Tilastoidaan nyt se palstalaisten yleisin asumismuoto ja tuet?
Mielenkiinnosta, kun näkemykset erinäisissä asumis- ja tukikeskusteluissa tuntuvat usein riippuvan ja roikkuvan ihan vain siitä, asuuko itse omistusasunnossa vai vuokralla, ja missä kaupungissa ja saako itse tukea vai ei niin olisi mielenkiintoista kuulla vähän "tilastojakin" siitä, kuinka heterogeenista porukkaa palstalla on?
Kommentit (123)
Omistusasunto kerrostalosta, Jyväskylä, lapsilisät tulee kahdesta lapsesta siinä tuet
Etekä-Pohjanmaa, omistus, ei tukia.
Asun Helsingissä ilmaiseksi sukulaisen kanssa kahden sukulaiseni omistamassa asunnossa. Tukena minulla on pelkkä työmarkkinatuki noin 530 euroa kuukaudessa.
Turun kehyskunta, omistus, omakotitalo, ei tukia, velkaa vielä 5 vuotta.
Omistus, pikkukaupunki, ei tukia, lainaa vielä 35 000. Tuen omia opiskelijalapsia.
Helsinki, oma velaton kaksio. Työtön kaksi vuotta, ansiosidonnainen, ei muita tukia. Ensi vuoden alusta eläkkeelle.
Turku, vuokra, ainoa tuki lapsilisä
Kouvola, vuokra, ei asumistukea.
Omistus, ei tukia ja en ole koskaan saanut a.tukea, en vuokrallakaan asuessa, etelä-suomalainen kaupunki.
Oma talo, ainoat tuet työttömyysturva ja lapsilisä, joka menee suoraan lapsen tilille.
Omistus, asunto oy:ssä oleva okt, Espoo, velaton, ei tukia
Häme, omistusasunto okt. Ei koskaan asumistukea eikä toimeentulotukea, lapsilisät ja kotihoidon tukea saatu aikoinaan.
Espoo, omistusasunto, paritalo, ei yhtään mitään tukia.
Vierailija kirjoitti:
_vittu_tämä palsta on böndejä täynnä 😂🤣
Sinä se tässä ju ntti olet, kun kuvittelit että palsta rajattu ip-osoitteella vain "Hesalaisille" ;) t. ap
Tampere, oma(kotitalo), ei tukia
Minä olen sitten varmaan se ainut työssä ja saan asumistukea. Vantaa, vuokra ja tuki. Nyt vaan odottamaan ensimmäistä joka käskee muuttaa muualle.