Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiantuntija työkkärissä, millaista työtä?

Vierailija
26.12.2013 |

Mitä hyvää/ huonoa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 puhelua asiakkaille/tunti? En usko, että tuollaisia tavoitteita on asiantuntijalle te-palveluissa annettu. Itselleni soitti asiantuntija. En ehtinyt vastata puheluun. Hän oli jättänyt vastaajapalveluuni viestin soittavansa klo 14 jälkeen. Hän soitti. Asia oli, että oma työnhaku -osio ei ollut päivittynyt oikein kohdallani johtuen uuden järjestelmän ja URA-järjestelmän yhteensovittamisongelmista. Asia olisi selvinnyt 2 minuutissa, mutta hän ehti keskustella lähes kaikista tilanteeseeni vaikuttavista asioista ja mahdollisista eri jatkotoiminta mahdollisuuksista sekä kysellä vointiani ihan asialliseen tyyliin. Ei siis ylimielisesti. Eikä hänellä tuntunut olevan kiirettä mihinkään. Itse kiirehdin lopettamaan puhelun. Sovittiin, että hän ottaa yhteyttä lähemmin helmikuussa ja jatkosta sovitaan silloin. Puhelu kesti yli tunnin.

Vierailija
2/13 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole työkkärissä töissä tai tiedä työstä? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan entinen työvoimaneuvoja. Ei siellä silloin ollut "asiantuntijoita", kun itse olin. Mutta voidaaksen olla alan asiantuntija pitää kyllä työttömyysasioista jotain tietääkin. 

Vierailija
4/13 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nimikkeet kaikilla on nykyään asiantuntija. Kiinnostaisi tietää, millaista on ylipäätänsä tuollainen työ ja valtion työ yleensä....? ap

Vierailija
5/13 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkätyötä, lähtöpalkka alle 2000 e/kk, henkilökohtaista lisää ei käytännössä ole varaa maksaa yli 8% vertaa eli palkka on surkea eikä se siitä nouse.

Asiantuntija on entinen työvoimaneuvoja tai -ohjaaja. Vuoden alusta alkaen työ siirtyy puhelimitse tehtäväksi ja asiakasta kohtaa aikaisempaa harvemmin. Tulostavoitteet ovat yksityiseen puoleen verrattuna hurjat.

Työnä on soittaa asiakkaille, varmistaa tilanne, tarjota töitä tai koulutusta ja saada asiakas uskomaan, että vaikka toimistossa ei enää käydä, täytyy silti tehdä tietyt asiat.

Vierailija
6/13 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti joihinkin paikkoihin vaaditaan maisterin tutkinto mutta mitään ei varsinaisesti tarvitse osata tai tietää. Esim.yksi tuttu opiskeli sosiaalipsykologiaa eikä tainnut oikein tietää oppiko siellä mitään vai ei, mutta ajatteli hakea työkkäriin.

Vierailija
7/13 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos! Hyvä tietää.... mitähän ne tulostavoitteet on? Kuinka monta soittoa, miten hyvin työllistyy, kouluttautuu jne? ap

Vierailija
8/13 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:12"]

Ok, kiitos! Hyvä tietää.... mitähän ne tulostavoitteet on? Kuinka monta soittoa, miten hyvin työllistyy, kouluttautuu jne? ap

[/quote]

Tulostavoitteet on tyyliin "alle 25v nuorten työttömyys alle 9%" ja tilastoissa lukuna 30% eli eihän tuohon kykene kukaan työnvälitystä tekevä, koska niitä töitä ei ole. Tai että työvoimakoulutuksen jälkeen 3 kk kuluttua töissä on 70 % koulutetuista (muuten kiva, mutta kun esim. lähihoitajat kouluttautuu 2v ilman lomia ja kesän alussa ne ei vaan jaksa mennä töihin). Niin ja soittoja täytyy olla 4/tunnissa, vaikka yhteen asiakkaaseen voi hyvinkin kulua aikaa yli tunti kaikkine yhteydenottoineen muihin tahoihin.

Vierailija
9/13 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika kovilta tavoitteilta! Mistä pirusta niitä töitä repii, jos niitä ei oo! Ja toinen seikka, että niin moni nuorista ei HALUA oikeesti niitä töitä. ap

Vierailija
10/13 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:26"]

Kuulostaa aika kovilta tavoitteilta! Mistä pirusta niitä töitä repii, jos niitä ei oo! Ja toinen seikka, että niin moni nuorista ei HALUA oikeesti niitä töitä. ap

[/quote]

tässähän oikeastaan itse vastasitkin siihen, millaista työskentely tuolla on.

Vierailija
11/13 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää koneen kanssa seurustelua. Tilastot ovat tärkeitä, jotta saadaan paremmat tulokset jollaikin kepulikonsteilla kuin itse asiassa ovat. Työpaikat menevät rekryfirmojen kautta. Työttömien kirjaamispaikka. Koulutuksen asuiantuntijatkin löytyvät ihan muilta tahoilta, vaikka ovatkin koulutuksen ostajia ja päsmäröivät valinnoissa ilman mitään pedagogista tietämystä.

Vierailija
12/13 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin osasit sinäkin kuvata työtä. Mä olen koulutussektorilta ja omalla alallani asiantuntija, siksi olen erityisen kiinnostunut kuulemaan myös tästä työstä. ap

Vierailija
13/13 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:33"]

Tylsää koneen kanssa seurustelua. Tilastot ovat tärkeitä, jotta saadaan paremmat tulokset jollaikin kepulikonsteilla kuin itse asiassa ovat. Työpaikat menevät rekryfirmojen kautta. Työttömien kirjaamispaikka. Koulutuksen asuiantuntijatkin löytyvät ihan muilta tahoilta, vaikka ovatkin koulutuksen ostajia ja päsmäröivät valinnoissa ilman mitään pedagogista tietämystä.

Oikeastiko? Minulla on pedagoginen pätevyys ja taustalla yli 8 vuoden koulutuskokemus. Ostan (hankin) työvoimakoulutuksia, mutta mielestäsi en siis ole pätevä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme