Mitä tavallista esinettä et omista?
Onko jotain mikä saa vieraat kysymään yllättyneinä: "Ai sulla ei ole ----?
Kommentit (693)
Televisio ja siihen liittyvät boksit, kaukosäätimet yms. härpäkkeet
Leivänpaahdin
Ruokailuryhmä (tämä on kyllä hankinnassa, mutta etsin tietynlaista ja prosessissa näyttää kestävän)
Pyykinpesukone, kuivausrumpu
Eniten hämmästelyä (tv:n lisäksi) on kuitenkin aiheuttanut se, että yhdessä vaiheessa olohuoneessa ei ollut kattolamppua. Toisin kuin tv:n kohdalla, ihmiset eivät kuitenkaan aloittaneet loputonta "Mulla/mun kaverilla olis vanha, etkö haluaisi sitä?" -kyselyä.
Tiskikone. Ei mahdu.
Televisio. En katso, eikä ole paikkaakaan sille.
Leivänpaahdin. En ole tarvinnut.
Kahvinkeitin. Laitan kahvini mokkapannulla tai Aeropressillä. Kahvimylly minulla on.
Ei noita kyllä kukaan vieras ole sen kummemmin taivastellut. Television puutekaan ei ole niin harvinaista nykyään. N50
Hiustenkuivaaja, silitysrauta, ompelukone on kaikki sellaisia mitä hyvin voitaisiin omistaa mutta ei omisteta. Ja mikron kupu - ollaan heitetty se menemään! Autoakaan meillä ei oo.
Älypuhelinta ei ole. Olen 40v DI, joten ihmettelijöitä riittää.
Facebook- yms. tilejä ei ole koskaan ollut. T.46v nainen.
"Missä teillä on talouspaperia?" Ei ole.
"Jos laitan sulle watsappia?" Mulla ei ole watsappia eikä älypuhelinta (watsapin saa myös joihin ei älyluureihin, omaani vaan ei saa enää päivitettyä).
Hiustenkuivain puuttuu ja olen monelta naispuoliselta yövieraalta saanut ihmettelyä (olen pitkätukkainen nainen)
Hieromasauva ,hoitelen hommat yleenä banaanilla tai kurkulla.
Sateenvarjo: vedän hupun päähän ja kastun
Hanskat: pidän kylmällä käsiä taskussa
Pipo/lakki: vedän hupun päähän
Kumisaappaat: kuljen märin jaloin
Voisin nuo toki hyvin hankkia mutta jotenkin ei vain tule hankkineeksi.
Sänky. Vaikka vieraat ovat olleet niin hienotunteisia että eivät ole ihmetelleet. Olen kyllä ajatellut hankkia vielä joskus.
Ei ole Tiski-eikä pesukonetta, käsin pessyt tähän asti T:41v mies, ja kyllä, taikinatkin vaivaan käsin.
Kahvinketin. Käytän pressopannua
Vedenkeitin. Induktioliesi on nopea
Leivänpaahdin
Televisio. Katson ohjelmat läppäriltä
Pyykkikone. Käytän taloyhtiön pesutupaa
Talouspaperi. Käytän mieluummin rättiä
Mikroaaltouuni
Kuumemittari. Tiedän kyllä muutenkin koska olen sairaana
Verhot. Sälekaihtimet riittävät
Sateenvarjo. Hukkasin edellisen enkä ole viitsinyt ostaa uutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa. Ne muutamat setelit joita pussissani on, ovat Valtion omaisuutta. Ne on annettu minulle vain käyttöön. Tämä on muuten tosi, vaikket uskokkaan.
Myöskään asuntolainalla ostamasi omakotitalo ei ole sinun, koska joudut maksamaan siitä vähintään kiinteistöveroa. Omastaanhan ei tarvitse maksaa muille.
Ajatella, kiinteistöveroa joutuu maksamaan, vaikka ei olisi (koskaan ollutkaan) asuntolainaa.
Facebookia, kuivausrumpua, höyrysilitysrautaa
En omistanut parikymppisenä telkkaria moneen vuoteen. Katselin leffoja koneelta. Tulevaisuudessa haluan luopua matoista siivousta helpottamaan! On paljon nopeampaa vedellä pölyt pois lastalla/luututa kostealla levymopilla, kuin imuroida. Tämä haave vaatii meidän kohdalla tosin oman asunnon oston. Voi sitten vaihtaa lattiamateriaalin esim. vinyylikorkiksi tai joksikin muuksi "pitäväksi" materiaaliksi, jotta koira ei joudu luistelemaan paljaalla lattialla. Kalliiksi tulee koiranomistajuus :D
Vierailija kirjoitti:
Älypuhelinta.
Samoin, enkä ikinä hanki !
Tiski/siivousrättejä. Miksi hillota jotain likaista rättiä pöpöjä levittämässä? Järjetöntä touhua. Talouspaperi on keksitty.
Hiustenkuivaaja, vedenkeitin, silitysrauta
Mulla on melkein kaikki härpäkkeet, mutta ei pelikonsolia, hiustenkuivaajaa, moottoripyörää, netfliksiä tai muita elina viihteitä enkä omista insta-, twitter- tai linkedin-tiliä.
- kaljuksi ajeltu ikämies