Tunnetteko ihmisiä jotka puhuvat niin hiljaa että sitä ei meinaa kuulla normaalissa kanssakäymisessä
Vaan joutuu pinnistelemään kuullakseen ja arvailemaan sanoja kun ei enää kehtaa kolmatta kertaa kysyä että mitä sanoit?
Yhtään jos on taustahälyä niin ei mitään saumaa että kukaan kuulisi mitä tämä hiljaa puhuja sanoo. Eikä asia parane asiasta mainitsemisella, vaan osakseen saa vain zoomertuijotuksen ( riippumatta ikäpolvesta) mikäli menee huomauttelemaan asiasta.
Tunnetteko näitä? Mikä tuollaisen motiivi voi olla?
Kommentit (30)
Se on se vallan näyttäminen, että kun minä puhun niin te kuuntelette!
Kyllä. Osa puhuu ainoastaan julkisilla paikoilla hiljaa. Vaikkei olisi mitään hys hys asiaakaan. En ymmärrä.
Valitsen olla tutustumatta kyseisiin ihmisiin, en kestä. Oon usein tavannut elämänk aikana, varmaan ujoja tai jopa traumatisoituneita tai muuten vaan hiljainen ääni, meitä on moneen junaan mutta minä hyppään toiseen vaunuun mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hiljainen ääni.
Käännä kovemmalle. Mullakin on hiljainen ääni kun kuiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Sepä se kun ei kuule.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Osa puhuu ainoastaan julkisilla paikoilla hiljaa. Vaikkei olisi mitään hys hys asiaakaan. En ymmärrä.
Se on sitä muiden huomioimista, ettei pidä meteliä yleisissä tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Termi on vallankäyttö, ei vallan-näyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä muiden huomioimista, ettei pidä meteliä yleisissä tiloissa.
Menee liiallisuuksiin, jos keskustelukumppanikaan ei kuule mitä toinen sanoo.
Koulussa oli painajainen jos joutui tällaisen kuiskaajatytön vieruspariksi. Kiva siinä sitten vetää englannin tai ruotsin keskustelutehtävää kun ei luokan hälyssä kuule mitä se toinen sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hiljainen ääni.
Käännä kovemmalle. Mullakin on hiljainen ääni kun kuiskaan.
Se homma ei toimi noin. Toisilla on kovempi ääni, kuin toisilla ja toisinpäin. Live with it.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on näin. Tiedän yhden narsistin, joka käytti puhetapaa eli hipihiljaista lässyttämistä keinovalikoimassaan. Toisinaan taas puhui oikein normaalisti ja osasi myös huutaa hyvin tylyjä kommentteja kun tärkeitä ihmisiä ei ollut kuulemassa.
Hissutteleva puhe on myös lestanaisten juttu, monet heistä on opetettu äärimmäiseen kiltteyteen ja nöyryyteen. Naisten pitää siellä perinteisesti olla huomaamattomia ja pehmeitä käytökseltään.
Toki joillain on myös oikeasti vain hiljainen ääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Termi on vallankäyttö, ei vallan-näyttö.
Valtaa voi näyttää ja näyttää. Miksei voisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus on näin. Tiedän yhden narsistin, joka käytti puhetapaa eli hipihiljaista lässyttämistä keinovalikoimassaan. Toisinaan taas puhui oikein normaalisti ja osasi myös huutaa hyvin tylyjä kommentteja kun tärkeitä ihmisiä ei ollut kuulemassa.
Hissutteleva puhe on myös lestanaisten juttu, monet heistä on opetettu äärimmäiseen kiltteyteen ja nöyryyteen. Naisten pitää siellä perinteisesti olla huomaamattomia ja pehmeitä käytökseltään.
Toki joillain on myös oikeasti vain hiljainen ääni.
Tulihan se ensimmäinen narsistikommentti... 🥱
Tunsin yhden joka teki tuota tahallaan. Halusi näin saada ihmiset kuuntelemaan itseään vaikka osasi puhua myös normaalisti.
Minulla on ainakin herkät korvat ja en kestä yhtään kovasti puhuvia ihmisiä. Yritän itse puhua hiljaa koska en halua hajottaa muiden korvia. Mutta eihän nämä toiset sitä kuule vaan huutavat päälle.
Pikkupomo. Ihan hirveää. Sanon nykyään, että kuuloni on huono, voitko toistaa mitä sanoit.
Tunnen. Se on ikäänkuin henkilökohtainen signeeraus.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ainakin herkät korvat ja en kestä yhtään kovasti puhuvia ihmisiä. Yritän itse puhua hiljaa koska en halua hajottaa muiden korvia. Mutta eihän nämä toiset sitä kuule vaan huutavat päälle.
Marttyyri.
Seinfeldissä oli hauska jakso hiljaisista puhujista "low talker"
Mulla on hiljainen ääni.