Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan ajatellut lopettaa kokonaan alkoholin juomista?

Vierailija
07.10.2020 |

Minä lopetin, vaikka määrät olivat aika pieniä. Siitä oli kuitenkin tullut ärsyttävä tapa, joka ei enää tuonut iloa.

Nyt kun olen ollut 6kk juomatta kokonaan, yllättävän moni asia on muuttunut. Nukun aina hyvin, kaikki masennusoireet ovat kadonneet, olo on terävä ja seesteinen. Kuin 20v olisi tipahtanut iästä pois.

Suosittelen kaikille! Ei ne pari iltaolutta ole sen arvoisia.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun joisinkin 1-2 tölkkiä illassa. Tai no juonhan minä ne oluet, plus 10 lasillista punkkua. Joka päivä. En tiedä miksi pitää juoda alkoholia ollenkaan, jos ei halua humalaa. En ole koskaan ymmärtänyt 1-2 juomaa tissuttelua. Turhaa. Alkoholin käytölle on tasan yksi syy ja se on nousuhumalan euforia.

Toleranssista siinä on kyse, sama riippuvuus on taustalla. Oletko miettinyt miksi juot? Minulla se oli pääosin tylsyys ja mukavuudenhalu tietysti. Olen yrittänyt keksiä mielenkiintoista tekemistä juomisen tilalle.

Totuus on että juominen pikkuhiljaa näivettää koko muun elämän. Lopulta mikään muu ei kiinnosta tai motivoi kuin alkoholi. Sitä en halunnut ja siksi lopetin. Olen löytänyt itseni ja elämän uudelleen kun en enää juo.

Vierailija
22/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tissuttelija. En pidä humalassa olosta, joten juon siihen asti kunnes tuntuu, että alkaa nousu. Silloin lopetan. Sen jälkeen ei tule enää mitään lisäarvoa toiminnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin neljä vuotta sitten. Yllättävän helppoa oli. Parasta on ettei ole koskaan krapulaa. Ne olivat karmeita ja horjuttivat jo mielenterveyttä. Mielialavaihtelut loppuivat. Samoja juttujahan voi tehdä kuin ennenkin vaikkei joisi. Toki jos harrastuksena on baarissakäynti niin se alkaa puuduttaa selvin päin nopeasti

Vierailija
24/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi liian rankkaa vanhalle kropalle. Vaihdoin yrttiin. Kohtahan se on laillista täälläkin ja valikoima laajenee. Laadukasta sativavoittoista lajiketta on nykytilanteessa aivan liian harvoin tarjolla.

Tuo on vihoviimeinen juttu johon alan. Petollinen, kun näköjään ihmiset jotka polttelee, kuvittelee olevansa ihan ok. Mutta ulkoapäin ei todellakaan siltä näytä, he käyvät hitaalla, toistelevat juttujaan, kusevat vaikka housuun, kun eivät välitä enää mistään.

Nuo on ihmisraunoita, joita on todella surullista katsoa. Pelkkiä kuoria siitä, mitä joskus olivat. Hyi saatana mikä aine!

Vierailija
25/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kuolisin kuin lopettaisin juomisen.

Surkea, niin surkea on kohtalosi.

Vierailija
26/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon ehkä kerran kaksi vuodessa, joten en paljon ajattele sen lopettamista.

Vierailija
27/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut lopettaa, mutta juon vain silloin tällöin lasillisen tai pari viiniä. Viimeksi join juhannuksena ja sitä ennen 2019 lokakuussa.

Alkoholi ei ole minulle siis millään tavoin tärkeää ja kotiin en sitä enää osta, koska muutakin juomista löytyy. Join nuorena (lapsena jo...) ja nuorena aikuisena ulkomailla asuessamme aivan liikaa ja siitä tuli sellainen yhdentekevä asia, joten en saa alkoholin juomisesta oikein mitään iloa. Se on vain juoma, jonka jälkeen pitää käydä kysellä ja sillä siisti. Viinan juomisessa ei ole enää mitään hienoa, vaan se on niin nähty jo, että ei kiitos. N46

Vierailija
28/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä join saunan jälkeen siiderin tai lonkeron. Yleensä aina vain sen yhden. Mutta alkoi sekin harmittamaan ja jätin pois. Tai siis niin, että puoli vuotta olen ihan ilman, yleensä aina talvikauden. Kesäisin juon pihasaunan jälkeen kauniina kesäiltana pihakeinussa yhden, mutta vain kesäajan. 

Aikoinaan kun aloin odottamaan esikoista, jätin silloinkin kaiken alkoholin pois ja olin täysin juomatta 10v. Alkoholi ei koskaan ole ollut minulle ongelma siinä mielessä, että olen aina juonut vain sen yhden lonkeron/siiderin,  mutta ärsyttä toisinaan sekin, että on senkin verran jonkin aineen orja. Myös ihan turhaa rahan kulua :(

Vierailija
29/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä join saunan jälkeen siiderin tai lonkeron. Yleensä aina vain sen yhden. Mutta alkoi sekin harmittamaan ja jätin pois. Tai siis niin, että puoli vuotta olen ihan ilman, yleensä aina talvikauden. Kesäisin juon pihasaunan jälkeen kauniina kesäiltana pihakeinussa yhden, mutta vain kesäajan. 

Aikoinaan kun aloin odottamaan esikoista, jätin silloinkin kaiken alkoholin pois ja olin täysin juomatta 10v. Alkoholi ei koskaan ole ollut minulle ongelma siinä mielessä, että olen aina juonut vain sen yhden lonkeron/siiderin,  mutta ärsyttä toisinaan sekin, että on senkin verran jonkin aineen orja. Myös ihan turhaa rahan kulua :(

Minulla oli muutama vuosi sitten myös tuo saunalonkero viikonloppuna tapa, mutta huomasin, että esimerkiksi makuvesi sopii siihen saumaan ihan yhtä hyvin. Yhdestä lonkerosta ei kuitenkaan tullut mitään humalaa, joten miksi sitä joisi edes sitä yhtä?

Vierailija
30/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja lopetinkin. Ei tee mieli enää ja maksa kiittää.

Vierailija
31/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja lopetinkin. Ei tee mieli enää ja maksa kiittää.

Hieno juttu! Miten onnistuit?

Vierailija
32/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi liian rankkaa vanhalle kropalle. Vaihdoin yrttiin. Kohtahan se on laillista täälläkin ja valikoima laajenee. Laadukasta sativavoittoista lajiketta on nykytilanteessa aivan liian harvoin tarjolla.

Tuo on vihoviimeinen juttu johon alan. Petollinen, kun näköjään ihmiset jotka polttelee, kuvittelee olevansa ihan ok. Mutta ulkoapäin ei todellakaan siltä näytä, he käyvät hitaalla, toistelevat juttujaan, kusevat vaikka housuun, kun eivät välitä enää mistään.

Nuo on ihmisraunoita, joita on todella surullista katsoa. Pelkkiä kuoria siitä, mitä joskus olivat. Hyi saatana mikä aine!

Tulipa roima annos täyttä kakkapuhetta.

Vierailija
33/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut. Juon riittävän harvoin ja kohtuullisia määriä, ja nautin siitä liikaa lopettaakseni.

Vierailija
34/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin aikoja sitten, ei vaikuta mielialaani mitenkään.

Vierailija
35/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatoin viikolla juoda kaksi tölkillistä, pe ja la sitten enemmän, ainakin 8 tölkkiä ja puolikkaan tai jopa kokonaisen viinipullon. Sunnuntaina olo oli sellainen että ei enää.

Erittäin paljon tuli juotua siis myös sokeria. Olen ollut vasta 2kk juomatta mutta olen laihtunut vaikka syön jopa useammin herkkuja. Lisäksi viikonloppuihin on tullut paljon lisätunteja, kun ennen vietti iltapäivään sängyssä pää jumissa ja saamatta mitään aikaiseksi.

Rahaa säästyy paljon kehittävämpiin harrastuksiin tai ihan vaan itseni hemmotteluun. Alkujaan mietin että tämä on vain paussi niin sietokykykin laskee, mutta nyt tuntuu että ei kiinnosta aloittaa. Mieli hylkii ajatusta.

36/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut täysin noin 25 vuotta sitten. Mitään erityistä syytä ei ollut, käyttö vain hiipui. Ehkä vaikutti ystävän paheneva alkoholiongelma, itseäni alkoi inhottaa kun alkoholia on tarjolla joka paikassa, jopa urheilukisoissa. En halua pönkittää sitä systeemiä.

Vierailija
37/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli muutama vuosi sitten myös tuo saunalonkero viikonloppuna tapa, mutta huomasin, että esimerkiksi makuvesi sopii siihen saumaan ihan yhtä hyvin. Yhdestä lonkerosta ei kuitenkaan tullut mitään humalaa, joten miksi sitä joisi edes sitä yhtä?

Minulla on kai huono viinapää, kun tuntuu kyllä nousevan se yksikin lonkero päähän, jopa se pieni purkki, jos prosentteja on 5,5. Minulla on siis "halvat humalat"

Mutta olen huomannut saman, että itse tehty kuplavesi ajaa ihan saman asia. Sitäkin voi saunan päälle lipittää ja niin aina talvisin teenkin. 

Vierailija
38/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä menee helposti vuosi pari juomatta ollenkaan. Sitten on vuosia jolloin juon sopivassa seurassa kohtuudella kerran kaks koko vuonna. Voisin lopettaa kokonaan mutta en näe mitään syytä niin sanotusti lopettaa näillä juomisilla.

Vierailija
39/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Olen lopettanut täysin noin 25 vuotta sitten. Mitään erityistä syytä ei ollut, käyttö vain hiipui. Ehkä vaikutti ystävän paheneva alkoholiongelma, itseäni alkoi inhottaa kun alkoholia on tarjolla joka paikassa, jopa urheilukisoissa. En halua pönkittää sitä systeemiä.

MInuakin alkoi inhottaa kaikki juomiseen liittyvä. Väsymys, vetelyys, päänsärky, turtunut olo. Yhä harvemmin oli hauskaa, ja silloinkin oli pohjimmiltaan p**ka olo että miksi taas juon. Siksi oli miltei helpottava päätös lopettaa kokonaan.

Vierailija
40/91 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun pystyisinkin lopettamaan. Juon ihan kauheita määriä joka toinen ilta. Olen ollut katkolla kaksi kertaa, mutta se on liian lyhyt aika.

Olen ihan tavallinen työssä käyvä 30+ nainen. Olen käynyt psykologilla ja hän kertoi, että tämä on todella yleinen ongelma työssäkäyvillä nykyään.