Näin pysyt hoikkana: Moniko väittämä osuu kohdallesi?
1. Hoikat etsivät ennemmin tilaisuuksia liikkua kuin tekosyitä ei liikkua.
2. Hoikat tarkkailevat painoaan ja arvostavat hoikkaa ulkomuotoaan.
3. Hoikat ihmiset eivät hylkää perusruokavaliotaan esimerkiksi joulun ajaksi.
4. Hoikilla ihmisillä on terveellinen yksinkertainen ruokavalio, eivätkä he noudata mitään monimutkaisia ohjelmia kuten karppausta.
5. Hoikat ihmiset syövät, kun heillä on nälkä ja lopettavat, kun he ovat kylläisiä.
6. Hoikat ovat tietoisia siitä, mitä pitää syödä ja kuinka paljon.
7. Hoikat ihmiset kantavat vastuun omista elintavoistaan.
http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2013122317866952_lh.shtml
Hyvin pitää paikkansa ainakin minun kohdallani, paitsi että en käy vaa'alla koskaan. Tarkkailen painoani vaatteiden istuvuuden perusteella.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 13:33"]
1. Hoikat etsivät ennemmin tilaisuuksia liikkua kuin tekosyitä ei liikkua.
2. Hoikat tarkkailevat painoaan ja arvostavat hoikkaa ulkomuotoaan.
3. Hoikat ihmiset eivät hylkää perusruokavaliotaan esimerkiksi joulun ajaksi.
4. Hoikilla ihmisillä on terveellinen yksinkertainen ruokavalio, eivätkä he noudata mitään monimutkaisia ohjelmia kuten karppausta.
5. Hoikat ihmiset syövät, kun heillä on nälkä ja lopettavat, kun he ovat kylläisiä.
6. Hoikat ovat tietoisia siitä, mitä pitää syödä ja kuinka paljon.
7. Hoikat ihmiset kantavat vastuun omista elintavoistaan.
http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2013122317866952_lh.shtml
Hyvin pitää paikkansa ainakin minun kohdallani, paitsi että en käy vaa'alla koskaan. Tarkkailen painoani vaatteiden istuvuuden perusteella.
[/quote]
1ja 3 ei pidä täysin paikkaansa mun kohdalla. Inhoan liikkumista vaikka käynkin salilla lähes viikottain ja teen paljon hyötyliikuntaa ja ilomielin nautin juhlissa toisenkin kakkupalan ja joulun tietty kaikilla herkuilla ähkyyn saakka. Mutta vain 2 päivää.
Tiedän mitä syödä ja syön hyvin ja monipuolisesti mm 2 lämmintä ateriaa päivässä.
Eipä noista oikeastaan mikään pidä paikkaansa. Näistä ajattelin ensin, että nämä taitavat pitää paikkansa:
"4. Hoikilla ihmisillä on terveellinen yksinkertainen ruokavalio, eivätkä he noudata mitään monimutkaisia ohjelmia kuten karppausta."
"6. Hoikat ovat tietoisia siitä, mitä pitää syödä ja kuinka paljon."
Mutta tarkemmin ajatellen eivät nekään. Ruokavalio on yksinkertainen (=en sen isommin Seiskasta en oikein tiedämieti, mitä syön) mutta tuskin erityisen terveellinen. Terveellisyydestä on olen perusjutuista selvillä, mutta en sen tarkemmin asioihin perehtynyt. Kuutonen kaatuu ainakin 'kuinka paljon' osaan.
Seiskasta en ihan ymmärrä, mitä se tarkoittaa edes.
Muut paitsi 1. osuu kohdalle. Liikun "väkisin", koska tiedän että niin pitää tehdä, mutta en nauti siitä enkä etsi tilaisuuksia liikkua, en todellakaan... :D Nuo muut kohdat muutin tietoisesti vuosi sitten ja 15kg on lähtenyt. Tämä ei ole mikään pikadieetti, mutta niin kauan kuin paino on laskussa, vaikka sitten vähän ja hitaasti, olen tyytyväinen.
Jahas, viestin lopusta kadonnut teksti olikin siirtynyt keskelle suluissa olevaa juttua... T. 24
vain ykkönen pätee eikä sekään täysin. En etsi tilaisuuksia liikkua, mutta arjessa on pakko liikkua paljon ja lisäksi tykkään harrastaa liikuntaa.
bmi 20
Olen liikkuvainen ( piiloliikuntaa valtavasti) ja hyötyliikuntaa tulee paljon. Mutta inhoan "urheilua". Olen silti jostain syystä aika jäntevä ja lihaksiakin löytyy.
Hoikkuuteni salaisuus on kai se, että syön hyvin pieniä annoksia ja niistäkin usein suurin osa salaattia tai kasvisruokaa. Syön leipää hyvin vähän. Ateriavälit ovat turhankin pitkiä.
Syön päivittäin pieniä herkkuja.
4,5,6,7 pitää mun kohdallani paikkaansa. Vaa'alla en käy, vaan huomaan painonvaihtelun vaatteista. Syön monipuolisesti kaikkea mikä maistuu ja herkuttelen jokapäivä vähäsen, pari palaa suklaata tms. kahvin kanssa. Mutta otti monta vuotta töitä, että opin kuuntelemaan kroppaani ja tulkitsemaan sen viestejä.
Kaikki muu natsaa, paitsi kohta 3. Jouluna syön kyllä jouluruokia niin että napa ruskaa ja suklaatakin sen verran kuin mieli tekee. Ei siihen kolmea päivää pitempään pysty. Ja sillä taas ei ole mitään merkitystä kenenkään painoon, jollei nyt sitten syö itseään ihan sairaalakuntoon.