Näin miehiä opetetaan iskemään naisia
Näin miehiä opetetaan iskemään naisia – perkasimme läpi deittailuoppaan ja mykistyimme https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000006661708.html
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle ainakin toimi aiemmin ja toimisi nytkin, jos olisin sinkku:
”Hei, vaikutat kivalta. Haluaisitko lähteä kahville joskus?”
Ja tämä myös baarissa. Ei siis niin, että yritetään baarista heti luokse, vaan halutaan nimenomaan ensin tutustua selvin päin ja rauhassa. Nähdä kulkeeko juttu, onko kipinää.
Eikö sinusta tunnu oudolta, että ensimmäistä kertaa kanssasi keskusteleva ihminen sanoo sinulle ensimmäiseksi ”Hei, vaikutat kivalta.”? Mistä se ihminen sen tietää? Sanooko kaikille tuon?
Eri vastaaja mutta kyllä sen näkee useinkin päältä. Varsinkin jos vähän aikaa katselee.
Ja siihenhän koko pariutuminen perustuu että toinen vaikuttaa kivalta. Tosin luulen että monien miesten metodi on se, että moi, olet viidenneksi kaunein joten lähestyn sinua nyt viidentenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ihmettelin tuota täystyrmäystä. Valitettavasti se ainakin ikäisilläni (yli 30 vuotiailla) menee niin, että jos nainen on aloitteellisempi, niin hommasta ei vaan tule mitään. Ei onnistu. Ikäiseni miehet kokevat sen alitajuisesti itsensä tyrkyttämisenä ja niin, että nainen on epätoivoinen. Ehkä se nuoremmilla toimii paremmin. Enkä ymmärrä tuotakaan täystyrmäystä siitä, että mene naisen luokse, esittele itsesi ja kysy onko tämä yksin. Kaikesta mahdollisesta kuulemastani tuo kuulostaa oikein neutraalilta ja toimivalta.
En ihan ymmärtänyt tuota kritiikkiä enkä allekirjoittanut sitä, vaikka olenkin nainen.
Mä en kyllä huolisi miestä, joka luokittaa minut epätoivoisesti ja miksi muuksi koska naisena lähestyin ensin. :D Eihän sellainen mies mikään sielunkumppani voisi olla eikä edes pidemmän päälle mielekästä seuraa jos pitää jo ensi hetkistä pelata ja sietää mitätöimistä. Tosin minä olen vielä alle 30v ja varattukin eli ei ajankohtaista itselle. Lapsetkin jo on, joten en usko että tulee tarvetta saada vain joku mies.
No, en minäkään ole koskaan joutunut tyytymään kehen tahansa mieheen, vaan aina olen saanut sen kenet olen halunnutkin :D. Huolimatta siitä, että ensimmäisen aloitteen on ehkä tehnyt mies. Tai yleensä se kiinnostus on syttynyt aika samaan aikaan.
Erikoista että jollekin se, että mies tekee aloitteen tarkoittaa sitä, että pelataan ja mies mitätöi. Pitkäaikaiset kumppanini ovat kyllä kaikki olleet ihania miehiä eikä meidän suhteessamme ole minun mielestäni ollut pelaamista, mutta hienoa että sinä näet sen asian toisin sieltä ruudun takaa :D.
No itsehän sanoit, että "jos nainen on aloitteellisempi, niin hommasta ei vaan tule mitään. Ei onnistu. Ikäiseni miehet kokevat sen alitajuisesti itsensä tyrkyttämisenä ja niin, että nainen on epätoivoinen." Eli jos nainen on aidosti aloitteellinen, puhelias ja kontaktinhakuinen, niin hänen pitäisi vetää roolia/pelata/esittää, että haluaa vain miehen tekevän aloitteen. Sehän olisi ihan kamalaa. En minä mieti kumman "pitää" tehdä aloite, jos olen kiinnostunut jostain miehestä, niin en helkkarissa vain laita sormiani ristiin ja luo katsetta taivaalle että pliis anna sen tulla juttelee... Ei, silloin minä menen juttelemaan, enkä ala leikkimään mitään vanhoillista otettavan roolia. Ja ikääkin on jo yli 40, eikä ole miehet säikähtäneet että olen jotenkin tyrkyttänyt itseäni, huh huh! :D Tai jos sellainen yhtään kalskahtaa läpi, niin juttelu jää hyvin lyhyeen.
Niin no, itse en pidä normaalia juttelua aloitteen tekemisenä, vaan normaalina vuorovaikutuksena muiden ihmisten kanssa. Ja jos olen kiinnostunut jostakin, juttelen kyllä ihan normaalisti ja olen normaalisti kanssakäymisessä. Ihan ihme mielikuvia teillä joillakin on :D. Meille taitaa aloitteen tekeminen tarkoittaa hieman eri asioita?
Niin no, no niin, ehkä näemme aloitteen eri tavalla. Minulle aloite on/voi olla juurikin (välttämättä ei tietenkään ole) keskustelunaloitus esim. baarissa, mieluummin kuin suoraan kouriminen tai ehdotus lähteä lähteä samaan yöpaikkaan. Vai mikä sinun mielestäsi lasketaan nimenomaan aloitteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ihmettelin tuota täystyrmäystä. Valitettavasti se ainakin ikäisilläni (yli 30 vuotiailla) menee niin, että jos nainen on aloitteellisempi, niin hommasta ei vaan tule mitään. Ei onnistu. Ikäiseni miehet kokevat sen alitajuisesti itsensä tyrkyttämisenä ja niin, että nainen on epätoivoinen. Ehkä se nuoremmilla toimii paremmin. Enkä ymmärrä tuotakaan täystyrmäystä siitä, että mene naisen luokse, esittele itsesi ja kysy onko tämä yksin. Kaikesta mahdollisesta kuulemastani tuo kuulostaa oikein neutraalilta ja toimivalta.
En ihan ymmärtänyt tuota kritiikkiä enkä allekirjoittanut sitä, vaikka olenkin nainen.
Mä en kyllä huolisi miestä, joka luokittaa minut epätoivoisesti ja miksi muuksi koska naisena lähestyin ensin. :D Eihän sellainen mies mikään sielunkumppani voisi olla eikä edes pidemmän päälle mielekästä seuraa jos pitää jo ensi hetkistä pelata ja sietää mitätöimistä. Tosin minä olen vielä alle 30v ja varattukin eli ei ajankohtaista itselle. Lapsetkin jo on, joten en usko että tulee tarvetta saada vain joku mies.
No, en minäkään ole koskaan joutunut tyytymään kehen tahansa mieheen, vaan aina olen saanut sen kenet olen halunnutkin :D. Huolimatta siitä, että ensimmäisen aloitteen on ehkä tehnyt mies. Tai yleensä se kiinnostus on syttynyt aika samaan aikaan.
Erikoista että jollekin se, että mies tekee aloitteen tarkoittaa sitä, että pelataan ja mies mitätöi. Pitkäaikaiset kumppanini ovat kyllä kaikki olleet ihania miehiä eikä meidän suhteessamme ole minun mielestäni ollut pelaamista, mutta hienoa että sinä näet sen asian toisin sieltä ruudun takaa :D.
No itsehän sanoit, että "jos nainen on aloitteellisempi, niin hommasta ei vaan tule mitään. Ei onnistu. Ikäiseni miehet kokevat sen alitajuisesti itsensä tyrkyttämisenä ja niin, että nainen on epätoivoinen." Eli jos nainen on aidosti aloitteellinen, puhelias ja kontaktinhakuinen, niin hänen pitäisi vetää roolia/pelata/esittää, että haluaa vain miehen tekevän aloitteen. Sehän olisi ihan kamalaa. En minä mieti kumman "pitää" tehdä aloite, jos olen kiinnostunut jostain miehestä, niin en helkkarissa vain laita sormiani ristiin ja luo katsetta taivaalle että pliis anna sen tulla juttelee... Ei, silloin minä menen juttelemaan, enkä ala leikkimään mitään vanhoillista otettavan roolia. Ja ikääkin on jo yli 40, eikä ole miehet säikähtäneet että olen jotenkin tyrkyttänyt itseäni, huh huh! :D Tai jos sellainen yhtään kalskahtaa läpi, niin juttelu jää hyvin lyhyeen.
Niin no, itse en pidä normaalia juttelua aloitteen tekemisenä, vaan normaalina vuorovaikutuksena muiden ihmisten kanssa. Ja jos olen kiinnostunut jostakin, juttelen kyllä ihan normaalisti ja olen normaalisti kanssakäymisessä. Ihan ihme mielikuvia teillä joillakin on :D. Meille taitaa aloitteen tekeminen tarkoittaa hieman eri asioita?
Joo. Miekin olen huomannu, että jos baarissa alkaa jonkun naisen kanssa keskustelemaan, niin sitä pidetään iskemisenä. Senkin takia mukavempi olla kaveriporukassa baarissa kuin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä myös baarissa. Ei siis niin, että yritetään baarista heti luokse, vaan halutaan nimenomaan ensin tutustua selvin päin ja rauhassa. Nähdä kulkeeko juttu, onko kipinää.
Eikö sinusta tunnu oudolta, että ensimmäistä kertaa kanssasi keskusteleva ihminen sanoo sinulle ensimmäiseksi ”Hei, vaikutat kivalta.”? Mistä se ihminen sen tietää? Sanooko kaikille tuon?
Voi sanoakin, mutta sehän selviää kun tutustuu. Me kaikki ollaan enemmän ja vähemmän outoja, epävarmoja ja hassuja. Ja se on ihan ok. Kun myöntää, ettei ole täydellinen eikä kukaan muukaan ole, löytää monta kivaa ihmistä elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lehdissä mies yritetään saada passiiviseen rooliin odottamaan naisen aloitetta ja perässä vetämistä? Olen loputtoman kyllästynyt miesten passiivisuuteen ja ihmeellisiin pelkoihin koskien ihmissuhteita. Olisi kiva, jos joku joskus uskaltaisi tutustua ilman ihmisenä.
Täälläkin ollaan neuvottu, että miehen tulee odottaa naisen liikkeitä, miten suhde etenee.
Tottakai niin miesten kuin naisten pitää saada toisiltaan vihreää valoa, mutta ei se poista sitä, että molempien kannattaa olla aktiivisia suhteen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M G T O W...M G T O W...M G T O W...M G T O W...M G T O W...M G T O W...M G T O W...M G T O W...M G T O W...
Sen päivän kun näkisi, että lähdet omille teillesi, mutta olen jo lakannut toivomasta.
Ihon alle menee hapon lailla nuo viisi pelottavaa kirjainta =)
Milloin kyseinen ryhmä oikeasti itsenäistyy? Edelleenkään tuontivaimon ottaminen ei kieli itsenäistymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä tuossa sanotaan miehille että ”tee jotain”. Käsketään mennä ulos ja tehdä aloitteita. Tuotahan me naisetkin ollaan sanottu täällä palstalla aina. Kukaan ei tule kotoa hakemaan.
Tällä palstalla kylläkin lytätään kaikki lähestymisyritykset.
Koska ei ole olemassa mitään kaavaa joka toimisi aina ja kaikkialla. Toki täytyy olla jollain tavoin aktiivinen ja saavutettavissa. Todennäköisyys, että joku tulee kotoa hakemaan on pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vain kiertoilmaus. Oikeasti tarkoittaa haluan sinua.
Tolla avauksella ei ainakaan onnistu. Vastaus on häivy.
Vierailija kirjoitti:
M G T O W...M G T O W...M G T O W...M G T O W...M G T O W...M G T O W...M G T O W...M G T O W...M G T O W...
Sitten ei varmaan kannata olla vauva-palstalla. Äly hoi.
Naisten on parempi tehdä aloite. Nuoret miehet eivät vielä uskalla lähestyä naista ja iäkkäämmät miehet pelkäävät nykyään setämieheksi leimaantumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, no niin, ehkä näemme aloitteen eri tavalla. Minulle aloite on/voi olla juurikin (välttämättä ei tietenkään ole) keskustelunaloitus esim. baarissa, mieluummin kuin suoraan kouriminen tai ehdotus lähteä lähteä samaan yöpaikkaan. Vai mikä sinun mielestäsi lasketaan nimenomaan aloitteeksi?
Minä lasken aloitteen tekemiseksi kutsun esim. jatkoille tai tanssimaan. Tai treffeille. Tai numeron pyytämisen. Tai esim. miesystäväni aloite oli mielestäni se, kun hän yön lopputunneilla hakeutui viereeni ja suuteli. Olimme toki keskustelleet jo monta tuntia ennen sitä, mutta mielestäni keskustelu on normaalia kanssakäymistä, aloite on jokin konkreettisempi ele. En baarissakaan ajattele, että jos minulle joku tuntematon puhuu jotain, että se olisi iskuyritys. Paitsi jos ehdottelee jotain (eli on juuri sitä suoraa toimintaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen päivän kun näkisi, että lähdet omille teillesi, mutta olen jo lakannut toivomasta.
Ihon alle menee hapon lailla nuo viisi pelottavaa kirjainta =)
Täällä odotellaan että katkerat luuserit tosiaan lähtisi omille teilleen, mutta munattomat vellihousut hakee siihenkin hyväksyntää äitinsä ikäisillä perheenäideiltä. Naiset pystyy oikeasti olemaan sinut sinkkuutensa kanssa ja kulkemaan todella omia töitään. Kannattaa ottaa mallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri vastaaja mutta kyllä sen näkee useinkin päältä. Varsinkin jos vähän aikaa katselee.
Baarissahan ihmiset yleensä on hilpeällä päällä. Tuo tuijottelu on taas sitä "no no"- osastoa ja #metoo
"oletko täällä yksin?"
Riippuu siitä oletko sekopää joka lähtee seuraamaan minua kun lähden, kirvesmurhaaja, raiskari, joku muu hullu?
Joo ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Naisten on parempi tehdä aloite. Nuoret miehet eivät vielä uskalla lähestyä naista ja iäkkäämmät miehet pelkäävät nykyään setämieheksi leimaantumista.
Tämä on erittäin hyvä ohje. Kaikki saa näin olla rauhassa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:d tajusit kyllä pitkälti väärin eikä nuo ajatuksesi niin jäsenneltyjä olleet muutenkaan.
Se, että naisen kannttaisi/pitäisi jättää aloite tekemättä kiinnostavan miehen kohdalla, jotta mies ei mitätöi (sanotaan vaikka tuomitse tyrkyksi ja epätoivoiseksi).. no se on jo pelaamista.
Minua ei kiinnosta sellaiset miehet.
En sanonut, ettei mies saisi olla aloitteellinen. En sanonut, että miehen tekemä aloitte tarkoittaa sitä, että pelataan ja mies mitätöi.
Sanoin, etten huolisi aloitteellistakaan miestä jos minulla ei ole aloitteen tekoon varaa sen miehen kanssa. Sellaista, joita mukaasi kaikki 30+ miehet ovat....?
Ymmärrätköhän eron? :D
Olipa taas kyllä niin nykyajan tuotosta tuo artikkeli: Pyritään väkisin etsimään kaikki virheet, ymmärtämään asiat mahdollisimman huonossa valossa ja loukkaavina. Alkoi kiukuttaa miesten ja tuon oppaan kirjoittajan puolesta. Nyt ymmärrän, miksi te jotkut miehet olette niin naisvihamielisiä. En mäkään jaksaisi lukea tuommoista v ittumaista nillitystä omaa sukupuoltani kohtaan koko ajan.
N32
Karmea sivusto. Deittailu-kurssit ovat mitä ilmeisimmin nykyajan rahat pois -huuhaata ja kallista lemmenrohtoa. Ei ne missit kiinnostu, jos ei ole statusta ja rahaa - tämä kurssi vie rahat, eikä todellakaan tuo statusta.
Vierailija kirjoitti:
Olipa taas kyllä niin nykyajan tuotosta tuo artikkeli: Pyritään väkisin etsimään kaikki virheet, ymmärtämään asiat mahdollisimman huonossa valossa ja loukkaavina. Alkoi kiukuttaa miesten ja tuon oppaan kirjoittajan puolesta. Nyt ymmärrän, miksi te jotkut miehet olette niin naisvihamielisiä. En mäkään jaksaisi lukea tuommoista v ittumaista nillitystä omaa sukupuoltani kohtaan koko ajan.
N32
Hillitse nyt sen perseen nuolemisen kanssa, ei kukaan täältä sua tule hakemaan.
Se on vain kiertoilmaus. Oikeasti tarkoittaa haluan sinua.