Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jostain syystä en pääse yli siitä, että entinen hyvä ystävä lähestyi

Vierailija
22.03.2026 |

minua yli kymmenen vuoden hiljaisuuden jälkeen myydäkseen minulle verkostomarkkinointihuuhaata. Oikein lipevästi laitoi viestiä ja imarteli ja kyseli kuulumisia. Sitten alkoi myyntipuhe. Tämän jälkeenkin lähestyi samalla tyylillä vaikka olin jo tyrmistyneenä kieltäytynyt ostamasta yhtään mitään. Yritin pitää tähän ihmiseen yhteyttä muuten, mutta hän ei edes katso viestejä. Tekisi mieleni heittää koko akka pois somesta. 

Ylireagoinko?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hirveetä. Ja noloa. Tältä tyypiltä. Hankkis nyt markkinointikohteensa oikeesti muualta kuin susta, varsinkin jos olitte vielä hyviä ystäviä. Jotenkin moraalitonta ja aivopestyn oloista, että kohtelee vaan oman elämänsäkin ihmisiä kuin jotain bisnessuhteita. Yäk mikä tyyppi. 

Vierailija
2/9 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta syystä suhtaudun epäilevästi jos entinen luokkalainen soittaa. On aina joku verkostohuijaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisitkö someen roikkumaan vai pistäisitkö ihmisen menemään lopullisesti? Huomaan miten suorastaan raivostun hänen päivityksistään. Hän vielä tiesi että olen pienituloinen opiskelija ja yksinhuoltaja.

Ap

Vierailija
4/9 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ikävää, mutta ehkä hän oli sillä tavalla vilpitön, että uskoo tuon olevan hyvä juttu sinullekkin, lipevä tyyli johtunee, siitä, että se puhe on harjoiteltu useissa verkostomarkkinointiyrityksen kulttimaisissa tilaisuuksissa.

Että tarkoitus ei kuitenkaan liena paha. 

Vierailija
5/9 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo ikävää, mutta ehkä hän oli sillä tavalla vilpitön, että uskoo tuon olevan hyvä juttu sinullekkin, lipevä tyyli johtunee, siitä, että se puhe on harjoiteltu useissa verkostomarkkinointiyrityksen kulttimaisissa tilaisuuksissa.

Kyllä se on. Itsekäs ja paha. Haluaa toisen rahat.

Vierailija
6/9 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on. Itsekäs ja paha. Haluaa toisen rahat.

Tämä. Ja noin muutoin ei vanha ystävyys kiinnosta, mutta hyväksikäyttö kyllä kiinnostaa! Myyntihuora on myyntihuora - sieluton paska.

Vierailija
7/9 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin että vanha ala-asteen bestis laittoi viestiä ja kutsui kylään 15 vuoden hiljaisuuden jälkeen. Sinne mentäessä siellä olikin joku tyyppi myymässä jotain ylihintaista tavaraa ja enkä ollut ainoa paikalle kutsuttu. En ostanut mitään kun olin äitiyslomalla tosi vähissä rahoissa. Ei ole sen jälkeen mitään kuulunut tyypistä.  

Vierailija
8/9 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi niin että vanha ala-asteen bestis laittoi viestiä ja kutsui kylään 15 vuoden hiljaisuuden jälkeen. Sinne mentäessä siellä olikin joku tyyppi myymässä jotain ylihintaista tavaraa ja enkä ollut ainoa paikalle kutsuttu. En ostanut mitään kun olin äitiyslomalla tosi vähissä rahoissa. Ei ole sen jälkeen mitään kuulunut tyypistä.  

Jumalauta minua kuvottaa tällaiset ihmiset. Täytyy saada kotikinkereihin tietty määrä vieraita, että saa lahjan. En edes tajua miten nämä kehtaavat.

Vierailija
9/9 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle eivät tutut verkostomarkkinointiin hurahtaneet koskaan yrittäneetkään myydä mitään, vaan suoraan rekrytä minut myymään heidän puolestaan. Kun en suostunut, sain kuunnella tunnin haukkuja koska olin heidän kyydillään rekrytointi kokouksessa. Vielä vuosienkin jälkeen harmittaa, että tulin heidän kyydillään kotiin, enkä sanonut palaavani kotiin junalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi