Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millään voiteella tai seerumilla ei estä ihon ikääntymistä, jos geenit on huonot

Vierailija
07.10.2020 |

Olin pöyristynyt uuden kosmetologin luona viime viikolla. Hän kehtasi mennä sanomaan, että minun kuuluisi jo tässä iässä (45 v.) panostaa ihon hoitoon. Pidin rouva kosmetologille pitkän saarnan siitä, mitä kaikkea olen vuosien varrella kokeillut.

Olen juonut vettä ja syönyt karpaloita (koska yhteen aikaan niissä mainostettiin olevan iholle tärkeitä antioksidantteja), syönyt vitamiineja ja hivenaineita sekä kalaa.

Ulkoisesti olen kuorinut, kosteuttanut, käyttänyt tehovoiteita, silmänympärysvoiteita ja seerumeita. Rasvat ovat sisältäneet mm. C-vitamiinia, niasiinia, hyalyronihappoa, a-vitamiinia ja retinolia, e-vitamiinia jne. Olen kokeillut kalliit tuotteet kosmetologilta ja myös halvempia aiemmin kemikalioista ja nykyisin kauppojen kosmetiikkaosastoilta.

Mikään ei kuitenkaan auta. Minulle tulee ensinnäkin mustapäitä erityisesti nenänpieliin, ja niitä käyn poistattamassa ihonpuhdistuksella. Lisäksi iho on pintakuiva marraskuusta huhtikuuhun välisenä aikana, minkä takia rasvoja ja seerumeita kuluu. Käyn kosmetologilla n. 3 kertaa vuodessa, yleensä talvisin. Olen ottanut hoitoja, joiden tulokset kestää pari viikkoa. Pari vuotta sitten kävin ihon pintahionnassa, joka oli todella kivuliasta ja kallista. Iho oli ärtynyt viikon sen jälkeen. Kyllä siitä oli apua, mutta en minkään muutaman kuukauden vaikutuksen takia lähde enää ikinä sellaiseen rääkkiin. Pistoshoitoihin en mene, koska nekin ovat tilapäisiä.

Minulla on ryppyjä. Niin on koko suvullani. Äitini oli naamastaan ryppyinen kuin rusina jo viisikymppisenä. Se on ihan sama, mitä minä yritän, ikääntyminen ei näytä merkittävästi hidastuvan.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vähän arvelinkin että saan alapeukkuja:D No, sellaista se tällä palstalla on. Suosittelen katsomaan ainakin jonkun matkaa esimerkiksi tätä videota: (puhutaan mm. niistä kemikaaleista ja miksi sana ”kemikaali” ei ole kirosana)

Tärkeintähän on että tuntee itse itsensä kauniiksi. Jos koette että teillä on hyvä ja kaunis iho pelkällä vesipesulla ja rasvalla, niin hienoa. Ei teidän tarvitse mennä sitä muuttamaan. Mutta sehän ei silti muuta sitä että luultavasti suurin osa teistä ei ihan oikeasti _tiedä_ ihonhoidosta ja ole perehtynyt siihen muuten kuin oman kokemuksensa kautta. Siksi pidän vähän huvittavanakin että kauhistellaan mm. niitä kemikaaleja ja kerrotaan mitä muiden pitäisi tehdä, varsinkaan kun en edes kysynyt neuvoa tai sanonut että minulla olisi ongelmia ihoni kanssa:D

Kivirullasta vielä sen verran, että itse käytän sitä lähinnä vain kangasnaamioiden kanssa, tuntuu että naamion aineet imeytyvät paremmin. Ja tuntuuhan se mukavan rentouttavalta. Kivirullan pitäisi nimenomaan pyöriä iholla, ei venyttää sitä. Ja rullaus tapahtuu tietysti hellävaraisesti:)

45

Sulla meni kyllä pointti ohi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi