Työhaastatteluihin menee hermo!!
Käyn paljon työhaastatteluissa, ja aina siellä muistetaan sanoa kuinka haastatteluihin on otettu vain parhaat ja olen siis ns. kova luu.. Kuitenkaan paikkoja en saa, vaikka sanovatkin haastatteluissaan että olen todella vahvoilla.. Kun soitan rekryilmoituksen (ette valitettavasti saanut tällä kertaa paikkaa) tultua haastattelijalle kysyäkseni miten voisin itseöni kehittää ja parantaa niin vastaus on aina että olitte erittäin vahvoilla ja viimeiseen saakka pöydällämme, eikä mitään kehittämiskohdeideoita koskaan tule...
Mistä siis saan koskaan tietää, miksi minua ei valita työhön? Kyse ei ole yleisestä habituksesta sillä pukeudun aina siististi..
Kommentit (91)
Kukaan ei halua töihin ihmistä joka avoimesti kärsii sisäilmaongelmista, sellainen henkilö on riski. Toiseksi nainen ilman lapsia on riski. Siinäpä kaksi syytä miksi sinua ei ole palkattu. Ihan jokaiseen työpaikkaan on takuulla tarjolla tekijä ilman sisäilmaongelmia ja lapsiriskiä. Miksi työantaja silloin palkkaisi sinut?
Täällä esitetään vaikka mitä syitä, mutta omalla kohdallani oli usein kyse silkasta huonosta tuurista kun aikoinaan jäin usein kakkoseksi. Valitulla oli joko pikkaisen enemmän koulutusta tai hiuksenhienosti enemmän työkokemusta. Sitten tuli kohdalle onnenpotku, kun valittu valitsikin toisen työpaikan ja minä sain paikan varasijalta. Kerran tiedän jopa sosiaaliset perusteet, kanssani suunnilleen tasaveroinen hakija sai paikan, koska hänellä oli taloudellinen tilanne heikompi. Tässä oli kyse valtion viraston paikasta, johon kaikki haastatellut oli talon sisältä. Tuossa tosin tasaveroisia oli pari muutakin. Kaverinikin kävi varmaan 20 haastattelua ja kaikissa oli haastattelut menneet hyvin, mutta se n. 21. haastattelu toi paikan, ensin määräajaksi ja sitten vakinaistettiin. Ne on hyvin hiuksenhienoja seikkoja, jotka asiaan vaikuttavat. Ainakin yhdessä tapauksessa olen hävinnyt miehelle, sain ko. paikasta myöhemmin määräaikaista muuta hommaa. Silloin minulle työkaverit sanoivat suoraan, että he olivat halunneet ko. paikkaan miehen, koska siinä on välillä hommaa missä tarvitaan fyysistä voimaa, eli kyseessä oli yhdistetty varastonhoitajan/toimistotyöntekijän paikka. Pomohan ei tätä saanut sanoa, mutta työkaverit sanoivat itse toivoneensa miestä. Sanoivat, että olisit varmaan muuten ollut ihan hyvä ko. hommaan, mutta voimat eivät ehkä olisi aina riittäneet.
82 pyytää anteeksi kappalejaon unohtamista innoissaan kirjoittaessaan. Laitan vielä, että minulla on kerran ollut kahteen lähes samanlaiseen paikkaan täsmälleen sama hakemus. Molemmissa kävin haastatteluissa, mutta kumpaakaan paikkaa en saanut. Toinen työnantaja kehui persoonallista hakemustani, toinen sanoi sitä kummalliseksi mutta sanoi ottaneensa haastatteluun CV;n perusteella. kummassakin jäin kakkoseksi. Toisessa valittu oli koulutetumpi, toisessa vastavalmistunut ja he perustelivat, että haluavat sellaisen, jolla on tuore koulutus (luulen kyllä että nuoremman).
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 19:46"]
82 pyytää anteeksi kappalejaon unohtamista innoissaan kirjoittaessaan. Laitan vielä, että minulla on kerran ollut kahteen lähes samanlaiseen paikkaan täsmälleen sama hakemus. Molemmissa kävin haastatteluissa, mutta kumpaakaan paikkaa en saanut. Toinen työnantaja kehui persoonallista hakemustani, toinen sanoi sitä kummalliseksi mutta sanoi ottaneensa haastatteluun CV;n perusteella. kummassakin jäin kakkoseksi. Toisessa valittu oli koulutetumpi, toisessa vastavalmistunut ja he perustelivat, että haluavat sellaisen, jolla on tuore koulutus (luulen kyllä että nuoremman).
[/quote]
haha, ei nuorempaa vaan halvemman!
pienikin nokkavuus voi kostautua jos on tasaista hakijoiden kesken. Ainakin meille haetaan töihin rentoja stressiä kestäviä ihmisiä, ei pilkunviilaajia, niille on omat hommansa.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 19:46"]
[/quote]
haha, ei nuorempaa vaan halvemman!
[/quote]
Se on sama asia. t 82&83
jospa olet liiankin treenattu ja haastattelija ei näe sen takana olevaa ihmistä. Ja sanat haaste ja haastavuus on yhtä tyhjän kanssa.
Av mammojen mukaan mun mieskin oli vain rivikoodari ja siksi ei saanut töitä. Nyt on töissä nimikkeellä bisnes manager. Älä nyt näiden haahkojen mielipidettä kuuntele. Sä saat kyllä töitä jossain vaiheessa. Yhtä paikkaa voi hakea 100 ihmistä ja ei se aina parhain sitä paikkaa saa.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:00"]
jospa olet liiankin treenattu ja haastattelija ei näe sen takana olevaa ihmistä. Ja sanat haaste ja haastavuus on yhtä tyhjän kanssa.
[/quote]
Minulla on aika iso lihasmassa ja siitä Ei ole ollut etua jos haastattelija ei ole itse urheilullinen..
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:00"]
[/quote]
Minulla on aika iso lihasmassa ja siitä Ei ole ollut etua jos haastattelija ei ole itse urheilullinen..
[/quote]
Ja ymmärrän että tässä puhuttiin haastatteluvastausten treenaamisesta=)
Se on se home. Tosi asia, joka aiheuttaa oireita ja sairastuttaa, mutta joka silti pelottaa palkkaajat ("homehörhön" leima).
Sanopa seuraavaksi, että haluat vaihtelua, uusia haasteita tms. todellisen syyn sijaan.
No, jokin muu sussa sitten tökkii, vaatteet jees, mutta se jokin??? Eli luonne, miten olet ja elät? Miten puhut?
Ei vaatteet ihmistä tee.
Olen todella rento ja kuitenkin skarppi.. Tulen hyvin toimeen kaikkien ihmisten kanssa.. En vaan millään voi käsittää miksi kukaan ei halua minua töihin, haastatteluun kyllä halutaan kovastikin, eli cv:stä se ei kiinni ole vaan jokin minussa itsessäni.. Miten vaan saisin sen tietää että mikä se on? Ollaan ystävienkin kanssa asiaa mietitty, eikä kukaan osaa auttaa :/
Väitteletkö haastattelijan kanssa? Moni yrittää provosoida.... toinen mikä tuli mieleen on se että ajatteletko haastatteluun mennessäsi jo niin että olisit ko. hommassa? Tuo monasti auttaa kysymään ne oikeat kysymykset
En väittele enkä provosoidu.. Mikäli jokin asia esitetään väärin niin saatan huomauttaa asiasta ystävällisesti. Kysyn yleensä tälläisiä kysymyksiä: Minkä tyyppistä henkilöä haette? Minkälainen on tyypillinen työpäivä? Oletteko koulutusmyönteisiä ja haluatteko yleensä olla ensimmäisten joukossa muutoksissa?
Tuo sun viimeisen postaus jotenkin kertoo mielestäni. Huomautat ystävällisesti.. Auts.
Moni näkee itsensä ihan eri tavalla kuin muut ulkopuoliset.
Minä saan aina työt joita haen.
Oletko lihava? Se voi oikeasti vaikuttaa.
Huoh taas näitä av:n vastauksia.. Ehkä sulla on vain huono tuuri? Eikö nykyään koko ajan toitoteta kuinka hankala kenenkään on saada töitä. Muista että moni muukin vahvoilla ollut hakija on jäänyt ilman paikkaa. Tsemppiä!
Niin, ikuinen kysymys, ollakko oma itsensä vai eikö olla?