Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen nuoresta asti katunut syvästi, että sorruin siviilipalvelukseen armeijan suorittamisen sijaan. 😢😢😢 Varoituksen sanana muille!

Vierailija
03.07.2024 |

Taas saan lukea uutisista kuinka uusi erä alokkaita astuu palvelukseen. 😢

Silloin nuorena ja tyhmänä valitsin sivarin ja se oli jo silloin minulle palveluksena pettymys, mutta ikävimmät seuraukset olen saanut kokea myöhemmin ja ilmeisesti koko loppuelämäni.

Ensinnäkin olen kateudesta vihreänä kuunnellut armeijan käyneiden kokemuksia ja tunnen näissä juttupiireissä itseni täysin ulkopuoliseksi. Oikein kirpaisee, kun jotkut ovat päässeet kertaamaan ja muistelevat niitäkin.

Toiseksi suorittamatta jäänyt asepalvelus on haitannut työllistymistäni. Se on sellainen asia minkä moni työhaastattelija ottaa puheeksi ja näihin paikkoihin en ole päässyt.

Kolmanneksi en koe samanlaista miehistä itsetuntoa kuin armeijan suorittaneet. Olen rehellisesti pullamössö ja sellaistahan se sivariporukka pääasiassa on. Olen sen ihan itse joutunut näkemään.

Neljänneksi minulle on epäselvää minkälaiseen tehtävään minut käskettäisiin sota-aikana tai jo sodan uhatessa.... siis riittääkö osaamiseni.

Älkää siis menkö sivariin ja kaikki vanhemmat ohjatkaa lapsenne menemään armeijaan. Sivariin menijät eivät yksinkertaisesti tiedä mitä ovat tekemässä! Isoa virhettä josta saa maksaa koko loppuelämänsä ajan! Sivariin valittu menettää oikeutensa päästä armeijaan.

Tää oli nyt tällainen katuvaisen sivariluuserin purkaus... toivottavasti se pelastaa edes yhden sivarilta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta käytkö armeijan tai sivarin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserin purkaus kyllä, mutta ei sivarin.

Vierailija
4/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa minusta armeija oli täyttä ajan ja rahan hukkaa kokoajan odotin että sieltä pääsee pois,Armeija pitäisi olla vapaaehtoinen niin sinne menee oikeasti motivoitunut aines,minulle se oli puolivuotta kärvistelyä koska sivari on oikeasti rangaistus koska se kestää niin pitkään ja linnaan en halunnut.

Vierailija
5/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli aika perseestä olla siellä se vuosi kantamassa telamiinoja ja kessejä metissä ku pakotettiin aukkiin. viimeset kolme kuukautta sai 9€ päivärahaa niin 180€ oli kuukausipalkka.

Vierailija
6/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin kiinnostaa! Aika varmasti et minkäänlaisiin johtajanhommiin sivarina. Sellaisissa hommissa suurin osa on rukin käyneitä. Ei päässyt Pekkakaan pressaksi.

Vierailija
7/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä tämänkin pitäisi kiinnostaa

Vierailija
8/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa minusta armeija oli täyttä ajan ja rahan hukkaa kokoajan odotin että sieltä pääsee pois,Armeija pitäisi olla vapaaehtoinen niin sinne menee oikeasti motivoitunut aines,minulle se oli puolivuotta kärvistelyä koska sivari on oikeasti rangaistus koska se kestää niin pitkään ja linnaan en halunnut.

11kk kesti intti mulla joten älä lässytä sivarin pituudesta ja intissä olet kiini 24h,välillä pariviikkoa putkeen.

Vierailija
9/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska käänteinen provoaloitus tarkoituksena, että nyt härkitään inttipalvelusta. =D 

Vierailija
10/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pois linjoilta ja takaisin huutamaan niille alokkaille naama punaisena, ei tällä huijata ketään sinne paskaloukkuun

Vierailija
11/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin kiinnostaa! Aika varmasti et minkäänlaisiin johtajanhommiin sivarina. Sellaisissa hommissa suurin osa on rukin käyneitä. Ei päässyt Pekkakaan pressaksi.

jaa no itse olen ollut johtajana yrityksessä jo 20 vuotta ja sivarin käynyt . Tulot + 200k€ / vuosi . Kukaan ole kysellyt oonko käynyt armeijan . 

Vierailija
12/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä tämänkin pitäisi kiinnostaa

Sun mutsiis :-D

Vierailija
13/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jaa no itse olen ollut johtajana yrityksessä jo 20 vuotta ja sivarin käynyt . Tulot + 200k€ / vuosi . Kukaan ole kysellyt oonko käynyt armeijan . 

Et oo ansainnu sitä paikkaa, ku oot luistanu vastuusta.

Vierailija
14/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämää takana 35v ja kertaakaan ei ole kyselty onko intti käyty.

Vierailija
15/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei välitä, kunhan osaat työsi. 

Vierailija
16/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä ei nykyään armeijan käyntiä kysellä.

Vierailija
17/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivarina sain pildee Vaasassa ysärillä. Vain olemalla sivari - tytöt kävi kuumana. Työkomennuksella sairaalassa oli n. 10 suhdetta vuoden aikana. Ei tarvinnut ovettomassa vessassa run#ata.

Vierailija
18/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa oppi arvokkaita taitoja. Yhdessä toimimista, kurinalaisuutta ja johtamista. Armeija on liikuntapainotteinen, joten kuntokin pysyy yllä. Nämä asiat kannattaa ottaa itselleen hyödyksi riippumatta siitä, miten Suomen puolustamiseen ja asemaan suhtautuu.

Kun armeijan jälkeen menin työpaikkaani, reservin upseeri, työsuhdeasioiden hoitaja laittoi minulle heti normaalin palkan jättäen harjoittelijan jakson pois. Kehui, että aliupseerikoulun käyminen oli hienoa. Näitä asioita ei pitäisi varmaan työhön mennessä kysellä, mutta kyllä ne vain vaikuttavat.

Vierailija
19/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua kanssaihmisissä ylipäänsä kiinnostaa? Ei mikään.

Vierailija
20/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivarina sain pildee Vaasassa ysärillä. Vain olemalla sivari - tytöt kävi kuumana. Työkomennuksella sairaalassa oli n. 10 suhdetta vuoden aikana. Ei tarvinnut ovettomassa vessassa run#ata.

Tietysti, jos elämä on kanin elämää arvostaa moista.