Meillä lapset ei saaneet raitista joulua
Illan tullen alettiin pelaamaan lautapelejä ja minä join siinä samalla pari siideriä ja pari lonkeroa. Mieheni nautti oluesta ja punaviinistä. Ei me kännissä oltu, mutta sellainen mukavan raukea olo. Ei noi muksut kauhean kärsiviltä näyttänyt kun naurettiin ja kaikilla oli mukavaa. Kysyin ensin lapsilta, että onko ok jos otetaan iskän kanssa vähän siideriä ja olutta. Lapset on 12 ja 13 vuotiaat tytöt.
Ei kaduta.
Kommentit (16)
Minä olin kyllä selvin päin jouluna, mutta lähdin sitten aattona yövuoroon, ja ajatelkaas tätä! Jätin lapset nukkumaan kotiin vaikka mies oli juonut pari olutta! Eikö ole HIRVEÄÄ?
Minä olin selvinpäin, koska imetän ja mies joi 2 olutta.
meillä ei anneta lapsille alkoholia eikä muitakaan päihteitä.
Juuri sanoin miehelle, että meistäkin tuli nyt sitten ihan oikeita suomalaisia, kun otettiin lasi viiniä jouluna. Ei vietetty täysraitista joulua kuten ennen. Ja siis olemme ihan syntyperäisiä lattajalkasuomalaisia.
Meilläkin juotiin. Yhteensä viisi lasillista punaviiniä taisi mennä illan aikana. Yhdeksän aikaan kävin nukuttamassa lapset, luin iltasadun, peittelin ja suukottelin. Kauheaa :)
Minä olin jopa huppelissa aattona. Tytöt reilu vuoden ja toinen kohta 3. Mies oli selvä. En ole 3 vuoteen ottanut kun olen ollut raskaana ja imettänyt joten tuli kyllä tarpeeseen eikä kaduttanut pätkääkään. Tulin tosin hutikkaan yhdestä glögi- ja yhdestä viinilasillisesta..
Meillä taas lapset saivat täysin raittiin joulun, olen melkoisen ylpeä.
t. alkkis-äiti
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:44"]Illan tullen alettiin pelaamaan lautapelejä ja minä join siinä samalla pari siideriä ja pari lonkeroa. Mieheni nautti oluesta ja punaviinistä. Ei me kännissä oltu, mutta sellainen mukavan raukea olo. Ei noi muksut kauhean kärsiviltä näyttänyt kun naurettiin ja kaikilla oli mukavaa. Kysyin ensin lapsilta, että onko ok jos otetaan iskän kanssa vähän siideriä ja olutta. Lapset on 12 ja 13 vuotiaat tytöt.
Ei kaduta.
[/quote]
Aikamoisen vastuun vierität lapsillesi kysymällä heiltä luvan juopotteluun.
Meillä 11 ja 14v lapset enkä kyllä ikinä kysyisi heiltä onko ok jos juodaan jotain, ei se minusta ole heidän asiansa päättää. Juotiin jouluaterialla punaviiniä koska se nyt kuuluu siihen eikä siinä sen kummempaa.
Minä join saunaoluen ja lasin punaviiniä ruoan kanssa. Eli ei meilläkään täysraittiit vanhemmat olleet. En kysele lapsilta, sopiiko että otan. Jos haluan sen yhden lasin ottaa ruoan kanssa, niin ei tuo lasten asia liene lainkaan..
Niin, tää nyky meno on sairasta hyysäämistä. Itse en tiedä ketään joka olisi kärsinyt siitä että perheessä otetaan normaalisti alkoholia. Oma mieheni on kasvanut raivoraittiissa perheessä, joten hänen mielestään joulu oli pilalla kun muut (paitsi kuskit) nauttivat viiniä ruuan kanssa. Hän ilmoittikin että ei enää aio viettää joulua kanssamme, jos minä en ole täysin selvin päin. Itse olen taas sitä mieltä että hänellä on epänormaali suhtautuminen alkoholiin, enkä todellakaan toivo/tahdo hänen opettavan moista nihilisimiä lapsillemme. Ymmärtäisin on jos vedettäis perseet ja riekuttaisiin sairaassa kännissä, mutta kun mistään tälläisestä ei ole kyse. Mieheni on siis av-mamma pahimmasta päästä.. :(
Ei meilläkään... Mä join siskoni kanssa aattona päivällä mukit Alkon glögiä ja illalla ruuan kanssa punaviiniä (yhdessä juotiin 2/3 pulloa, loput on vielä tallessa..). Mieheni ja äitini eivät juoneet mitään alkoholia.
Meillä juotiin kaikki aikuiset ruoan kanssa lasit punaviiniä. Lasten nukahdettua otettiin miehen kanssa valkoviiniä lasilliset suklaan kanssa.
Ei meilläkään. Juotiin kolmen aikuisen kesken pullo valkoviiniä aattoillan aikana.
Me lähettiin miehen kanssa kymmenen jälkeen naapuriin istumaan. Istuttiin neljään. Tunnustan olin humalassa, mies ei.
Meidän lapset (11 ja 13) yökyliin kolmanteen ja neljänteen naapuriin, joista vanhemmat myös olivat iltaa istumassa. Isäntäväen lapsi nukahti ysiltä.
Lapset kömpi joulupäivänä puolilta päivin kotiin ja toivat naapuruston muksut mukanaan.. Sain viettää krapulapäivää ihan rauhassa. Meillä puolestaan oli viime yönä viis lasten kaveria yötä ja yhden aikaan heräiltiin kaikki.
Ihana joululoma, kaikki on samaan aikaan lomalla! Ei hötkyilyä, ei stressiä.
Meilläkin jäi raitis joulu tulematta. Aatonaattona jaettiin alkon glögipullo seitsemän aikuisen kesken, aattona kaksi viinipulloa samalla määrällä juojia, joulupäivänä meno villiintyi: kaksi kuohuviinipulloa 13 aikuisen kesken ja taas kaksi pulloa viiniä sillä seitsemän porukalla.