Miksi ihmiset vihaavat niin paljon kekriä?
Kekri on vanha suomalainen syksyn ja sadonkorjuun juhla jota on aikoinaan juhlittu Suomessa vuosisatoja, mutta en en ymmärrä miksi se herättää ihmisissä tänäpäivänä niin paljon negaatiivisia ja vihan tunteita?
Kommentit (25)
Ehkä se on tuntematon monille ja kokevat pakanajuhlaksi. Itseäni ei haittaa mitä juhlaa kukin viettää, kunhan ei olisi koko ajan savua ja pauketta kuten Venetsialaisissa.
En taida tietää tai tuntea ketään joka nimenomaisesti vihaisi Kekriä. Mutta sen sijaan pidän vähän turhan suoraviivaisena jos, joku pitää Kekriä "Suomen Halloweenina"
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on tuntematon monille ja kokevat pakanajuhlaksi. Itseäni ei haittaa mitä juhlaa kukin viettää, kunhan ei olisi koko ajan savua ja pauketta kuten Venetsialaisissa.
En ole kuullut että kekriin liittyisi mitään savua tai pauketta, eiköhän moni juhli sitä kotona hiljentyen ja ruokapöydän ympärillä. Ainakin tänä päivänä.
Ehkä osaa ihmisistä ei tykkää siitä tyylistä, millä kekriä nykyisin juhlitaan halloweenin nimellä.
Koska kekrityrkyttäjät ja kekrihullut ovat kekreineen pahempia kuin oville tunkevat jehovantodistajat ja se on muutenkin ummehtunut maalaisjuntti juhla johon ei liity mitään nostalgiaa eikä muistoja. On siis turhaa yrittää kainotekoisesti elvyttää ja pitää sitä hengissä. Lisäksi uudempi Halloween on muutenkin parempi juhla, paljon iloisempi, hauskempi ja karnevaalistinen kaikkine naamiaispukuineen ja karkkeineen. Sellaista saa kokea Suomessa vain kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Koska kekrityrkyttäjät ja kekrihullut ovat kekreineen pahempia kuin oville tunkevat jehovantodistajat ja se on muutenkin ummehtunut maalaisjuntti juhla johon ei liity mitään nostalgiaa eikä muistoja. On siis turhaa yrittää kainotekoisesti elvyttää ja pitää sitä hengissä. Lisäksi uudempi Halloween on muutenkin parempi juhla, paljon iloisempi, hauskempi ja karnevaalistinen kaikkine naamiaispukuineen ja karkkeineen. Sellaista saa kokea Suomessa vain kerran vuodessa.
No hyvän tähden, juhli Halloweenia. Ei kai mun kekri tai muutkaan suomalaiset perinteet ole sulta pois.
Ap mitä ihmettä, että ihan vihaa kekriä? On liuta ihmisiä jotka eivät ole ikinä kekristä edes kuulleet. Aloita ap järkkäämään kekrijuhlat - ehkä muutkin sitten innostuvat kun yleensä ihmiset tykkäävät kaikenlaisista juhlista.
En tiedä kuin yhden porukan, joka juhlii sitä tuolla nimellä.
Kekri on kuollut juhla jo yli 100 vuotta joten annetaan sen olla kuollut. Meillä on nykyään Suomessa Halloween ja yksi syysjuhla riittää.
Se on jo nimenä ihan pers...........ä.
Apee sinulle eikä minulle kuulu milliäkään kenenkään juhlimisen..Moukat hiljaa !!!!!
Kuulostaa joltain persujen itse keksimältä juhlalta. En ole muutenkaan ymmärtänyt miksi sillä halutaan korvata Halloween ja sitä on pakko tyrkyttää joka paikassa.
Vihatkoot jos haluaa siihen energiana kuluttaa ...Me vaan juhlitaan....aika kivaa.🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Kekri on kuollut juhla jo yli 100 vuotta joten annetaan sen olla kuollut. Meillä on nykyään Suomessa Halloween ja yksi syysjuhla riittää.
Ei ole missään vaiheessa kokonaan kuollut. Omassa suvussa ehti katketa, kun mummo ja pappa ei omien lastensa kanssa ylläpitäneet perinnettä, mutta mukava tuo oli palauttaa perheen vuotuiskalenteriin. Halloween ei puhuttele millään tavalla, katson kauhuleffoja ympäri vuoden.
En vihaa, mutta ottaa päähän ja ärsyttää joka vuotinen kekrin pakkotyrkytys vaikka itseä ei jaksa kiinnostaa juhla pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
En vihaa, mutta ottaa päähän ja ärsyttää joka vuotinen kekrin pakkotyrkytys vaikka itseä ei jaksa kiinnostaa juhla pätkääkään.
Ihan samalla lailla joulua ja juhannusta tyrkytetään, vaikka kaikkia ei kiinnosta. Itse vietän kekriä, mutta mua kiinnostaa tasan 0 %, vietätkö sinä - eli en todellakaan tyrkytä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Itsenäisyyspäivääkin voitaisiin alkaa viettää 4.7. kuten jenkeissä. Suomen 6.12. on joka tapauksessa keinotekoinen.
Kuka sitä nyt vihaa ja missä? Itse vietän kekriä joka vuosi enkä ole kuullut mitään mussutusta.