Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksivuotias ei saanut sitten mitään lahjaa mitä toivottiin, argh

Vierailija
24.12.2013 |

Iso suku joka mielellään myös ostaa kaikkea, joten tehtiin hyvissä ajoin lista ja "jaettiin" siitä jokaiselle jotain ostettavaa. Olivat vieläpä arvoltaan tosi pikkuisia juttuja, eli rahasta ei varmasti olisi jäänyt keneltäkään kiinni. 

Noh, lopputuloksena talo on täynnä krääsälelua jota meillä on ihan riittämiin jo ilman jouluakin ja ne oikeasti tarpeelliset, listalle ujutetut jutut jäivät saamatta. Ei siinä muuten mitään, mutta kun ihan oikeasti tehtiin jokaiselle selväksi, että me EI tarvita mitään muuta kuin siinä listassa lukee eikä haluta totuttaa lasta siihen, että jouluna edessä on 329864782347298 pakettia. 

Eipä kai auta muu kuin heti perjantaina lähteä hakemaan alesta pojalle kaikki se vaate, mitä toivottiin ja jäi saamatta ja toisaalta heittää roskiin kaikki siihen mennessä hajonnut kiinaromu. Niin, ja etsiä uusia säilytyslaatikoita, joihin mahtuvat nyt nuo Megablocksit muun muassa (ilmoitettiin, että tämän legopaketin X voisi ostaa, hintaa sillä about 10 euroa, saatiin 30 euron säkki feikkilegoja *huokaus*)

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheen pojalle kelpasi (siis vanhemmille) kelpasi vauvasta asti vain duplo-palikat, mitään muuta leluja ei saanut synttäreiksi ja joululahjaksi ostaa. Tällä pikkukersalla on nyt siis kaikki mahdolliset duplosarjat. Tänä vuonna, kun poika täytti 3 vuotta, meille sukulaisille ja tuttaville ilmoitettiin, että nyt poika alkaa keräämään pieniä legoja ja tuli pitkä lista, mitä täytyy ostaa (paloasema, poliisiasema..), en ostanut. Nyt poika ei enää siis leiki duploilla, vaan vanhemmat laittoivat kaikki duplot omiin laatikoihinsa (olivat säilyttäneet siis kaikki ostolaatikot). Olisi ihan mielenkiintoista tietää, mitä tekevät näillä, varmaan myyvät eteenpäin, kuten ap täällä myös laskeskelee duplojen jälleenmyyntiarvoa..

Vierailija
42/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minun sukulaiseni antaa lapsille joko ihan hervotonta krääsää tai sitten jotain ikätasoon sopimatonta - ja sitten kytätään, käytetäänkö vai ei. Ja ollaanko varmasti kiitollisia. Ja jos yritän selittää lapsettomille, mitä koululaiset yleensä harrastaa tai että jokin muumiprumpu ei ehkä iske 11-vuotiaalla tms. oikein uhalla ei hankita ainakaan nEuvijen mukaan. Ja atoopikolle ostetaan karheaa lampaanvillaa ja sitten rähjätään, kuinka sota-aikanakaan ollut muuta kuin pässinpökkimää... Ja syy "kiittämättömyyteen" on sitten minun, kun olen huono äiti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 08:16"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:52"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:41"]

Järkyttävä ap, vai että pitäisi saada lelut myytyä hyvään hintaan. Kuules nyt, lapsesi nauttii yhtä paljon niistä vääränmerkkisistä leluistaan kuin merkkikamasta, vaikkette saisikaan siitä kirppiksellä paljon rahaa. Ostakaa myös itse vaatteet lapsellenne.

[/quote]

Se oli vain yksi pointti legot vs. megablocksit -perustelussani. Mä uskon, että poika olisi ihan aidosti ja oikeasti ilahtunut pidemmällä tähtäimellä enemmän lego-eläintarhaansa sopivasta eläinsetistä tai ajoneuvosta kuin palikoista, jotka ovat selvästi huonompilaatuisia ja joita ei voi samalla tavalla hitaasti vuosien varrella kerryttää. Sitä paitsi musta oli tosi kiva, että oma poika leikkii samoilla leluilla kuin millä minä olen aikoinani leikkinyt - varmasti olisi omastakin pojasta kiva, jos nuo kestäisivät sinne asti.

Toinen pointti on sitten se, että meitä on kolme ihmistä kaksiossa, ei täällä ole loputtomiin säilytystilaa. Kaikki lahjoja antaneet tietävät tasan tarkkaan meidän asuinolosuhteemme ja niistä mainittiinkin lahjatoiveita esitettäessä. Onko kiva ostaa muiden nurkat täyteen paskaa, joka menee rikki seuraavan kuukauden kuluessa? 

T. AP

[/quote]

Ihmeellistä valitusta. Todellisia 1. maailman ongelmia.

Maailma on täynnä lapsia, jotka kärsivät nälkää jouluna ja kaikkina muinakin päivinä vuodessa ja täällä joku tampio kehtaa valittaa, että lahjaksi saadut muovipalikat olivat väärää merkkiä. Uskomatonta!

Ja 2 aikuista ja pieni lapsi mahtuu oikein mainiosti kaksioon. Meidän 4 hengen ja koiran perhe on aina asunut kolmiossa ja aina ollaan mahduttu ihan hyvin, vaikka lapset ovat jo teinejä.

Kannattaisi vähän avartaa sitä maailmankuvaa ja olla onnellinen siitä mitä omistaa. Esimerkiksi perheen, kodin, ruokaa ja ennen kaikkea läheisiä, jotka ylipäätään haluavat muistaa teidän perhettä lahjoilla. Mikään noista kun ei ole itsestäänselvyys!

[/quote]

Uskomatonta! Ja sitten sitä kamaa pitäisi ostaa kassikaupalla, jota ne nälkäiset ja onnettomat lapset väkertää Kaukoidässä... USKOMATONTA SAATANA!!

Vierailija
44/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

I so feel you!! Meillä myös isovanhemmat pyytävät joulun alla toivelistoja, mutta anopin on täysin mahdotonta niitä noudattaa. Jos kaksivuotiaan listassa lukee koon 92- 98 perusvaatteita, ostaa anoppi koon 68 kauluspaidan ja farkut. Vaatteista on tietysti poistettu kaikki laput, mutta lisäksi myös leikattu pesu- ja merkkilaput, niin ettei niitä voi vaihtaa sopiviin. No kun vaatteet on liian pieniä, lelut sitävastoin ostetaan liian isolle. Kaksivuotias ei ehkä ihan vielä ymmärrä esim. Geomacien päälle, joissa paketissa lukee +5y tai radio-ohjattavasta autosta jossa lukee +8y.

Vierailija
45/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksivuotias varmaan nyt pahoitti mielensä. voi reppana. :,-(

Vierailija
46/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 13:15"]Meillä minun sukulaiseni antaa lapsille joko ihan hervotonta krääsää tai sitten jotain ikätasoon sopimatonta - ja sitten kytätään, käytetäänkö vai ei. Ja ollaanko varmasti kiitollisia. Ja jos yritän selittää lapsettomille, mitä koululaiset yleensä harrastaa tai että jokin muumiprumpu ei ehkä iske 11-vuotiaalla tms. oikein uhalla ei hankita ainakaan nEuvijen mukaan. Ja atoopikolle ostetaan karheaa lampaanvillaa ja sitten rähjätään, kuinka sota-aikanakaan ollut muuta kuin pässinpökkimää... Ja syy "kiittämättömyyteen" on sitten minun, kun olen huono äiti...

[/quote]

Mikset ehdota sukulaisillesi, etteivät antaisi lahjoja lainkaan? Ehdottaisit, että pidetään sellainen joulu, jossa ette odota sukulaisilta lahjoja ja vastavuoroisesti ette itsekään lahjoja perheenne ulkopuolisille hanki. Siinä säästyy itse kullakin rahat niihin itselle mieluisimpiin kohteisiin.

Vierailija
47/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehdotettu. Olen kuulemma ahne paska, joka ajattelee vain rahaa ja säästämistä...

Vierailija
48/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kysymättäkö AP jakeli näitä vaatimuslistoja sukulaisille? Minä ainakin hankin esim. kummilapsille joululahjat usein jo hyvissä ajoin ennen joulua ja pöyristyisin, jos joku lykkäisi kouraan listan, että tämmöiset nyt meidän muksuille, kiitos ja näkemiin. Toki jos kysymällä kysytään, että onko jollekin tarvetta ja sitten ostetaankin jotain muuta, niin voi jotenkin ymmärtää tämän ärsyyntymisen. Mutta kyllä meilläkin suvussa monet haluavat ostaa lapsille nimenomaan jotain leluja: pehmeät paketit kun ei lapsilta usein saa "kiitosta" ja kivempi sitten katsoa vaikka jostain kiinakrääsästä innostuvia lapsia (joulu vietetään isolla porukalla ja tänäkin jouluna jäi veljenpojalta kaikki lapaset sun muut vaatteet huomiotta siinä vaiheessa, kun paketista tuli radio-ohjattava auto ja legoja).

Vierailija
49/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään ostellut aikoinaan lapsilleni ns. krääsää lahjoiksi, koska olisihan se harmittanut, jos lapsi olisi mieltynyt johonkin leluun ja sitten se olisi lähes tulkoon heti hajonnut. Eli TÄRKEIDEN lelujen ostamisen hoidin minä itse mieheni kanssa.

Mutta on törkeää käytöstä valittaa sukulaisten tms. ostamista LAHJOISTA,  ovatpa sitten krääsää tai ei. Jos ei halua ottaa vastaan lainkaan sukulaisten lahjoja, on parempi tehdä asia RIITTÄVÄN  selväksi jo etukäteen! 

Ja itse vihaan tuollaisia laskelmoivia ihmisiä, jotka pyytävät jotain rahalistaa isompiin hankintoihin. Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Jos omat rahat on vähissä, ostakaa kirpparilta huonekalut, verhot, matot, astiat, vaatteet jne. Ja ilman pesukoneita ym. pärjää ihan hyvin pieni perhe pienessä asunnossa; niin ovat ihmiset ennenkin pärjänneet.

Vierailija
50/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 07:56"]Vaateet on vanhempien ostettavia. Jos niitä tulee lahjaksi ei ene ole lahjoja lapselle vaan vanhemille, joten jätä jatkossa sellaiset pois toivelistalta ja toivo jotain oikeasti lapselle.

[/quote]

Kyllä meidän poika on ihan innoissaan uusista vaatteista varsinkin kun sillä on kaikki muut vaatteet käytettyä kirppiskamaa. En näe mitään väärää siinä että pyytää joululahjaksi jotain lapselle tarpeellista, varsinkin kun omat vähäiset rahat menevät muiden joululahoihin

Vierailija
51/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 13:16"]

Uskomatonta! Ja sitten sitä kamaa pitäisi ostaa kassikaupalla, jota ne nälkäiset ja onnettomat lapset väkertää Kaukoidässä... USKOMATONTA SAATANA!!

[/quote]

Sen sijaan täysin uskottavaa: huonot lahjat saanut AV-mamma kiroilee. Jospa ne sukulaisten antamat lahjat tuli ihan saajan mukaan.

Vierailija
52/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme porukkaa.. Meillä ainakin 2v (noh täyttää pian 3) oli AIVAN INNOISSAAN vaatelahjoista, joita tuli mm. mummilta, kummilta ja meiltä. Sovitteli, peilaili ja kävi kaikille esittelemässä hienoja vaatteitaan. Meillä kaikki sukulaiset kyseli että mitä lapset tarvitsee ja annettiin suuntaa antavia tietoja kuten *housuja koko 98-104* tai *paitoja koko 140*  niin niitä sitten lapset myös sai, saivat myös paljon mieluisia leluja, leffoja yms yms. En tiedä onko meillä sitten jotenkin poikkeava suku, kun ostetaan vain hyvälaatuisia ja tarpeellisia lahjoja kaikille. Kukaan ei tietenkään vaadi mitään tiettyä, mutta juuri toiveiden perusteella ostetaan lahjat, ja toiveet ovat siis suuntaa antavia. Eli meillä toivottiin lapsille vaatteita niin tuli esim. lahjakortteja H&M, kalliita merkkivaateita mm. stockalta ja perusvaatteita tyyliin KappAhlista. Ja kaikki olivat yhtä mieluisia ja tarpeellisia. Mutta en mitenkään voi todellakaan ymmärtää, että jos toivotaan legoja (kohtuu hinnoissa!!), niin annetaan megablockseja.. Toihan on melkein vittuilúa, mieti nyt jos itse keräät vaikka jotain tiettyä arabian mukeja ja saatkin sitten lahjaksi jotain ikean mukeja.

Vierailija
53/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 13:38"]On ehdotettu. Olen kuulemma ahne paska, joka ajattelee vain rahaa ja säästämistä...

[/quote]

Jos sukulaistesi tapana on nimitellä sinua tuolla tavoin, en ymmärrä miksi edes olet heidän kanssaan tekemisissä.

Vierailija
54/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että minulla on rahaa, heillä ei. Ja koulutus, ura, hyvä mies ja hieno koti. Se hiertää näemmä hengiltä.

Vierailija
55/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuon yöpuvun alle voi laittaa bodia??

Ja varmaan  ne olivat avin aletelleet sita lasta. Lasten Unnuttaminen on ihan lunnollista seksuaalisuustta ja suoakoon se ilo pojalle :)

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 08:42"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:47"]

Isäni ja vaimonsa kysyivät mitä esikoiseni tarvitsee. Sanoin että pyjamat on vähissä, koko92 ja pakko olla yksiosainen koska on keksinyt räplätä pippeliä eikä ole kivaa kun sänky on märkä koska pippeli ei olekaan vaipassa. Ostivat sitten kaksiosaisen kun ei millään mistään löytänyt yksiosaista........... 

[/quote]

olisit ostanut itse noin tarkat toiveet. Vaateet on lahja äidille ei lapselle. Lelusta olisi lapsi ilahtunut enemmän.

[/quote] He eivät HALUNNEET ostaa lelua koska leluja on kaikilla enemmän kuin tarpeeksi, he HALUSIVAT ostaa jotain mistä on HYÖTYÄ meille. Kysyivät mitä TARVITAAN. 

[/quote]

Jos antajalla on hyvä tahto, mutta viitseliäisyys loppuu kesken ja saajalle on siitä monta kertaa suurempi haitta eli sänky kastuu ja petauspatja menee parivuoteesta tuon takia vaihtoon, voisi olla parempi että antaisivat lahjakortteja. Voisit yrittää vinkata, että parhaita saa liikkeestä X ja siellä on aina joulun jälkeen aivan valtava alennusmyynti, että kannattaa melkein lahjakortin kanssa mennä ostamaan niin saa kolme sopivaa yöpukua.

[/quote]

Vierailija
56/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tällainen selkeä ja yksinkertainen perusperiaate: vanhemmat ostavat lapsilleen lahjat. Jos joku muu ostaa lapsille jotain, sanotaan "Kiitos!". Jos lapsi ei ole ihan taapero, opetetaan hänelle myös tämä taikasana. Jos lahja ei ole sopiva tai tarpeellinen, voi lahjasta hankkiutua eroon. Tämän voi tehdä hienotunteisesti. Vähintään voi odottaa, että lahjan antaja on ehtinyt poistua.

Näin yksinkertaista, eikös vaan?

Vierailija
57/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 14:14"]Tässä tällainen selkeä ja yksinkertainen perusperiaate: vanhemmat ostavat lapsilleen lahjat. Jos joku muu ostaa lapsille jotain, sanotaan "Kiitos!". Jos lapsi ei ole ihan taapero, opetetaan hänelle myös tämä taikasana. Jos lahja ei ole sopiva tai tarpeellinen, voi lahjasta hankkiutua eroon. Tämän voi tehdä hienotunteisesti. Vähintään voi odottaa, että lahjan antaja on ehtinyt poistua.

Näin yksinkertaista, eikös vaan?

[/quote]

Meillä kyllä sanotaan kiitos ihan kaikelle, jopa omille vanhemmille. Yksinkertaista, eikö vaan?

Vierailija
58/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä suurinta osaa näistä kommenteista. Mielelläni ostan tasan sitä mitä pyydetään.

Vierailija
59/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä suurinta osaa näistä kommenteista. Mielelläni ostan tasan sitä mitä pyydetään.

Vierailija
60/144 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 14:09"]Ongelma on se, että minulla on rahaa, heillä ei. Ja koulutus, ura, hyvä mies ja hieno koti. Se hiertää näemmä hengiltä.

[/quote]

Jos heidän suhtautumisensa sinuun on tuollaista, tuskin pystyt tuota "epäsuhtaa" millään lahjamäärällä korvaamaan.

Se, ettet itsekään ole lahjoja vailla, ei ole osoitus ahneudesta, vaikka sinulle niin esitettäisiinkin.