Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta NKL nykyään on samassa huoneessa? Miten siellä saa

Vierailija
02.08.2008 |

nukuttua ollenkaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi yksityishuoneita niin olisin ikionnellinen!

Vierailija
2/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siellä niin montaa päivää olla. ja oisko ne korkeintaan 4 hengen huoneita, tosin mä olen päässyt joka kerta (esikoista lukuunottamatta) kahden hengen huoneeseen.

esikoisen kanssa 15 v sitten oli kuuden hengen huoneet ja sairaalassa oltiin viikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai näin, niin olisihan se ihanne kuitenkin saada nukuttua sairaalsaa oloaikana edes jonkin verran, eikö?

Stressaa hieman jo etukäteen se, että saako nukuttua lainkaan, jos joku kuorsaa tms.

Vierailija
4/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikös ne aika hövelisti anna nukahtamislääkkeitäkin tuolla?

Vierailija
5/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt itse nukkumaan (kiireellisen) sektion jälkeen juurikaan, ja viikko piti sairaalassa olla. Syynä olivat kivut, vuoronperään heräilevät vauvat ja oma herkkäunisuus. Pidin kyllä asiaa ihan normaalina, mutta olin kotiin päästessäni äärettömän väsynyt. Kai se kuuluu asiaan.

Ja eikös ne aika hövelisti anna nukahtamislääkkeitäkin tuolla?

Vierailija
6/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi yksityishuoneita niin olisin ikionnellinen!

ja siis ilman mitään lisämaksuja. Hyvä säkä käyny. on ollu tavallisella osastolla täyttä ja perhehuoneisiin ollaan laitettu sitten. ja sinne ei oikein mahu toista kaveriksi, siis jos ei ole oma mies. ei siis mahu toista äitiä ja vauvaa.

Vierailija
7/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huone vaihtui sinä aikana useammankin kerran. Huoneissa oli porukkaa 2-6 hlöä.

Meno oli välillä kuin paremmastakin sairaalasarjasta. Samassa huoneessa kun oli välillä synnytyksen käynnistyksessä olevia, kovasti supistelevia, ulkomaalaisia kymmenen vieraan kanssa jne. Ei siis hetken siunaamaa rauhaa - ja siinä olisi sitten pitänyt levätä...

Ei siellä erkkikään pystynyt kunnolla nukkumaan. Korvatulpat tosin sai talon puolesta ja samoin nukahtamislääkkeet.

Vierailija
8/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
9/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siellähän pitäisi saada kerätä voimansa synnytyksen jälkeen ennen kotiin lähtöä :(

Vierailija
10/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 6 äitiä oli samassa huoneessa..

Vierailija
11/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on max 2 äitiä huoneessa , vauva on myös samassa huoneessa. Mutta jos haluut nukkua ne ottaa vauvan välillä kansliaan. Siellä on leppoisa ilmapiiri,

Olen ollu 2x oli ihanat hoitsut myös.

Vierailija
12/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kyselee

Vierailija
13/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli idea on että sieltä kotiutuu nopeasti ja hoidetaan vauvaa alusta lähtien itse.

Luulen että sinne ei siksi oteta keisarinleikkausäitejä tai jos on muuta ihan erityistä.

Mä olin siellä kuitenkin 5 pvää molemmilla kerroilla . Ja apua vauvan hoitoon sai kyllä.

Vierailija
14/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun omat vauvat oli ekat jota pitelin sylissäni....joten ei siellä todella tarvii olla mikään rutinoitunut "vauvahirmu". oi niitä aikoja...T:13

Vierailija
15/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandeeko kysyä siinä vaiheessa, kun menee synnyttämään vai miten?

Vierailija
16/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva mennä suht levänneenä kotiin muiden lapsien luokse, kun muutaman yön valvoneena ja rättiväsyneenä.

Vierailija
17/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonahan sä sen vauvan kanssa enimmän osan ajastasi tulet viettämään.

Vierailija
18/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla että nykyään on jotain muuta, mutta 2004 oli näin.

Vierailija
19/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvemmin siellä kukaan lepäämään pääsee. Toisaalta harvoin siellä kovin montaa yötä ollaan. Itse olen ollut joskus sisätautiosastolla kuolemaa tekevien mummojen kanssa samassa huoneessa, joten noi synnärin olot on kuitenkin aika kevyttä kamaa ;) Meni vähän OT.

Vierailija
20/21 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonahan sä sen vauvan kanssa enimmän osan ajastasi tulet viettämään.

Itse laitossynnytyksen (Kättäri) ja inhimillisen synnytyksen ja hoidon (Tammisaari

) kokeneena väitän kokemuksen syvällä rintaäänellä, että kyllä sillä on merkitystä kuinka levänneenä saa kotiutua. Kättärin unettomien sairaalaöiden (5kpl) jäkeen oli jo valmiiksi niin kamala univelka päällä, että oksat pois. Tammisaaren synnytyksen jälkeen oli aivan ihmeellistä, kun oli saanut nukkua kaikki 7 yötä sairaalassa kunnolla, kun siellä pidettiin myös äidin hyvinvoinnista ja levosta huolta. Oli kyllä aivan erilaiset lähtökohdat kotona aloittaa vauva-arkea!