Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laivalle lähdössä, mies taas hoidi asian

Vierailija
26.12.2013 |

Varasin meille hyvissä ajoin risteilyn, jota lapset jo odottavat kovasti. Samantien kun sain varausvahvistuksen, huomasin unohtaneeni varata ateriat saman tien, mutta koska tehtävä tuntui riittävän yksinkertaiselta + tilimielessä helpommalta etten maksa itse ensin kaikkea ja sitten yritä karhuta mieheltä puolia, pyysin häntä hoitamaan ateriavaraukset ja forwardoin siihen tarvittavat linkit ym. Noh, muistutettuani asiasta useamman kerran ja huonautettuani että laiva tulee luultavasti olemaan täynnä eli viime tippaan ei voi jättää, mies tässä lähtöä edeltävänä päivänä lopulta kunnostautui vain saadakseen selville, että pöytävaraukset on "loppuunmyyty". Osti ja maksoi sitten kuitenkin ateriapaketit (aamiaiset + illalliset) ja kun kysyin, missä ne illalliset voi käyttää jos kaikki ravintolat on kerran täynnä + saako niistä rahat takaisin, hän sanoi ettei tiedä, suuttui ja alkoi huutaa että olisit hoitanut itse koko homman.

Niinpä, story of my life, homma pyörii juuri sillä, että minä hoidan kaiken tässä perheessä. Sen kerran kun saa jonkun asian delegoitua, ei saa sitä tehtyä muistuttamatta, mokaa jutun ja huutaa mulle. Ja nyt on kurja lähteä risteilylle paitsi tuollaisen puolison kanssa myös kun menee ihan säätämiseksi ne ruokailut pienten lasten kanssa. Itsellekin ne ruokailut on ne mitä eniten tuolla odottaa, lasten riemun lisäksi tietysti.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 16: Siinä itsesäälissä on sitten hyvä ihailla sitä marttyyrinkruunua, vaikka asia olisi ollut hoidettavissa ihan itse helposti ja nopeasti.

[/quote]

Sä olet varmaan niitä naisia, jotka tekee kotona ja kodin ulkopuolella kaiken, ei ikinä sano "ei", eikä pyydä tai vaadi töissä tai kotona keneltäkään mitään? Helpoiten ja näppärimminhän asian kuin asian tekee tosiaan itse. Jääpä siinä sitten ukolle aikaa keskittyä omiin harrastuksiensa ja ihastuksiinsa samoin kuin työkavereille sosiaaliseen elämään tai uralla etenemiseen kun tämä ehtoisa emäntä hoitaa ihan kaiken itse.

Vierailija
2/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti nro 12:

Jos kyse on yhdestä hemmetin ruokavarauksesta laivalle, niin mikä sinulla sen hoitamisessa oli niin vaikeaa? Voiko joku ruokavaraus lomamatkalle olla se perheen tasa-arvon mittari?

Taitaa ap:tä hiertää joku muu asia kuin laivaruuat. Onko siis epäilystä ilmassa miehen pikku ihastuksesta? Niin kirjoituksesi voi kyllä päätellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ehkä ongelma on se, ettei mies tee mitään perheen yhteisiä asioita ikinä ja sen kerran kun jotain pyytää, sössii senkin ja syyttää vaimoaan? En ihmettele, jos kypsyttää.

Vierailija
4/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä säätöä! Eikö olisi ollut kaikille osapuolille järkevintä varata ne ateriat samalla kuin matka? Ihmettelen MIKSI noin ei voinut tehdä? Vai unohditko itse? 

Vierailija
5/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 21:16"]Mitä säätöä! Eikö olisi ollut kaikille osapuolille järkevintä varata ne ateriat samalla kuin matka? Ihmettelen MIKSI noin ei voinut tehdä? Vai unohditko itse? 

[/quote]

Taitaa lukea alkuperäisessä viestissä, että ap unohti. Mutta lukutaitohan alkaa olla harvinainen hyve.

Vierailija
6/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo perhe olette! Mulla nousee inho heti, jos rahat ei ole yhteisiä. Sun olisi pitänyt hoitaa koko paketti yhdellä kertaa, mutta et uskaltanut,kun pelkäsit ettet saa rahojasi mieheltäsi. 

Vierailija
7/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinasi on tyypillinen tämän päivän Suomessa, en ymmärrä teitä ihmisiä...

Vierailija
8/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 21:16"]Mitä säätöä! Eikö olisi ollut kaikille osapuolille järkevintä varata ne ateriat samalla kuin matka? Ihmettelen MIKSI noin ei voinut tehdä? Vai unohditko itse? 

[/quote]

Taitaa lukea alkuperäisessä viestissä, että ap unohti. Mutta lukutaitohan alkaa olla harvinainen hyve.

[/quote]

Miksi syyttää miestä omasta unohduksesta?

Vierailija
9/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:53"]

Varasin meille hyvissä ajoin risteilyn, jota lapset jo odottavat kovasti. Samantien kun sain varausvahvistuksen, huomasin unohtaneeni varata ateriat saman tien, mutta koska tehtävä tuntui riittävän yksinkertaiselta + tilimielessä helpommalta etten maksa itse ensin kaikkea ja sitten yritä karhuta mieheltä puolia, pyysin häntä hoitamaan ateriavaraukset ja forwardoin siihen tarvittavat linkit ym. Noh, muistutettuani asiasta useamman kerran ja huonautettuani että laiva tulee luultavasti olemaan täynnä eli viime tippaan ei voi jättää, mies tässä lähtöä edeltävänä päivänä lopulta kunnostautui vain saadakseen selville, että pöytävaraukset on "loppuunmyyty". Osti ja maksoi sitten kuitenkin ateriapaketit (aamiaiset + illalliset) ja kun kysyin, missä ne illalliset voi käyttää jos kaikki ravintolat on kerran täynnä + saako niistä rahat takaisin, hän sanoi ettei tiedä, suuttui ja alkoi huutaa että olisit hoitanut itse koko homman.

Niinpä, story of my life, homma pyörii juuri sillä, että minä hoidan kaiken tässä perheessä. Sen kerran kun saa jonkun asian delegoitua, ei saa sitä tehtyä muistuttamatta, mokaa jutun ja huutaa mulle. Ja nyt on kurja lähteä risteilylle paitsi tuollaisen puolison kanssa myös kun menee ihan säätämiseksi ne ruokailut pienten lasten kanssa. Itsellekin ne ruokailut on ne mitä eniten tuolla odottaa, lasten riemun lisäksi tietysti.

[/quote]

Voih :( tosi harmillista. kyllä itseänikin suututtaisi... varsinkin jos lapset pieniä.

sais jäädä koko mies kotiin..

Vierailija
10/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 21:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miten niin? Unohti varaushetkellä ja pyysi apua mieheltä, jolla olisi ollut ilmeisesti viikkoja tai kuukausia aikaa hoitaa asia mutta ei ole muistutuksista huolimatta hoitanut?

Miksi naisen pitää muistaa kaikki, miehen ei mitään? Nainen ymmärtääkseni hoiti jo risteilyvarauksen..?

Vierailija
11/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 21:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miten niin? Unohti varaushetkellä ja pyysi apua mieheltä, jolla olisi ollut ilmeisesti viikkoja tai kuukausia aikaa hoitaa asia mutta ei ole muistutuksista huolimatta hoitanut?

Miksi naisen pitää muistaa kaikki, miehen ei mitään? Nainen ymmärtääkseni hoiti jo risteilyvarauksen..?

[/quote]

Huomasi jo varaushetkellä että ne ruuat jäi. Oi miksi ei hoitanut asiaa heti? No, itsepähän kärsii.

Vierailija
12/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta maksaa matkan puoliksi. Vaimo hoiti matkavaraukset ja miehen PITI hoitaa ateriavaraukset. Ap:n syyttely on täysin alkeellista, koska mies mokasi.

Hyvää matkaa ap:lle ja hänen lapsilleen! :) Toivottavasti mies rauhoittuu ennen matkaa kämmäyksestään huolimatta.

Vierailija
13/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 21:46"]

Pariskunta maksaa matkan puoliksi. Vaimo hoiti matkavaraukset ja miehen PITI hoitaa ateriavaraukset. Ap:n syyttely on täysin alkeellista, koska mies mokasi.

Hyvää matkaa ap:lle ja hänen lapsilleen! :) Toivottavasti mies rauhoittuu ennen matkaa kämmäyksestään huolimatta.

[/quote]

Miehen piti? Miten niin piti? Vain koska ap niin komensi? Miehesi on Vihtori ja sinä olet Klaara?

Vierailija
14/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin ravintoloihin ei edes saa pöytävarausta. Menkää heti sellaiseen, kun saavutte laivaan.

Vierailija
15/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sä ap samantien varannut sitä ateriaa, kun sait sen tilausvahvistuksen? Eikö pikkuisen hankalaa tuollainen linkkejen lähettely miehelle jos se kerran niin yksinkertainen homma on? Se hoitaa joka sitä hommaa alunperin on alkanutkin hoitaa. Ja joudutko "karhuamaan" mieheltäsi rahaa teidän perheen yhteiseen reissuun? Miksi?

Vierailija
16/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 22:40"]Mikset sä ap samantien varannut sitä ateriaa, kun sait sen tilausvahvistuksen? Eikö pikkuisen hankalaa tuollainen linkkejen lähettely miehelle jos se kerran niin yksinkertainen homma on? Se hoitaa joka sitä hommaa alunperin on alkanutkin hoitaa. Ja joudutko "karhuamaan" mieheltäsi rahaa teidän perheen yhteiseen reissuun? Miksi?

[/quote]

Siinä mielessä ei ollut yksinkertainen homma, että varauksen pystyi tekemään netissä mihin vaan aikaan vuorokaudesta, mutta kun ateriavaraus oli jäänyt pois, se piti soittaa asiakaspalvelun aukioloaikaan (ja ei ollut auki silloin yöllä kun pikkutunneilla tätä perheemme yhteistä asiaa hoidin, mies btw oli nukkumassa jo). Itsellä oli tuolloin paha tilanne töissä, tein 60-tuntisia viikkoja ja tulevat jouluvalmistelut päälle ja silloin yöllä ajattelin, että mies ehtisi hoitaa, kun tuntuu ehtivän harrastaakin yms. Forkkaamalla tilausvahvistuksen tietoineen (linkki asiakaspalveluun) ajattelin, että asia hoituisi ja minulla olisi yksi asia vähemmän muistettavana, ja mainitsinkin tuosta miehelle ja luulin, että tajusi. Samalla hoksasin säästävänä yhden työvaiheen, kun ei tarvitsisi täsmää tilejä - kyllä, meillä on myös yhteinen taloustili, johon maksetaan tulojen suhteessa, mutta juuri nyt siellä ei ekstraa tällaisiin menoihin, vaan silloin maksetaan tällaiset ylimääräiset puoliksi.

Virheitä sattuu kaikille, se nyt on ihan normaalia elämää, mutta tuo miehen suhtautuminen nyt lähinnä otti kupoliin. Nyt kuitenkin siirryn nukkumaan ja odottamaan toivottavasti rentouttavaa reissua.

Ap

Vierailija
17/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiti

Vierailija
18/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoisi

Vierailija
19/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuosta syystä en ota miestä mukaan risteilyille vaan menen lasten kanssa. Olen sanonut, että minä ja lapset lähdemme mukaan, jos mies matkan hankkii. Ylivoimaistahan sellainen miehelle on!

Vierailija
20/26 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minne ja millä olette menossa? Ainakin Siljalla Hki-Tukholma reitillä a la carte-ravintoloihin ei voinut tehdä pöytävarausta ja sen etukäteen maksetun ruuan  hinnan voi käyttää niissä ravintoloissa hyväksi. Näin siis kesällä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi