Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa minua pääsemään eroon älypuhelimesta. Onko joku onnistunut?

Vierailija
07.10.2020 |

Liittymämyyjäni soitti, ja tiedostin taas kerran miten naurettavan paljon rahaa kuluu siihen, että minulla on puhelin, jossa on netti. Mitään lisäarvoa tuo ei käytännössä elämääni tuo. Päinvastoin. Jos saisin luovuttua älypuhelimesta, vähenisi esim. facen käyttö samaan tahtiin. Ennen kävin facessa kerran päivässä, nykyään monta kertaa kun on sovellus.

Ainoat asiat, joiden oikeasti koen tuovan lisäarvoa elämääni älypuhelimessa, ovat:
1. Whatsappilla yhteydenpito vanhempiini ja sisaruksiini. En nimittäin tykkää puhua puhelimessa. Ja tietysti esim. opiskelu- ja harrastusryhmissä on aina WA, jossa tieto kulkee.
2. 112-sovellus. Tosin olen 41-vuotiaan elämäni aikana joutunut soittamaan kerran häkeen, peruspuhelimesta ja hyvin osasivat palomiehet paikalle silti.
3. Karttapalvelu on osoittautunut hyödylliseksi muutaman kerran kun olen eksynyt metsässä.
4. Kuvien ottaminen ja niiden helppo lataaminen faceen, jota käytän "pilvenäni". Toisaalta välillä jatkuva kuvaaminenkin tuntuu kuormittavalta enkä edes kuvaa niin paljon kuin monet, lähinnä luontokuvia. Olen sitäpaitsi tosi surkea kuvaaja.

Tietysti voisin aloittaa sillä, että pitäisin älypuhelimen, mutta ottaisin liittymän jossa ei ole dataa. Käyttäisin vain wifiä kotona. Silloin saisin kuvani faceen ja WA toimisi, mutta turhanaikainen lääppiminen ja rahanmeno jäisi pois.

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankit ja virastot netissä. Laskun maksu tiskillä maksaa 4-10€.

Läppäri on keksitty. Puhelinta ei laskujen maksuun tartte.

Vierailija
142/147 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11/12 ja ap; kirjoitatte hyvin. Kuin lukisi ammattilaisen lehtiartikkelia. Luette varmaan paljon?

Joo, luen erittäin paljon.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Päätin tulla päivittämään kuulumisia. Oli todella mielenkiintoista lukea, millainen olen ollut!

En lukenut ketjua niin tarkkaan, että en muista kirjoitinko jo tänne, mutta olen lopettanut facen käytön. En ole poistanut tiliä, koska en ole jaksanut päättää mitä tehdä kuville, mutta menee yleensä kuukausi, pari, että käyn vilkaisemassa siellä. Joka kerta totean, että mikä tässä on minua joskus kiinnostanut?

Minusta on alkanut tuntua oudolta katsella ihmisiä, jotka yrittävät sulloa liian isoa puhelintaan liian pieniin taskuihinsa. Parhailla on kaksi, työ- ja privaattipuhelin, joita sullotaan, pinotaan pöydälle ja unohdellaan.

Omistan siis edelleen älypuhelimen, mutta käytän sitä mahdollisimman vähän ja jätän sen kotiin aina, kuin mahdollista. Kellona pidän tällä hetkellä mieheni vanhaa kelloa.

Toisaalta olen myös huomannut entistä korostuneemmin, miten joka asiassa ihminen nykyään vedetään verkkoihin ja sovelluksiin. Jouduin ottamaan käyttöön yhden sähkölaitteen/apuvälineen erään sairauteni hoitoon, ja sekin lähettää koko ajan dataa pilveen ja haluaa minun kirjautuvan ties mihin palveluihin. Joista ei saa mitään sellaista tietoa, mitä laitteen näytöltä ei saisi.

Pahoittelut, ettei tullut kovin jäsenneltyä tekstiä. Palsta ei meinannut suostua julkaisemaan enkä meinannut keksiä mikä nyt oli niin paha sana, joten jouduin sensuroimaan.

Tärkeintä tässä on se, että vajaan vuoden jälkeen minulle oli suuri yllätys huomata, että olen ollut noin kiinni facessa ym! Tämä on siis oikeasti aika helppoa, jos joku epäröi kokeilla.

-ap-

Vierailija
144/147 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunalahti Latausliittymä 4G 50M

Avausmaksu

0,00 €

Kuukausimaksu

0,00 €/kk

50 Mbit/s nettiyhteys

0,66 €/käyttövuorokausi

Puhelut kotimaan numeroihin

0,066 €/min

0,066 €/kpl

Vanhan numeron voi säilyttää vaihtaessaan liittymänsä tähän. Muuten toimii kuten prepaid eli ladataan arvoa liittymälle esim. netissä/kioskilla jne. Nettimaksu on enintään 66 snt/vrk. Saat tekstiviestin kun 66 snt on täynnä, sen jälkeen netinkäyttöä voi jatkaa vuorokauden loppuun mutta veloitetaan vain tuo 66 snt. Jos et jonain päivänä käytä nettiä, veloitusta ei tehdä tai jos käytät vähän, veloitus voi olla joitain senttejä.

Vierailija
145/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
146/147 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
147/147 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomannut että jopa "älypuhelimessasi"on  sellainen  mahdollisuus, jolla voit katkaista häiritsevät tekijät.

Hyvä puoli on jos haluat soittaa jollekulle, laita se silloin päälle. Itse en ole facessa,instassa,X:ssä enkä seuraa ketään,saan olla rauhassa. Tuttavien kanssa whats up riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi