Minne ette matkusta toista kertaa?
Kun aina kysytään suosituksia, niin otetaanpa toisin päin.Mikä matkakohde kaduttaa, minne ette halua ikinä enää mennä? Yksi työkaveri ainakin haukkui paljon kehutun Thaimaan lyttyyn. Hän matkustelee paljon ja tuo oli kuulemma ikävin kokemus.
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 10:12"]
Kypros. Helvetin pitkä lentomatka, ei mitään nähtävää. Koko paikka oli kuin halpisversio Rhodoksesta. No, tästä on jo aikaa. Nykyisin taitaa venäläiset kansoittaa sen paikan. Yksi syy lisää olla menemättä sinne.
[/quote]
Minusta Kyproksella jo vuosikymmen sitten viettämäni viikko oli oikein mukava. Saarella on kyllä aika pahoja turistirysiä, joissa ei ole ns. mitään, lähinnä sekoilevia britti- ja saksalais (ja nykyään vissiin myös venäläis-)turisteja... Mutta me olimme Pafoksessa mikä oli minusta kiva, ja auto vuokralla, jolla kierreltiin vuoristoa, käytiin Nikosiassa jne. Erityismukava muisto on erinomaiset ruoat monissa vuoriston ja syrjäseutujen pikkupaikoissa joissa ei turisteja juuri käy, ja ihmisten suorastaan liikuttava ystävällisyys. Vähän väliä joku suloinen mummo halusi ojentaa pussillisen hedelmiä omasta puutarhastaan tai antaa minulle kukkasen tms.
[/quote]
Minkä ihmeen takia pitää tulla torppaamaan toisten kokemukset? Jos sulla oli hyvä reissu niin fine, mutta lue aloitus. Mun kokemukseni Kyproksesta oli huono ja se riittää. Kyllä mekin vuokrattiin auto ja kierreltiin pitkin poikin, mutta saari oli paskin lomakohde misää olen ollut.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 10:12"]
Kypros. Helvetin pitkä lentomatka, ei mitään nähtävää. Koko paikka oli kuin halpisversio Rhodoksesta. No, tästä on jo aikaa. Nykyisin taitaa venäläiset kansoittaa sen paikan. Yksi syy lisää olla menemättä sinne.
[/quote]
Minusta Kyproksella jo vuosikymmen sitten viettämäni viikko oli oikein mukava. Saarella on kyllä aika pahoja turistirysiä, joissa ei ole ns. mitään, lähinnä sekoilevia britti- ja saksalais (ja nykyään vissiin myös venäläis-)turisteja... Mutta me olimme Pafoksessa mikä oli minusta kiva, ja auto vuokralla, jolla kierreltiin vuoristoa, käytiin Nikosiassa jne. Erityismukava muisto on erinomaiset ruoat monissa vuoriston ja syrjäseutujen pikkupaikoissa joissa ei turisteja juuri käy, ja ihmisten suorastaan liikuttava ystävällisyys. Vähän väliä joku suloinen mummo halusi ojentaa pussillisen hedelmiä omasta puutarhastaan tai antaa minulle kukkasen tms.
[/quote]
Minkä ihmeen takia pitää tulla torppaamaan toisten kokemukset? Jos sulla oli hyvä reissu niin fine, mutta lue aloitus. Mun kokemukseni Kyproksesta oli huono ja se riittää. Kyllä mekin vuokrattiin auto ja kierreltiin pitkin poikin, mutta saari oli paskin lomakohde misää olen ollut.
[/quote]
Miksi pitää tulkita se oman kokemuksen torppaamiseksi, jos toinen kertoo vastapainoksi oman erilaisen kokemuksensa? Eiköhän molemmat kokemukset ole ihan aitoja eikä kumpaakaan ole mitään syytä torpata.
Irak. Oli sitten rauhallisempaa tai ei, siellä olet aina silmätikkuna ja maalitauluna.Jos Egyptin tai muun vastaavan paikan miesten huomio, tungettelevuus tai ahdisteleminen tuntuu pahalta, niin Irakissa tunne on maksimoitu sietämättömäksi. Vaikka käyttäytyisi paikallisen naisen tavoin ja kuinka olisi tunnistamaton länsimaalaiseksi, joudut silti pelkäämään kaappausta, pommeja jne.
Rooma. Likainen, tylsä, ei jäänyt mitään mieleen. Arkkitehtuuri tylsää, nähtävänä vanhaa kiveä, ruoka tavanomaista. Italiassa ei ole sen kummempaa pitsaa tai pastaa kuin Suomessa. Ravintola- ja kahvilakulttuuri oli nuupahtanutta, tosin ihan ymmärrettävää kun taloustilanne se mikä on. Paikallisten menoa ei juurikaan näkynyt, ei edes turistisesongin ulkopuolella.
Pariisi on täysin yliarvostettu ja Milano tylsä ja mitäänsanomaton tungettelevine kaupustelijoineen.
Marokko. Agadirissa olimme. Miehen aivan kuvottavan ällöttäviä perään sihisijöitä ja tunkeilevan ehdottelevia. Omat naiset hunnutettu uimarannallakin. Sinänsä oli mielenkiintoista ja kaunista, mutta nuo paikalliset miehet pilasivat reissun. Kun liikuin oman mieheni kanssa asia oli ok, mutta auta armias jos käväsin edes hotellin vieressä yksin ruokakaupassa niin jo oltiin sihisemässä perään (ilmeisesti vastaa meillä perään vislausta).
Ap tässä taas hei. Kiitos kaikille ja yllättävän paljon on tullut vastauksia. Alkuaiheessa ei rajoitettu mitään kohteita, saa tosiaan sanoa vaikka Pori jos haluaa. Itse en muuten ikinä mene toista kertaa Vuokattiin vuodenvaihteessa, saa pelätä henkensä edestä rinteestä kun sinne tulee 301 ensikertalaista venäläistä kerralla.
Otsikon aihe on kuitenkin minne ette matkusta toista kertaa, niin pysytään aiheessa. Noita kehu- ja suositustekn kysely ketjuja on erikseen vaikka millä mitalla. Vaikka onhan niissäkin torppaajia...
Mä petyin Azoreihin jossain määrin. Vaellusreitit olivat kivoja, mutta eivät "tosi upeita", ja sää oli erittäin epävakainen (ilmeisesti on onnekas sattuma, jos sää on hyvä koko ajan). Ruokakulttuuri oli pettymys vaikka menimme sekä pikkukylien paikallisiin ravintoloihin että yritimme etsiä pääkaupungista hyviä ravintoloita. Arkkitehtuuri, vanhat rakennukset ym. eivät säväyttäneet/viehättäneet myöskään.
Phuket. Muuten ihmettelen näitä, jotka haukkuvat koko Thaimaata, kuinka siellä on likaista ja kurjaa kaikkialla, missä siellä olette olleet?
puola, latvia, venäjä, bulgaria, turkki, egypti sellaisia paikoja mihin en enää lähtisi
Israelin Eilat, kerta riitti, kaunista oli ja puhdasta, mutta kallista ja aika pelottavaakin. Ja poislähtohaasttattelut lentokentällä matkatavaroiden läpivalaisuineen oli inhottavia. Ei tunnu kivalta, että lähtökohtaisesti kaikkia maasta poislähteviä kohdellaan potentiaalisina terroristeina. Meidänkin likaisten lomavaatteiden seasta löysivät epäilyttäviä säilyketölkkejä ja koristelautasia...
LA, vain täysin tyylitön ja esteettisesti rajoittunut viihtyy siellä. Kerta 2 viikkoa riitti siellä.
Egyptiin menisin jatkossa vain sukellussafarille, niin ettei tarvitsisi olla lainkaan maalla. Rantakaupungit ovat ihan kamalia edellä mainituista syistä (ahdistelevat miehet, tyrkyttävät kauppiaat, ei mitään oikeaa kaupunkielämää vaan keinotekoisia turistikaupunkeja ja iso vatsatautiriski).
Intiassa yksin naisena reppureissaanneena sain tarpeekseni koko maasta. Valitettavasti, koska todella kaunis maa ja paljon nähtävää. Mutta niin ikäviä ihmisiä, täysin julkista ahdistelua, saastaa kaduilla ja iso riski sairastumiseen, että minulle ne kuukaudet riittivät loppuelämäkseni. Enkä suosittele kenellekään naiselle yksin matkustamista Intiassa. Vaikka olisi reipas ja mitään ei sattuisikaan, ei kyllä ole millään tavalla rentouttavaa tai helppoa.
Egypti ja turkki.. Ei ikinä enää!