RAVINTOLOIDEN ULINA
Ihan muutama pointti näille iltaravintoloiden rajoituksista ulisijoille.
Ensinnäkin työntekijät :
1) Olisitte liittyneet liittoon ja työttömyyskassaan silloin maaliskuussa, niin olisitte nyt oikeutettuja ansiosidonnaiseen.
2) Ottakaa pää pois sieltä p eestänne ja miettikää hetki sen asian äärellä, että tienaatte monin paikoin enemmän kuin ne ihmiset, kenen työ ON oikeasti yhteiskunnallisesti tärkeää , kuten lähihoitajat ja sairaanhoitajat, jotka joutuvat elämään korona-aikana valtavan paineen alla
Muut kuin ravintola-alantyöntekijät:
Miten se teitä niin paljon liikuttaa jos ravintolat on kiinni? Kaikki iltaravintoloiden ”kantikset ja fanit” - ette taida tajuta että te olette vain rahantulolähde ravintolalle. Se ihkudaa ihana huippu yökerhon omistaja ei välitä teistä pätkän vertaa. Se välittää teidän rahoista. Ihmeellinen kiima suojella yksityistä yritystoimintaa?
Yöravintoloiden omistajat: tough luck. Sitä saa mitä tilaa. Yökerhot on yrityksinä muutenkin moraalittomimmasta päästä. Teette rahaa ihmisten persoudella alkoholiin, häpeilemättä. Olette osana monen henkilökohtaisen tragedian synnyssä. Yritystoimintanne perustuu siihen, että saatte tarjoiltua mahdollisimman paljon syöpää aiheuttavaa maksamyrkkyä ihmisille.
Ja ihan kaikille aiheesta ulisijoille vielä: maailmassa on muitakin kuin te.
Kommentit (418)
On se vaan tosi mukavaa, kun nää nk "huippukokit" joutuu kuseen.
Voivat taas ruveta soitteleen vaikka Se-lehteen, että miten kanamunat kietetään tai kaurapuuro syödään
Sympatiaa tasan ei yhtään!
Mun puolesta hevontuuttiin kaikki ja jokaikinen!
Teidän hilluminen on finito, hyvästi.
Yhdestä ravintolasta ainakin 40 tartuntaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu mitä jeesustelua. Koko teksti täyttä paskaa
Kiitos.
Olisiko sulla vielä jotain argumenttia antaa asiaan liittyen?
Siis miksi ravintola-alan yrittäjien yritysten menestys on tärkeämpää kuin muiden yritysten, miksi ravintola-alan työntekijän tulo on tärkeämpi kuin toisen eri alalla olevan ihmisen joka on joutunut lomautetuksi Koronan vuoksi, mikä yhteiskunnallinen merkitys iltaravintoloiden toiminnalla on isossa mittakaavassa esimerkiksi terveyden ja hyvinvoinnin kannalta yms 😊
aiakista vuikstaty
Lisöksi suurin osa baarien ja yökerhojen työntekijöistä on osa-aikaista vuokratyövoimaa kuten opiskelijoita. Tekeva työtä löytää. Esim. Prisma hakee koko ajajn kassoja ja myyjiä. Tai voi mennä vaikka lyhyelle hoitoavustaja-kurssille, kyllä vanhusten parissa täitä piisaa. tai kouluttautua vaikka sähköinsinööriksi. Kyllä ne raflat taas aukeaa kun tilanne ohi- Lisäksi kaikenlaisia baareja ja pubeja on perustettu aivan liikaa tukirahoilla,. Osa joutaakin kuolla pois.
heh, hyvä idea. Työttömät ravintolatyöntekijät voivat kouluttautua insinööreiksi. #facepalm
Kuka niissä kuppiloissa tai yökerhoissa uskaltaa edes käydä? Asun Turussa eikä tulisi mieleenkään lähteä baariin. Ruokaravintolat on eri juttu, niissä ei olla kylki kyljessä kuten känniset ihmiset ovat yökerhoissa. En pystyisi juomaan mitään, minkä olen vastaanottanut ihmisiä täynnä olevalta baaritiskiltä. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun liittoon. 20v töissä iltaravintolassa enkä päivääkään työtön. Nyt 9 kk lomautettuna tänä vuonna. Tulot laskeneet 15000€ tänä vuonna normaalista.
Että semmosta.
Miten liittoon kuuluminen liittyy tähän?
Vierailija kirjoitti:
No se mua ainakin itkettää näin veronmaksajana, että aikamoinen määrä verotuloja jää nyt saamatta. Scandic Suomen tj oli tuossa laskenut, että he maksoivat viime vuonna Suomeen yli 100 miljoona euroa erilaisia veroja. Nämä jää nyt sitten saamatta. Että saattaa olla ap:nkin harkinanvarainen toimeentulotuki todella tiukassa ensi vuonna.
Joillekin tuo propaganda uppoaa... Hallitsemattoman koronan tuhot ovat ihan eri luokkaa kuin tuo vaatimaton 100 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
No se mua ainakin itkettää näin veronmaksajana, että aikamoinen määrä verotuloja jää nyt saamatta. Scandic Suomen tj oli tuossa laskenut, että he maksoivat viime vuonna Suomeen yli 100 miljoona euroa erilaisia veroja. Nämä jää nyt sitten saamatta. Että saattaa olla ap:nkin harkinanvarainen toimeentulotuki todella tiukassa ensi vuonna.
Kannabisaktivistiko se täällä itkee menetettyjä verotuloja kun ei ole jo laillistettu. Ainakin sama logiikka.
Lähiöpubin tarjoilija tienaa monin verroin enemmän kuin ssiraanhoitaja?
Jos sh tienaa 2500€/kk, täytyy baarimikon/sannan yiebata 7500€/kk vähintään?
Eipä ole taidettu lakkauttaa mitään mutta palvelualaa lain voimalla? Ei ole laitettu kiinni autokorjaamoja, kampaamoja, kauppoja, jne, jne? Liiketoiminta on voinut kuihtua asiakkaiden puutteessa olemattomiin, kuten lentotoiminnassa, mutta ei sitä ole lain voimalla estetty. Etätöihin on kehoitettu, mutta vain yksi ala on lain hampaissa.
Ei minulla ole ollut ravintoloihin enää vuosiin asiaa, mutta kolhaiseehan tuo koko Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun liittoon. 20v töissä iltaravintolassa enkä päivääkään työtön. Nyt 9 kk lomautettuna tänä vuonna. Tulot laskeneet 15000€ tänä vuonna normaalista.
Että semmosta.
AP moitti ihmisiä, että olisi kannattanut kuulua liittoon. Ehkäpä sitä kautta tämä tuli esille?
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole taidettu lakkauttaa mitään mutta palvelualaa lain voimalla? Ei ole laitettu kiinni autokorjaamoja, kampaamoja, kauppoja, jne, jne? Liiketoiminta on voinut kuihtua asiakkaiden puutteessa olemattomiin, kuten lentotoiminnassa, mutta ei sitä ole lain voimalla estetty. Etätöihin on kehoitettu, mutta vain yksi ala on lain hampaissa.
Ei minulla ole ollut ravintoloihin enää vuosiin asiaa, mutta kolhaiseehan tuo koko Suomea.
Ravintolat tilanteen itse aiheuttivat huolimattomuudellaan ja välinpitämättömyyttään. Olisivat valvoneet suojaetäisyyksiä niin bisnes jatkuisi. Urpot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolat tilanteen itse aiheuttivat huolimattomuudellaan ja välinpitämättömyyttään. Olisivat valvoneet suojaetäisyyksiä niin bisnes jatkuisi. Urpot.
Kuinka ruokakauppa valvoo etäisyyksiä? Muutama lappu roikkumassa kaupassa ja pari tarraa lattiassa? Siellä ei siis VOI tarttua mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu mitä jeesustelua. Koko teksti täyttä paskaa
Kiitos.
Olisiko sulla vielä jotain argumenttia antaa asiaan liittyen?
Siis miksi ravintola-alan yrittäjien yritysten menestys on tärkeämpää kuin muiden yritysten, miksi ravintola-alan työntekijän tulo on tärkeämpi kuin toisen eri alalla olevan ihmisen joka on joutunut lomautetuksi Koronan vuoksi, mikä yhteiskunnallinen merkitys iltaravintoloiden toiminnalla on isossa mittakaavassa esimerkiksi terveyden ja hyvinvoinnin kannalta yms 😊
Vaikka en alan ihminen ole, mua ihmetyttää miksi just ravintoalaa pitää "kurittaa"? Ainoa järkisyy, minkä keksin on se, että tartuntoja on vaikeampi jäljittää. Mutta esim keski-suomessa tai pirkanmaalla oli joko niin ettei yksikään tartunta (!) tullut ravintoista tai sitten prosentuaalisesti hyvin hyvin minimaalinen osa. Muistaakseni keski-suomessa tuo ettei ainuttakaan tullut ravintolassa ja pirkanmaalla tuo ihan muutama tapaus.
Miksi esim. harrastustoiminta saa jatkua normaalisti, vaikka tartunnat sitä kautta huomattavasti yleisempiä?? Eikä mitenkään välttämätöntä toimintaa ihmisen kannalta?
Ja mitä sillä muutaman tunnin aukiolon rajoituksella nyt sit saavutetaan?
Ymmärrän siis alan marmatuksen täysin.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että semmosta.
Niin? Tuollaista on kuule kokeneet monet 30 ja 40 vuodenkin uran jälkeen. Perustele, miksi sinä olet parempi työtön kuin aiemmin esim. konkurssin vuoksi työttömäksi joutuneet? Ihan samalla sinulle voi sanoa, että vaihda alaa tai etsi työtä alalta, missä niitä on, kuten minulle sanottiin kun perinteikäs suuri vanha firma kaatui kokonaan alta. Mulla oli jo kaksi tutkintoa silloinkin.
Ei hän väitä varmaan olevansa millään tavalla parempi työtön, mutta kun meitä on tuhansia, kymmeniä tuhansia. Ja kaikki valtion asettamien rajoitusten vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että semmosta.
Eli sinut on lomautettu jo ennen koronaa.
Ei, vaan olin 1.4.-27.9. Lomautettu, viikon töissä ja uusi sulku ja 3 kk lomautuslappu taas 8.10-31.12.
Verotulojahan valtio menettää ja liitto maksaa ... eli valtio.
Eli teidän ravintola on ollut kiinni tai vajaalla toiminnalla ihan ilman valtion asettamia rajoituksia. Turha se on hallitusta syyttää sitten.
Ihmiset ei uskalla asioida teillä, eikä se ole hallituksen syy. Te ette ole tehneet asiakkaiden oloa turvalliseksi.
Kenenkään ei ole tarpeellista istua yökerhossa ryyppäämässä ravintoloitsijan huippukallista viina klo 04.00 yöllä. lisäksi esiintyjät ovat jo vuosia valittaneet siitä että heidän esiintymisaikansa ovat ravintoloiden aukioloajoista johtuen aivan liian myöhään. Turha myöskään vetää valvotussa tilassa tapahtuvaa juontia -korttia esiin, koska liikaa päihtyneille asiakkaille tarjoillaan kyllä innokkaasti, rahat pois vaan. Myös vouhkataan että jos ravintolat sulkevat aikaisin niin väki lähtee jatkoille. Ei lähde. Harva riskeeraa asuntonsa menettämistä jonkun kapakassa tapaamansa ryyppyremmin metelöinnin takia. Joten ravintoloiden sulkeminen säädylliseen aikaan on pelkästään hyvä asia. Ravintoloitsija nyt vähän köyhtyy mutta so what. Yrittäminenhän on riskin ottamista, ei varman päälle pelaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että semmosta.
Niin? Tuollaista on kuule kokeneet monet 30 ja 40 vuodenkin uran jälkeen. Perustele, miksi sinä olet parempi työtön kuin aiemmin esim. konkurssin vuoksi työttömäksi joutuneet? Ihan samalla sinulle voi sanoa, että vaihda alaa tai etsi työtä alalta, missä niitä on, kuten minulle sanottiin kun perinteikäs suuri vanha firma kaatui kokonaan alta. Mulla oli jo kaksi tutkintoa silloinkin.
Ei hän väitä varmaan olevansa millään tavalla parempi työtön, mutta kun meitä on tuhansia, kymmeniä tuhansia. Ja kaikki valtion asettamien rajoitusten vuoksi.
Niin.. ja varsinkin ku rajoitukset eivät näytä olevan missään loogisessa suhteessa siihen mitä muuta saa tapahtua ja tartuntojen määrään
Ymmärrän teitä. Tsemppiä kovasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että semmosta.
Luepas tuo ALOITUS!!
Naapurin ravintoloitsija ulisi lehdissä, kun ei saa tukia. Sitten sai ja osti niillä omaan käyttöönsä bemarin.
Turhia asioita maailmassa ovat älypuhelimet ja tietokoneet jokaisella henkilökohtaisesti. Jos ne on ja liikakansoitus, turha valittaa mistään.