Voiko ihastunut tehdä itseään tykö lapsen kautta?
Tää on nyt kumma kysymys, mutta onko kellään kokemusta semmoisesta, että joku olisi poikkeusystävällinen lapsellesi, etenkin jos huomaa, että sinä näet? Mistään pedojutuista ei onneksi ole kyse. Mutta eräs ihminen, jonka olen huomannut vilkuilevan minua muutenkin, on lapselleni erityisen ystävällinen. Tietysti voi olla, että hän pitää lapsestani aivan erityisesti, mutta tuo ihminen on paljon lasten kanssa tekemisissä muutenkin, lapseni on ihan herttainen tavis. Voiko joku tehdän itseään tällä lailla tykö? Itseä tämä lähinnä ahdistaa.
Kommentit (7)
Tavallaan helpotus kuulla, että tästä voi olla kyse. Ja tavallaan sitten ei.
Onko tässä ideana, että vanhempi huomaa, että joku tulee hyvin juttuun lapsen kanssa ja suhtautuu sitten lämpimästi tuohon ihmiseen?
ap
Joo, kokemukseni mukaan on aika tavallistakin. Lapsi on vähän kuin koira, eli ihmisten on helpompi tulla juttelemaan ja nimenomaan sen lapsen kautta, eli kommentoidaan jotain lapseen liittyvää ja jäädään siihen juttelemaan.
No jopas on niljakasta. Lapsi jo tykkää tuosta ihmisestä.
Ei kai tässä auta muu kuin tiedostaa asia ja pitää varansa.
On siinä sekin mahdollisuus että aidosti pitää lapsesta ilman taka-ajatuksia.
Joo, on mahdollista kyllä. Mutta jotenkin tuo huomioiminen tapahtuu, kun minä olen läsnä. Ja vähän on ilmassa sellaista, että toivoo, että minä näkisin tuon, vilkuilee minuun päin ym. Siksi alkoi jotenkin hälytyskellot soida. Toivottavasti aiheetta.
ap
Vierailija kirjoitti:
On siinä sekin mahdollisuus että aidosti pitää lapsesta ilman taka-ajatuksia.
Todella harvinaista kyllä. Ja onko sekään normaalia, että aikuinen pitää lähes vieraasta lapsesta?
Voi tehdä. Mieheeni ihastunut yritti lähentyä meidän lasta. Ole varovainen.