Tilastoidaan nyt se palstalaisten yleisin asumismuoto ja tuet?
Mielenkiinnosta, kun näkemykset erinäisissä asumis- ja tukikeskusteluissa tuntuvat usein riippuvan ja roikkuvan ihan vain siitä, asuuko itse omistusasunnossa vai vuokralla, ja missä kaupungissa ja saako itse tukea vai ei niin olisi mielenkiintoista kuulla vähän "tilastojakin" siitä, kuinka heterogeenista porukkaa palstalla on?
Kommentit (123)
Peruspäivärahalla n. 530.€/kk.
Oma osake.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä oon vissiin se palstan ainut työtön . En pystynyt enää jatkamaan 20 vuoden jälkeen hoitoalalla ( terveys petti) kouluttauduin uudelleen ja en saanutkaan enää töitä
vuokra on 460 euroa
toimeentulotuki 60 euroa
asumistuki 300 euroa
ja työttömyyskorvaus n.530 euroaMinä olen sitten varmaan se ainut työssä ja saan asumistukea. Vantaa, vuokra ja tuki. Nyt vaan odottamaan ensimmäistä joka käskee muuttaa muualle.
Suunnilleen kolmasosa asumistuen saajista on työläisiä joten tuskin olet ainut. Asumistukea myös saa koko kansasta jotain 15% (en muista tarkkaan) joten nämä taitavat vain olla hiljaa täällä tai sitten palstailijat ovat niitä paremmin toimeentulevia.
Miehellä 7 asuntoa. Yhdessä niistä asun ilmaiseksi. Työmarkkinatukea nostan sekä lapsilisä; molemmat laitan rahastoihin.
Oma asunto, ulkomaat, lapsilisä.
ESpoo merenranta paritalo, velaton ,ei mitään tukia vaan paljon töitä . Kaksi kilometriä Helsingin rajalle.
Tre, velaton rivitalokaksio, ei tukia.
Omistusasunto, varsinais-suomi, lapsilisät tulee. Työelämässä.
Oma talo, ei mitään muita tukia kun lapsilisät.
T. Työtön perheenäiti
Omistuskämppä, Helsinki, eläkkeellä. Olen FIRE (financially independent, retire early) joten jäin pois työelämästä vuonna 2005.
Asuinkumppani on akateemisesti koulutettu ja kuukausitulot noin 5000 euroa.
ok-talo ei velkaa vuosikymmeniin....eikä tukia koskaan.Kotka.
Omistus, velaton Helsinki. Ei tukia.
Omistusasunto 23-vuotiaasta alkaen, ei koskaan mitään tukia, kaksiosta omakotitalon kautta nykyiseen uudehkoon rivarin päätykolmioon, 80 neliötä. Olen ollut velaton jo n. 30 vuotta, yksin asun, olen eläkkeellä. Vastike 160 €/kk, sis. kaukolämmön, veden, pihanhoidon, jätehuollon, kiinteistöveron. Pieni maaseutukaupunki Pohjois-Pohjanmaa.
80/80 korjaa tukiasia, lapsilisät kahdesta lapsesta olen toki aikoinaan saanut. Ei tukia asumiseen eikä toimeentuloon, en ole ollut työtön koskaan, työuraa 43 vuotta.
Yllättävän vähän lapsiperheitä palstalla (eli niitä jotka saa lapsilisää) tai sitten lapset lentäneet pesästä.
Itse omistus Turku, opintotuki (tai tällä hetkellä en nosta, mutta sitten taas kun töitä on vähemmän) ja lapsilisä.