Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oOoOo HELMInauhan la-su oOoOo

22.07.2006 |

Ei näkyny alotusta. Vai sokeako lienen.. =)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että kun nauroin noita ukon pieksemisohjeita...vai että paistinpannulla :))

RvaPomelolla toivon kaiken olevan hyvin! Inhottavia nuo vuotelut - vaikka ne yleensä aina ovatkin harmittomia, niin kyllä kai niistä pelästyy ihan hirmuisesti :(

Kiva kuulla, että muillakin on " iltamaha" - lienee ihan normaalia sitten. Aikaisemmin mulla on vatsan kohdalla ollut lähinnä kuoppa, joten tuon todella huomaa - enkä nyt kerskaile millään huippukropalla...rasvaa ja läskiä nimittäin löytyy, mutta reisistä! Mulla lauantaina ravintolassa baarimikko kysyi, että miten pitkällä raskaus on...tilasin toki samalla alkottoman drinkin, mutta mies sanoi että kyllä sen mahankin näki kun oli tiukka makkarankuorimekko päällä :) Mies oli muuten innoissaan kun mulla oli nätti, tiukka mekko - silitteli masua koko illan! Piti oikein huomauttaa siitä ja sanoa, että tänne on tultu tanssimaan eikä lääppimään...hih.

Tulin just kaupungilta ja löysin kaikkea pientä kivaa mm. isyyspakkaukseen, ja uusi " raskauslehtikin" oli ilmestynyt. Taidan pistää pitkäkseni sohvalle ja nautiskella :)

Leppoisaa sunnuntai-iltaa!

SS rv10+6

Vierailija
22/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä sanomani, että mulla on kyllä herkut muuttuneet ihan täysin. Ennen rakastin kaikkea suolaista ja " tukevaa" ; pihvejä, sipsejä, grilliruokaa yms.. Nyt em. eivät maistu sitten lainkaan! Perjantaina mentiin mun lemppariravintolaan (meksikolainen), ja selasin listan läpi varmaan viis kertaa enkä silti löytänyt mitään mieleistä. Makeat sen sijaan maistuu, ja vihannekset ja hedelmät, joita ennen olen syönyt vähän väkipakolla... Mutta ihan hyvä kai näin :)

SS

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen poika sai nimen Luukas. Voi että, kun oikein vatsan pohjasta kahmaisi kun nimen kuulin! Me olemme mieheni kanssa miettineet pojan nimiä, ja todenneet sen erittäin vaikeaksi tehtäväksi. Olemme kuitenkin jo jokin aika sitten nimen päättäneet, ja se on Luka. No, taitaa jäädä tuo nimi unholaan nyt sit.. on se niin samanlainen kuin Luukas. Voi ei! Taas sit alusta vaan kaikki, ja nimiä kahlaamaan läpi. Huoh.

Kuulin eilen, että sukumme lisääntyy taas. Meidän suvussa onkin ollut tapana, että ollaan aina " pareittain" raskaana.. (Siis ihan sattumalta kuitenkin ;) Eli sain nyt parin minäkin taas. Tällä toisella on kuulemma tammikuussa laskettu aika. En kyllä vieläkään suvulle kertonut mitään omasta raskaudestani. Katsotaan tuleeko kerrottua ensi viikonloppuna tyttäremme synttäreillä. Luultavasti. Toisaalta.. Synttärit on siis 30.7. ja se np-ultra on vasta 3.8., niin voi olla, että käyn ennen salaisuuden paljastamista tuossa ultrassa. Kova hinku olisi kyllä jo jollekin kertoa. Omasta mielestäni masunikin on jo kasvanut aika hurjasti, mutta ei kai muut sitä huomaa.. eivät ainakaan ole minulle ääneen mitään sanoneet. Olen kyllä ollut huomaavani muutamia katseita kohdistuen masuuni, mutta voi hyvin olla kuvitelmiani vain.

Voi että kun harmittaa nyt tuo nimen " menetys" ..

Minni rv9+5

Vierailija
24/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä kunnon miehenkoulutusvehkeitä. Marmorinen leikkuulauta ois muuten ok, mutt saattaa huonolla tuurilla aiheuttaa kallonmurtuman. Ja kun miehestä saa kuitenkin saman tuomion ku ihmisestä ni on viisainta käyttää noita em. lempeitä menetelmiä. Innolla odotan että norjalaiset saavat tutkimuxet tehtyä ja " Joka kodin putkiaivomies" -liuos rantautuu myyntiin Suomeenkin. Siihen asti on pakko tyytyä muihin menetelmiin..

*repskops* *buahahahaa* =D

-minni-lle sen verran ett tiän tunteen, tavallaan. Meillä olis tytölle ehdolla yhtenä nimenä Mira, mutta kun miehen siskon tyttö on Mila. Hieman liian samankaltaset tulis nimet oleen serkuxilla joten täytynee meidänkin ns. palata takas sorvin ääreen. Toivottavasti se hyvä nimi sitte löytys, niin teidän pojalle ku meidän tytölle. Tai sitte toisin päin. Tai jotenki.. Siis.. Enhän minä tyttöä toivo.. Tai siis.. Hih =) *sekoseko*

Nyt tää häippäsee sekoilemasta, illanjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!

Maaret(ti) (taas) (ei älyä pysyä pois =)) & örppänä (rv12+2/13+0)

Vierailija
25/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaas muotoilla tekstiä.. (ei saa nauraa lopputulokselle ;)

Näin kertoi kaksoset saanut ystäväni :)

[b]Kaksosten odottajille[b/] :

Jos sykkeet on saatu jo näkyviin ultrassa, niin keskenmenon todennäköisyys on pieni. Samaa luokkaa siis koko loppuraskauden. Ja sama tietty koskee myös yksösiä.

Neuvolassa käydään ihan normaalisti koko alkuraskaus, ei siis eroa mitenkään yksösodotuksesta. Äitiyspolilla käydään suunnilleen raskauden puolesta välistä alkaen 4 viikon välein, ja lopussa rv30, 32, 34, 35, 36, 37....jne.

Toki, jos ultrassa paljastuu joitakin riskitekijöitä, esim, että ovat samassa sikiöpussissa yhteisellä istukalla, riskit ovat suuremmat ja kaksosten vointia seurataan vielä tarkemmin. Silloin voi käydä niin, että toinen kaksosista saa kaiken ravinnon ja toisella kasvu pysähtyy. Siksi sitä tilannetta seurataan tarkalla syynillä.

Suurin osa kaksosista syntyy liki täysaikaisina eli rv 36-40. Yleensä normaalisti alatiesynnytyksellä, kuten yksösetkin.

Jos A eli ekana tarjoutuva on perätilassa, määrätään kai oikeastaan aina sektio.

Voin toki kysäistä jos kyseinen kaveri kertoisi muutakin -jos vaan on kysyttävää :)

[b]RvaPomelo[/b]lle kovasti kovasti tsemppejä ja rentoutusta!!!

Onnittelut [color= CD919E]liikkeitä tunteneille[color]

(.) Sain äsken syötyä päivän ensimmäisen aterian..

Toivottavasti muotoilut ei tee tekstistä ihan heksametriä.. here goes..

Terv. Repohukka ja iltamaha ;)

Vierailija
26/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan itsekin missä virheet.

Mitäs en tarkastanut.

Ainiin. Ja miehiä PITÄÄ kumauttaa välillä pannulla ja muilla raskailla esineillä :)

Vierailija
27/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselisin sellasta juttuu ku on alkanut mietityttää, vähän joo aikasta, mut silti. Eli jos mul tulee se 154 pv täyteen tossa oisko ollu lokakuun 9 päivä, ja haen äitiyspäivärahaa sillon heti tai ainakin tän vuoden puolella, ni eikös se sillo sit katota vuoden 2004 tulojen mukaan, vai??? Ku äitiysloma alkaa vast joskus tammikuun 8 päivä, ni mites tä juttu meni??? Kävin kyl kelan sivuilla, mut ku ei toi kelan teksti oo mitään tavallisen pulliaisen luettavaa. Ja mul ei kerkee tuleen sitä 6 kk töissä tässä välissä ku meen elokuun lopulla vast töihin ja luulen suuresti etten oo loppuun asti. Hyvä jos joulukuulle ehkä sit just yrittäis tsempata.

Toivottavasti joku ymmärsi ja osaa vastata tai sit täytyy vaan soittaa kelaan. Joo mut mun vuoro on sit valvoo ens yö. Elikkäs huomenna se todella kauan odotettu eka neuvola ja pelkään kuollakseni ettei niitä pieniä tsuhinoita kuulu sillä dobblerilla. No torstai on kyl sit jo varattuna np-ultra et sit viimeistään nähdään onko elämää. Lähetään vaan tiistaina helsinkiin ja tullaan keskiviikkona takas, sellanen pieni korkeasaari reissu ois tarkotus tehä. Ja ois paljon kivempaa lähtee reissuun ku sais eka varmuuden masuasukista. Jooh mut ilmottelen sit huomen illalla, kuin käy meikäläisen. Hyvät illanjatkot kaikille nauhalaisille. Ja must oli kiva lukea ku helga oli tehny oman alotuksen joukostamme pudonneille, tiedä vaikka sinne vielä itsekkin joutuisi. Eli elämä jatkuu siltin. Huomiseen!!!

Emylis ja salamatkustaja nro 11+0

Vierailija
28/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD919E]Onnistuuko..[/color]

Vierailija
29/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuten mieleen tuosta kaksosraskaudesta...

Olen nimittäin itse kaksonen ja olin A-vauvana tulossa kovaa vauhtia ensimmäisenä.Olin kuitenkin perätilassa ja tosi isokokoinen (yli 4kg!!). Eivät kuitenkaan leikanneet, vaan antoi synnytyksen edetä normaalisti alateitse. Olivat kyllä sanoneet äidilleni (kun olin jonkin aikaa jumissa), että " jos ei kohta ala jotain tapahtumaan, niin sitten leikataan" , mutta sitten aloin syntymään ;o) Siskon syntymää n. 5 min. myöhemmin ei äiti kuulema edes oikein muista, kun painoikin vaivaiset 2.5 kg ja tuli ihan oikeinpäin.

Kaipa ovat vähän varovaisempia nykyään kuin 26 vuotta sitten...

Lisäksi synnyin Irlannissa, en tiedä onko siellä eri tavat tai jotain.

Vierailija
30/31 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai lääkärineuvolasta...? No, oli miten oli. Mulla oli eka neuvola rv7+3 ja lääkäri rv8+4. Ei o ennen ollu noi aikases vaihees, mutt jos se nyt oli sen takii ku oli se km maaliskuussa. En tiä..

Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!

Maaret(ti) & örppänä (rv12+1/12+6)

Vierailija
31/31 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä ollut taas surullisia uutisia, voimia kaikille sitä erityisesti tarvitseville! jotenkin tuntuu että helminauhaa on kyllä koeteltu jo ihan tarpeeksi, jospa ei enää kukaan tippuisi.

Mulla on neuvolalääkäri muistaakseni viikolla 13, ja sitä ennen 12+1 on alkuraskauden ultra, joka ei siis ole kuitenkaan NP -ultra. Viimeks mulla oli eka lääkäri jo 10 viikolla. Täällä on kolme lääkärintarkastusta yhteensä, tai ainakin pitäs olla. Joskus niistäkin on karsittu.

Omaan napaan ei kuulu ihmeempiä, väsymys on jotain ihan järkyttävää. onneks ei kuitenkaan okseta, heikko olo tosin tulee herkästi, joten syödä pitää koko ajan. Maha ei ole varsinaisesti kasvanu, turvoksissa ehkä vähän. Ei mun mielestä kannata ihmetellä jos ei 11 tai 12 viikoilla vielä mahaa näy, se on niin yksilöllistä. esikon kohalla alko maha näkymään 16 viikon paikkeilla, nyt varmaan kyllä aikasemmin. on mulla yks kaveri josta ei puolen välin aikoihinkaan näkyny yhtään mitään, oli tosin hirmu pieni vauvamasu lopussakin. se on niin paljon kropanrakenteesta kiinni. mä kyllä jo ootan sitä kunnon masua, vauvamasut vaan on niiiiiin kauniita!! =)

Loviisa rv 8+5