Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pörssiosakkeita omistat?

Vierailija
27.12.2013 |

Tai olet omistanut kuluneen vuoden aikana?

Oletko enemmän pitkän tähtäimen holdaaja vai myytkö omistuksiasi pois kurssinousujen mukaan?

Oletko tyytyväinen sijoitusstrategiaasi ja sen tuottoon?

Kysyy kiinnostunut aloitteleva sijoittaja.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kahtatoista kotimaista yhtiötä suoraan ja suurta määrää ulkomaisia yhtiöitä rahastojen kautta. Olen hyvää osinkotuottoa arvostava pitkäjänteinen osakesijoittaja, enkä myy kovin usein. Joskus kuitenkin pitää ottaa kurssivoittojakin, kun oikein hyvään saumaan pääsee iskemään.

Vierailija
2/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 11:32"]

Minulla on kahtatoista kotimaista yhtiötä suoraan ja suurta määrää ulkomaisia yhtiöitä rahastojen kautta. Olen hyvää osinkotuottoa arvostava pitkäjänteinen osakesijoittaja, enkä myy kovin usein. Joskus kuitenkin pitää ottaa kurssivoittojakin, kun oikein hyvään saumaan pääsee iskemään.

[/quote]

Paljon kymmentä enempää suomalaista yhtiöitä ei kannatakaan omistaa. Jos on vaikkapa kolmeakymmentä suomalaista, tuotto noudattelee jo liikaa indeksiä. Riskien vähentämiseksi kannattaa ostaa eri maista ja eri toimialoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Koneen, Sammon, Nordean, Fortumin ja TeliaSoneran osakkeita. Noin 50 % osakkeista Konetta (suurin osa perittyjä), muita sitten itse hankittuna tasaisesti lisää. Koko sijoitusvarannon arvo noin 3.8 M euroa, olen pystynyt sijoittamaan vuodessa noin 50 K€ lisää pottiin. 

Olen 36-vuotias, tumma, pitkä, urheilullinen sinkkumies. Jos mukavia YH-neitejä on liikkeellä, ottakaa yhteyttä tämän lehden toimitukseen tunnuksella Asiannutija. 

Vierailija
4/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 16:25"]

Jos mukavia YH-neitejä on liikkeellä, ottakaa yhteyttä tämän lehden toimitukseen tunnuksella Asiannutija. 

[/quote]

Kiinnostaako 24-vuotias tumma, hoikka kauppatieteiden opiskelija Tampereelta? Itselläni on 2-vuotias nätti tyttö edellisestä suhteesta.

Vierailija
5/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelu/3905572/ketju/reilu_4kk_erosta_haluaisin_kapertya_jonkun_kainaloon_ja_nukkua_vierekkain

tuossa ois tuo ainakin, otan provikat jos natsaa

t. eliittigumpparit.com

Vierailija
6/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea, TeliaSonera, Stocka, Pohjola, YIT, Stora Enso, Outokumpu, Talvivaara ja muutama muu villi kortti tai tyhjä arpa. Osa pitkäaikaisia sijoituksia, osa lyhyttä pelleilyä jolla tarkoitus ollut tehdä pikavoittoja mutta harvoinpa tuo ihan putkeen on mennyt. Olen liian varovainen ja järjestään joko jälkijunassa tai etuajassa. Tossa lajissa pärjätäkseen pitäisi uskaltaa pistää rahaa peliin isolla kädellä ja isolla riskillä. Ja tietenkin tietää milloin hetki on se oikea. Plussan puolella siis ollaan, mutta ei niin vahvasti kuin mihin fiksummat siirrot olisi vieneet.

Vierailija
7/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suurimmat omistukset taitavat olla Nokia, Sampo, UPM, TeliaSonera, Wall-Mart, Procter & Gamble, AstraZeneca, Elisa, Kemira ja Kesko.

Olen holdaaja, mutta jos p/e keskiarvo nousee tosi korkealle tai OMXH nousee yli 10 000 saatan sitten harkita myyntiäkin. En kuitenkaan nyt yhtään sellainen "ostan ja myyn" tyyppiä, koska tajuan, että vaikka siitä tulisi hivenen voittoa, niin kulut kyllä vie sen voiton.

Olen tyytyväinen sijoitusstrategiaani ja sen tuottoon. Tuotto vuodessa noin 21% osinkoineen.

Tervetuloa sijoittamisen mielenkiintoiseen maailmaan, mä aloitin aika tarkkaan 5 v sitten nollasalkulla.

Vierailija
8/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 16:34"]

Kiinnostaako 24-vuotias tumma, hoikka kauppatieteiden opiskelija Tampereelta? Itselläni on 2-vuotias nätti tyttö edellisestä suhteesta.

[/quote]

Kiinnostaa. Voisitko ottaa yhteyttä lehden toimitukseen, tietävät siellä tunnuksen Asiannutija.

Vierailija
9/24 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta kun Talvivaaraa vasta, mutta me tienataan tällä!

Vierailija
10/24 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitään osakkeita omista.

Vierailija
11/24 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 07:17"]

Melba miten noiden jenkkiosakkeiden osingot maksetaan tai nostetaan Suomessa? Tuleeko suoraan pankkitilille vai miten? Täytyykö siitä maksaa pankille jtn erillisiä kuluja? Saako verottaja tiedon vai pitääkö niistä itse pitää kirjaa ja ilmoittaa? Toi Wal-Mart nimittäin kiinnostaisi muakin, näyttää osingot tulevan 4x vuodessa.

[/quote]

Mikä Melba?

[/quote]

Kurvissa oli ennen sen niminen kahvila, siellä oli paljon vinkkaajia.

Vierailija
12/24 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä omistan ne kaikki.

Vierailija
13/24 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 02:17"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 11:54"]

Melba miten noiden jenkkiosakkeiden osingot maksetaan tai nostetaan Suomessa? Tuleeko suoraan pankkitilille vai miten? Täytyykö siitä maksaa pankille jtn erillisiä kuluja? Saako verottaja tiedon vai pitääkö niistä itse pitää kirjaa ja ilmoittaa? Toi Wal-Mart nimittäin kiinnostaisi muakin, näyttää osingot tulevan 4x vuodessa.

[/quote]

Mikä Melba?

[/quote]

Kurvissa oli ennen sen niminen kahvila, siellä oli paljon vinkkaajia.

[/quote]

Mikä Kurvi?

Vierailija
14/24 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt, helmikuussa 2014, on huono aika investoida osakkeisiin. Kaikki sijoitusneuvojat varoittavat osakkeiden maailmanlaajuisesta tulevasta kurssiromahduksesta, koska Kiinan talous ja koska FED ja koska kehitysmaiden talous.

Vierailija
15/24 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei ole kun 1,5 vuotta sitten ostettua Nokiaa jota ostin 22000 eurolla kun se yllättäen halpeni lähes senttiosakkeeksi.

Tuon kanssa vois nyt tuumailla vähän aikaa.

Vierailija
16/24 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nuo jenkkiosakkeiden osingot tippuu tuonne Nordnetin salkkuun ihan niin kuin muidenkin firmojen osingot. Muistaakseni se menee niin, että se lähdemaa verottaa jonkun 15% veroja ja sitten Suomen verottaja ottaa sitten automaattisesti sen lopun veron mitä tuosta sitten jää vajetta. Tarkoittaa siis sitä, että Nordet hoitaa kaiken tarvittavan. Jokatapauksessa itse ei tartte tehdä mitään muuta kuin että katsoo, että verottajalle menevät tiedot ovat oikein.

Vierailija
17/24 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mikä Melba?

Vierailija
18/24 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä Fortum.

Vierailija
19/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coloplast, Vestas, Salmar, Assa, Methanex. Pidän, en vaihda.

Vierailija
20/24 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="28.12.2013 klo 11:42"]

Mulla nuo jenkkiosakkeiden osingot tippuu tuonne Nordnetin salkkuun ihan niin kuin muidenkin firmojen osingot. Muistaakseni se menee niin, että se lähdemaa verottaa jonkun 15% veroja ja sitten Suomen verottaja ottaa sitten automaattisesti sen lopun veron mitä tuosta sitten jää vajetta. Tarkoittaa siis sitä, että Nordet hoitaa kaiken tarvittavan. Jokatapauksessa itse ei tartte tehdä mitään muuta kuin että katsoo, että verottajalle menevät tiedot ovat oikein.

[/quote]Ok kiitos vastauksesta. Osingot tulee siis suoraan eurosalkkuun eikä dollareina valuuttatilille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän