Mitä tavallista esinettä et omista?
Onko jotain mikä saa vieraat kysymään yllättyneinä: "Ai sulla ei ole ----?
Kommentit (693)
Facebook tai muita some - tilejä. Whatsup kyllä löytyy, muita ei.
En ole ikinä ajatellut, ettei mulla ole telkkaria, koska on "vaan tietokone". Onkohan muillakin kuin tässä ketjussa, jotka mainostaa, ettei minulla ole tv:tä, kuitenkin iso musta ruutu huoneen nurkassa, mutta ilman antennisovitinta? Olen kuvitellut nuo "ei telkkaria" -ihmiset jotenkin sellaisiksi älykkäiksi ajankäyttäjiksi, jotka tekevät järkeviä asioita, mutta katsooko ne vaan temppareira tietokoneen ruudulta tai padilta? Huijattu olo.
Tiskikone, kahvinkeitin, vedenkeitin... auto, polkupyörä...
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ajatellut, ettei mulla ole telkkaria, koska on "vaan tietokone". Onkohan muillakin kuin tässä ketjussa, jotka mainostaa, ettei minulla ole tv:tä, kuitenkin iso musta ruutu huoneen nurkassa, mutta ilman antennisovitinta? Olen kuvitellut nuo "ei telkkaria" -ihmiset jotenkin sellaisiksi älykkäiksi ajankäyttäjiksi, jotka tekevät järkeviä asioita, mutta katsooko ne vaan temppareira tietokoneen ruudulta tai padilta? Huijattu olo.
En nyt ihan tajua. Tässä ketjussa haetaan nimenomaan esineitä, ei toimintoja. Televisio on esine eikä läppäristä tule televisiota vaikka sieltä katsoisikin ohjelmia, joita voi katsella myös tv:stä. TV ja läppäri eivät ole yksi yhteen vaihdettavissa, koska läppärillä voi tehdä monia asioita joita telkkarilla ei.
Minulla ei ole älypuhelinta, ei uunia eikä liettä (pelkästään mikroaaltouuni) eikä hiustenkuivainta: Oletan, että nuo luettelmani ovat tavallisia esineitä. Lienee niitä muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan tajua. Tässä ketjussa haetaan nimenomaan esineitä, ei toimintoja. Televisio on esine eikä läppäristä tule televisiota vaikka sieltä katsoisikin ohjelmia, joita voi katsella myös tv:stä. TV ja läppäri eivät ole yksi yhteen vaihdettavissa, koska läppärillä voi tehdä monia asioita joita telkkarilla ei.
Usein siis oikeassa elämässä, eikä vain tässä ketjussa, kun puhuu jostain tv ohjelmasta, tulee siihen joku julistamaan miten hänellä ei edes ole tv:tä. Tästä olen virheellisesti päätellyt, ettei hänellä ole kotonaan isoa mustaa ruutua, josta katsoo tv -ohjelmia. Että hän tekee jotain järkevää korkeakulttuuria sillä ajalla. Nyt tästä ketjusta selvisikin, että useat näistä julistajista katsoo ne ohjelmat läppäriltä, tietokoneen näytöltä tai padilta.
Ja, että olisin itsekin voinut julistaa samaa, koska tv:tä ei aina ole ollut, mutta iso näyttö aina. TVn raja on kyllä vaikea, minulla on antennipistoke mahdollisuus näytössä ja toisaalta joskus käytin tv:tä vain lisänäyttönä.
Ei kukaan ole yllättynyt, mutta en omista, enkä halua omistaa yleiskonetta lähinnä leivontatarkoitukseen.
Kun sellaisen hintavan koneen ostaa, niin on ikäänkuin velvoitettu vähän väliä leipomaan jotain. Muutenhan se vain seisoo kaapissa.
Tuttavani vääntää nyt joka viikko kakkua ja pullaa koska osti yleiskoneen. Se näkyy perheen pulleassa ulkomuodossa.
Mä olen todella jälkeenjäänyt esinerintamalla, näitä ei ole:
tv
kuivausrumpu
pölynimuri
yleiskone
hiustenkuivaaja
mikroaaltouuni
astianpesukone
älypuhelin
auto
pyörä
sukset
Ei varmaan kukaan muu jaksa kauhistella, mutta äiti aina motkottaa kun en omista silitysrautaa.
Vierailija kirjoitti:
Dildoa.
Jaa, mulla taas ei ole sauvasekoitinta, mutta käytän keittiössä dildoa. Siinä menee Urpo-enokin hiljaiseksi kun surautan 35-senttisellä mustalla kumikullilla kermat sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mikro, en halua säteilyllä lämmitettyä ruokaa.
Sanamuodosta voi päätellä, että syöt kuitenkin jollain tavalla lämmitettyä ruokaa. Noh tässäpä sinulle uutinen: lämpö = elektromagneettista säteilyä.
Wc-paperitelinettä. :D Entinen asukas teki tähän kylpyhuoneremontin niin, että pytyn vieressä ei ole mitään mihin sen kiinnittää, ja selän takaa seinästä ei jaksanut kurotella paperia, joten meillä on paperi vaan korissa pytyn vieressä lattialla. Sellaista lattiaständitelinettä en halua.
Kuivausrumpu on toinen, jolle en ole koskaan nähnyt tarvetta. Meillä oli, mutta myin sen, sai vähän avaramman kylppärinkin.
Entisessä asunnossa ei ollut myöskään pyykkitelinettä, kuivasin pyykit milloin missäkin, esim. suihkuverhotelineen päällä, ovien päällä tai patterien päällä.
TV
Stereot
cd-levy
Mikroaaltouuni
Vedenkeitin
Tietokone
Passi
Polkupyörä
Auto
Sohva
Nettiliittymä muualla kuin kännykässä
Muistitikku
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mm. leivänpaahdinta, kuivausrumpua, voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta, omaa tietokonetta, eikä älypuhelinta. Minulla ei ole koskaan ollutkaan älypuhelinta. Käytän Prismasta ostamaa Nokia-merkkistä näppäinpuhelinta.
Missä kirjoitit viestisi tänne?
Pesukonetta. Pienessä kylppärissä ei ole pesukoneliitäntää. Pyykit pesen taloyhtiön koneessa.
Ripsientaivutinta pidetään itsestäänselvyytenä ja tärkeänä niille jotka meikkaa. Itsellä on lyhyet ripset, pienet silmät ja raskaat luomet ja ripseni sojottaa ylöspäin luonnostaan. Mun ripset ei edes mahdu sen aparaatin väliin ja en tykkää tekoripsistä tai sellaisia itselleni halua.