Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millään voiteella tai seerumilla ei estä ihon ikääntymistä, jos geenit on huonot

Vierailija
07.10.2020 |

Olin pöyristynyt uuden kosmetologin luona viime viikolla. Hän kehtasi mennä sanomaan, että minun kuuluisi jo tässä iässä (45 v.) panostaa ihon hoitoon. Pidin rouva kosmetologille pitkän saarnan siitä, mitä kaikkea olen vuosien varrella kokeillut.

Olen juonut vettä ja syönyt karpaloita (koska yhteen aikaan niissä mainostettiin olevan iholle tärkeitä antioksidantteja), syönyt vitamiineja ja hivenaineita sekä kalaa.

Ulkoisesti olen kuorinut, kosteuttanut, käyttänyt tehovoiteita, silmänympärysvoiteita ja seerumeita. Rasvat ovat sisältäneet mm. C-vitamiinia, niasiinia, hyalyronihappoa, a-vitamiinia ja retinolia, e-vitamiinia jne. Olen kokeillut kalliit tuotteet kosmetologilta ja myös halvempia aiemmin kemikalioista ja nykyisin kauppojen kosmetiikkaosastoilta.

Mikään ei kuitenkaan auta. Minulle tulee ensinnäkin mustapäitä erityisesti nenänpieliin, ja niitä käyn poistattamassa ihonpuhdistuksella. Lisäksi iho on pintakuiva marraskuusta huhtikuuhun välisenä aikana, minkä takia rasvoja ja seerumeita kuluu. Käyn kosmetologilla n. 3 kertaa vuodessa, yleensä talvisin. Olen ottanut hoitoja, joiden tulokset kestää pari viikkoa. Pari vuotta sitten kävin ihon pintahionnassa, joka oli todella kivuliasta ja kallista. Iho oli ärtynyt viikon sen jälkeen. Kyllä siitä oli apua, mutta en minkään muutaman kuukauden vaikutuksen takia lähde enää ikinä sellaiseen rääkkiin. Pistoshoitoihin en mene, koska nekin ovat tilapäisiä.

Minulla on ryppyjä. Niin on koko suvullani. Äitini oli naamastaan ryppyinen kuin rusina jo viisikymppisenä. Se on ihan sama, mitä minä yritän, ikääntyminen ei näytä merkittävästi hidastuvan.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rypytön 50-vuotias nainen. Olen elänyt terveellisesti koko elämän ajan. Tarkoittaen liikuntaa, ei mitään fitness hömppää vaan ihan normaali liikuntaa. Kävelyä, juoksua, kuntosalia, spinningiä, tennistä jne. Eri ikäisenä erilaisia liikunnan muotoja. Olen syönyt terveellisesti tarkoittaen paljon marjoja, hedelmiä, kasviksia + veden juonti. Syön kaikkea monipuolisesti myös lihaa, kalaa, kanaa. Olen käyttänyt 20-vuotiaasta alkaen silmänympärystuotteita ja muita ikään sopivia tuotteita. Olen saanut myös hyvät geenit. Minua luullaan 10 vuotta nuoremmaksi kuin olen. En ole koskaan ottanut aurinkoa, siis ottamalla ottanut, vaan suojannut ihoani vaatteilla ja aurinkotuotteilla kun liikun auringossa. En ole polttanut tupakkaa enkä käyttänyt alkoholia kuin sopivan verran, en siis juonut kaksin käsin. Elämäntavoilla on todella suuri merkitys, varsinkin ravinnolla mitä syöt. Tässä muutamia superruokia iholle, sitruuna ja kaikki sitrushedelmät, granaattiomena oikea terveys superpommi elimistölle, avokado, erilaiset pähkinät...........

Laita kuva, ilman filttereitä.

Vierailija
22/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mitä voiteita ym käyttää, jokainen tulee vanhenemaan ja kuolemaan joskus. Hyväksykää se niin elämä helpottuu ja säästyy rahaa :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aika tehokkaita just seerumeja on nykyisin. Auttaa jos mikroneulaa ensin ja sitten laittaa seerumin.

Ei se perintötekijöitä muuta yhtään. Kosmetiikkabisnes on miljardiluokkaa, siksi naisille luodaan mielikuva omasta riittämättömyydestä mainostamalla hehkuvaa ihoa vahvasti käsitellyillä kuvilla. En väitä että kaikki tuotteet olisi turhia mutta ihan oikeasti kannattaisi olla enemmän kriittinen kuin sokeasti uskoa siihen.

Geeneillä ja elämäntavoilla on huomattavasti suurempi merkitys.

Vierailija
24/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka vanhentaa. Ja liika laihuus. Olen reilu nelikymppinen, lievästi ylipainoinen ja samanikäiset laihat tupakoivat tuttuni ovat tosi ryppyisiä, itselläni on vain pari huoliryppyä otsassa.

Vierailija
25/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rypytön 50-vuotias nainen. Olen elänyt terveellisesti koko elämän ajan. Tarkoittaen liikuntaa, ei mitään fitness hömppää vaan ihan normaali liikuntaa. Kävelyä, juoksua, kuntosalia, spinningiä, tennistä jne. Eri ikäisenä erilaisia liikunnan muotoja. Olen syönyt terveellisesti tarkoittaen paljon marjoja, hedelmiä, kasviksia + veden juonti. Syön kaikkea monipuolisesti myös lihaa, kalaa, kanaa. Olen käyttänyt 20-vuotiaasta alkaen silmänympärystuotteita ja muita ikään sopivia tuotteita. Olen saanut myös hyvät geenit. Minua luullaan 10 vuotta nuoremmaksi kuin olen. En ole koskaan ottanut aurinkoa, siis ottamalla ottanut, vaan suojannut ihoani vaatteilla ja aurinkotuotteilla kun liikun auringossa. En ole polttanut tupakkaa enkä käyttänyt alkoholia kuin sopivan verran, en siis juonut kaksin käsin. Elämäntavoilla on todella suuri merkitys, varsinkin ravinnolla mitä syöt. Tässä muutamia superruokia iholle, sitruuna ja kaikki sitrushedelmät, granaattiomena oikea terveys superpommi elimistölle, avokado, erilaiset pähkinät...........

No, minä olen sinua muutaan vuoden vanhempi ja edelleen niin sileäihoinen, että salaisuuttani kysellään yhtä usein kuin äidiltäni. Isältäni ei kauheasti kysellä, vaikka hänellä on silmänympärysjuonteita lukuun ottamatta iho kuin mallipojalla. Ja kasikymppisellä saakin olla juonteita. Geenit ovat kaiken alku, eikä elintavoilla päästä eroon geeneistä hyvässä eikä pahassa.

Minä poltin tupakkaa nuorempana toistakymmentä vuotta juuri kaksin käsin, enkä ole koskaan kitsastellut viinin kanssa. Viime vuodet olen kauhean elämäntilanteeni vuoksi juonut pari litraa viiniä viikossa, ihan liian usein useampiakin litroja, mutta ihoni on silti upea. Vettä juon paljon, mutta aurinkosuojaa en käytä, koska en oleskele auringossa ollenkaan. En ole vuosiin liikkunut enempää kuin ovelta autoon ja takaisin. Kosteusvoide on marketin halvinta tuoksutonta tavaraa. Ruokavalioni on köyhyyden vuoksi ollut puuroa, itse leivottua leipää, porkkanoita, perunaa ja voita. Ahmisin mielelläni mainitsemiasi herkkuja, mutta minulla on niihin ani harvoin rahaa. Ja tämä iho on yhä kaunis. Joko olen harvinainen poikkeus tai sitten terveitä elämäntapoja pidetään standardivastauksena ihmisen kaikkiin ongelmiin, tehosivat ne tai eivät.

Vierailija
26/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, totta. Mutta aurinkovoide, korkea SPF kyllä auttaa mutta sen käyttö pitää aloittaa ajoissa ennen ryppyyntymistä.

Se on osana omaa päivittäistä hoitorutiiniani ja olen parikymppinen nainen.

Tämä. Aurinko aiheuttaa suurimman osan ihon vanhenemisen merkeistä. Ja suurin osa ei ymmärrä, että ihoa vanhentavaa säteilyä on myös talvella. Sitä SPF 50 tulee käyttää vuoden ympäri.

Vierailija
27/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollut hyvä iho ja äitini oli melko rypytön vielä ysikymppisenä. Eli perimä on suurin tekijä. Kuitenkin, en hoitanut naamaa mitenkään kuuskymppiseksi asti, laitoin vain paksua Niveaa, jos tuntui kuivalta.

Sitten löysin nämä hyaluronaatit ja muut seerumit. Tänään kasvojen iho onnselvästi parempi kuin viiskymppisenä. Eli kimmoisuus, hehku ja kosteustasapaino on paljon parempi kuin aiemmin. Yleensä hieron lopun aineesta kädenselkiin ba niiden iho on myös pehmeämpi ja kimmoisampi kuin ennen. Rypistäessä ihoon vekin, se palautuu kuin nuoremmalla ihmisellä.

Mun täti (74 v) on koko aikuisikänsä käyttänyt pelkästään Nivean voidetta sinisestä purkista ja hänen ihonsa on aina ollut ja on edelleen kuin lapsen pylly. Minä olen laittanut suuria rahamääriä tosi kalliisiin voiteisiin ja hoitoihin ym. ja nyt 6-kymppisenä naamani oireilee ja punoittaa kuin teini-ikäisellä. :( Tosin nykyteineillä ei juuri finnejä tms. näy. Mitä mahtavat syödä?

Vierailija
28/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen sinua muutaan vuoden vanhempi ja edelleen niin sileäihoinen, että salaisuuttani kysellään yhtä usein kuin äidiltäni. Isältäni ei kauheasti kysellä, vaikka hänellä on silmänympärysjuonteita lukuun ottamatta iho kuin mallipojalla. Ja kasikymppisellä saakin olla juonteita. Geenit ovat kaiken alku, eikä elintavoilla päästä eroon geeneistä hyvässä eikä pahassa.

Minä poltin tupakkaa nuorempana toistakymmentä vuotta juuri kaksin käsin, enkä ole koskaan kitsastellut viinin kanssa. Viime vuodet olen kauhean elämäntilanteeni vuoksi juonut pari litraa viiniä viikossa, ihan liian usein useampiakin litroja, mutta ihoni on silti upea. Vettä juon paljon, mutta aurinkosuojaa en käytä, koska en oleskele auringossa ollenkaan. En ole vuosiin liikkunut enempää kuin ovelta autoon ja takaisin. Kosteusvoide on marketin halvinta tuoksutonta tavaraa. Ruokavalioni on köyhyyden vuoksi ollut puuroa, itse leivottua leipää, porkkanoita, perunaa ja voita. Ahmisin mielelläni mainitsemiasi herkkuja, mutta minulla on niihin ani harvoin rahaa. Ja tämä iho on yhä kaunis. Joko olen harvinainen poikkeus tai sitten terveitä elämäntapoja pidetään standardivastauksena ihmisen kaikkiin ongelmiin, tehosivat ne tai eivät.

Kuinkahan kaunis olisitkaan, jos olisit elänyt terveellisemmin.

Vierailija
29/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, totta. Mutta aurinkovoide, korkea SPF kyllä auttaa mutta sen käyttö pitää aloittaa ajoissa ennen ryppyyntymistä.

Se on osana omaa päivittäistä hoitorutiiniani ja olen parikymppinen nainen.

Tämä. Aurinko aiheuttaa suurimman osan ihon vanhenemisen merkeistä. Ja suurin osa ei ymmärrä, että ihoa vanhentavaa säteilyä on myös talvella. Sitä SPF 50 tulee käyttää vuoden ympäri.

Tai voi käyttää lippalakkia. Ja kasvomaskia.

Vierailija
30/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki näyttäisivät nuorelta, jos joku ihmeaine olisi olemassa.

Vierailija
31/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A- vitamiinivoide on tieteellisesti todistettu auttavan, muu kosmetiikka on markkinabisnestä

Aika jännä sitten, että ap on kokeillut ymmärtääkseni myös tuota a-vitamiinia. Sittenhän vanhenemisen merkkejä ei kuuluisi näkyä?

Pelkkä sana A-vitamiinivoide ei kerro mitään, koska ihmiset tarkoittavat sillä yleensä eri asioita. Joillekin se on Bellavita tms. ja toisille tretinoiini kuten Avitcid. Jälkimmäinen on se, joka todistetusti uudistaa ihoa. Tretinoiini vaatii kuitenkin ihon totuttamisen sen käyttöön ja alussa voi tulla punoitusta ja hilseilyä.

Mä otan A-vitamiinia suun kautta, yksi helmi päivässä. Lieköhän sillä vaikutusta ihoon.

Vierailija
32/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ylihoitanut ihoasi aivan liikaa. Seerumit ym. tehovoiteet usein vain ärsyttävät ihoa. Kokeile kookosöljyä, pitää olla luomu ja kylmäpuristettu. Esim. Life luontaistuotekaupassa on. S marketissa Urtekram kookosöljy. K Supermarketissa voi olla sama. Puhdista iho hyvin hyvin kevyesti jollain aivan miedolla puhdistusaineella, huuhtele vedellä. Pieni määrä puhdistusainetta riittää. Ei kasvovesiä. Kookosöljyä yöksi, sopii niin rasvaiselle kuin kuivalle iholle, pieni määrä. Voit yöksi aavistuksen kookosöjyä silmien alle, hyvin vähän. On erinomainen huulirasva. Esim. hiuksille öljyhoitoon loistava. Esim. suihkun jälkeen kostealle vartalon iholle aavistus. Itse en käytä mitään muita yöksi kuin kookosöljyä. Seerumeille sun muilla pilaat ihosi. Aamulla huuhtelu vedellä, ei puhdistusaineita. Itse laitan apteekin perusvoidetta päiväksi, jos aurinkoista aurinkosuoja. Jos voide vähänkin ärsyttää tai aiheuttaa punoitusta jne. niin sitä ei pidä käyttää. Kokeile kookosöljyä. Olen lukenut, että joku jolla paljon pieniä pintaryppyjä ja mikään ei auttanut. Kokeili kookosöljyä ja pintarypyt hävisivät. Kookosöljy sopii myös rasvaiselle iholle, tasapainottaa ihoa. Kokeile. Seuraavana aamuna on kuulakkaan rauhoittunut. Älä meikkaa. Yritä olla ilman meikkivoiteita jne. Juo vettä riittävästi, syö monipuolisesti.

Vierailija
33/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollut hyvä iho ja äitini oli melko rypytön vielä ysikymppisenä. Eli perimä on suurin tekijä. Kuitenkin, en hoitanut naamaa mitenkään kuuskymppiseksi asti, laitoin vain paksua Niveaa, jos tuntui kuivalta.

Sitten löysin nämä hyaluronaatit ja muut seerumit. Tänään kasvojen iho onnselvästi parempi kuin viiskymppisenä. Eli kimmoisuus, hehku ja kosteustasapaino on paljon parempi kuin aiemmin. Yleensä hieron lopun aineesta kädenselkiin ba niiden iho on myös pehmeämpi ja kimmoisampi kuin ennen. Rypistäessä ihoon vekin, se palautuu kuin nuoremmalla ihmisellä.

Mun täti (74 v) on koko aikuisikänsä käyttänyt pelkästään Nivean voidetta sinisestä purkista ja hänen ihonsa on aina ollut ja on edelleen kuin lapsen pylly. Minä olen laittanut suuria rahamääriä tosi kalliisiin voiteisiin ja hoitoihin ym. ja nyt 6-kymppisenä naamani oireilee ja punoittaa kuin teini-ikäisellä. :( Tosin nykyteineillä ei juuri finnejä tms. näy. Mitä mahtavat syödä?

Ne eivät syö. Piste. Joskus karkkia vain.

Vierailija
34/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap pesee ihoaan? Liian kuivattavilla puhdistusaineilla saa kyllä tehokkaasti ihon kuivumaan.

Vierailija
35/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juot pari litraa viiniä viikossa mutta rahat eivät riitä ruokaan? Ok, oma valinta.

Vierailija
36/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ylihoitanut ihoasi aivan liikaa. Seerumit ym. tehovoiteet usein vain ärsyttävät ihoa. Kokeile kookosöljyä, pitää olla luomu ja kylmäpuristettu. Esim. Life luontaistuotekaupassa on. S marketissa Urtekram kookosöljy. K Supermarketissa voi olla sama. Puhdista iho hyvin hyvin kevyesti jollain aivan miedolla puhdistusaineella, huuhtele vedellä. Pieni määrä puhdistusainetta riittää. Ei kasvovesiä. Kookosöljyä yöksi, sopii niin rasvaiselle kuin kuivalle iholle, pieni määrä. Voit yöksi aavistuksen kookosöjyä silmien alle, hyvin vähän. On erinomainen huulirasva. Esim. hiuksille öljyhoitoon loistava. Esim. suihkun jälkeen kostealle vartalon iholle aavistus. Itse en käytä mitään muita yöksi kuin kookosöljyä. Seerumeille sun muilla pilaat ihosi. Aamulla huuhtelu vedellä, ei puhdistusaineita. Itse laitan apteekin perusvoidetta päiväksi, jos aurinkoista aurinkosuoja. Jos voide vähänkin ärsyttää tai aiheuttaa punoitusta jne. niin sitä ei pidä käyttää. Kokeile kookosöljyä. Olen lukenut, että joku jolla paljon pieniä pintaryppyjä ja mikään ei auttanut. Kokeili kookosöljyä ja pintarypyt hävisivät. Kookosöljy sopii myös rasvaiselle iholle, tasapainottaa ihoa. Kokeile. Seuraavana aamuna on kuulakkaan rauhoittunut. Älä meikkaa. Yritä olla ilman meikkivoiteita jne. Juo vettä riittävästi, syö monipuolisesti.

Toimii ehkä, itse olen kookosöljylle allerginen, ja kyllä olen kokeillut myös luomusellaista.

eri

Vierailija
37/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet osittain väärässä. On muutamia tutkittuja keinoja, joilla voi vaikuttaa ihon kuntoon ja ikääntymisen muutosten lisääntymisen nopeuteen. 

-Auringolta suojautuminen. 

-Runsas kollageenin saaminen ruokavaliosta tai lisäravinteena. Kollageenivoide ei auta, koska kollageeni ei imeydy ihon läpi. 

-Retinoli. Ainoa runsaasti tutkittu ja vaikuttavaksi todettu lääkeaine iholle. 

Suurin osa ihonhoitotuotteiden aineista on turhia tai jopa haitallisia. Alkoholi, silikoni, hajusteaineet jne jne. vaan ärsyttävät ihoa lisää. 

Vierailija
38/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin kookosöljystä. Googlaa Täydellinen tökötti näin meitä naisia huijataan Uusi Suomi. Siinä nainen kertoo miten kookosöljy paransi ihon. Toinen ruokakaupoisso myytävä on auringonkukkaöljy, pitää olla 100 pros. mieluiten luomu. Auringonkukkaöljy ei tuki ihohuokosia. Itse käyttänyt kookosöljyä ja iho on täysin sileä kuulas ja ikää on 58v. Olen joskus kokeillut jotain seerumeja ja tehovoiteita, tuloksena aina punoittava hiostuneen näköinen iho.

Vierailija
39/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet osittain väärässä. On muutamia tutkittuja keinoja, joilla voi vaikuttaa ihon kuntoon ja ikääntymisen muutosten lisääntymisen nopeuteen. 

-Auringolta suojautuminen. 

-Runsas kollageenin saaminen ruokavaliosta tai lisäravinteena. Kollageenivoide ei auta, koska kollageeni ei imeydy ihon läpi. 

-Retinoli. Ainoa runsaasti tutkittu ja vaikuttavaksi todettu lääkeaine iholle. 

Suurin osa ihonhoitotuotteiden aineista on turhia tai jopa haitallisia. Alkoholi, silikoni, hajusteaineet jne jne. vaan ärsyttävät ihoa lisää. 

Älä ikinä kokeile retinolia, takuuvarma keino saada erittäin ärtynyt iho.

Vierailija
40/61 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii ehkä, itse olen kookosöljylle allerginen, ja kyllä olen kokeillut myös luomusellaista.

eri

Toki voi olla kaikelle allerginen. Mikäli ei ole niin loistava keino saada kaunis iho. Auringonkukkaöljy toinen ja ei tuki ihohuokosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi