Anoppi ei vietä aikaa lastenlastensa kanssa.
Olemme tulleet anoppilaan, jotta hän ja lapsenlapsensa saisivat viettää aikaa yhdessä jouluna. Tapaamme välimatkan takia vain kahdesti vuodessa. Mutta ei, anopilla ei ole juurikaan aikaa ja halua olla lastenlastensa kanssa. Anopin miesystävä (olleet yhdessä 10 v.) vie ison osan ajasta. Miesystävän lapset eivät vietä isänsä kanssa joulua, ehkä anoppia säälittää tämä asia. Miesystävä on leski.
Minua harmittaa lasten puolesta :( Äsken pyysimme olemaan lasten kanssa puoli tuntia, mutta kun tulimme takaisin lapset leikkivät kahdestaan ja anoppi istui miesystävän kanssa halakaulaa sohvalla.
Lapsia tapaa n. 15 pv / v ja lopun aikaa on miesystävänsä kanssa. Eli aikaa heillä on olla yhdessä. TÄnään tuo puolituntinen oli ainoa aika, jonka anoppi vietti lasten kanssa.
Ottaa lievästi sanottuna päähän!
Kommentit (26)
Ap:n anoppi on siis sanonut, että haluaa viettää aikaa lastenlastensa kanssa. No, hänhän viettää sitä aikaa heidän kanssaan koko ajan kun ap ja lapset ovat siellä. Ei hänen tarvitse koko ajan niiden lasten kanssa leikkiä.
Ap, varmaan kyse juuri siitä, miten sinun ja miehesi kotona on tavattu toimia.
Oli aluksi hämmentävää nähdä kun oman miehen äiti, joka käy leikkimään lasten kanssa lattialle leluilla. Hänelle se ilmeisimmin sopii, mutta ikinä en voisi kuvitella omia vanhempiani samalla tavoin hassuttelemassa pienten lasten kanssa. Tästä huolimatta molemmat mummot yhtä rakkaita lapsille.
Mielestäni on ero siinä, että haluaa ne lapset kylään, muttei huomioi heitä mitenkään ja siinä, että leikkii 100% koko ajan heihin keskittyen. En todellakaan odota jälkimmäistä en tee niin itsekään. Mutta äitini ei siis edes juttele heille mitään! Ei yhtään sanaa ota heihin kontaktia. Puhuu minulle tai itse kutsumilleen vieraille. Lapset on jossain taustalla tai toisessa huoneessa. Kertaakaan eivät istu mummin sylissä tai mummi edes katsoisi, mistä aiheesta lapset piirtelee tms. asioita, joista lasten kanssa voi puhua. Ihan turha höpöttää eri ikäkausien tavoista olla lasten kanssa. Meillä visiitit voi mennä niin, että mummi ei noteeraa lapsia tulo ja lähtötervehdysten välissä millään tavalla. Kyllä äitini osasi olla lasten kanssa, kun itse olin lapsi ja jopa leikki kanssani (mitä en ole tässä vaatimassa), tuskinpa taito on kadonnut, halua vain ei ole.
Ymmärrän edelleen ap:tä.
t. 10
23 jatkaa...
Sen sijaan äitini ottaa kyllä 3-vuotiaan mukaan esimerkiksi leipomiseen tai isäni tekee hänen kanssaan "tietokonehommia". Leikkikaverit sitten löytyvät lapsille oman ikäisista.
Kuulostaa Teoria-mummolta. Teoriassa mummo , käytännössä ei. Kutsutaan , jotta voi työkavereille sitten kehua joulusta lastenlasten kera.
En minäkään leiki lasteni kanssa. Ei kuulu mielestäni vanhemman velvollisuuksiin.