Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JEE, JOULU ON OHI

Vierailija
26.12.2013 |

...se kauhea joulutressi ja lahjojen etsiminen ja laatikoiden vääntäminen

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän sama fiilis kuin ap:llä mutta aivan eri syistä enkä pidä joulua ohimennenä vaan nimenomaan niin, että jee, nyt alkoi se oma joulu. Jouluaatto oltiin minun vanhemmillani ja joulupäivä miehen vanhemmilla, ja valitettavasti kiristi hermojani, vaikka kuinka yritin olla rennosti. Lopulta painuin pihalle tuulettumaan (ja itkemään) ja onnistuin sitä ennen tölväisemään anoppia oikein kunnolla, kun tarpeeksi kauan jaksoi ärsyttää. Toivottavasti ei haudo sitä nyt loppuikänsä, hän kun ei koskaan unohda mitään ja jaksaa jankuttaa samaa reilusti 10 vuottakin (kun sinä silloin kerran sanoit näin...). Ihan hyvässä hengessä äsken puhuttiin puhelimessa, mutta ei unohda, mitä puuskahdin enkä minä unohda, miten teki kaikkensa, jotta menettäisin hermoni.

Tiesin toki kuvion etukäteen, vuosi vuodelta on alkanut hermot kiristymään enemmän ja enemmän niin, että en enää lainkaan nauti vierailuista anoppilassa. Nyt vain ollaan oltu niin monta joulua putkeen muualla, että pakko oli tähän joulupäivän pilajaisiin suostua. Ja mies tietysti nauttii äitinsä seurasta eikä näe eikä kuule mitään negatiivista ikinä.

Nyt se on kuitenkin ohi, ja saan nauttia omasta rauhasta omassa kodissa. Ensi jouluna tåytyy yrittää keksiä jotain muuta. Olen jouluihminen ja minusta on hauskaa tehdä laatikoita itse ja ostaa lahjoja. Onneksi joulua voi juhlia monta päivää!

Vierailija
2/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 17:35"]

Nyt vain ollaan oltu niin monta joulua putkeen muualla, että pakko oli tähän joulupäivän pilajaisiin suostua. 

[/quote]

Ei ole mitään pakkoa. Minä en esimerkiksi ole juuri missään tekemisissä anoppini kanssa, koska hän ei hyväksyä minua miniäkseen, eivätkä persoonallisuutemme oikein sovi yhteen. Yhteinen joulu ei tulisi minun pulestani kysymykseenkään. En ole menettänyt yhtikäs mitään pitämällä välit etäisinä, päinvastoin. Miksi koet velvollisuudeksesi pitää kulisseja yllä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huuda

Vierailija
5/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:04"]Älä huuda

[/quote]

Sorry, mutta JEE.... :)

Vierailija
6/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitot se mitä ohi on! Loppiaiseen kuunnellaan jouluradiosta Ei itkeä saa, ei meluta saa... ja syödään kinkkua.

Vierailija
7/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin on, mutta miksi pitää vääntää ne laatikot itse tai stressata lahjoista? Valmislaatikotkin on hyviä ja lahjat voi tilata esim. netistä. 

Vierailija
8/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vasta toinen jouupäivä. Joulun loppumiseen on viikkoja.

Onneksi.

Vierailija
9/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu kestää niin kauan kuin jouluruokia riittää. Uuteenvuoteen nyt ainakin, jos ei hieman ylikin.

Vierailija
10/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä joulun vihaajia. Mikä pakko sitä on viettää just sillä perinteisellä tavalla. Jokainen viettäköön joulunsa kuten itse haluaa. Voi vaikka syödä jotain oikein hyvää lempiruokaa, jos ei kinkusta välitä. Tai ostaa pienen kinkun ja syödä sitä vain päivä, kaks. Sitten jotain muuta. Aikuisena joulunsa voi järjestää itselleen mieluisaksi. Hyvä itsetutkiskelun paikka, mikä minusta on kaikkein kivointa?

Vierailija
11/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko on ottaa stressiä? En ymmärrä miksi on pakko tehdä sellaista mistä ei itse tykkää. Minä ainakin nautin yhdessäolosta perheen kanssa. Mukavaa oli aattona vanhempieni luona ja eilen anoppilassa. Tänäänkin on mukavaa, kun vietetään kotipäivää ja voidaan olla vaikka koko päivä yöpuvussa, herkutellaan, katsotaan leffoja ja pelataan uusia pelejä.

Kun on neljä lasta, joista nuorin vasta 1-vuotias, niin oppii mikä on elämässä tärkeää. Ei se, että on siistiä ja omatekoiset laatikot pöydässä, vaan se että lasten kanssa vietetään aikaa.

Vierailija
12/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:20"]En ymmärrä näitä joulun vihaajia. Mikä pakko sitä on viettää just sillä perinteisellä tavalla. Jokainen viettäköön joulunsa kuten itse haluaa. Voi vaikka syödä jotain oikein hyvää lempiruokaa, jos ei kinkusta välitä. Tai ostaa pienen kinkun ja syödä sitä vain päivä, kaks. Sitten jotain muuta. Aikuisena joulunsa voi järjestää itselleen mieluisaksi. Hyvä itsetutkiskelun paikka, mikä minusta on kaikkein kivointa?

[/quote]

Me joulun vihaajat ollaan yleensä just niitä +20-v. lapsettomia aikuisia jotka joutuvat joulunsa viettämään vanhempiensa luona syöden niitä karseita laatikoita ja kiertäen sukulaisia.

Sitten joskus kun saan oman joulun laittaa, niin pöytään tulee vain niitä ruokia mistä pöydässä istuvat pitävät, eikä tarjoilla väkisin sitä perunalaatikkoa ja rosollia.

Vierailija
13/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:20"]En ymmärrä näitä joulun vihaajia. Mikä pakko sitä on viettää just sillä perinteisellä tavalla. Jokainen viettäköön joulunsa kuten itse haluaa. Voi vaikka syödä jotain oikein hyvää lempiruokaa, jos ei kinkusta välitä. Tai ostaa pienen kinkun ja syödä sitä vain päivä, kaks. Sitten jotain muuta. Aikuisena joulunsa voi järjestää itselleen mieluisaksi. Hyvä itsetutkiskelun paikka, mikä minusta on kaikkein kivointa?

[/quote]

En mä mikään vihaaja ole, mut JEE

Ap

Vierailija
14/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:06"]Joo niin on, mutta miksi pitää vääntää ne laatikot itse tai stressata lahjoista? Valmislaatikotkin on hyviä ja lahjat voi tilata esim. netistä. 

[/quote]

En mä väännäkään, mut JEE... :)

Vierailija
15/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:27"]

[/quote]

Me joulun vihaajat ollaan yleensä just niitä +20-v. lapsettomia aikuisia jotka joutuvat joulunsa viettämään vanhempiensa luona syöden niitä karseita laatikoita ja kiertäen sukulaisia.

Sitten joskus kun saan oman joulun laittaa, niin pöytään tulee vain niitä ruokia mistä pöydässä istuvat pitävät, eikä tarjoilla väkisin sitä perunalaatikkoa ja rosollia.

[/quote]

Kuka sut pakottaa menemään vanhempien luo ja kiertämään sukulaisia?  Lähde ens jouluksi vaikka johonkin lomaileman, kylpylään tai ulkomaille?

Vierailija
16/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuka sut pakottaa menemään vanhempien luo ja kiertämään sukulaisia?  Lähde ens jouluksi vaikka johonkin lomaileman, kylpylään tai ulkomaille?

[/quote]

Köyhällä opiskelijalla ei aina ole oikein vaihtoehtoja, eikä yksinkään viitsi yksiössään joulua viettää kun kaikki kaverit (opiskelijoita) lähtevät myös vanhempiensa luona käymään.

Vierailija
17/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun jouluni loppuu siihen, kun hermot kireälle saava yövieras lähtee kotiinsa. Se tapahtui pari tuntia sitten. Ihan kiva ihminen pieninä annoksina, mutta useampi päivä peräkkäin on liikaa. 

Vierailija
18/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oot kiva, JEE!

Vierailija
19/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä on ollut stressiä joulusta ja kannattiko stressaaminen? En vain ymmärrä. Meillä vietettiin joulu rennosti, tänäänkin on vain leikitty lasten kanssa heidän saamillaan joululahjoilla.

Vierailija
20/22 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syödä yhtään laatikkoa, ei vierailla yhdelläkään sukulaisella, ei soiteta ainuttakaan joululaulua. Otetaan ihan vain loman kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän