaa mun elämää. Vähän roisiahan se oli, mutta not my problem!
jossain luki, että tamppooni kerää kaiken maailman myrkkyjä siitä kloorivedestä ja sitten tulee tulehduksia sun muita hiivoja.
19[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:42"]
Sattui viimeksi kylpyläreissu kuukautisten aikaan. Ekana päivänä kävin pikaisesti altaassa tamponin kanssa. Kaikki meni hyvin, tamponi kyllä oli täpötäynnä, kun palasin huoneeseen. Toisena päivänä menin uimaan alle kahdeksi tunniksi ja nytpä tamponi ei sitten pitänytkään. Oli kyllä "mahtavaa" nousta altaasta, kun verivesi valui reisiä pitkin.
Ei toki mikään ihme, ettei tamponi riittänyt, kun ei runsaina vuotopäivinä riitä yösiteetkään aina kahta tuntia, kun on jo ihan veressä liotettu. Mutta ajattelin, että pakko on yrittää lasten vuoksi, kun isot ja pienet lapset on eri altaissa, joten tarvittiin kaksi aikuista allasosastolle vahtimaan.
Ap varmaan on musta ylpeä, kun en antanut kuukautisten rajoittaa mun elämää. Vähän roisiahan se oli, mutta not my problem!
[/quote]
Miksi et vaihtanut tamponia välissä? Luulisi että aikuisikään mennessä nainen oppii omat vaihtovälinsä.
Mulla ainakin vuotoa tulee PALJON joten en todellakaan mene silloin uimaan! Juuri jouduin menemään jouluostoksille pahimpana vuotohetkenä ja mulla oli kaksi isointa tamponia ja side, niin alle 2h päästä oli jo sidekin ihan verinen! Ja kun tamponit otti pois niin klönttejä tuli varmaan "kourallinen". Joten hyvä ap, menisitkö itse uimaan tuossa tilanteessa? Runsasta vuotoa tulee useampi päivä joten silloin EI todellakaan voi mennä uimaan. Ei vaikka kuinka tahotisi.
Haluaisin käydä uimassa menkkojen aikana koska harrastan uintia mutta en tiedä uskallanko?
En tee oikeastaan mitään menkkojen aikana, sillä olen kipeä ja turvoksissa. Diagnosoitu endometrioosi löytyy. Maksimiannos särkylääkettäkään ei saa kaikkea kipua pois.
Makaan lämpötyynyn päällä ja säälin itseäni, muuhun ei juuri kykene.
Ihan oikeesti en käy! Ja usko tai älä, mutta ihan oikeesti en käy muutenkaan, paitsi etelässä. Suomessa vain jos on ihan sietämättömän kuuma kesä, eli erittäin harvoin.
Mä en ole koskaan edes ajatellut ettei tamponia käyttävä voisi käydä, ihan uusi juttu minulle.
Ymmärrän menkkojen pari ekaa runsaampaa päivää mutta muuten?
Itse olen aina uinut normaalisti, peseydyn ja laitan puhtaan tamponin ennen altaaseen menoa.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:00"]
Haluaisitko ap uiskennella verisessä vedessä? Itse en mene uimaan menkkojen aikaan koskaan. Vuoto on niin runsasta...onpa tosi keskiaikaista ajatella muita ihmisiä
[/quote]
Keskiajalla kuukautisveri oli saastaisinta mitä oli. Nykypäivänä se on niin luonnollista, että siinä pitäisi uida ;)