Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummi sanoi 3-vuotiaalle: Sit mä en oo sun kaveri!

Vierailija
06.10.2020 |

Mummi, eli äitini oli hoitamassa lastani kun mun piti hoitaa pari puhelua ja asioitani koneella.

Kuulin kun äitini sanoi lapselleni: " No sit mä en oo enää sun kaveri."

Olinkin jonkin aikaa ihmetellyt, miksi lapsi sanoo vähän väliä noin. Oletin, että oli oppinut sen päiväkodista, mutta näköjään melkein 70v mummi on enemmän 3-vuotiaan tasolla kuin tiesinkään. Suututti ja sanoin asiasta. Ei kommentoinut mitään omiin sanomisiin vaan sanoi, että mun lapsi oli sanonut niin ja heittänyt häntä päin leluilla.

Sanoin, että sun pitäis olla aikuinen, ottaa syliin ja sanoa ettei saa heittää. Että ei voi laskeutua kolmevuotiaan tasolle ja uhkailla koko ihmissuhteen lopettamisella.

Meni ihan hiljaiseksi naama mutrulle jonka tulkitsin märehtimiseksi, että taas häntä moititaan koska tunnen kyseisen marttyyrin. Lienee turha toivo, että ikinä kasvaisi tuosta.

Mua stressaa ja turhauttaa. Mitä tuohon enää voi sanoa? Tavallaan toivon, että muut sanois jotain koska mua hän ei kuuntele eikä usko.

Rasittaa kun joutuu tekemään hirveän homman lapsen kanssa että ei hokis tota no sit mä en oo sun kaveri.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummo (peruskoulun käynyt kaupan kassa) intti, intti ja intti, että teinin pitää hakeutua terapiaan, koska teini hikeentyi häneen. Syystä että hän lässytti teinille taapelokieltä ja tunki väkisin lähibussille vastaan jne. Teini silti ihan korrektisti lähti vain kotiin sieltä jne.

Teini sanoi että ei hän ole mitään tehnyt, vaan mummo, joka ylitti teinin rajoja ja lässytti kuin kaksivuotiaalle.

Mummo lähetteli kymmeniä tekstareita terapian tarpeellisuudesta, minkä jälkeen teini blokkasi hänet.

Nyt minä olen syypää teinin ”kamalaan käytökseen”. Vaikka en ollut edes paikalla. Eikä teini edelleenkään ole edes tehnyt mitään.

Vierailija
22/76 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni päiväkodissa on ehdottomasti kielletty tuo "en ole sun kaveri" ja "en kutsu sua synttäreilleni" -uhkailu. Puhuttiin tästä joskus ryhmän varhaiskasvatuksen opettajan kanssa, niin hän sanoi, että uhkailu ei ole sisäsyntyinen kehitysvaihe vaan nämä opitaan kotona. Myöhemmin kuulin lastani päiväkotikaverinsa luota hakiessani, miten perheen äiti puhui näin. Ihan siinä minun kuulteni puhui omalle lapselleen näin: "Kuule sitten en oo sun kaveri. Äiti voi lähteä, haluatko että äiti lähtee?" Tämän jälkeen tämä päiväkotikaveri otettiinkin sitten aina meille leikkimään, meidän lapsen ei tarvitse olla enää todistamassa tuollaista regressiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te hoidatatte lapsianne niillä?

No minä en ainakaan hoidata, mutta kivahan se (teoriassa) on, että lapset saavat viettää aikaa isovanhempiensa kanssa. Isovanhemmat myös kinuavat lapsia luokseen, mutta hermot ei sitten kuitenkaan kestä, jos lapsi tekee/sanoo jotain, joka on mummun mielestä väärin.

Nro 11

Vierailija
24/76 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, me miehen kanssa aina lohduttaudutaan sillä, että eipä tarvi pitää näille isovanhemmille kalliita hautajaisia. Pian ovat poissa, halvin kuoppauspaketti vain ja perinnön realisointi rahaksi ja sillä jotain kivaa lapsille.

Vierailija
25/76 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tässä esimerkkejä minun ja mieheni vanhempien älykkyysosamäärästä ja kehitystasosta.

Lapsi on normaali 3-vuotias.

Esimerkit:

Mummo 65 v alkaa loukkaantuneena itkeä, kun lapsi ei jaksa syödä hänen tekemäänsä isoa voileipää loppuun. Lähtee itkien pöydästä.

Vaari 68 v huutaa ääni särkyen lapselle, kun ei ole saanut tältä nimipäiväkorttia. Menee sohvalle ja laittaa telkkarin täysille.

Mummi 65 v huutaa, että lapsi on tyhmä, tyhmä tyhmä! Syy: lapselta putosi sämpylä lattialle. Heittää sämpylä teatraalisesti roskikseen ja hakkaa roskakaapin ovea.

Ukki 64 v sanoo, ettei halua tulla sanomaan lapselle hyvää yötä, koska sanoi jo. Nostaa puhelimen naamansa eteen.

Onneksi on MLL ja muut.

Tosi elämän sketsi kamaa !

Vajaa 70 :t samalla tasolla sekä käytökseltään että verbaalisesti kuin kohde 3v.

Kaikilla lääkitys persiillään ?

Onnea loppu elämään. T.65v

Vierailija
26/76 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kaltaiset ihmiset luulevat tekevänsä itse aina oikein ja jos asia tehdään eri lailla on se väärin. Rasittava ihmistyyppi.

Vierailija
27/76 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin 3 v lapsenlapselle, että mummi on aina sun kaveri.

Vastaus: aikuiset ei yleensä ole lasten kavereita.😅

Vierailija
28/76 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-vuotiaalle ei kannata puhua kuin sen tulevista hautajaisista. Tapojaan ne ei enää muuta.

No huh, mikä pohjanoteeraus. Siis aikuisten oikeesti jäitä hattuun. Tunnen seitsenkymppisiä kirjailijoita, kouluttajia, valmentajia, hallitusten puheenjohtajia, isoisoäitejä ja isoisoisiä, joilla näyttäisi olen huomattavasti laajemmat kiinnostuksen kohteet kuin tämän viestin heittäjällä.

Olisi kiva nähdä nykyvanhemmat 7-kymppisinä.

Me aloimme rakentaa kakkosasuntoa 7-kymppisiä ja nyt nautitaan täällö elämästä. Alakoululaiset lastenlapset pitävät paikkaa toisena kotinaan.

Heidän vanhempansa éivät olisi nyt päälle 4-kymppisinä hommasta selvinneet, sanovat näin itse.

Olemme kasvattaneet heidät lempeästi vaatimatta liikaa ja ovat nyt kaiken joutuneet kantapään kautta oppimaan, kun ei omakotitalon hommat olleetkaan niin helppoja, kuin luulivat.

Rumasti ei olla sanottu omille eikä heidän lapsilleen.

Vierailija
29/76 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla on koira. Ei tarvi kestää draamaa. Koira rakastaa minua aina loppuun saakka. Ja ei tarvitse myös draamaa sukulaisten kanssa.

Ja vielä jotkut ihmettelee, että miksi joku pelastaisi oman koiransa palavasta talosta random vauvan sijaan... :)

Vauvapastaileva vela, löytyisikö sinulle joku koirapalsta, jossa voisit jakaa tämän asenteesi muiden vela koiraihmisten kanssa.

Meilläkin on koira, mutta ihmiset pelastetaan ensin, myös vieraat ihmiset.

Vierailija
30/76 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-vuotiaalle ei kannata puhua kuin sen tulevista hautajaisista. Tapojaan ne ei enää muuta.

No huh, mikä pohjanoteeraus. Siis aikuisten oikeesti jäitä hattuun. Tunnen seitsenkymppisiä kirjailijoita, kouluttajia, valmentajia, hallitusten puheenjohtajia, isoisoäitejä ja isoisoisiä, joilla näyttäisi olen huomattavasti laajemmat kiinnostuksen kohteet kuin tämän viestin heittäjällä.

Me aloimme rakentaa kakkosasuntoa 7-kymppisiä ja nyt nautitaan täällö elämästä. Alakoululaiset lastenlapset pitävät paikkaa toisena kotinaan.

Heidän vanhempansa éivät olisi nyt päälle 4-kymppisinä hommasta selvinneet, sanovat näin itse.

Olemme kasvattaneet heidät lempeästi vaatimatta liikaa ja ovat nyt kaiken joutuneet kantapään kautta oppimaan, kun ei omakotitalon hommat olleetkaan niin helppoja, kuin luulivat.

Miten sinut on kasvatettu?

Vierailija
31/76 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että lapsi heittää lelulla naamaan ja sitten otetaan syliin. 😱

Mummu olisi voinut sanoa :"teit rumasti, minuun sattui ja tuli paha mieli. Älä enää ikinä tee noin"

Vierailija
32/76 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta vaan hyväksyä se tosiasia että tuo vanhempi ikäluokka ei ole kasvanut vastuuseen. Heille vastuu tarkoittaa käytännön asioita. Ei minkäänlaista tunteiden ymmärrystä.

Onneksi AP havaitset. Taitaa tämäkin mummo lähinnä hoitaa itseään joten laita kaikki tapaamiset minimiin. Ajattele lastasi, hänellä on äiti joka voisi suojella, mutta jättääkin regressoituneen mummon kynsiin.

Jonnet ei muista, mutta tunteiden sanoitus on todellakin keksitty vasta viime vuosikymmenellä. Ei jollakin mummoikäisellä ole mahdollisuutta osata lasta tunnekasvattaa jollei sitten ole todella valveutunut. Ainoa minkä normaali mummoikäinen osaa on kurituskasvatus, eli he pyrkivät vanhaan malliin synnyttämään lapsessa pelkoa aikuista kohtaan ja siten luomaan silmänpalvontaa.

Vierailija
33/76 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sössötystä tämäkin nyt on?

Ja miten tämä ketjun aihe liittyy OMAKOTITALOIHIN?

Vierailija
34/76 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota syliin, kun käyttäytyy huonosti? Tietää millainen ongelmalapsi tuostakin koulussa tulee. Älä anna sen pikkuprinssin kiusata muita lapsia myöhemmin.

Vierailija
35/76 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, hyvä mummot ja papat, joku sentään pitää jöötä näille nyky Jonneille!! Jatkakaa samaan malliin.

Vierailija
36/76 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota syliin, kun käyttäytyy huonosti? Tietää millainen ongelmalapsi tuostakin koulussa tulee. Älä anna sen pikkuprinssin kiusata muita lapsia myöhemmin.

Hylkää aina kun käytös ei miellytä sinua.

Ei sekään terve malli ole.

Vierailija
37/76 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, me miehen kanssa aina lohduttaudutaan sillä, että eipä tarvi pitää näille isovanhemmille kalliita hautajaisia. Pian ovat poissa, halvin kuoppauspaketti vain ja perinnön realisointi rahaksi ja sillä jotain kivaa lapsille.

No olisikin pian poissa mutta ei! Meillä lapsenhakkaajaukki - hakannut meitä omia lapsiaan tuhansia kertoja ja kerkesi kohdistaa tätä lapsenlapsiinkin ennenkuin välit katkesi - on 75 ja ei kuole vielä kymmeniin vuosiin. Vahva ja hyväkuntoinen tervaskanto ja kuluttaa aikaansa uhkailemalla, häiriköimällä ja vaanimalla uhrejaan joita kiusaa.

Mun piti asentaa nauhoittava kameravalvonta.

Eiköhän tuo paska pidä huolen että mitään perintöä ei edes jää tai jos jää niin minut on siitä pois suljettu. Häiriintyneet vanhemmat halua kiusata ja rääkätä lapsiaan koko elämänsä...

Vierailija
38/76 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa että lapsi heittää lelulla naamaan ja sitten otetaan syliin. 😱

Mummu olisi voinut sanoa :"teit rumasti, minuun sattui ja tuli paha mieli. Älä enää ikinä tee noin"

Ja sitten lapsi tottelee, kunhan vaan sanoo noin?

Missä maailmassa oikein elät?

Vierailija
39/76 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua mietityttää, millaista teidän herkkähipiäisten elämä on muuten, kun tuollainen pikku juttukin suistaa kaiken raiteiltaan. Viimeistään kymmenen vuoden kuluttua sun söpö lapsi osaa sanoa myös "v****", "s******", p******" ja muita rumia sanoja. Ja se tulee tapahtumaan ilman mummon oppeja:D

Vierailija
40/76 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua mietityttää, millaista teidän herkkähipiäisten elämä on muuten, kun tuollainen pikku juttukin suistaa kaiken raiteiltaan. Viimeistään kymmenen vuoden kuluttua sun söpö lapsi osaa sanoa myös "v****", "s******", p******" ja muita rumia sanoja. Ja se tulee tapahtumaan ilman mummon oppeja:D

Ja tätä typeryyttä sinä jauhat sitten joka ketjuun?

Etkä edelleenkään hahmota, että mummo on aikuinen ihminen, jolta pitää voida odottaa aikuista käytöstä. Kukaan ei kaipaa 70-vuotiasta taapeloa huusholliaan sotkemaan.

Ja hylkäämisellä uhkaaminen ei myöskään ole asiallinen keino kasvattaa myöskään teiniä.