Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä moninkertaisena määränä monet tuotteet, ei suostu hankkiutumaan tuplista eroon

Vierailija
07.10.2020 |

Muutettiin siis yhteen ja tavaroita järjestäessä huomasin, että miehellä on useita tuotteita moninkertainen määrä. Saksia (samankokosia) löytyy 4 kappaletta, kuumemittareita 3 jne. Ei kuitenkaan suostu mistään hankkiutumaan eroon. Ärsyttää, kun kaapit täynnä turhaa roinaa. Olenko nyt sitten löytänyt kumppaniseksi kunnon hamstraajan? Saako tällaista tapaa ikinä kitkettyä pois?

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin 10v hamstraajan kanssa. Yritin ja yritin. Kunnes luovutin ja erosin.

Eksällä sairaaloinen hamstraus. Kaikkea huom kaikkea kohtaan, mitään ei saanut laittaa pois. Ja lisää tuli tavaraa. Oman kodin lisäksi hänellä on 4 erillistä maksullista varastoa käytössä joten voi päätellä, että tavaraa on. Ja sekin tavara suurimmaksi osaksi kaatopaikalle kuuluvaa.

Ratsas aina roskiksen mitä olin sinne laittanut, 95% otti sieltä pois. SAIRASTA!!!

Hänen vanhempansa samanlaisia hamstraajia.

Tämä eksäni on vaikea, todella vaikea tapaus. En tiedä kuinka helppo tai vaikea sinun miehesi on?

Vierailija
2/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ainakaan sinä saa ”kitkettyä” pois, henkilön itse pitää tajuta asia ja olla halukas muuttumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useammat sakset, koska niillä on eri käyttötarkoituksia. En halua käyttää samoja saksia ruoanlaitossa ja varpaankynsien leikkaamisessa tai lemmikin paskapaakkujen poistossa turkista. Kuumemittareita on useampi, koska aiempi lakkasi toimimasta ja unohdin ostaneeni jo uuden tilalle kun apteekissa oli tarjous. Että joo varmaan oon sit hamstraaja. Käyttökelpoista (siis oikeasti priimaa ja arjessa myös käytettävää) tavaraa en tietenkään ala heittämään pois, vaikka olisi enemmän kuin minimi. En keräile mitään ikuisuusjemmoja jotain outoa, mitä joskus voisi ehkä johonkin käyttää.

Varmasti aapeelläkin on useammat alushousut kuin kahdet ja enemmän kuin yksi kpl lusikoita, haarukoida ja veitsiä. Että ihan samaa sarjaa kyllä itsekin.

Vierailija
4/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuudet sakset. Niille kaikille on käyttöä. Miksi ihmeessä niitä ei saisi olla useampia?

Kuumemittareitwkin on useampia, koska usein moni perheenjösen on sairaana yhtä aikaa.

Vierailija
5/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaraa kertyy vuosien mittaan: lahjoina, hyvästä tarjouksesta tai kirppislöytönä. Hamstraajan erottaa mielestäni siitä, pystyykö hän luopumaan. Itse sain hyvin annettua opiskelijalle perusvarustelun, kun jaoin keittiötarvikkeet kahtia. Vähemmälläkin tuntuu pärjäävän. Yllätyin, kuinka monta juustohöylää laatikosta löytyi, mutta silti aina viimeisinkin tuntuu olevan astianpesukoneessa juuri silloin, kun sitä tarvitsisi. Saksista samoin.

Vierailija
6/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kuudet sakset. Niille kaikille on käyttöä. Miksi ihmeessä niitä ei saisi olla useampia?

Kuumemittareitwkin on useampia, koska usein moni perheenjösen on sairaana yhtä aikaa.

Mielestäni tämä on juurikin oleellista, että jos niille kaikille on käyttöä, niin silloinhan asia on ok. Mutta se, että että ihmisellä on kauhea määrä esim. keittiösaksia ilman että niitä oikeasti edes käyttäisi, niin silloinhan pelkät yhdet sakset riittäisivät sitä varten, jos joskus keittiössä tarvitsee saksia johonkin käyttää.

Perheessä toki monia tuotteita on useampi kappale, mutta yhden ihmisen taloudessa niitä ei pitäisi niin paljoa olla.

Vierailija
7/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavaraa kertyy vuosien mittaan: lahjoina, hyvästä tarjouksesta tai kirppislöytönä. Hamstraajan erottaa mielestäni siitä, pystyykö hän luopumaan. Itse sain hyvin annettua opiskelijalle perusvarustelun, kun jaoin keittiötarvikkeet kahtia. Vähemmälläkin tuntuu pärjäävän. Yllätyin, kuinka monta juustohöylää laatikosta löytyi, mutta silti aina viimeisinkin tuntuu olevan astianpesukoneessa juuri silloin, kun sitä tarvitsisi. Saksista samoin.

Ja nytkö muidenkin pitäisi puolittaa omaisuutensa ollakseen kelpo kansalaisia?

Vierailija
8/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on saksia joka lähtöön ja tarkoitukseen ja kuumemittareitakin useampi kappale. En ole hamstraaja.

Vierailija
9/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, jos mies olisi yhtä kontrolloiva ja pakottaisi ap:n ostamaan lisää saksia ja kuumemittareita.

Vierailija
10/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, että ne on aina sen miehen tavarat, joita pitää alkaa hävittämään, kun muutetaan yhteen. Jos kerran miehellä on tarpeeksi saksia ja kuumemittareita, heitä ne omasi roskiin.

Vierailija
11/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näin irrelevantti asia voi olla jollekin näin tärkeä?

Vierailija
12/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen avoliitossa hamstraajan kanssa ja välillä ahdistaa. Onneksi tilaakin on paljon, mutta silti keräämisen pakkomielle ja kyvyttömyys luopua mistään tuntuvat välillä pahalta. Suurin saavutukseni näiden vuosien aikana on ollut, että nyt sanomalehdet sentään menevät kierrätykseen eli tasot ja hyllyt eivät ole täynnä Hesareita, joissa on ollut joku artikkeli, joka "pitää ottaa talteen" sekä se, että olemme rauhoittaneet hamstraamiselta asuintilat (parisuhdeterapeutin ehdotus). Eli kaikki banaanilaatikot on nyt viety varastoon ja sovittu, että sisälle ei niitä enää haalita. Mutta jos haluan varmasti päästä eroon esim. jostain kosmetiikkapurkista, joka ei sovellu muovinkierrätykseen, minun on vaivihkaa vietävä se työpaikan roskikseen. Uskomatonta mutta totta, koska muuten se on kohta verstaan perällä "koska sitä voi käyttää ennemmin tai myöhemmin johonkin".

Et tule, ap, voittamaan hamstraamistarvetta joten helpompaa on joko hyväksyä se alusta alkaen tai asua erillään. Omassa puolisossani on niin paljon hyviä asioita, että elän hänen hamstraamisensa kanssa. Juustohöyliä on ainakin viisi, saksien tai kuumemittarien lukumäärää en edes arvaile, jne. Mutta tosiaan banaanilaatikoissa ei enää hillota tavaroita asuintiloissa ja itse vältän menemästä varastoon ja verstaaseen.

Vierailija
13/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kyse nyt on saksista tai kuumemittareista vaan turhasta ylimääräisestä luopumisesta. Jotkut ei kykene siihen ja aiheuttaa kyllä vuosien saatossa ongelmia. Mulla oli exän kanssa sama.

Vierailija
14/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljät sakset ja kolme kuumemittaria eivät ole hamstrausta nähneetkään. Hiukan nyt valoa sinne vinttiin.

Vierailija
15/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kyse nyt on saksista tai kuumemittareista vaan turhasta ylimääräisestä luopumisesta. Jotkut ei kykene siihen ja aiheuttaa kyllä vuosien saatossa ongelmia. Mulla oli exän kanssa sama.

Mutta jos toinen yrittää sanella toiselle, mikä tälle on turhaa ja ylimääräistä, se tulee olemaan se parisuhdekriisin ongelma, ei itse tavara. Pakkomielle tavaraan kummin päin tahansa ja halu kontrolloida toista ovat ongelmia. Toista pitäisi ymmärtää, arvostaa ja hyväksyä. Sakset ja kuumemittarit ovat normaalia kotitalousesineitä, eivät mitään indikaattoreita luopumiseen kykenemättömyydestä. Ei ole mitään rationaalista syytä luopua hyvistä toimivista mittareista ja saksista. Sellaisen vaatiminen on jokin pakkomielle ja -oire kumppanilta. 

Vierailija
16/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ap on muuttanut miehen asuntoon, vai ettekö ole osanneet keskustella, mitä kummallakin on ja mitä tarvitaan ? Ei se ole mikään naisen yksinoikeus sanella mitä tarvitaan ja kuinka paljon.

Yhtä lailla se mies voisi sanoa, että heitäppä roskiin ne perintöastiat, kun niitä ei koskaan käytetä, näin karkeana esimerkkinä.

Jos ei kestä toisen ihmisen tavaroita, niin on parempi asua ihan yksin.

Vierailija
17/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kohdalla ei vielä kuulosta ollenkaan huolestuttavalta, mutta hamstraaminen ei ole ollenkaan irrelevantti asia sinänsä. Se on mielenterveyden ongelma, joka aiheuttaa häpeää ainakin läheisille, en tiedä kärsiikö hamstraaja siitä itse. Minä häpeän sitä, että verstas- ja varastotilat, joita voisimme käyttää hyödyllisemminkin, ovat lattiasta kattoon täynnä roinaa. Minusta on surullista ja ahdistavaa, että puolisoni säästää jopa lumput (vanhat, rikkinäiset vaatteet, joita ei voi viedä edes UFFin laatikkoon) "koska niille voi vielä olla käyttöä".

Tavaroiden hilloaminen röykkiöiksi on myös paloturvallisuusriski.

Vierailija
18/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monetkohan kengät ja käsveskat aapeeltä löytyy 🤔

Vierailija
19/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kohdalla ei vielä kuulosta ollenkaan huolestuttavalta, mutta hamstraaminen ei ole ollenkaan irrelevantti asia sinänsä. Se on mielenterveyden ongelma, joka aiheuttaa häpeää ainakin läheisille, en tiedä kärsiikö hamstraaja siitä itse. Minä häpeän sitä, että verstas- ja varastotilat, joita voisimme käyttää hyödyllisemminkin, ovat lattiasta kattoon täynnä roinaa. Minusta on surullista ja ahdistavaa, että puolisoni säästää jopa lumput (vanhat, rikkinäiset vaatteet, joita ei voi viedä edes UFFin laatikkoon) "koska niille voi vielä olla käyttöä".

Tavaroiden hilloaminen röykkiöiksi on myös paloturvallisuusriski.

Minusta ap kuulostaa huolestuttavan kontrolloivalta. Enkä todellakaan ole hamstraaja itse vaan pikemmin kommentit ovat siihen suuntaan, että kotini on siisti ja vähän tavaraa.

Vierailija
20/118 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4 vilttiä, pitääkö hävittää 3?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme