Kaksivuotias ei saanut sitten mitään lahjaa mitä toivottiin, argh
Iso suku joka mielellään myös ostaa kaikkea, joten tehtiin hyvissä ajoin lista ja "jaettiin" siitä jokaiselle jotain ostettavaa. Olivat vieläpä arvoltaan tosi pikkuisia juttuja, eli rahasta ei varmasti olisi jäänyt keneltäkään kiinni.
Noh, lopputuloksena talo on täynnä krääsälelua jota meillä on ihan riittämiin jo ilman jouluakin ja ne oikeasti tarpeelliset, listalle ujutetut jutut jäivät saamatta. Ei siinä muuten mitään, mutta kun ihan oikeasti tehtiin jokaiselle selväksi, että me EI tarvita mitään muuta kuin siinä listassa lukee eikä haluta totuttaa lasta siihen, että jouluna edessä on 329864782347298 pakettia.
Eipä kai auta muu kuin heti perjantaina lähteä hakemaan alesta pojalle kaikki se vaate, mitä toivottiin ja jäi saamatta ja toisaalta heittää roskiin kaikki siihen mennessä hajonnut kiinaromu. Niin, ja etsiä uusia säilytyslaatikoita, joihin mahtuvat nyt nuo Megablocksit muun muassa (ilmoitettiin, että tämän legopaketin X voisi ostaa, hintaa sillä about 10 euroa, saatiin 30 euron säkki feikkilegoja *huokaus*)
Kommentit (144)
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:32"]Esitittekö siis joululahjaTOIVEITA, vai jaoitteko shoppailulistaa, jota on pakko seurata?
[/quote]
Miksi kysyä toiveita ja sitten ostaa jotain muuta??
Sukulaisenne ovat nuijia. Meillä siitä hyvä tilanne, että noin toimivia sukulaisia on vain yksi, anoppi. Paras lahja on suurin ja mahtavin, mutta toki myös halvin. Kiesus mitä paskaa se on kantanut tänne, onneksi hajoavat pian niin voi heittää roskiin.
On se rankkaa kun on annettu ostoslistat ja kaikkee. Ette sitten itse ostaneet mitään muksulle?
Hieman on muuttanut joulu merkitystään.
Häälistat, joululahjatlistat ja mitä vielä?!
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:31"]
Onko feikkilegoissa se vika että eivät ole LEGOja vai mikä kyrsii?
Se vielä puuttuis että joku mun sukulaisista jakais joulun lahjalistaa sen Nico-Petterille, huhhuh!
[/quote]
No oikeestaan, just se niissä on vikana! Ensinnäkin, meillä on oikeita legoja jo valmiiksi eikä nuo sovi yhteen niiden kanssa. Toisekseen, oikeiden joukossa on mun ja miehen vanhoja, jotka ovat siis reilun 20 vuoden takaa. En jaksa uskoa, että megablocksit kestäisivät niin pitkään. Kolmannekseen, dublot pysyvät aina markkinoilla, niihin on helppo ostaa lisäosia ja pikkuhiljaa kasvattaa valikoimaa. Sitä paitsi sitten kun niistä ei ole enää leikkikaluksi kasvamisen myötä, voi ne pakata odottamaan pojan omia lapsia tai myydä ihan hyvään hintaan eteenpäin. Feikkejä ei voi.
Esimerkiksi vaatteissa en ole tippaakaan merkkiuskollinen, mutta legot legoina ja barbit barbeina ja keittiökamat laadukkaina :)
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:32"]Esitittekö siis joululahjaTOIVEITA, vai jaoitteko shoppailulistaa, jota on pakko seurata?
[/quote]
[/quote]Olivat kuitenkin ostaneet jotain vastaavaa, ainakin vastauksestasi päätellen... Mutta kun pitäisi olla sitä merkkikamaa, eikö niin? Melko itsekästä. Toivoa voi, mutta ei suku ole mikään lahja-automaatti.
Ne toivelahjat ostetaan itse. Ei kukaan osta vaatteita koska siitä hyötyy vanhemmat, kun ei tarvitse omia rahoja kuluttaa. Sukulaiset halusi ilahduttaa lasta, ei sinua. Eräs tuttavani ei osta koskaan lahjoja lapselleen vaan ostattaa ne muilla. Musta ihan oikein teille. Vaatelahja vasta kiva teineille, jos se on jokin kiva merkkivaate.
Hei mä tiiän sun tunteen, meilläkin on kysytty että mitä ne lapset haluu tai tarvii ja ollaan kerrottu että sitä ja tätä ja tota ja ne on tarpeellisia ja odotettuja. Mutta sitten yksikään toivelahja ei paketista ilmestynyt:( harmittaa koska jos olisin tiennyt tän ni olisin itse ostanut toiveet... Ens vuonna viisaampi.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:28"]
Eipä kai auta muu kuin heti perjantaina lähteä hakemaan alesta pojalle kaikki se vaate, mitä toivottiin ja jäi saamatta ja toisaalta heittää roskiin kaikki siihen mennessä hajonnut kiinaromu. Niin, ja etsiä uusia säilytyslaatikoita, joihin mahtuvat nyt nuo Megablocksit muun muassa (ilmoitettiin, että tämän legopaketin X voisi ostaa, hintaa sillä about 10 euroa, saatiin 30 euron säkki feikkilegoja *huokaus*)
[/quote]
No tätä en nyt ihan oikeati tajua. Halusitte Legoja ja saitte tuplasti muita vastaavia palikoita (jotka tietääkseni sopivat yhteen Legon kanssa) tai vaikka ei sopisikaan, niin iso säkki riittää varmasti rakentamiseen? Ei se tee siitä yhtään kehittävämpää että siinä lukee LEGO (paitsi tietenkin mammalle sitten joskus kirpparilla myydessä IHQUJA aitoja ja vähän leikittyjä LEEEGOJA). Että ihan roskiin pitää heittää 2 v lahjat ja ostaa merkkikamaa tilalle. Parane pian.
Pienet lapset eivät koskaan välitä vaatelahjoista. Miksi sukulaiset olisivat ostaneet niitä? He halusivat ilahduttaa lasta, eivät teitä.
Hah, sama! Vielä varta vasten oikein sanoin jokaiselle 1 tarpeellisen jutun mitä voisivat lahjaksi ostaa (hinta max 10€). No eipä tullut kun aivan vääriä juttuja (pientä, tyttöjen vaatetta pojalle). Mä oon sen verran veemäinen että,pyysin kuitit ja käyn vaihtamassa lahjat.
Itse olen jo vuosia ehdottanut ettei tehtäisi kun 1 lahja / henkilö. Se ei kuulemma käy. Ja sitten annetaan lahjaksi paskaa
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:31"]
Toivoitteko vaatteita? En uskalla ostaa muiden lapsille vaatteita. Kannattaisi nyt rauhoittua, lapsi varmaan itse tykkää lahjoistaan.
[/quote]
Meillä ei kai olisi pitänyt olla uskalluksesta kiinni, kun ihan tarkkaan sanoin vieläpä, että mikä koko minkäkin kaupan vaatteista olisi hyvä :(
Lapsellekin olisi ollut pitkäaikaisempaa iloa, jos lahjat kestäisivät pidempään kuin viikon.
T. AP, unohtui muuten parista aiemmasta kirjoituksestani tämä
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:34"]
[/quote]
[/quote]Olivat kuitenkin ostaneet jotain vastaavaa, ainakin vastauksestasi päätellen... Mutta kun pitäisi olla sitä merkkikamaa, eikö niin? Melko itsekästä. Toivoa voi, mutta ei suku ole mikään lahja-automaatti.
[/quote]
No oliko sitten pakko kysyä toivetta? Onko sitten pakko ostaa toisen kotiin toisen nurkat täyteen jotain ihmeen paskaa? Itsekästä ja epäkohteliasta, sanon minä. Olis sit ostamatta, mutta ei, sekään ei mene näillä pahveille jakeluun prkl. Ohis.
Ymmärrän.. Itse haluaisin lapsille mieluummin yhden hyvän lahjan, kuin monta halpista. Esimerkiksi yksi lautapeli yhteiseksi kolmelle lapselle mieluummin, kuin jokaiselle lapselle 10 pakettia jotain huonolaatuisia leluja. Mutta tottakai lahjanantaja saa päättää mitä ostaa ja iloisia ollaan kaikista lahjoista mitä ylipäänsä saadaan.
Järkyttävä ap, vai että pitäisi saada lelut myytyä hyvään hintaan. Kuules nyt, lapsesi nauttii yhtä paljon niistä vääränmerkkisistä leluistaan kuin merkkikamasta, vaikkette saisikaan siitä kirppiksellä paljon rahaa. Ostakaa myös itse vaatteet lapsellenne.
En minä niitä ehjiä mihinkään vie, mutta ne kylläkin, jotka ovat jo nyt rikki. Silloin on varmaan vielä useampi...
t. AP
En kyllä antais 2-vuotiaalle rikkoutuvaa kiinaromua, sehän saa vielä jonkun palasen suuhunsa! Ls-ilmon paikka!
Juuri tästä syystä en osta sukulaislapsille mitään ja nyt on puhelin soinut illan mittaan, että "katosiko teidän lahjat johonkin, kun ei saatu niitä". Ei kadonneet, kun ei ostettu mitään väärää väärästä kaupasta.
AP, megablocksit on keksitty ennen Legoja, eli voidaan sanoa, että Legot on feikkimegablockseja. Nih.
Minä en osta yleensä vaatteita lapsille ihan siitä syystä, että he ilahtuvat enemmän leluista, peleistä tai kirjoista kuin vaatteista. Se vaate ei ilahduttaisi 2-vuotiasta, sillä hän ei pysty ymmärtämään, että se vaate on hyödyllinen ja että näin säästetään äidin ja isin rahoja, koska he olisivat ostaneet juuri tämän vaatteen joka tapauksessa.
Joululahja on onnistunut, kun lahjan saaja ilahtuu siitä. Piste. Ja se äiti ei ole lahjan saaja vaan lapsi.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:30"]
Voi kyynel :(. Saat varmaan ne kiinaromut vietyä esimerkiksi Kierrätyskesukseen? Huono provo, kehitä parempi :).
[/quote]
En minä niitä ehjiä mihinkään vie, mutta ne kylläkin, jotka ovat jo nyt rikki. Silloin on varmaan vielä useampi...
t. AP