Jos miehesi lähtee kavereidensa kanssa
Jos miehesi lähtee kavereidensa kanssa jonnekin ja lupaa palaavansa tiettyyn aikaan, niin pitääkö lupauksensa? Entä vastaako välillä viesteihin?
Mieheni ei lähes tulkoon koskaan palaa lupaamaansa aikaan kotiin ja en puhu mistään puolen tunnin heitosta vaan saattaa tulla vasta 3-4 tuntia myöhemmin. Vastaa myös viesteihin parin tunnin viiveellä eikä myöskään itse ilmoita mitenkään jos menee sovittua myöhempään.
Ymmärrän että aika venyy kavereiden kanssa kun on hauskaa, mutta on ahdistavaa kun siitä ei voi ilmoittaa mitään ja sama tapahtuu ihan aina. Aiempien suhteiden kokemusten vuoksi tällaiset tilanteet ovat kaiken kaikkiaan minulle ahdistavia (ja mies tietää asian varsin hyvin), joten sekin varmasti estää minua näkemästä onko mieheni käytös ok ns. normaalille ihmiselle, jolla ei ole ikäviä kokemuksia vastaavista tilanteista.
Kommentit (41)
Mun mieheni aina ilmoittaa ajan joilloin tulee. Ja onkohan koskaan pitänyt paikkansa? :D
. Mä en soittele ja viestittele perään. Hän aina laittaa viestiä, että venähtää sittenkin... Kyllä mä sen jo nykyään tiedän ja naurankin noille sen arvioiville tuloille. Soittaa aina siinä vaiheessa, kun on kotimatkalla.
Näin on menty 20 vuotta ja varmasti touhu jatkuu samanlaisena.
tämän takia en olekaan vakkariparisuhteessa. en voi sietää tuollaista nillitystä ja vahtimista.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 22:00"]
tämän takia en olekaan vakkariparisuhteessa. en voi sietää tuollaista nillitystä ja vahtimista.
[/quote]
kun on pieniä lapsia, tollaset oharit johtaa siihen, että lastenhoito on sen vähemmän menevän vastuulla viikonloput. Eli toinen lintsaa juopottelun varjolla. Muuten ihan sama.
Me ei sovita mitään aikaa, vaan tulee sitten kun nokka näkyy. Ja joka kerta on kotiin tullut, vaihteleviin kellonaikoihin.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 22:00"]
[/quote]
Mielestäni en vahdi miestäni. En vaadi häntä palaamaan tiettyyn aikaan kotiin, vaan hän itse ilmoittaa tulevansa esim. kymmenen aikoihin. Saatan sitten ehdottaa esimerkiksi että katsotaan yhdessä joku leffa, kun tulee takaisin ja mies hyväksyy ehdotuksen. Kymmenen maissa miestä ei näy ja odottelen sitten esim. puoli tuntia, minkä jälkeen kysyn tekstarilla milloin tulee / meneekö myöhempään. Vastaus saattaa tulla vasta parin tunnin päästä ja silloinkaan mies ei vielä ole yleensä lähdössä. Loukkaannun tästä pahasti erityisesti kun aiheesta on puhuttu paljon ja mies on luvannut muuttavansa tapojaan. Olenko minä sitten kuitenkin hullu kyttäävä akka?
Mun mies sanoo monesti ite kellon ajan milloin tulee, esim sanoo tulevansa kahdelt. Mutta tuleekin vasta viiden jälkeen. Näin lähes aina, mutta hän onki ehkä maailman surkein tajuamaan ajankulua :D enkä jaksa stressata, mää kato yleensä nukun ku on se on menossa. Ja ei vastaa heti viesteihin, ja en kyllä laitakkaa yleensä kun vaan hyvän yön toivotukset. Miehet on miehiä ja ei siellä äijä porukassa olla puhelin kourassa näpyttelemässä vaimolle viestejä koko aikaa! Itekki ku on tyttöjen kans ja mies kotona niin ei paljon kelloa huvita kurkkia, saati sitte ukolle lähettää jatkuvasti viestejä. Pitää olla se omaksi elämä!
Omalla kohdallani voin todeta seuraavaa. Seurustelin useamman vuoden naisen kanssa joka valvoi kaikkea menemistä, vaikka olin ilmoittanut tekeväni mitä. Kerrankin olimme tekemässä radio-ohjelmaa luonnossa ja kerroin lähtiessä, että siinä menee koko seuraava yö, siitä huolimatta jo alkuillalla ensimmäinen soitto, milloin tulet kotiin. Tilanteessa ei voinut kuin yrittää hyväksyä se, mutta jatkuvaa soittorumbaa ei kestä kukaan ja jätinkin vastaamatta niihin kymmeniin yönaikana tulleisiin puheluihin. Mielestäni tuokaan ei ihan täytä täysijärkisen naisen kriteerejä.
Oma tuttuni, mies, on taasen sellainen jolla ei yksinkertaisesti ole ajantajua. Hän saattaa kertoa olevansa tunnin kuluessa jossakin ja kuitenkin siihen menee useampi, eli hän ei yksinkertaisesti ymmärrä ajankulua. Hänen vaimonsa ei ole kahdenkymmenen vuoden kuluessa oppinut tuntemaan miestään sen vertaa, että tietäisi tämän vajaavuuden ajankäsityksessä.
Se tulee yhdentoista ja neljän välillä, joten ei mitään väliä milloin tarkasti. Turha luvata mitään tarkkaa aikaa, kun mistäs sitä tietää mihin saakka tulee oltua? Aamulla ei haise ja hoitaa lapset.
En edes odota mitään kellonaikaa. Tulee kun tulee. Helpompaahan se on niin päin kuin että lupaisi tulevansa johonkin aikaan mutta porukassa onkin silloin vielä vauhti päällä. Osaan käydä ihan itsekin nukkumaan mutta aina on aamulla ollut vieressäni kun herään. Miksi vahtisin?
Joka neljäs kerta luvattu ja toteutettu saapumisaika täsmää. Eipä se mua haittaa, tottunut tähän. Ei se pahuuttaan tule 4t myöhässä. Tommonen herkästi innostuva tyyppi, bileiden keskipiste. Jos lähtee ulos, lähtee aikuisten oikeasti ulos! Mitä kivempaa on, sitä heikompi ajantaju :)
Alussa harmitti mutta en mä sitä enää stressaa. Vaik sanois menevänsä vain parille, mulla on omaa ohjelmaa illaksi. DVD ja hyvää ruokaa. Jos tulee aikaisin kotia, kiva. Jos ei tule aikaisin kotia, so what? Ei se usein ulos mene (1kerta kk) pitäköön nyt kunnolla kivaa
Laittaa aina viestin, jos myöhästyy ilmoitetusta tai on tosi myöhään poissa. Miksi hän haluasi minun huolestuvan kotona. Viestin laittamiseen menee kuitenkin viisi sekuntia.
Me ei yleensä sovita mitään aikaa, koska jos on hauskaa niin tylsähän sitä on kesken lähteä. Tulee kun tulee. Vastaa viesteihin ja ilmoittelee muutenkin itsestään. Tosin minä menen nukkumaan enkä odottele häntä.
No ei vaan oo kiva et tullaan miten sattuu! Joidenkin naisten vieteri sen kestää joidenkin ei. Mulla kesti 10 vuotta, sit sain totaalikilarit, koska lähes kaik viikloput hoitanut pienet lapset yksin, koska mies maannu krapulassa seuraavan päivän. Onko se mukavaa, kun yhteiset menot peruuntuu ym. Ja aiheutti minussa ajan myötä paljon katkeruutta. Mies muuttu, tulee kotiin kun ilmoittaa tulevansa, nyt kaikki ok.
AP tässä taas
Olen 10:n kanssa täysin samaa mieltä siitä, että toista ei saa ahdistella. Olisi pitänyt aloitusviestissä varmaan enemmän korostaa, etten pommita miestäni puheluilla ja tekstareilla. Ensimmäisen viestin laitan tosiaan puolisen tuntia luvatun paluuajan jälkeen ja odotan sen jälkeen vastausta.
Oma tuttuni, mies, on taasen sellainen jolla ei yksinkertaisesti ole ajantajua. Hän saattaa kertoa olevansa tunnin kuluessa jossakin ja kuitenkin siihen menee useampi, eli hän ei yksinkertaisesti ymmärrä ajankulua. Hänen vaimonsa ei ole kahdenkymmenen vuoden kuluessa oppinut tuntemaan miestään sen vertaa, että tietäisi tämän vajaavuuden ajankäsityksessä."
Tätä taas en ihan ymmärrä. Kyllä nyt aikuisen ja normaalijärkisen ihmisen pitää ymmärtää ajankulu. Ja eipä miehelläni muutoin ole mitään ongelmia olla ajoissa - pomonsakin kuulin kerran kehuvan häntä työpaikan täsmällisimmäksi
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 22:16"]Omalla kohdallani voin todeta seuraavaa. Seurustelin useamman vuoden naisen kanssa joka valvoi kaikkea menemistä, vaikka olin ilmoittanut tekeväni mitä. Kerrankin olimme tekemässä radio-ohjelmaa luonnossa ja kerroin lähtiessä, että siinä menee koko seuraava yö, siitä huolimatta jo alkuillalla ensimmäinen soitto, milloin tulet kotiin. Tilanteessa ei voinut kuin yrittää hyväksyä se, mutta jatkuvaa soittorumbaa ei kestä kukaan ja jätinkin vastaamatta niihin kymmeniin yönaikana tulleisiin puheluihin. Mielestäni tuokaan ei ihan täytä täysijärkisen naisen kriteerejä.
Oma tuttuni, mies, on taasen sellainen jolla ei yksinkertaisesti ole ajantajua. Hän saattaa kertoa olevansa tunnin kuluessa jossakin ja kuitenkin siihen menee useampi, eli hän ei yksinkertaisesti ymmärrä ajankulua. Hänen vaimonsa ei ole kahdenkymmenen vuoden kuluessa oppinut tuntemaan miestään sen vertaa, että tietäisi tämän vajaavuuden ajankäsityksessä.
[/quote]
Ei kai ap sanonutkaan valvovansa miehensä menemisiä, vaan pitävänsä yhdessä sovitusta (miehensä ilmoittamasta) ajasta kiinni. Se hieman eri asia. Kuten yleensä elämässä, kun sovitaan jotain nii siitä pidetään kiinni tai ilmoitetaan, jos ei pystykään...
Mä en oikein ymmärrä, miksi on niin tärkeää, että miehellä on "kotiintuloaika"? Jos minä lähden kavereideni kanssa ulos, niin en tosiaan tahdo olla sidottu mihinkään aikaan. Jos on hauskaa, olen pitkään, jos alkaa väsyttää niin tulen aiemmin. Katson, että olen riittävän kypsä asiasta itse päättämään ja niin on myös mieheni.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 22:21"]
AP tässä taas
Olen 10:n kanssa täysin samaa mieltä siitä, että toista ei saa ahdistella. Olisi pitänyt aloitusviestissä varmaan enemmän korostaa, etten pommita miestäni puheluilla ja tekstareilla. Ensimmäisen viestin laitan tosiaan puolisen tuntia luvatun paluuajan jälkeen ja odotan sen jälkeen vastausta.
Oma tuttuni, mies, on taasen sellainen jolla ei yksinkertaisesti ole ajantajua. Hän saattaa kertoa olevansa tunnin kuluessa jossakin ja kuitenkin siihen menee useampi, eli hän ei yksinkertaisesti ymmärrä ajankulua. Hänen vaimonsa ei ole kahdenkymmenen vuoden kuluessa oppinut tuntemaan miestään sen vertaa, että tietäisi tämän vajaavuuden ajankäsityksessä."
Tätä taas en ihan ymmärrä. Kyllä nyt aikuisen ja normaalijärkisen ihmisen pitää ymmärtää ajankulu. Ja eipä miehelläni muutoin ole mitään ongelmia olla ajoissa - pomonsakin kuulin kerran kehuvan häntä työpaikan täsmällisimmäksi
10, Mutta kun tämä tuttuni on ajankäytön ongelamaihminen, hän ei todellakaan käsitä, että kello käy kokoajan. Olen monen monta kertaa itsekin odottanut häntä tuntikaupalla. Toisinaan hän soitta, että myöhästyy hieman sovitusta ja kuitenkin saattaa mennä parikin tuntia.
Asia on siis todellakin "ongelma", ei mikään välinpitämättömyys.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 22:20"]Me ei yleensä sovita mitään aikaa, koska jos on hauskaa niin tylsähän sitä on kesken lähteä. Tulee kun tulee. Vastaa viesteihin ja ilmoittelee muutenkin itsestään. Tosin minä menen nukkumaan enkä odottele häntä.
[/quote]
Ei kai sieltä keskenkään tarvitse lähteä, kun ilmoittelee, jos menijä on itse luvannut tulla johonkin tiettyyn aikaan. Ei kai toisen huomioiminen ole rikos sentään. Ymmärsin, että ap:kin tarkoitti juuri tätä.
No mun mies sanoo aina oma-aloitteisesti tulevansa ajoissa kotiin. Käytännössä tulee vasta aamulla. Tekis mieli sanoa sille vastauksesksi, että vitut tulet. Sen kaveritkin ovat yleensä naispuolisia.